Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 93:sta
  1. #61
    Lainaa (basic @ Maalis. 26 2007,12:46) kirjoitti
    Mobil racing 4T about 60 euroo per neljä litraa. Delvac about 60 euroo 20 litraa. Ostin muuten juuri pytyllisen Delvaccia, katsotaan sitten kuinka käy kunhan pääsen vaihtamaan sitä sisään. Tosin mun fillarit on vuosilta 1954 ja 1980, joten oletettavaa että tuo Delvac on parempaa kuin mikään noina aikoina saatavaissa oleva öljy.
    mihkäs mopon ostit AJS:n kaveriksi?
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  2. #62
    Lainaa (Salmon @ Maalis. 26 2007,12:49) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Maalis. 26 2007,12:46) kirjoitti
    Mobil racing 4T about 60 euroo per neljä litraa. Delvac about 60 euroo 20 litraa. Ostin muuten juuri pytyllisen Delvaccia, katsotaan sitten kuinka käy kunhan pääsen vaihtamaan sitä sisään. Tosin mun fillarit on vuosilta 1954 ja 1980, joten oletettavaa että tuo Delvac on parempaa kuin mikään noina aikoina saatavaissa oleva öljy.
    mihkäs mopon ostit AJS:n kaveriksi?
    Pohjoisesta löytyi GS1000G.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  3. #63
    Lainaa (basic @ Maalis. 26 2007,13:15) kirjoitti
    Lainaa (Salmon @ Maalis. 26 2007,12:49) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Maalis. 26 2007,12:46) kirjoitti
    Mobil racing 4T about 60 euroo per neljä litraa. Delvac about 60 euroo 20 litraa. Ostin muuten juuri pytyllisen Delvaccia, katsotaan sitten kuinka käy kunhan pääsen vaihtamaan sitä sisään. Tosin mun fillarit on vuosilta 1954 ja 1980, joten oletettavaa että tuo Delvac on parempaa kuin mikään noina aikoina saatavaissa oleva öljy.
    mihkäs mopon ostit AJS:n kaveriksi?
    Pohjoisesta löytyi GS1000G.
    onnittelut. hommasit sit kuitenkin sutsukin
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  4. #64
    Lainaa (Salmon @ Maalis. 26 2007,13:17) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Maalis. 26 2007,13:15) kirjoitti
    Lainaa (Salmon @ Maalis. 26 2007,12:49) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Maalis. 26 2007,12:46) kirjoitti
    Mobil racing 4T about 60 euroo per neljä litraa. Delvac about 60 euroo 20 litraa. Ostin muuten juuri pytyllisen Delvaccia, katsotaan sitten kuinka käy kunhan pääsen vaihtamaan sitä sisään. Tosin mun fillarit on vuosilta 1954 ja 1980, joten oletettavaa että tuo Delvac on parempaa kuin mikään noina aikoina saatavaissa oleva öljy.
    mihkäs mopon ostit AJS:n kaveriksi?
    Pohjoisesta löytyi GS1000G.
    onnittelut. hommasit sit kuitenkin sutsukin
    No joo, tää oli suht edullinen ja vikalista kohtalaisen suppea, mutta katsotaan nyt, enhän mä ole edes nähnyt ko fillaria. Omituista tää mun kaupanteko; AJS:n ostin ilman koeajoa ja Suzukin edes näkemättä ko laitetta...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  5. #65
    Onko kukaan Fj/Xjr kuski muuten kokeillut delvaccia? Olisi hauska tietää miten se näissä kivikautisissa koneissa toimii.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  6. #66
    Lainaa (Tctic @ Maalis. 26 2007,13:27) kirjoitti
    Onko kukaan Fj/Xjr kuski muuten kokeillut delvaccia? Olisi hauska tietää miten se näissä kivikautisissa koneissa toimii.
    -92 FJ1200 käytin kaksi öljyvaihtoa Delvaccia, hyvin pyöri ja vaihteisto ei rapsahdellu niin paljon.
    Koska vaihdoin pyörää ei tullut sitten pitempää testikokemusta.
    Just "nyt" ei bikeä...
  7. #67
    Lainaa (basic @ Maalis. 26 2007,13:24) kirjoitti
    Lainaa (Salmon @ Maalis. 26 2007,13:17) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Maalis. 26 2007,13:15) kirjoitti
    Lainaa (Salmon @ Maalis. 26 2007,12:49) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Maalis. 26 2007,12:46) kirjoitti
    Mobil racing 4T about 60 euroo per neljä litraa. Delvac about 60 euroo 20 litraa. Ostin muuten juuri pytyllisen Delvaccia, katsotaan sitten kuinka käy kunhan pääsen vaihtamaan sitä sisään. Tosin mun fillarit on vuosilta 1954 ja 1980, joten oletettavaa että tuo Delvac on parempaa kuin mikään noina aikoina saatavaissa oleva öljy.
    mihkäs mopon ostit AJS:n kaveriksi?
    Pohjoisesta löytyi GS1000G.
    onnittelut. hommasit sit kuitenkin sutsukin
    No joo, tää oli suht edullinen ja vikalista kohtalaisen suppea, mutta katsotaan nyt, enhän mä ole edes nähnyt ko fillaria. Omituista tää mun kaupanteko; AJS:n ostin ilman koeajoa ja Suzukin edes näkemättä ko laitetta...
    Onnittelut ikiliikkujan hommaamisesta.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  8. #68
    JIMJAK...ei kukaan mussuta, kunhan ihmettelin Ei heti kannataa päästää rundeja ylikierroksille...tekee pahaa pidemmän päälle....
  9. #69
    Question:
    Kyseessä moottoripyörän moottoriöljy. Ohjekirjassa sanotaan: Käytä
    ainoastaa API-luokitukseltaan SF- tai SG-laatuluokituksen täyttävää
    öljyä.
    Käytettävissä olisi Delvac Super 1400 15W-40 öljyä. Sopiiko tuota laittaa
    moottoriin?

    Hei,

    Mobil Delvac Super 1400 15W-40 täyttää luokituksen API SJ. Jos
    moottoripyöräsi laatuluokitus on API SF tai SG, niin silloin API SJ on
    näitten luokitusten korvaajana soveltuu käyttöösi. Jos ehdottomasti API
    luokitus tulee olla vain API SF/SG, niin ainoat moottoriöljyt
    tuotelinjallamme ovat Mobil Delvac 1300-sarjan yksiasteöljyt, API SF.
    Saatavilla on SAE luokat 20, 30 ja 40.

    Regards / Terveisin,

    ARI MAALI
    EAME Lubes Technical Help Desk,
    ExxonMobil BSC Prague
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  10. #70
    Lainaa (Tctic @ Maalis. 26 2007,13:27) kirjoitti
    Onko kukaan Fj/Xjr kuski muuten kokeillut delvaccia? Olisi hauska tietää miten se näissä kivikautisissa koneissa toimii.
    XJR:ssä MX toimii mainiosti, samoin Teboilin superbike 15W-50.
    Power is nothing without mojo!
  11. #71
    Lainaa (R1100RT @ Maalis. 24 2007,16:07) kirjoitti
    Itse en tuota delvac intoilua ymmärrä. Paljonko siinä sitten tulee kesässä säästöä? Ja sen kun suhteuttaa muihin pyöräilystä aiheutuneisiin kuluihin, renkaat, huollot, vakuutus, arvonalennus, jne) niin eipä ole kummoinenkaan säästö. <itse ihan aidosti uskon laadukkaisiin öljyihin, tuskin koko hintaero sentään on tehtaan ilkeyttä.
    Tiedän ihmisiä jotka syytää rahaa joka puolelle kun ei ole kyse kuin eurosta, kympistä, satasesta tai jostain mitättömästä summasta. Näille ihmisille yleensä myydään kaikkea kätevää joka maksaa "vain kympin". Kahvistakin he maksavat mielellään 3 euroa koska eihän se maksa kuin 1,5 euroa enemmän kuin ennen. Mitätön summa jos miettii mopoilun kustannuksia.

    Itse kerran huvikseen laskin paljonko säästää jos tankkaa auton halvemmassa paikassa kuin kalliimmassa. Yleensä tankillisessa säästö on 1 - 2 euroa. Ei paljon. Joskus kuitenkin on valtatiellä valinnanvaihtoehtoja ja jos ottaa halvemman niin ei häviä mitään mutta juo sen kupillisen kahvia sitten "ilmaiseksi".

    Moni tankkaa Shellin V-Poweria kun ei oo kun pikkusen kalliimpaa. Mutta mitä hyötyä? Moni ostaa moottoripyöriin tarkoitettuja öljyjä mutta mitä hyötyä? Maksaa enemmän kuin autoöljyt eikä välttämättä toimi sen paremmin?
    Huvittavinta on nämä moottoripyörään erityisesti suunnitellut pesuaineet jotka maksaa omaisuuksia. Käy hakemassa autokaupasta pesuaineet niin saat samaa ainetta paljon halvemmalla.

    Olen ollut elintarviketeollisuudessa töissä ja uskokaa tai älkää niin samaa ainetta purkitetaan eri "valmistajille" heidän etiketeillään. Esimerkkeinä Pirkka, Euroshopper jne... Kaupan hyllyssä nämä b-luokan tuotteet ovat vain huomattavasti halvempia vaikka tuotantokustannukset on ihan yhtä suuret kuin alkuperäisen merkkituotteenkin.


    Pienistä puroista syntyy suuri virta.



  12. #72
    Lainaa (T_T @ Huhti. 12 2007,16:57) kirjoitti
    Lainaa (R1100RT @ Maalis. 24 2007,16:07) kirjoitti
    Itse en tuota delvac intoilua ymmärrä. Paljonko siinä sitten tulee kesässä säästöä? Ja sen kun suhteuttaa muihin pyöräilystä aiheutuneisiin kuluihin, renkaat, huollot, vakuutus, arvonalennus, jne) niin eipä ole kummoinenkaan säästö. <itse ihan aidosti uskon laadukkaisiin öljyihin, tuskin koko hintaero sentään on tehtaan ilkeyttä.
    Tiedän ihmisiä jotka syytää rahaa joka puolelle kun ei ole kyse kuin eurosta, kympistä, satasesta tai jostain mitättömästä summasta. Näille ihmisille yleensä myydään kaikkea kätevää joka maksaa "vain kympin". Kahvistakin he maksavat mielellään 3 euroa koska eihän se maksa kuin 1,5 euroa enemmän kuin ennen. Mitätön summa jos miettii mopoilun kustannuksia.

    Itse kerran huvikseen laskin paljonko säästää jos tankkaa auton halvemmassa paikassa kuin kalliimmassa. Yleensä tankillisessa säästö on 1 - 2 euroa. Ei paljon. Joskus kuitenkin on valtatiellä valinnanvaihtoehtoja ja jos ottaa halvemman niin ei häviä mitään mutta juo sen kupillisen kahvia sitten "ilmaiseksi".

    Moni tankkaa Shellin V-Poweria kun ei oo kun pikkusen kalliimpaa. Mutta mitä hyötyä? Moni ostaa moottoripyöriin tarkoitettuja öljyjä mutta mitä hyötyä? Maksaa enemmän kuin autoöljyt eikä välttämättä toimi sen paremmin?
    Huvittavinta on nämä moottoripyörään erityisesti suunnitellut pesuaineet jotka maksaa omaisuuksia. Käy hakemassa autokaupasta pesuaineet niin saat samaa ainetta paljon halvemmalla.

    Olen ollut elintarviketeollisuudessa töissä ja uskokaa tai älkää niin samaa ainetta purkitetaan eri "valmistajille" heidän etiketeillään. Esimerkkeinä Pirkka, Euroshopper jne... Kaupan hyllyssä nämä b-luokan tuotteet ovat vain huomattavasti halvempia vaikka tuotantokustannukset on ihan yhtä suuret kuin alkuperäisen merkkituotteenkin.


    Pienistä puroista syntyy suuri virta.
    Onhan tässä paljon tottakin, kunhan muistaa pitää hommassa tolkun. Tarkoitan siis näitä esimerkkejä >

    Ajetaan kymmeniä kilometrejä hieman halvemman bensan perässä.
    Tingataan ja jankutetaan myyjän kanssa riitaan asti 5e alennuksesta. *
    Käytetään tunteja ja taas tunteja varmasti halvimman tarjouksen etsimiseen (kustannuksia säästämättä) ja vieläkin aletaan tinki-inkutus kun (muka) sieltä jostain saa vielä halvemmalla.
    Eikös tekijä/työmies ole palkkansa ansainnut ? Ja varsinkin Suomalainen työmies ? Tottakai arvostan itsekin sopuhintaa, mutta jos "pakko saada halvinta" syndrooma alkaa kohtuuttomasti ahdistamaan, muistutan itseäni, lyön rahan tiskiin ja jatkan reissua ...

    edit: Ai juu - Delvac roks



    Just "nyt" ei bikeä...
  13. #73
    Jepjep, mulla lähti kawa ku koronanappula aidoilla moottoripyörä öljyillä kytkin pohjassa sekä hirveen paukahduksen säestämänä ykköselle... Nyt delvakkia ja homma on the rocks.

    Ei pauku ja pitää minkä lupaa. JimJak puhui asiaa aiemmin.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  14. #74
    Lainaa (Kawa LTD @ Huhti. 13 2007,00:47) kirjoitti
    Jepjep, mulla lähti kawa ku koronanappula aidoilla moottoripyörä öljyillä kytkin pohjassa sekä hirveen paukahduksen säestämänä ykköselle... Nyt delvakkia ja homma on the rocks. :orgmp:

    Ei pauku ja pitää minkä lupaa. JimJak puhui asiaa aiemmin.
    Asiallinen tieto... Samalla tavalla käyttäytyy minullakin... Täytynee ottaa tuo Delvacci käyttöön... Olihan se Delvac Super 1400 15W-40 ?



  15. #75
    en tuota Delvakkia meinannut löytää mistään, niin kaadoin sitten koneeseen tuota, eikä ole pyörä vielä noin hyvin toiminutkaan,
    *Käyntiääni kuumana hiljeni
    *Välivapaat hävisi
    *Kytkin pitää
    Ja mopohan on GSX 600F

    Teboil Power Plus 15W-40
  16. #76
    samanlaisia oireita tuli mullakin kuin (koomikolla) pyöränä on 1100gsxr 89vm mutta delvac mx 15w40



  17. #77
    En jaksannu lukee kaikkia.
    Ottakaahan selvää minkälaisten kuumuuksien/ kitkojen/ pyörimisnopeuksien jne. kanssa esim. delvacci toimii.
    Viritetty MP kyykky on pientä kun verrataan catepillarin
    olohuoneen kokoisen kymmeniä tuhansia kiertävän turbon tai voimansiirron märkäkytkimien tai mitä ne sitten onkaan rasituksiin.
    Ei sellasta mopedia ole valmistettukaan minne delvacci tai vastaava ei sovi.
    Jos kone jostain syystä poksahtaa delvat sisällä, tietenkin joku asiakaspalvelusta mitään ymmärtämätön mp- maahantuoja voi käytettyyn öljyyn yrittää vedota.
  18. #78
    Lainaa (waldoff @ Kesä. 07 2007,19:45) kirjoitti
    "Jos kone jostain syystä poksahtaa delvat sisällä, tietenkin joku asiakaspalvelusta mitään ymmärtämätön mp- maahantuoja voi käytettyyn öljyyn yrittää vedota."
    Voihan sitä Delvacia tai muuta hinta-laatusuhteeltaan vastaavaa liukastetta laittaa litran "merkki"-öljypulloon ja sanoa naama peruslukemilla että "tätä mä olen siihen laittanut". Enpä usko että kovinkaan monella löytyy taitoa erotella eri öljymerkkejä pelkästään katsomalla öljyn väriä
  19. #79
    motulin 15w40 oon käytelly crossissa ja ajo pyörässä ja hyvin toimii
  20. #80
    Jos delvacci täyttää ohjekirjan vaatimukset, niin eihän myyjä sitten voi vedota delvacin käyttöön öljynä, jos kone jostain syystä laukeaa.
  21. #81
    Lainaa (pajazo @ Kesä. 08 2007,13:29) kirjoitti
    Jos delvacci täyttää ohjekirjan vaatimukset, niin eihän myyjä sitten voi vedota delvacin käyttöön öljynä, jos kone jostain syystä laukeaa.
    Sehän jopa ylittää... API SJ muistaakseni.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  22. #82
    Moin,

    Onkos tietoa mikä ero tuolla Delvacin MX:llä ja Super 1400:lla on erona? Toimiiko molemmat? Nyt on Bergissä MX:ää.
  23. #83
    Lainaa (beemer @ Kesä. 08 2007,13:39) kirjoitti
    Moin,

    Onkos tietoa mikä ero tuolla Delvacin MX:llä ja Super 1400:lla on erona? Toimiiko molemmat? Nyt on Bergissä MX:ää.
    Enpä tiedä eroista, mutta mulla on tällä hetkellä Super 1400 ja hyvin tuntuu pelittävän
  24. #84
    Lainaa (R1100RT @ Maalis. 24 2007,16:07) kirjoitti
    Itse en tuota delvac intoilua ymmärrä. Paljonko siinä sitten tulee kesässä säästöä? Ja sen kun suhteuttaa muihin pyöräilystä aiheutuneisiin kuluihin, renkaat, huollot, vakuutus, arvonalennus, jne) niin eipä ole kummoinenkaan säästö. <itse ihan aidosti uskon laadukkaisiin öljyihin, tuskin koko hintaero sentään on tehtaan ilkeyttä. Ja kun katsellaan mitä MotoGP porukat kaataa moottoreihin jossa on suuret litratehot, niin uskoisin heidänkin tarjoavan moottorilleen mahdollisimman hyvää suojaa kovia olosuhteita varten. Tietääkseni kukaan siellä ei aja Delvacilla .

    Vaihdoin äsken öljyt mopottimeen ja tuttuun tapaan Motul 300V 15W-50 tuplaesteriöljyä. On muuten eksoottisen väristä lientä...onko joku joskus katsonut. Melkein neonvihreää!
    Kysymys ei ole säästöstä vaan periaatteesta olla maksamatta kravatti herroille lisää optioita joita ne saa jo nyt ihan järjettömiä määriä.
  25. #85
    Niin sä meinaat että Exxonin pamput saa vaan Mobil 1 liksat optioihin...ei Delvacista . Eiköhän ne sun roposi lämmitä aina pamppujen kukkaroa ostat mitä ostat.......
  26. #86
    Tottakai Delvakista saa optiot mutta vähemmän kuitenki.
  27. #87
    Ny tuli sit laitettua Delvacit Castrollin GPS:n tilalle. Heitti kytkin luistamasta ja välivappaat katosivat. Tiäs sitten
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
  28. #88
    Delvac:in valmistus kaiketi lopetetaan ?
  29. #89
    Heti aamulla ostamaan tynnyri sitä kaiken varalta
  30.  
  31. #90
    Mjaah...

    10w-30 Delvaccia käytän Suzukin -82 maastoautossa jokaiseen paikkaan minne öljyä pitää laittaa (kone, perät, lootat) hyvin(?) tuntuu pelittävän

    Mopossa (K4 kilo-gixu) toimii kokeilemistani öljyistä Shellin Advance täyssynteettinen liemi 10w-40 ja Bel Ray Superbike 10w-50. Muilla kytkin ei toimi oikein, tulee välivapaita jne. Esim se Motulin paras täyssynteettinen esteri-kisaölppä ei toiminut kytkimessä muutamaa viikkoa kauempaa.

    En jaksa enää kokeilla yhtään öljyä, eli seuraavankin kerran kaadan koneeseen Bel Rayn Superbiket sisään. Ja toimii
    --
    jiji
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen