Katso äänestykset tulokset: Survival kurssista hyötyä? -

Äänestäjät
40. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • En ole käynyt

22 55,00%
  • Olen käynyt, suosittelen

7 17,50%
  • Olen käynyt useammankin

1 2,50%
  • Käyn joka vuosi

0 0%
  • Suunnittelen meneväni

9 22,50%
  • Olen käynyt, en suosittele

1 2,50%
Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Pistin tommoisen kun kummityttö ensipyöräkseen 600 Cebarin osti.
    Olen itse vanhoilla päivilläni menossa ekaa kertaa MP69:n kahden päivän kurssille ja ehdotin tuoreelle 600:lle samanlaista.
    Ei sopinut eikä käynyt, sovitut menot ja jonkun mielestä kahden päivän kestokin tuntui liioitellulta.
    Koetetaan saanko tällä äänestyksellä respectiä puheilleni.
    <p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
    Itseäni ei ainakaan kiinnosta minkään näköiset kurssit.

Kai sieltä joku jotain hyödyllistä saa poimittua, mutta mua varten ne ei ole.
    dazuissi.kuvat.fi
    GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
    mulla on niin vanha ajokortti, että olen saanut ajaa mitä tahansa tykkiä koska tahansa. aloitin ajoharrastuksen 2006, ja menin Survival-kurssille 2007 n. 25 000km ajon jälkeen. sitä ennen olin ajanut pari kertaa vuokrapyörää, 'ihmiskuulana' (=lue: ajotaidottomana).

Survival kurssilla harjoiteltiin käytännössä jarrutusta ja hidasajoa: ensimmäisen luulin osaavani paremmin kuin mitä oikeasti osasinkaan, eli oikeasti en osannut ruutiininomaisesti jarruttaa tehokkaasti. toisesta en ollut aiemmin kuullutkaan, mutta ymmärsin että se on hemmetin tärkeä taito, ja vaikea - eli aloitin siinä tyhjästä.

Pidin kurssia erittäin hyödyllisenä kaltaiselleni 'itseoppineelle aloittelijalle', tajusin että pitää harjoitella, mitä pitää harjoitella, ja sain myös ajatuksia miten.

muuten viikonloppu oli tosi mukava retki hyvässä porukassa.
    Senior Highway Bomber

Ride Loud - Ride Proud

Kawasaki z750s -05
    Voin suositella MP69 -kurssia. Tosin mulla oli viime vuonna tiivistetty yhden päivän mittainen, mutta terveellinen ja hauskakin se oli. Pienellä lentokentällä oli kunnolla tilaa harjoitella. Turvallisuuteen liittyvistä teemoista huolimatta päällimmäiseksi jäi oikea ote moottoripyörästä eri tilanteissa - pyörä otetaan tiukasti komentoon polvien ja kantapäiden väliin. Ja katseen suunta kaarteissa oli toinen tärkeä auttava juttu.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  5.  
    Yhtään väheksymättä mp-kursseja, en malta olla laittamatta ajo_hanskassa linkkiä tähän. Opuksessa on kerrottu/neuvottu katseen suunnasta, hidasajosta, tehokkaasta jarrutuksesta jne.jne.
    Ei ole välttämätöntä mennä kursseille oppiakseen suositeltavia ajotapoja ja hallintakeinoja. Harjoitella voi hyvin myös issekseen, aukealla paikalla vaikkapa sen jälkeen kun on ensin perehtynyt ajon teoriaan. Opus on ehdottomasti lukemisen arvoinen.
    Moto Guzzi Norge

"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson