Kulma ei ole ainoa parametri tuolla ohjausgeometriassa. Jättö on yhtä tärkeä asia.(Yamaha1 @ Tammi. 06 2005,04:10) kirjoitti
-Timppa-
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Täällä näyttäs olevan myynnissä valmiiksi madallettu sporttinen menopeli, Suzuki SV 650 S: http://www.mp-foorumi.com/nyyssit/sh...d=1&tid=20572.(Petteri @ Tammi. 03 2005,03:35) kirjoitti
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Itse asiassa VFR750F 90-93 malli:n penkki on aika leveä. Siitä syystä korkeus tuntuu huomattavasti suuremmalta kuin esimerkiksi 1000 gikserissä, missä on taas edestä kapea ja taaksepäin levenevä palli...(Kukko @ Tammi. 05 2005,09:53) kirjoitti
Näitä kuskille sopivuusasioita ei tosiaan tahdo huomata kokeilematta. Onneksi MP-messut ovat kohta jo ovella...
EDIT: pirskatti, luin ton teen vahingossa ähväksi. Vtr ja vfr ovat tosiaankin ihan eri pelejä. Vtr:n päällä istuttaessa olen huomannut saman asian penkkiin liityen. V2-koneinen Vtr on huomattavasti V4-koneista vfr:ää kapeampi ja siten kevyemmän sekä ketterämmän oloinen. Ainakin kylmätyyppien perusteella...
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Olen kaikkea muuta paitsi asiantuntija, mutta tuolla on ainakin teoriaa kulmista.(Timo Tasakaasu @ Tammi. 06 2005,19:02) kirjoitti
Eli olkapoikkeama on (ainakin maastopyörissä) tärkein mitta. Ja se on normaalisti 40mm. Mitenkänhän mopoissa, päteeköhän sama teoria? Ja arvaako näitä kovin paljon muutella? Tuo pitäisi mitata omasta moposta, ellei jostain löydy arvoja.
Katsoppa kuvaa.(Anttoo @ Tammi. 10 2005,14:39) kirjoitti
Onkohan tuollaista jättöä moottoripyörässä lainkaan? Olkapoikkeama näyttäisi riippuvan myös pyörän koosta.
Että osas olla RUMAT kengät!!!! Se siitä katu-uskottavuudesta...hehehhheh Tolppakengät..hehehehh.Pelasti päivän kun näin ne kengät.(Anttoo @ Tammi. 05 2005,12:31) kirjoitti
Suk dik!
Tuohon offset mittaan vaikutta prätkissä akselin paikka (onko keskellä haarukkaa) ja telareiden paikka ylä/alakolmioissa. Jos etuputket ovat samassa linjassa ohjausakselin kanssa ja akselin paikka on keskellä haarukkaa (ja telarit ovat yhdensuuntaiset ohjausakselin kanssa) niin offset on 0.(R2-D2 @ Tammi. 10 2005,15:51) kirjoitti
Jätön minäkin miellän ennemmin tuoksi mitaksi joka tuossa selostuksessa on nimellä olkapoikkeama. Tosin tuossa näköjään ohjauskulmakin lasketaan vaakasuoraan verrattuna vaikka tuo nyt yleensä prätkissä ilmoitetaan pystysuoraan viivaan verrattuna.
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."