Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 79:sta
  1. #31
    Kävin tänään M. Lehtisellä katsomassa Corsairoa. Eivät olleet vielä laittaneet koeajokilpiä, joten piti tyytyä kylmiin tyyppeihin. Tripleen verrattuna - jos mahdollista, niin vieläkin kevyemmän oloinen. Kuskin penkki erittäin kovan tuntunen ja hieman tavallista leveämpi (voi olla, että juuri ajettu pitkä lenkki vaikutti arviointikykyyni). Muuta ei voi sanoa tässä vaiheessa. Lupasivat koeajopyörän noin kahden viikon päästä (jäi vähän epämääräiseksi).
    K1200R '06
  2. #32
    Tuolla M. Lehtisellä on viikon päästä viikonloppuna(6.-7.5) jonkunsortin näyttelyä pystyssä.
    Lauantaina "pitäs" olla koeajettavana joku BENELLI ja Sunnuntaina tulee kait toinenkin koeajettavaksi..
    Tämä kuulopuheen perusteella
  3. #33
    Takana 2300 kilsaa Corsarolla. Ajoasento hyvä, moottorin luonne täydellinen (vääntää, mutta myös potkii yläkierroksilla, vaihteet napakat ja säädettävä luistokytkin (kyllä, vakiona) unelma), alusta hyvä tehdassäädöilläkin, hiomalla varmasti vielä parempi (kaikki säädöt kummassakin päässä), runko vakaa kuin vuori, jarrut tehokkaat mutta tunnokkaat. Kaikinpuolin äärimmäisen tasapainoinen pyörä ajoltaan.

    Sitten huonoihin puoliin. Ruiskun ohjelmoinnissa on puutteita. Kylmäkäynnistys aikamoista sahaamista, meinaa usko välillä loppua akun riittävyydestä (eikä käynnistysautomatiikka ainakaan helpota tilannetta). Lämpimällä ilmalla tyhjäkäynti epävarmaa ja veto pintakaasulla alle 4000 nykivää, kaupungissa ikävää. Varsinkin, kun runko, jarrut ja kytkin tekee kaupunkiajosta muuten helppoa ja suorastaan hauskaa, pyörä tuntuu 50 kiloa todellista kevyemmältä. Vaikka kone käy laihalla lämpimällä ilmalla pintakaasulla, se toisaalta vie bensaa enemmän ku iso perheauto, kun käyttää kaasukahvaa kaksiasentoisena. Alin suurpiirteinen tankillisen kulutus on ollu 8 l/100 km (sekalaista ajoa), pahimmillaan on menny reilusti yli 10 litran (lähes pelkkää mutkapätkää).

    En osaa kuvitella parempaa pyörää mutkateille, kaupungissa ei ketteryydessä jää paljoa jostain supermotosta. Motarisiivut ei oo tätä pyörää varten, siis ajoltaan äärimmäisen vakaa, voimaa ja nopeutta riittää, mutta nakuna vaatii aika paljon asennetta yli 120 nopeuksia pidempään pitäessä. Vääntö on epätodellinen, kun avaa hanan pyörä lähtee välittömästi vetämään brutaalisti. Ykkösellä etupyörä ei pysy maassa yli 3000 kiekan lukemien osakaasullakaan, kakkosella täyskaasulla ja vielä kolmosella yli 6000 kierroksella renkaan ja asvaltin välistä alkaa yhteys hävitä.

    Ja veekakkosen rähinä viimeistelee ajokokemuksen.

    Huoltoväli ei ole 4000 km, niinku joku kirjoitti, se on säätöjen ja öljynvaihtojen osalta 10000 km.

    Hinta on paljon rahaa, mutta ominaisuuksiin verrattuna vastaavaa pakettia ei saa samaan hintaan, ei edes japskia. Itseasiassa japskeilta ei löydy ylipäätään vastinetta.

    Kestävyys sekä huoltojen ja varaosahuollon toimivuus jää nähtäväksi.

    Hymy ei vaan meinaa hävitä kasvoilta, ja ajolenkit venahtaa aina vaikka olis lähteny vaan käymään kaupassa...
    devillac.com
  4. #34
    Tuohan on (kuten yllä sanotaan) kuin sekoitus kahdesta suosikki nakupyörästäni, eli Speed Triplestä ja Monsterista. Hieno pyörä ja taatusti persoonallinen. Hauskoja kilometrejä vaan.
    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
  5. #35
    Joo tuo on mun kolmospyörä ehdokas nro 1.

    Kolmospyörä: Järki oston mootivina.. ..mikä?, käytännöllinen.. ..ei mihinkään, suututtaa vaimon.. ..kyllä, saa naapurin kateelliseksi.. ..kyllä, helvetin hieno omistaa.. ..kyllä, kiva vähän cruisailla.. ..sanomattakin selvä. Kenellä varaa.. ..Ollilalla.
  6. #36
    Lainaa (Il_duce @ Touko. 24 2006,12:53) kirjoitti
    Joo tuo on mun kolmospyörä ehdokas nro 1.

    Kolmospyörä: Järki oston mootivina.. ..mikä?, käytännöllinen.. ..ei mihinkään, suututtaa vaimon.. ..kyllä, saa naapurin kateelliseksi.. ..kyllä, helvetin hieno omistaa.. ..kyllä, kiva vähän cruisailla.. ..sanomattakin selvä. Kenellä varaa.. ..Ollilalla.
    Noita kakkos- ja kolmospyörä vaihtoehtojakin tuntuu tulevan jatkuvasti lisää. Ducati 916/996/998, Monsteri, Speed Triple, Benelli Cafe Racer, tuo...

    Lista on loputon.
    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
  7. #37
    Lainaa (devillismo @ Touko. 24 2006,00:57) kirjoitti
    Hinta on paljon rahaa, mutta ominaisuuksiin verrattuna vastaavaa pakettia ei saa samaan hintaan, ei edes japskia. Itseasiassa japskeilta ei löydy ylipäätään vastinetta.
    Näyttäisi olevan samaa hintaluokkaa kuin Super Duke, jossa pienempi kone ja vähemmän tehoa, mutta toisaalta myös vähemmän painoa.

    Epäilemättä hieno ja ennenkaikkea hauska pyörä. Ja kilpailijat sekä profiilihan on tosiaan selvillä, en näe siinä mitään ihmettelemisen aihetta. Tuon sarjan mopot kun sopii kaikkeen asfaltilla tapahtuvaan ajoon paitsi pitkäaikaiseen moottoritietourinkiin +140 kmh, ja tämäkin rajoitus on pitkälti miehestä kiinni.
  8. #38
    Noniin.

    Sain uuden moottorinohjausyksikön, tehdas syöttänyt päivitetyn ohjelman sisään. Nyt lähtee ekalla käyntiin, käy tyhjäkäyntiä ja vetää hyvin. Kulutuslukemat on vaihdellu (ajettu 3500 km) tankillisilla 6,5 ja 11 välillä riippuen pääasiallisesta ajotavasta. Myös kaks päällä ominaisuuksia testattu, ei mahdoton. Takajousta vaan vähän kireemmälle, kyllä kakspäälläkin ajelu onnistuu, mutta kyseessä ei kyllä ole mikään touring -pyörä, joten matkustajan asenne pitää säätää kohdalleen. Ja kuskin käsilihakset...
    devillac.com
  9. #39
    devillismo, kuvia kuvia. Todellisuus on promokuvaa kauniimpaa ;)
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  10. #40
    Pakko kertoa fiiliksiä... *Käytiin tänään Järvenpäässä MSA Centerissä (josta muuten saa superhyvää ja asiallista palvelua) katsastamassa Corsaro 1200. Aivan helvetillinen peli, vääntöä on niin paljon, että naama on vieläkin virneessä, vaikka koeajosta on jo monta tuntia. Ulkonäkö/viimeistely on huippuluokkaa ajettavuuden helpoutta ja suorituskykyä unohtamatta. Ei ole epäilystäkään siitä, että seuraava moponi on tämä! *
    KTM 690 SM Prestige
  11. #41
    Oijoi! Näin eilen Oulun torinrannassa patiolla aikaa viettäessä ton Corsaron eka kertaa livenä! Aika makia on, pakko sanoa...Tais olla vakiputket paikoillaan, meinaan että varsin hiljaiset äänet oli vaikka vähän kaasua kuulosti antavankin.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  12. #42
  13. #43
    Lainaa (devillismo @ Kesä. 27 2006,14:42) kirjoitti
    Nätti peli. Tuo Corsaro on tällä hetkellä suurinpiirtein ainoa pyörä, johon voisin Triplen vaihtaa...tai voishan sitä rokettiakin kokeilla, vaikka vähän erityylinen peli onkin.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  14. #44
    Kappas, näköjään saa jo tarvikevaimentimiakin sovitettuna 1200selle:
    http://www.gpr.it/scheda.php?idcatve...&idveicolo=315
    devillac.com
  15. #45
    Eiköhän tuohon käy pienellä fiksaamisella suunnilleen mitkä tahansa pöntöt. Tripleen muokkasin Suzuki TL1000 vaimentimista sopivat.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  16. #46
    Mut nää remuksen pöntöt on valmiiks fiksattu. Kiinnikkeet hitsattu oikeisiin paikkoihin. Ja muoto paremmin sopiva ku tavallisissa "suorissa" pöntöissä, nää on vähän kartiomaiset.
    http://www.morini.at/morini/corsaro/...ub_corsaro.htm
    devillac.com
  17. #47
    Asiallinen peli, nyt on ajettu ko vehje. SE vääntö oli kyllä jotakin.

    Käynnistymis- ja muut ruisku ogelmat hävisivät uusilla ohjelmilla, koeajetussa pyörässä.
    Tapeilta paitsi kaffe paussit.
  18. #48
    Youtubessa on tuon uuden Corsaro Velocen koeajo. Aikas herkkupeli...
  19. #49
    Morjesta Morinisteille.

    Honda vaihtui Corsaro Veloceen ja kyllä on ollut hymyssä pitelemistä! Aivan törkeä pyörä, vetää niin pirusti joka kohdassa kierrosaluetta. Vähän vastaava kuin tuo 990 SMR, mutta vieläkin hauskempi laitos.

    ja ne äänet...

    Ainoa miinus tuossa on ollut kaupunkiryömityksessä tökkivä kaasu, mutta se taitaa olla aika ominaista tälle koneelle, vai paraneeko käytös race-eculla?
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  20. #50
    Moro!
    Kertokaas morini omistajat tuoreita käyttökokemuksia, kun rupeaa varmaan osalla pyöristä olemaan kilometrejä takana
    Joten huoltojen hinnat, osien saatavuus ja onko ostaessa jotain, mikä olisi hyvä tietää?
    ja onko pyörää mahdollista madaltaa,(katti matalla)? noin 3 cm, vai onko madallettua satulaa olemassa?ite oon 167cm pitkä tai siis lyhyt joten onko pyörä joka pysähdykseen ajettava suoraan pyörätelineeseen
  21. #51
    Hi

    Vuodesta 2006 mittariin kertynyt tähän mennessä jotain 37000 kilsaa, kaikki naama hymyssä. Viime kesä meni aika vähillä kilsoilla - uusi duuni, ei lomia, mutta ylitöitä senkin edestä. Vaikka ostaessani varauduin kaikenlaisiin italialaisiin vikoihin ym. niin on pakko tässä vaiheessa todeta, että ennakkoasenteeni oli täysin pielessä. No, eihän tuossa nyt vielä niin kovasti kilsoja ole, katsotaan sitten lähempänä 100k:ta. Tietty tulevaisuudessa huolettaa merkin tämänhetkinen epävarma tilanne, mutta eiköhän se siitä jälleen nouse. Siis noin niinkuin varaosien saatavuuden kannalta.

    Pyörä on edelleen luokkansa ehdoton kingi, Brutaalein kaikista. Oikeastaan harmittaa, että ei ole tullut markkinoille kovempaa peliä, koska kun tuon MM:n taival joskus päättyy, niin olisi mälsää hankkia saalis pedon tilalle. Mutta jos MM tuosta vielä nousee, niin sitten tietenkin huoli on turha.

    Täydellinen pyörä, joka ei toivottavasti vielä jää historiaan.
    devillac.com
  22. #52
    Olettehan arvon morinistit jo bonganneet uudet sivut?

    http://www.motomorinimotorcycles.eu/en/media.php

    Ilmeisesti ovat jatkossa pyrkimässä jonkinnäköiseen "made-to-measure"-valmistukseen ja tuon buffin mukaan varaosiakin saisi tilattua suoraan tehtaalta noiden webbisivujen kautta.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  23. #53
    Toivottavasti uudet omistajat saavat tuotannon pyörimään halutulla tavalla ja homman muutenkin terveelle pohjalle. Saapa nähdä onko tehtaassa valot päällä vielä kesällä kun kurvailen niillä tienoilla.
    <br />
  24. #54
    Uuden mallin herutukset käynnissä Morinin sivuilla http://www.motomorinimotorcycles.eu/...p?page=rebello

    Jotain retroa corsaron myllyllä näyttäisi olevan tulossa!
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  25. #55
    Alkaa näyttään uus morini melkosen hyvältä.
    Putki alhaalla ja radiaalijarrut vihdoinkin.
    mahtaako kukaan tuoda maahan näitä?
  26. #56
    Lainaa plug kirjoitti Katso viesti
    Alkaa näyttään uus morini melkosen hyvältä.
    Putki alhaalla ja radiaalijarrut vihdoinkin.
    mahtaako kukaan tuoda maahan näitä?
    Ei taida olla toistaiseksi ainakaan maahantuojaa, ellei Masco sitten ala tuomaan näitä uudelleen.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  27. #57
    Lainaa plug kirjoitti Katso viesti
    Alkaa näyttään uus morini melkosen hyvältä.
    Putki alhaalla ja radiaalijarrut vihdoinkin.
    mahtaako kukaan tuoda maahan näitä?
    Nyt on koko pyörä heruteltu näkyviin!
    http://www.motomorinimotorcycles.eu/...p?page=rebello

    Kilpitelinettä lukuun ottamatta aika räyheän näköinen laitos omaan silmään!
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  28. #58
    Ihme laatikkomuotoilu. Kuskin paikkakin näyttää aika ahtaalta. Ruma ainakin tuosta vinkkelistä.
    http://pakkouskonto.fi
  29. #59
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Kuskin paikkakin näyttää aika ahtaalta. Ruma ainakin tuosta vinkkelistä.
    "Electric variable saddle™"
    ?
  30.  
  31. #60
    Ei, ei, ei! Vaikka lotossa voittais.
    Rautalangastako runko on väännetty?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen