Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 38:een 38:sta
  1. #31
    Lainaa (Yamaha1 @ Tammi. 06 2005,04:10) kirjoitti
    Näin vertailun vuoksi, FZS1000:ssa se ohjauskulma on 26 astetta. Esim. R1:sen vastaava on 24 ja Hondan 1000RR:ssä 23.75 astetta... Jokainen voi tuosta ruveta kolmioilla laskeskeleen että mitä se perän nosto siihen caster-kulmaan oikeen vaikuttaa. * Hitto, meneekö tää jo pilkun viilaamiseksi? Jep... *
    Kulma ei ole ainoa parametri tuolla ohjausgeometriassa. Jättö on yhtä tärkeä asia.
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  2. #32
    Lainaa (Petteri @ Tammi. 03 2005,03:35) kirjoitti
    Etsitään perheeseen toista pyörää pääasiassa kauniimman sukupuolen edustajan käyttöön mutta tietenkin myös allekirjoittaneelle vaihtelun virkistäjäksi.
    "Kakkospyörä" tulee olemaan 600 sportti.
    Ongelmana on tulevan haltijan lyhyt mitta, eli esim. 600 Cebari tuntuu korkealta. Eihän tämä ajossa haittaa mutta voi tuntua aluksi oudolta kun vain toisen jalan varpaat ylettyvät maahan.
    Lienevät osapuilleen saman korkuisia nuo Hondan, Yamahan ja Suzukin 600set?
    Mitenkä esim. Cebaria saa madallettua ja kuinka paljon? Onko valmiita madallussarjoja ja onko sellaisista konkreettista hyötyä?
    Ei mitenkään huvittaisi mitään Viragoa ostaa tuohon lisäksi... (kaikki kunnia vaan kustomeille ja anteeksi Viragistit)
    On niitä matalia sportteja - oon nähnyt, mutta millä niistä on saatu matalia?
    Täällä näyttäs olevan myynnissä valmiiksi madallettu sporttinen menopeli, Suzuki SV 650 S: http://www.mp-foorumi.com/nyyssit/sh...d=1&tid=20572.
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  3. #33
    Lainaa (Kukko @ Tammi. 05 2005,09:53) kirjoitti
    Se että kuinka korkealla istuin on, ei aina määrä sitä kuinka hyvin persjalkasen jalat yltää maahan...
    Jos olette sattuneet katsomaan uusien kyykkyjen istuimia niin ovat melko leveitä, samaan aikaan kuin esim. vtr -f istuin on mallia kaareva ja vähän kapeampi...
    Että on sillä satulan mallillakin tekemistä jalkojen ylettämisen kanssa.... (tai mistä minä mitään tiedän...)
    Itse asiassa VFR750F 90-93 malli:n penkki on aika leveä. Siitä syystä korkeus tuntuu huomattavasti suuremmalta kuin esimerkiksi 1000 gikserissä, missä on taas edestä kapea ja taaksepäin levenevä palli...

    Näitä kuskille sopivuusasioita ei tosiaan tahdo huomata kokeilematta. Onneksi MP-messut ovat kohta jo ovella...

    EDIT: pirskatti, luin ton teen vahingossa ähväksi. Vtr ja vfr ovat tosiaankin ihan eri pelejä. Vtr:n päällä istuttaessa olen huomannut saman asian penkkiin liityen. V2-koneinen Vtr on huomattavasti V4-koneista vfr:ää kapeampi ja siten kevyemmän sekä ketterämmän oloinen. Ainakin kylmätyyppien perusteella...



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  4. #34
    (poistettu tili)
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Tammi. 06 2005,19:02) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Tammi. 06 2005,04:10) kirjoitti
    Näin vertailun vuoksi, FZS1000:ssa se ohjauskulma on 26 astetta. Esim. R1:sen vastaava on 24 ja Hondan 1000RR:ssä 23.75 astetta... Jokainen voi tuosta ruveta kolmioilla laskeskeleen että mitä se perän nosto siihen caster-kulmaan oikeen vaikuttaa. * Hitto, meneekö tää jo pilkun viilaamiseksi? Jep... *
    Kulma ei ole ainoa parametri tuolla ohjausgeometriassa. Jättö on yhtä tärkeä asia.
    Olen kaikkea muuta paitsi asiantuntija, mutta tuolla on ainakin teoriaa kulmista.

    Eli olkapoikkeama on (ainakin maastopyörissä) tärkein mitta. Ja se on normaalisti 40mm. Mitenkänhän mopoissa, päteeköhän sama teoria? Ja arvaako näitä kovin paljon muutella? Tuo pitäisi mitata omasta moposta, ellei jostain löydy arvoja.
  5. #35
    Olkapoikkeama ja jättö on sama asia.
  6. #36
    (poistettu tili)
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 10 2005,14:39) kirjoitti
    Olkapoikkeama ja jättö on sama asia.
    Katsoppa kuvaa.

    Onkohan tuollaista jättöä moottoripyörässä lainkaan? Olkapoikkeama näyttäisi riippuvan myös pyörän koosta.
  7. #37
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 05 2005,12:31) kirjoitti
    tässä esimerkki Yamaha FZ6S ja lyhyet jalat
    Että osas olla RUMAT kengät!!!! Se siitä katu-uskottavuudesta...hehehhheh Tolppakengät..hehehehh.Pelasti päivän kun näin ne kengät.
    Suk dik!
  8.  
  9. #38
    Lainaa (R2-D2 @ Tammi. 10 2005,15:51) kirjoitti
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 10 2005,14:39) kirjoitti
    Olkapoikkeama ja jättö on sama asia.
    Katsoppa kuvaa.

    Onkohan tuollaista jättöä moottoripyörässä lainkaan? Olkapoikkeama näyttäisi riippuvan myös pyörän koosta.
    Tuohon offset mittaan vaikutta prätkissä akselin paikka (onko keskellä haarukkaa) ja telareiden paikka ylä/alakolmioissa. Jos etuputket ovat samassa linjassa ohjausakselin kanssa ja akselin paikka on keskellä haarukkaa (ja telarit ovat yhdensuuntaiset ohjausakselin kanssa) niin offset on 0.

    Jätön minäkin miellän ennemmin tuoksi mitaksi joka tuossa selostuksessa on nimellä olkapoikkeama. Tosin tuossa näköjään ohjauskulmakin lasketaan vaakasuoraan verrattuna vaikka tuo nyt yleensä prätkissä ilmoitetaan pystysuoraan viivaan verrattuna.
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12