AUTTAKAA HYVÄT LAJITOVERIT
Ystäväni on miehensä kanssa lähdössä Saksaan toukokuussa uuden pyörän neitsytajolle ja lomalle
Lupasin kysyä täällä meidän asiantuntijoilta, mikä olisi lyhin ja halvin tapa päästä sinne Saksan mantereelle?? Ilmeisesti aika ei riitä Ruotsin/Tanskan läpi ajamiselle, vaan pitäisi päästä mahd. nopeasti baanojen päähän...
Onko muita mahdollisuuksia kuin Finnjet?? Pääsisikö jostakin/jotenkin esim. Puolaan ja siitä (vähän) ajamalla Saksan puolelle??
Itse olen tehnyt vastaavan keikauksen niin, että laiva lähti Ruotsista Puolaan ja siitä surautettiin(Itä-)Saksan puolelle muutamassa tunnissa.
Antakaa vihjeitä ja neuvoja, niin välitän ne eteenpäin matkaan lähtijöille.
Kiitos kaunis! -A-![]()
"Tulla lujaksi - pysyä pehmeänä
Siinä on haastetta kylliksi
yhdelle elämälle"
Ela hirveesti sen Finnjetin varaan laske..ajelee nimittain Rostockin ja Pietaron valia kesalta alkaen..![]()
http://www.superfast.com/Baltic/Finnish/cargo/bfi_timetables_2004.asp
Helsingistä Tallinnaan SuperSeaCatilla ja siitä suoraan Finnjetiin ja sillä Rostockiin, vaihtoaikaa muistaakseni tunti. Laiva on Saksassa klo 12, eli yöpyminen ei ole heti edessä kuten Superfastilla mentäessä.(patrika @ Maalis. 19 2004,14:16) kirjoitti
- Tero
1000
Mutta ei onnistu toukokuussa, kun Finnjet tosiaan alkaa liikennöidä ko. reittiä vasta 17.6.2004.(thannula @ Maalis. 19 2004,15:36) kirjoitti
Joten Superfast lienee nopein, jollei kiidä Ruotsin ja Tanskan läpi lievää ylinopeutta (tai no, se on kai siinä ja siinä...).
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
ruotsin kautta taitaaa olla halvin ja nopein... kaverit lähti paukulla hakee 2 pyörää viime yönä.. lautat tais olla 2h+paku noin 160€.
suoralla laivayhteydella olis maksanut Rostockiin jotain 700€?
tulee pari vanhempa pyörää 80 alusta Bol d'Or & kawan z 1000, jos oikein muistan
Jos Finnjet aloittaa Rostock-Pietari-reitin kesäkuussa niin tarkista, että toukokuussa vielä kulkee Hgin kautta, ei kyllä ole nopein. Tärkeätä on huomioida aikataulu kuten aiemmin jo mainittiin: Saksaan saapumisen kellonaika. Ruotsin läpi nopeasti yrittäminen saattaa tuottaa ongelmia nopeusvalvonnan takia. Itse menisin paatilla ja kuten sanoit aika on myös rahaa.
Do you have premonitions of déjà vu?
Toukokuuhun saakka finnjet sahaa tallinnan ja helsingin valia(motometu @ Maalis. 20 2004,11:55) kirjoitti
Ja onpi telakalla sitten kunnes siirtyy Pietari-Tallinna-Rostock-reitille. Kyllä kai se Superfast on vikkelämpi kuin Ruotsin kautta meno - onhan siinäkin yön (tai päivän) laivamatka...(patrika @ Maalis. 20 2004,13:12) kirjoitti
Reissuverkko
- Naura itelles ennenku muut kerkiää. -
- Emmie mittää tiiä, ku mie vain istun kyy'issä. -
"Ja nyt onkin jo aika kiiruhtaa
pahaa tekemään ja syntiä
sen lyhyen ajan mikä jäljellä on."
- Harriet Löwenhjelm, runoilija
"Harrasta seksiä talvella, älä kesällä. Syksyllä ja keväällä se tärvelee vähemmän kuin muulloin, mutta aina se rasittaa ja haittaa terveyttä." - Pythagoras, filosofi
Huhujen mukaan SuperSeaCatilta tulee pääsemään suht suoraan Finnjettiin ilman mitään Virolaisia jonoja... Pitäisi kuulemma sujua Helsinki - Rostock nopeemmin kuin aikaisemmin *(thannula @ Maalis. 19 2004,15:36) kirjoitti
Joten saattaa olla Finnjetkin vielä ihan käypä vaihtoehto...
Suosittelen lämpimästi fastia, jos ei hinta huimaa päätä...![]()
"Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."
"We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
Yamaha YZF-R1, vm.-06
Ei varmaan halvin mutta kannattaa kokeilla.Lautalla Helsingista tallinaan(20e/henk.+pyörä n.15-20e) ja via balticaa alas niin että tuntuu..Via baltica nykyään hyvässä kunnossa, mutta ainoa huoni puoli Puolan huonokuntoset tiet paikoin (todella syviä uria teissä ja vastaan tulee kaiken maailman vankkureita), mutta kyllä nekin menee kun rauhassa ajelee..
Laivalla yli Tukholmaan ja sopivasti aamulla perillä. Kiva lähteä ajamaan aamulla pirteänä.
Tukholma - Helsningborg on lähes kokonaan moottoritietä, Helsingborg siksi että laivassa (25 minuuttia yli Helsingöriin) on hyvä kiepaista kuppi kahvia, käydä vessassa ja pestä visiiri. Maksaa n. saman verran kuin Öresundin sillan ylitys Malmösta.
Myös tie Tanskan läpi on lähes kokonaan moottoritietä, aina Rödbohon asti, laiva yli Puttgardeniin kestää 55 minuuttia, sopivasti ennättää syödä ennen autobaanalle lähtöä.
Yllä mainitut laivat Ruotsin, Tanskan ja Saksan välillä ovat siitä hyviä että ne kulkevat koko ajan. Voit myös ostaa kaikki liput heti ensimmäisessä pisteessä Helsingborgissa jos haluat, se tulee myös hieman halvemmaksi.
Noniin.. ensimmäinen viesti tänne on hanskassa...
KIITOKSET kaikille tätä aihetta kommentoineille ja vihjeitä antaneille!!!Antamanne tiedot on lähetetty eteenpäin asianosaisille ja ratkaisujakin on ilmeisesti jo tehty...
Kiire on baanojen päähän, joten laivaan on päädytty
Toivitakaamme erinomaisen hyvää ja turvallista neitsytmatkaa noin toukokuun puolessavälissä!
-A-![]()
"Tulla lujaksi - pysyä pehmeänä
Siinä on haastetta kylliksi
yhdelle elämälle"
Ehdottomasti nopein ja halvin tapa mennä Saksaan on lentää.Esim Tampereelta menee Yks halpalentoyhtiö(RyanAir) ja perillähän voi ja KANNATTAA vuokrata pyörä! Esim 1 viikko/2500 km 500-600e/600cm-900cm luokka.Itse en edes harkitse meneväni omalla pohjolaa pidemmälle.![]()
Me mentii kesällä ensin Turusta yölaivalla Ruotsiin, ajettiin Tukholmasta 6 tunnissa Trelleborgiin ja sieltä yli Rostociin TT-lines:n laivalla. Laivamatka kesti 6 tuntia. Illalla oltiin jo Rostocissa. Eli vrk:ssa saksaan. Halpuus riippuu siitä mihin aikaan vuodesta on matkalle lähdössä, me mentii elokuussa, jolloin kaikkein kalleimmat hinnat. Paikat kannattaa varata etukäteen, ei meinattu saada Trelleborgista enää paikkoja laivaan (Vikingilläkin oltiin kansipaikalla ja vasta laivalta otettiin säästöluokan hytti mikä oli jääny lunastamatta).
"Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
Tässä tapauksessa haluttiin mennä pyörän neitsytajolle Saksan baanoille ja samalla lomailla...(mopomono @ Joulu. 15 2004,16:21) kirjoitti
Ehdotatko kenties jollekin häämatkaa suunnittelevalle parille, että sulhanen lentää Thaimaaseen ja vuokraa sieltä pikku vinosilmähuoran viikoksi, halvempaa ja parempaa kuin oma lahna?![]()
Rakastan Itseäni
Hyvä idea(Gixxerrr @ Joulu. 15 2004,17:24) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
(Gixxerrr @ Joulu. 15 2004,17:24) kirjoitti
![]()
Taattua Gixxerrr-laatua
![]()
Vesi valuu silmistä ja vatsaan sattuu auts auts
![]()
![]()
Hyvin kiintoisa näkökulma!(mopomono @ Joulu. 15 2004,16:21) kirjoitti
Viime kautena tuli molempien mopojen mittareihin yli 60000, vaikka ajokautena ajoin vaan 25000, a mut oletko löytänyt vuokrahinnastoja noille?? Vanhoja tarttee rupeen vissiin säästää ja enskin kesänä mennään Alpeille ja välimerelle.
Itse olen löytänyt vaan Saksasta ja sesonkina ne on löytänyt turhan moni![]()
... jotain piti muistaa
Miksi pitää hättäillä ja hosua? Matka sinne Germaaniaan on myös osa matkaa. Eikä sitä ole pakko tehdä lyhintä ja tylsintä reittiä pitkin. Ellei ole kiirus. Mutta miksi pitää hättäillä ja hosua?(mopomono @ Joulu. 15 2004,16:21) kirjoitti
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
Omalta kohdaltani totean, että se matka itse on se juju siinä. Ei
niinkään se perilläolo. Jos toki sitäkään ei voi väheksyä.
Siksi, jos voin itse valita, ajelehdin mieluummin.
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Ja mää taasen oon aatellu, että paras ois käyttää aika niin että ois paikan päällä eikä tartteis jonotella siirtymätaipaleilla ja surrailla prätkää kiinni jonkin uppoovan estooniapaatin ruumaan, mennä sitten istuun johonkin yä- tai päiväkerhoon tai kapiiniin vuarokaureks. Ja sama takasintullessa.
Jos lentäs vaikka jonneki I-valtaan ja sais siältä samallaase XJR:n lainaks, nii mikäs siinä, vois sitä harkita.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
MattiR kirjasi, mitä ajattelin ennen kesää 2004 ja xjrrä... mitä funtsin nyt. Alpeista jäi tauti...
... jotain piti muistaa
Jos haluaa Saksaan sekä nopeasti että halvalla niin sitten vaan ensin Helsingistä laivalla Tallinnaan ja sitten via Baltica tietä Liettuan, Latvian ja Puolan läpi sinne Saksoihin. Tuo Via Baltica tie on nykyään erinomaisessa kunnossa (paremmassa kuin Suomen asfaltit) ja rajamuodollisuudet sujuu nykyään tosi juohevasti, onhan kaikki EU maita. Ja ennenkaikkea Via Baltica tie on todella kaunis ja etenee mukavissa vaihtelevissa maisemissa puhumattakaan hyvistä paussipaikoista kuten Pärnu ja Riika.
Ainahan voi sitten mennä Superfast laivalla Hangosta Rostokiin, mutta se maksaa sitten enemmän, ja jää paljon näkemättä. *
Jotta silleen.
"Ja ennenkaikkea Via Baltica tie on todella kaunis ja etenee mukavissa vaihtelevissa maisemissa"
???
Ootkohan sinä eksynyt tieltä!
Tie on kyllä ihan hyvässä kunnossa, mutta että vaihtelevissa ?
Kyllähän sen kerran ajaa mielenkiinnolla mutta sen jälkeen se on kyllä ihan vaan läpiajomatka, ilman mitään mielenkiintoista.
Mutta baltian jälkeen Puolan eteläosa alkaa jo olla parempaa, varsinkin tatravuoristoon mentäessä/ollessa.
Joo. Via baltika on kai nyt jo aika hyvässä kunnossa, kun Pärnun kohta on viimeinkin saatu viime kesän lopulla kuntoon.
Olen myös sitä mieltä, että kyllä se aika yksitoikkoinen tie on,
jos vaan haluaa ajaa läpi. Eri asia on jos poikkeilee ja etsii
vaikutelmia yms. eikä pidä kiirettä.
Jos sinne Saksaan ajamalla haluaa lähteä Ruotsin kautta,
on tilanne sama. Tiet on hyviä, mutta melko yksitoikkoisia.
Itse olen kuitenkin baltikan kannalla, sitä kautta on kesällä tarkoitus Kreikkaan lähteä.![]()