Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Oon tilaamassa pyörään uusia renkaita (Pirelli Diablo), mutta olen alkanut kummastelemaan, mitä tarkoittavat nuo rengaskoon yhteydessä suluissa olevat (58W) ja (73W) merkinnät?

Samoin näyttää ainakin Diablo renkaiden merkinnöissä olevan "P" tai "T" kirjaimet, mutta muuten merkinnöiltään sama rengas... Mitäs nuo tarkoittaa? Pitääkö näitä jotenkin huomioida tilausta tehdessä? Nuo ensin mainitut numeromerkinnäthän kyllä löytyvät vanhoistakin gummeista, mutta jälkimmäisiä en Bridgestoneista löytäny...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 13 2005,12:52) kirjoitti
    Oon tilaamassa pyörään uusia renkaita (Pirelli Diablo), mutta olen alkanut kummastelemaan, mitä tarkoittavat nuo rengaskoon yhteydessä suluissa olevat (58W) ja (73W) merkinnät?

Samoin näyttää ainakin Diablo renkaiden merkinnöissä olevan "P" tai "T" kirjaimet, mutta muuten merkinnöiltään sama rengas... Mitäs nuo tarkoittaa? Pitääkö näitä jotenkin huomioida tilausta tehdessä? Nuo ensin mainitut numeromerkinnäthän kyllä löytyvät vanhoistakin gummeista, mutta jälkimmäisiä en Bridgestoneista löytäny... *
    73W yms indikoi sitä, millä maksimikuormalla ja kuinka kovaa renkaalla saa ajaa jatkuvaa nopeutta.

On sitä kuitenkin sporttirenkaissa enemmän kuin riittävästi, ei tartte miettiä. Taulukosta ne löytyy jos haluat kattoa:
    http://www.pirelli.com/en_42....JOPSFFA
    ja
    http://www.pirelli.com/en_42....d.jhtml

Nuo P ja T yms merkinnät tarkoittaa varmaan sitä, minkä pyörän ensiasennusrenkaaksi ne on alunperin suunniteltu. Tää oli sit pikkasen mutua.. Missä kohtaa ne oli renkaassa, tuon Load Capacityn vieressä?

Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 13 2005,13:05) kirjoitti
    Nuo P ja T yms merkinnät tarkoittaa varmaan sitä, minkä pyörän ensiasennusrenkaaksi ne on alunperin suunniteltu. Tää oli sit pikkasen mutua.. Missä kohtaa ne oli renkaassa, tuon Load Capacityn vieressä?
    Noita kirjainmerkintöjä huomasin tuolla Reifenversandin sivuilla kun listasin pyörääni sopivia Pirellin renkaita. Eli näin:

Pirelli 120/70 ZR17 M/C (58W) TL Diablo (P) * * * ja toinen Pirelli 120/70 ZR17 M/C (58W) TL Diablo (T) * * * tai sitten muuten sama rimsu, poikkeuksena, ....(56W) TL Diablo eli ei kirjainta suluissa lopussa. Em. siis eturenkaissa ja hinnoissa noiden välillä oli muutaman euron ero...

Takarenkaat oli merkitty näin: * Pirelli 180/55 ZR17 (73W) TL Diablo (T) * * * * * ja toinen muuten sama, mutta ilman tuota lopun "T" kirjainta... Ja näissäkin pieni merkityksetön hintaero.

Kiitos, Tylyttäjä, noista taulukoista!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
  4.