Kävin tänään tallissa ottamassa pyörästä savut ja asentamassa Sigman. AI ETTÄ tuntui hyvältäistua tuon päällä ja pyöritellä kaasukahvaa kuin pikkupoika
Mitään erikoista asennustouhua ei ole mielessä paitsi ehkä Wunderlichin katalogista (kävi mielessä) lisävalot. Saattaa olla, jotta moiset vielä pitkien talvi-iltojen ratoksi tuohon virittelen. Mitenkäs muut Puimuristit saavat pitkän talven kulumaan?
<p>2002-2014</p>
Kävin tänään kerholla kiilottamassa bemaria. Nyt surffailen netissä ja etsin paikkaa, josta voisin ostaa uuden plexin K1100LT pyörääni.
Talvella himottaa päästä ajelemaan pyörällä aivan mielettömästi, mutta yllättävän vähän niitä kilometrejä sitten kesällä tulee kun pääseen baanalle.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Runko kävi hiekkapuhalluksessa ja pulverimaalauksessa, siihen liittyen pientä puuhastelua. Samalla sitten tullut käytyä pyörää läpi, laakeroinnit tarkastettua ja rasvottua, kytkin tuli mitattua ym ym.
Jotain pientä uutta osaa tulee myös:
- öljypohjan ja lohkon väliin lisäpala
- peilit
- ohjaustanko
- vaijereita, tiivisteitä yms. sekalaista
- lambda mittauksen rakentaminen etenee kanssa, putkisto on hitsarilla anturin paikan tekoa varten ja anturi&mittari on hankittuna
- uusi takalokasuoja on lasikuidusta väännettynä, odottelee maalariin pääsyä
- sekalaisia kiillotustöitä
Onhan noi viikonloput aika hyvin taas saanu ton kimpussa menemään..
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Takapyörän laakerointi pitää uusia kun jäi viime remontissa kaikessa kiirreessä tiukalle. Normaalit huollot ja ajovalon muutostyö olisi kans mutta käydäänpä ens lauantaina Jyväskylän rompepäivillä jos sieltä löytyisi jotakin sopivaa. Viimeinen kesä tälle pyörälle, suunnitelmien mukaan, on edessä joten mitään laajamittaista ei enää ole tarpeen tehdä. Tallissa on lisäksi ne kaksi pikku-Hondaa. Ja kaverin -57 MZ, joka pitäisi laittaa tulille.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Eilen kävin korjaamassa kahvalämppärin katkenneen virtajohdon. Vika oli helpossa paikassa, mutta oli netistä löydetystä sähkökaaviosta kyllä oma apunsa. Repair Manuaalin kun vielä löytäisi (pulloposkipyöriin 1100/1150 RT/GS olen moiset löytänytkin). Tulihan sitä samalla tehtyä "keväthuolto" ja päristeltyä satulassa. Saisi olla isompi talli, niin voisi ajella rinkiä. Hienolta näytti pyörä ja ajohalut heräs samantien. No, onneksi on messut kohta.
K12RS
Aikas hassu yhteensattuma, kun minäkin eilen korjasin kahvanlämppärin tuossa cruiserissa. Oli krominupin alta mennyt poikki, kun lippasin syksyllä. Etujarrukahva ja oikean puoleinen kromattu venttiilinkoppa tulpansuojuksineen, tiivisteineen ja ruuveinee pitäisi löytää vielä jostain ennen kevättä. Putkikin on vähän ruvella, mutta täytynee miettiä sen kohtaloa. Uusi olisi toista tonnia. Kyllä pölläytti komiat savut, kun laitoin käymään. Ei se kyllä öljyä muuten syö.
Saattoihan olla, että eilen joku kurvaili tuossa parkkihallissa mopolla ilman kypärää ja vakuutuksia...
Dixi et animam levavi
Öljynvaihdot on tehty ja just purin katteet, jotta sain ilmanputsarin näkyville. K&N, jonka putsausvälit pitäisi esiteen mukaan olla 50.000 - 100.00 mailia, oli kyllä aika tukossa jo 10.000 kilometrin jälkeen! No, nyt on sekin pesty ja öljytty.
Ulkolämpömittarin laitoin, kun sattumalta löysin Motonetistä oikeasti vedenpitävän sellaisen (akvaariomittari)
Samaten Motonetistä löytyi pleksinputsausainetta, tai paremminkin sellaista naarmujenpoistoainetta. Visiirit ja pleksin hinkkasin ja kaipa ne hieman paranivat. Ei kylläkään niin hyvin kuin esitteessä annetaan ymmärtää.
Pakokaasuja tuntuu hieman tsupsuttelevan ja pakosarjantiivisteet täytynee vaihtaa. Lieneekö tuo tarvikeputkisto hieman epäsopiva, vai mikä..?
Kaveri lupas vääntää Remuksen vaimentimeen rosterivaipan, sen helposti naarmuuntuvan alumiinisen tilalle. Sitä tässä mielenkiinnolla odottelen..
Kukahan neuvois, tai paremminkin osais / viitsis käydä näyttämässä miten integral-abseihin vaihdetaan jarrunesteet...? Mopo on Vantaalla.
Vois kai nuo jo kolmen kesän jälkeen vaihtaa ja ehkä ne jäähdytysnesteetkin.. No, pakkasnesteiden vaihto varmaan onnistuu ilman neuvojakin, mutta tuon jarrupuolen kanssa ei oikein viitsis alkaa tumpeloimaan.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Taidan olla onnellisessa asemassa, kunlämpöisen tallin edustalla on kylmä parkkihalli, jossa pystyy vähän kokeilemaan. Päästä päähän kun ajaa, niin ehtii saada mittariin varmaan 50km/h ennenkuin jysäyttää päin seinää.(Motoristi @ Tammi. 10 2005,13:43) kirjoitti
![]()
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
ODOTAN, vanhan pyörän annoin vaihdossa ja uusi pyörä tulee vasta keväällä. Ei muuta tekemistä kuin lukea newsejä ja ODOTTAA.![]()
No kyllähän tallissa tapahtuu...:
Etsitään kuumeisesti (ei kylläkään tallista) sopivaa maalia laukun kansien sävy sävyyn maalaamiseksi. Siinä samalla menis katteen korokepalatkin.
Peruspuunausta ja kiillotusta joutuu vielä hetken harjoittamaan myös, ennenkuin ajokausi maaliskuun lopulla (hopefully) potkaistaan käyntiin.
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Ne kyllä asiansa osaavassa maalaamossa sotkee sulle oikean sävyn ilman värinumeroitakin, siis mallin mukaan.(hlpvu8 @ Tammi. 11 2005,12:43) kirjoitti
Jos et löydä lähempää, niin voin etsiä yhden tutun automaalaamon yhteystiedot. Sijaitsee tosin Savonlinnassa, mutta ainakin mulle saivat laukun kansien sävyn ja katteen lisäpalat lähes alkuperäistä väriä vastaaviksi.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Jos kyseessä on alkuperäinen Bemarin väri, niin tältä sivustolta voisi löytyä koodi. Koodin perusteella katsovat maalausliikkeessä sopivan maalin.
http://www.bmbikes.co.uk/paintcodes.htm
PS. On muutenkin ihan hyvät Bemarisivut!
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Tarttis korjata tankki kun se vuotaa *
Tosin maahantuojalta tuli syksyllä viestiä, että polttoainejärjestelmissä on vuotoja jotka korjataan.
En tosin ole varma kuuluuko tuo mun vuoto ko. sarjaan.
Eli Scarverin muovitankki(satulan alla) vuotaa kun tankissa on vähänkin enemmän pensaa. Pieni hiushalkeema tankin päällä *polttoaineletkun (lähtö) liittimen juuressa.
Vimevuonna tekohengitin sitä käyttämällä epoxin tai vastaavan *2 komponentti "mönjää" .
Toimi kun junan vessa kuukauden päivät mutta taas vuotaa. *
Täytyis varmaan soittaa keväällä huoltoon ja kysyä saako uuden tankin kannen liittimineen. Tankissa kun on halkaisialtaan noin 15-17 "kansi" minkä on kierretty kiinni itse tankkiin. Tähän on liitetty kaikki letkut ja johdot, kun avaa niin sieltä paljastuu tankissa olevat romppeet mitä ruiskuvehkeissä nyt yleensä on.
Jos tankin kantta ei saa ilman noita siinä kiinni olevia vehkeitä voi olla aika kallis paukku *
Yksi vaihtoehto on tietenkin juota halkeama vastaavalla muovilla umpeen, tai yrittää sulataa hiushalkeama umpeen.
Jos vinkkejä niin olis mukava kuulla. *![]()
"only dead people are cool..."
No tässä yksi vinkki. En tiedä missäpäin asut, mutta monissa peltikorjaamoissa ja automaalamoissa korjaavat myös muoviosia.(komet @ Tammi. 12 2005,08:59) kirjoitti
Herttoniemessä on ihan muoviosien korjaukseen erikoistunut firma, Plastifast Oy. Osoitetta en muista mutta Euromaster on samassa pihassa ja Puukeskus ihan vieressä.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No jopas, siellähän taitaa olla kaikki. Mutta mitäpä netistä ei löytyisi, kun vaan osais ja viitsis hakea.(Prätkis @ Tammi. 12 2005,08:35) kirjoitti
Eipä sattunut silmään silloin, kun mun osia maalattiin..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kaikenlaista ehdottoman tarpeellista krääsää ripustelen ja kiinnittelen talven ratoksi kuten:
- lisävaloja pari settiä ynnä näille tietysti sähköt ja katkaisijat sun muut (iän myötä näkö heikkenee)
- Backupin selkänoja (se vanhuus tulee..)
- J-Pegin lepuutusjalkatapit (ks. edellä)
- vakiojalkatappien pudotussarja (jäykät polvet ja liian pitkät sääret)
- Muthin ihmeelliset peilivilkut (ledit lasin takana...)
- Thomasin ilmakompressori ynnä letkut etu ja takapyörälle (ne rengaspaineet pitää olla kohallaan...)
- takasumuvalo (ettei kukaan aja persiiseen motarilla pahassa rönsäkelissä)
- sähköt ja säätimet Gerbingin sähköpuvulle (kevätkeleillä tuleepi helposti kylmä)
- iPodille pitäisi saada kytkennät selväksi (jotta saa sen CD-vaihtajan lingota sivulaukusta tilaa syömästä)
- plus muuta valoa ja vimputinta (ettei vahingossa tulisi samanlaista vastaan)
Ihan hyvä, ettei ajokausi ihan vielä ala, nolo se olisi piuhat ynnä letkut repsottaen lähteä baanalle. Tässä pakkaa vielä kiire kun ehdin talliin vain muutamaksi tunniksi viikossa. Se suunnittelu kun viepi kanssa sitä aikaa. Vaan onhan se sitten jo puoliksi tehty...
Mitäköhän sitä jää ensi talveksi tekemistä?
t. pozo *![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Pyörä on jo kaikin puolin kondiksessa, joten minulle jää vain ajoittainen tyhjäkäyttö ja akun lataus.
Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
Pozo, *ookko tilannu lisävalot jostain valmiina vai meinaakko rakennella suomesta saatavista vakiolampuista, minkälaisista ?(pozo izquierdo @ Tammi. 14 2005,23:32) kirjoitti
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Ihan autotarvikeliikkestä ostetut Hellan Micro FF-mallin lisäkauko- ja lisäsumuvalot laitoin. Ne ovat Hellan pienimmästä päästä ja näyttävätkin autoissa lähinnä turhakkeilta mutta tommoiseen Bemu K 1200 LT:hen ne (omasta mielestäni) passaavat kyllä aika hyvin.
Olivat kyllä koko lailla hinnakkaat (toistasataa euroa / setti muistaakseni) verrattuina esim Biltemasta myöhemmin löytämiini parin kympin lyhtyihin. Täytyy vaan lohduttautua vanhalla viisaudella, jonka mukaan halvan ja hyvän saamiseksi pitää tehdä kaksi ostosta. Elätän toivetta, että olen nyt tehnyt näistä jälkimmäisen....
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
1200 Gessuun alan viritellä yhtä sun toista palikkaa kun tuo postipoika toi Touratechin paketin Saksanmaalta.Voi kun tekis mieli kääntää tuota kalenteria jo etiäppäin,mutta ootellaan nyt rauhassa vaan kun ei muutakaan voi.![]()
Rocket 3 -08 ,K1200 LT -05 , F650 GS -08 , R 1200 GS -05 , ...*
Ruuvasitko kiinni kaikki 4, vai jäikö 2 ylimääräistä? Kiinnostais, eli olis käyttöä pienille lisävaloille.(pozo izquierdo @ Tammi. 19 2005,12:52) kirjoitti
Kuten totesit, kaksi ostosta joutuu tekemään. Mun halvat lisävalot ei tosin olleet Biltemasta, vaan Motonetistä. Mut yhtä kaikki, vettä sisällä heti eka sateessa ja nyt heijastimet himmeinä.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
[quote=J@ck,Tammi. 19 2005,23:22]Ruuvasitko kiinni kaikki 4, vai jäikö 2 ylimääräistä? Kiinnostais, eli olis käyttöä pienille lisävaloille.
quote]
Kyllä niille kaikille neljälle löytyi paikat. Kaukovalot ylä- ja sumarit alakertaan. Enemmät alkais jo mennä joulukuusiosastolle...![]()
t. pozo *![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Ok. Saaneeko noita laadukkaampia (Hella tms.) microvaloja yksittäin mistään, säästäshän siinä satasen..(pozo izquierdo @ Tammi. 20 2005,21:46) kirjoitti
Ja olisko jollain vinkkiä mahdollisimman pienistä hyvalaatuisista valoista. Siis muita hyviä merkkejä/ostopaikkoja ja vaikka vielä pienempiä kuin Hellan micro FF:ät.
Mulla on tosiaan vain 1 kpl. kumpaakin. Laillisuudesta en tiedä, siinä lampun alla katteen suojissa ne on sillain, ettei niitä oikein huomaakaan. No, ainakin ne on oikein kytketty.
Riittääkö pyöräsi laturissa tehoa noin isolle lamppumäärälle, ja kytkitkö valot niin, että sumarit sammuu kun pitkät syttyy?
Meinaan kun pitkien päällä ollessa palaa myös lähivalo. Siihen 2 sumaria, 2 lisäpitkää, kahvalämppäriä, penkinlämmitintä.., niin taitaa laturi olla jo tiukilla, vai onko?
Etsiskelin jossain vaiheessa K 1200 RS:n laturin tehotietoja, mutta enpä onnistunut löytämään mistään.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Paha sanoa myyvätkö noita Helloja yksittäin, ostamani tuikut olivat kyllä 2 kpl pakkauksessa.(J@ck @ Tammi. 21 2005,09:56) kirjoitti
Vinkkinä mahdollismman pienistä ja hyvälaatuisista valoista antaisin edelleen Hellan valmistamat Micro Xenonit. Kysy Tampereelta firmasta Xenonvalot.com. Nämä on pienikokoiset ja varmasti tehokkaat (ja kalliit), mutta asennuksellisesti haastavat, koska xenonmuuntajat pitäisi sijoittaa jonnekin. (En tiedä saako näitäkään yksittäin...)
LT:n laturi veivaa 840W (60 A / 14V), joten kyllä sillä vielä nämä tuikut ynnä lämppärit päällä pitää. Vielä olisi suunnitteilla Gerbingin lämpöasut itselle ynnä repsikalle, ja ehkä siinä vaiheessa on suunniteltava sähkönkäyttö siten, että lämpöasujen kanssa ajetaan vaan päivällä...
t. pozo *
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Ensi viikolla alkaa tallissa tapahtua!
Akkua pitäis heräteladata, laittaa Wunderlichin mikrolamppu? takavalot ja suojaläpyskä paikalleen.
Tilauksessa on myös (R1200GS:n) lisävalot, muttei ole vielä tullut, liekö tuo uusi lan-väyläsysteemi?? (vai mikä ...keleen systeemi se nyt olikaan) aikaansaanut sen, ettei ihan mitkä tahansa-valot käy, kun on niin kauan tilaus kestänyt. Syksyllä kyllä luvattiin, että tulossa on jokupäivä, mut ei oo vaan näkynyt.
Ja kypäräänkin täytyy noutaa ja vaihtaa uusi plexi (Schubert S1) kun huurteenestokalvo lähti originaalista taivahan tuuliin. Sitäkin oon odottanu viime kesästä lähtien, nyt on kuulemma tullut.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Siinä mallia valorakentajille
(anteeksi, leveähkö kuva)
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
No hitto soikoon,
tostahan saikin taas monta ideaa...
Peilejä täytyy ainaskin saada lisää.
Ja noita tööttejä...
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Tämmöset ois aika leukavat mustien katteiden kyljessä...
http://www.buytruckstuff.com/truckairhorns.htm
Mihinköhän tollasten kompuran sais jemmattua...
![]()
<p>2002-2014</p>
Eikö öljypään miehekäs tööttö riitäkään sulle?(Ctrl+Alt+Del @ Tammi. 25 2005,06:45) kirjoitti
![]()
Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
(Ctrl @ Alt+Del+Tammi. 25 2005,06:45) kirjoitti
Heh heh, kompura olisi jo valmiiksi jemmattuna LT:n takalaatikon alle. Sen ilmantuotto riittää kyllä renkaantäyttöön, mutta tommoiset rekkatorvet taitaa vaatia jonkinkokoisen painesäiliön ilmavarastokseen.
En taida kehdata ryhtyä sellaista enää sullomaan...vaikka olis noi torvet kyllä hienot ja sais mummot suojatiellä kyytiä, hoo hoo. *![]()
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo