Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Itsellä meni viimein vaihtoon K4 kilogixxerin ketjut ja rattaat, 54250 luki mittarissa ja Suzukin brändäämän satsin otin orkkispalikoiden tilalle. Voideltu ketjuvahalla (Castrol, Bel Ray) ja pesty moottoriöljyllä sekä oikein pahassa tilanteessa polttoöljyllä.

    Uutta satsia olisi tarkoitus voidella pelkällä öljyllä. Saapa nähdä miten tuo kestänee
    --
    jiji
  2. #2
    Järjettömän kauan on kestäny mulla menee 20 tonnissa paskax.. vaikka kuin pesee ja rasvaa....

    Oisko ajotyylillä mitään merkitystä...
    <p>Kawasaki ZX9R -96</p><p>Kawasaki zx6R -02</p><p>Suzuki GSX-1000 -05</p><p>Yamaha FZR 600 -92</p><p>Yamaha Warrior 1000 -11</p>
  3. #3
    Ja linjauksella sekä kireydellä.



  4. #4
    Vois ehkä vielä säästää kun kääntäis rattaat sopivalla hetkellä toisin päin. Vaan ei taida jaksaa. Ajelee nyt sen toiset 54tkm ja sitte koneelle totaaliremppa - samalla vaihtaa sitte taas uudet ketju+ratas-satsit
    --
    jiji
  5. #5
    Tellulla kans ajettu jo rontti neljäkymppiä ja viel on orkkisketjut. Kai ne kohta tarttis vaihtaa vaikka vielä rullaavatkin. Takaraivossa kuitenkin pyörii kauhuskenaario et ketjut napsahtaa poikki, pakkaantuu eturattaalle ja särkee lohkon.



    TL1000R
  6. #6
    Uskomattomia kilsoja.Ennen oli hyvä kun kulkivat suven yli.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  7. #7
    Lainaa (ZR-7herwood @ Kesä. 27 2007,00:07) kirjoitti
    Takaraivossa kuitenkin pyörii kauhuskenaario et ketjut napsahtaa poikki, pakkaantuu eturattaalle ja särkee lohkon.
    Kannattaa tsekata onko ne ketjut venyny epätasasesti ja onko venymä pahimmassa kohdassa yli vaihtorajan, sekä onko jäykistyneitä lenkkejä.

    Kettingit kannattaa mun mielestä pitää melko löysällä, siellä ohjekirjan antaman lukeman maksimissa. Kiree ketju kuumenee äkkiä ja venyy piloille.

    Ikinä ei ole vielä poikki menny, kyllä ne alkaa hyvissä ajoin varoitella
    --
    jiji
  8. #8
    Vajaa 40tkm kohdalla vaihdoin omaan K1:een uudet, tosin vanhat oli vielä hyvässä kunnossa, mutta yksi jäykkä lenkki oli ilmestynyt.

    Pidän kanssa ketjut hiukan löysällä (joku 2-3cm liikkumavara keskellä) ja käytän aina perinteistä ketjurasvaa. Pesen ketjut joka kerta ennen rasvausta moottorinpesuliuottimella ja painepesurilla (riittävän kaukaa, ettei mene o-renkaan sisään vettä).

    Nyt tuli DID ketju ja JT-rattaat, tuskin pääsen tekemään näillä kestotestiä, luulisin, että pyörä vaihtuu ennenkuin ketju. Toivottavasti.
    Kitka miehen tiellä pitää!
  9. #9
    Lainaa (poku @ Kesä. 27 2007,00:57) kirjoitti
    Uskomattomia kilsoja.Ennen oli hyvä kun kulkivat suven yli.
    Jaa-a. -89 HOnda VFR:ssä kesti orggisketjut 54tkm. Sama resepti kuin yllä.
    Kitka miehen tiellä pitää!
  10.  
  11. #10
    Banditin alkuperäiset RK:t kestivät max 25tkm. En tiedä, oliko syynä ketjujen huono laatu, vai liian pieni eturatas (15 piikkinen vakiona). Koneenosien suunnitteluraamattu neuvoo pienimmäksi sallituksi ketjupyöräksi 17 hampaisen.



    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21