Luin aamulla lehteä ja huomasin että moottoripyöräiliän henki on hinnoiteltu aika halvaksi 240 € sai hemmo sakkoa kun ajoi kotilolla motoristin hengiltä. Halvalla menee.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
No, tuohan on sitten samaa luokkaa kuin esim. harmaasorsa.
Ympäristöministeriön vahvistamat rahalliset arvot rauhoitetuille lajeille.
Se, mikä ei vahvista, tappaa...
"soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
Siis mitenkä ihmeessä joku voi selvitä noin pienellä sakolla kun on tappanut toisen ihmisen?!?!?
Mä sain viime kesänä yhtä paljon sakkoo ylinopeudesta ja olen opiskelija... Mitä v*ttuu?!?!
Eipä näköjään ihmishenki ole minkään arvoinen enää..
Pain is just weakness leaving the body
Eipä näyttänyt ihminen olevan tuolla listalla. Tuli siis maksettavaksi ihan turha maksu.(mocadam @ Helmi. 02 2005,08:53) kirjoitti
Silloin kun toi laskentasysteemi tuli, niin muistaakseni ihmisen korvausarvo oli jotain 12 euron luokkaa, samalla kaavalla laskettuna kuin noissa käytetään.(jjp @ Helmi. 02 2005,11:02) kirjoitti
Mikä ihmeen ihminen(jjp @ Helmi. 02 2005,11:02) kirjoitti
Ei kait moottoripyöräilijästä saa samaa kuin ihmisestä
![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
Eihän tässä kuitenkaan ollut kyse motoristin ostohinnasta?(suzufani @ Helmi. 02 2005,08:34) kirjoitti
Kannattaa myydä vakuutusyhtiölle, ne maksavat paljon paljon paremmin... Korvaus on aika eri asia, kuin sakko onnettomuudessakin. Veikkaan, että maksat ja istut hiukan enemmän, jos lähdet lunastamaan ihmishenkeä, oli kysymyksessä sitten motoristi tai koululainen. Eräs koulukaveri törmäsin mummon päiviltä ja sai autoonsa uuden etulyhdyn...
Mihinkähän tapaukseen tässä muuten viitataan?
Desmo Jugend
Kas, kun motoristi on vapaata riistaa, niin ei kai sitä rauhoitettujen lajien listalta löydy.(jjp @ Helmi. 02 2005,10:02) kirjoitti
No lueppa esimerkkejä jenkkilästä. Sen foorumin sivua en muista mistä luin mutta aika helpolla pääsevät kun esimerkkejä luin. Esim. joku maksoi muistaakseni (!) 60$ kun ajoi motskarin eteen jonka seurauksena motoilija kuoli.![]()
Saat 20e munuaisestas.(Johu @ Helmi. 02 2005,11:21) kirjoitti
"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
Helkkari, Citymarketissa oli tarjouksessa kaljakoppa 19,90 eli jäisi vielä rahaa ylikin..(odu @ Helmi. 02 2005,16:17) kirjoitti
Kyllä me tässä kauppoihin varmaan päästään.
jos näin pieni on jo näin kallista tammihiiri (Eliomys quercinus) 2355 €
niin luulis ihmisen arvon olevan jotain aivan muuta.
Rumasti sanottuna kotilo kuski oli tietysti selvinpäin kun joutu vielä maksu mieheksi.Tietysti kun olisi ollut kännissä eikä muistaisi koko tapahtumaa, niin eiköhän valtio antaisi vähän tukiaisia![]()
Jospa onkin niin, että elän vain kerran... *
Honikka CB 1300SA -05.
Ei se kato oo kilohinta, ihmisia ku vaan on niin hitosti liikaa(holpek @ Helmi. 02 2005,18:53) kirjoitti
![]()
(patrika @ Helmi. 02 2005,18:58) kirjoitti
Kärpäsiä on paljon enemmän. Ja jos Inarinjärven jäälle pistettäisiin 5 persoonaa/neliömetri, mahtuisi sinne koko maailman väestö. Että miten niin liikaa?
![]()
Siks ku ihminen on siita typera elainlaji etta se syo sita oksaa milla istuu, toisin ku naa muut
Mita se karpanen sit muuten maksaa?![]()
minun usko suomalaiseen oikeuskäytäntöön on mennyt jo aikoja sitten. mikään ei enää yllätä.
esim. itse olen joskus saanut ylinopeudesta 100 päiväsakkoa, samaan aikaan luin lehdestä kun pari koltiaista oli polttanut kesämökin -> 50 päiväsakkoa.
tuollainen muutaman minuutin kaahailu vastaa siis parin keskikokoisen kesämökin tuhopolttoa...
enkä koskaan saanut (enkä varmaan tule saamaankaan) mitään siltä lökäpöksyhörhöltä, joka kaatoi kaasuissa armaan prätkäni kumoon. riittää kun kaveri ei muista mitään.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Yksi saimaannorppa maksaa enemmän kuin yli 40 mopoilijaa. On se hurja otus, yksi elikko vastaa kokonaista mopojengiä!(mocadam @ Helmi. 02 2005,08:53) kirjoitti
![]()