Tämmöinen löytyi.
On vähän nihkeästi infoa, eikä tuo saksa ihan taivu. Näyttäisi olevan kuitenkin juuri semmoinen, mitä itse haluaisin.
Erillinen infrapuna kauko-ohjain, vox-toiminto puheelle, 8 tunnin toiminta-aika li-ion-akulla. Paljon muuta ei tuosta sitten ymmärtänytkään.
No joka tapauksessa ilmeisesti saisi samaan lootaan poppikoneen, navigaatiosysteemin äänen ja radiopuhelimen. Lisäksi ilmeisesti voi puhua suoraan kypärästä kypärään, jos kyytiläisellä on samanlainen.
No vähän kysymyksiä tuo herätää. Olisiko kellään tietoa:
Mitenkähän onnistuu, jos tulee GSM-puhelimeen puhelu, kun kuuntelee musiikkia samaan aikaan. Ohittaakohan kännykkä jotenkin tuon mopossa olevan bluetooth-lähettimen ja kytkeytyy suoraan kypärään, vai kytkeytyykö se tuohon mopon tukiasemaan ja se puolestaa ohjaa puhelut kypärään? Yhdessä kuvassa näyttäisi olevan yhteydessä suoraan kypärään. Voiko yksi Bluetooth-laite jutella samaan aikaan kahden kanssa - eli tuon tukiaseman ja kännykän? Tajuaako tukiasema jotenkin tulevan puhelun, ja hiljentää musiikin? Jos vastaa puhelimeen, niin kuuleeko kyytiläinen, vai tehdäänkö tuosta omasta kypärästä ja omasta kännykästä laitepari?
Onko tuo kaukosäädin vedenkestävä, jos sen vetää jollain tarranauhalla vaikka tankkiin?
Jos on kyytiläinen, niin pitääkö sillä olla oma tukiasema, vai voiko se kuunnella samaa poppia? Jos alkaa jutella, tai tulee puhelu, niin hiljeneekö musiikki automaattisesti?
No idea ainakin on hieno, jos vaan toimisi vaivattomasti. Helpottaisi kummasti, kun ei tarvitsisi piuhojen kanssa aina tapella.
Dixi et animam levavi
Hieno laite mutta taitaa "kustantaa" melkoisesti?
Kilpailijoitahan ei varmaan ole vielä ja noiden bluetooth-yhteydellä toimivien soittopelien ym. valikoima ei liene kovin suuri (Kännykät poislukien)?
Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
Joo, lupaavat että samaan "tukiasemaan" saa yhdistettyä kaksi kypärää. Eikä sen toisen käyttäjän ei edes tarvitse olla kyydissä, kunhan välimatka on vaan alle 10 metriä.(ek@ @ Tammi. 06 2005,11:59) kirjoitti
Tuolta sivulta ei löytynyt kunnon vastauksia näihin kysymyksiin, mutta vaikuttaa siltä että noista hiluista voi rakentaa kaksi erilaista systeemiä. Kypäräkuuloketta voi käyttää suoraan puhelimen kanssa, jolloin Motobasea ei tarvita ollenkaan. Toinen vaihtoehto on ostaa koko systeemi, jolloin kypärä on aina yhteydessä Motobaseen ja se hoitaa mixauspuolen puheluiden musiikin ja kyytiläisen höpinöiden kesken.kirjoitti
Vemarilta löytyy myös bluetooth-kypärä. Nettisivut osoitteessa http://www.vemarhelmets.it, mutta ainakin tällä hetkellä löytymättömissä...
Edit: | linkki | Polon Vemar Bluetooth -sivulle
Juuri tollasta tässä on jo odoteltukin, järjestelmää joka hyödyntäisi bluthoottia tai muuta radiolähetin tekniikkaa että piuhat jäisi pois.
Toi järjestelmä on interoitu kypärään mikä tarkoittaa schuberthin kypärän ostamista :/ tosin jos toi toimii kunnolla ja ei maksa mahottima niin mikä ettei![]()
- XT 660 R
Noissa kuvissa näyttäisi olevan S1, mistä lähtee noi sisukset palasina pois, joten varmaan tuommoisen poskipalan saa erikseen. Jos tuota saa ihan laitteena, niin varmaan sen pystyy nakertamaan omaan kypärään.
Kysyin tuosta systeemistä Schuberth:lta, mutta tulee myyntiin vasta huhti-toukokuussa, eikä mitään esitteitäkään ole vielä saatavilla:
" Dear Sir,
thank you very much for your interest in our new product.
The information you require will be available soon. As soon as the user-manual is ready we will install it also on our website. Also, our importer/partner for Finnland , Tokimoto Oy, will have all detailed information before we come to market Blue-Sonic in April/May this year.
We kindly ask you to still wait a little while. The german text on our website will be translated soon and contains just general information about the basic features and no specific info as you require. Be sure that the system will have the technically most advanced features that a comm-system can have. ..."
Dixi et animam levavi
http://www.signalpack.com/reg/shp/me...php3?idCat=465
Tollasta on tullut kateltua, olisi vissiin 20% alennuskin tohon hintaan, mutta silti aika arvokas.
Toimivuudesta ei mitään tietoa.![]()
R1-2011
EX-R1 2008
EX-R1 2005
EX-YZF 600R
Tälläisen bluetooth-kypärän saisi tietysti rakennettua itse, purkamalla esimerkiksi joku Jabran handsfree-systeemi ja asettelemalla siitä osat kypärään haluamilleen paikoille.
Vastausnappi on luultavasti mikrokytkimellä, mutta kyllä siihenkin pystyy pidemmän johtimet juottamaan - sama pätee mikrofoniin.
Tällä systeemillä ei tietysti toimisi muut kuin puhelimen kautta olevat palvelut, mutta alkaahan noissa uusissa puhelimissa olla radioita sun muita. Ei mitään halpaa jos takapenkkiläisen pitää soittaa kuskille jos haluaa kommentoida ajoa
![]()
Meillä kommunikointi takapenkiltä tapahtuu lyömällä nyrkillä kuskia kylkeen... Näin ainakin "hieman" vauhdikkaampien ohitusten jälkeen(Kuufi @ Tammi. 27 2005,16:04) kirjoitti
Eikä muuten maksa mitään![]()
Suzuki Bandit 1200T -97
KTM 690 Enduro R -15
Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
Heh, silloin joskus kun emäntä vielä suostui tulemaan kyytiin, meillä oli käytössä ns munajarru, eli takapenkkiläinen joko suuntaa napakan iskun tahi tarttuu kuljettajaa rivakalla otteella jalkovälistä. Tuloksena usein dramaattinen nopeudenlasku sekä henkeäsalpaavia tilanteita, kun kuljettaja yrittää pitää ajokkia omalla kaistallaan...(Julle @ Tammi. 27 2005,17:11) kirjoitti
Mutta kun pyörän vaihtaa riittävän kyykkyyn, ei juurikaan tarvitse miettiä noita takapenkkiläisen kommunikaatio-ongelmia.
br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Kokeiltiin Vemarin bluutuutti-kypärää messuilla, ja kyllähän sen kuso kulki, eli toimihan tuo ihan mukavasti. Ei vielä myyjä paljoa tiennyt, veikkaili BT-kypärälle ~500€ hintaa käytännössä. (suht.samaa hintaa kiinteäleukaiselle ja avattavalle).(heikkil @ Tammi. 06 2005,15:44) kirjoitti
I was born with a plastic spoon in my mouth...
ST 1100
Mulla on tekeillä tuo edellä mainittu BT headsetin silpominen, koe versio halvemmasta, mut tolla motobase idealla:
eli kypärään headset, reunan alle niskaan ekaversiossa, mikki jatkettu että yltää suun lähelle, ja kuuloke korvattu stereo plugilla, tarkoitus käyttää korvatulppa kuulokkeiden kans tai sit voi halutessaan vaihtaa läpät.
Jabran vehkeet näyttäisi sopivanparhaiten muotoon ja löytyi kohtuu hintaan: Jabra bt 250
Yhteys muodostuisi BT-Dongle parin kautta ristiin, Jabra Bluetooth dongle siten että molemmille kypärille olis oma, eli yhteys tulisi keskus yksikön kautta jossa olisi myös liityntä poppikoneelle yms
Äänen laatu ei ole hifiä, ainakaan tuossa halvassa testi versiossa (halvin headset ja dongle mitä tuli vastaan), mut puhe kuuluu hyvin, tausta melusta ei vielä ajokokemusta mut simuloituna menettelee.
Hintaa tulee luokkaa 200-250e ja pari rakkoa sormiin, joten voi olla ettei maksa vaivaa jos noi valmistuotteet on jossain kohtuu hinnoissa.
Vähän vaan epäilen tuolla aikaisemmin heitettyjä hinta-arvioita.
Kun 8 tunnin headset MASSAtuotteena puhelimille on normaalisti 80-130e, ilman kaukosäätimiä ja motolisää.. ja yksinkertainen dongle 50+ e kpl.
Mä pistän omaksi veikkauksekseni 850-900 neuroa tuolle Shubertille kotimaisessa moto-kaupassa.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät