Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 68:een 68:sta
  1. #61
    Lainaa (Bomber @ Helmi. 21 2005,23:29) kirjoitti
    Voi olla, että Hondan valmistusluvuissa - tuorein tieto 31.3.2004 päättyneen tilikauden 9.206.000 yksikköä on vuosikertomuksesta - on mopoja ym., sillä Aasiassa suositaan kuutiotilavuudeltaan pieniä kaksipyöräisiä. Kaksipyöräisten lisäksihän Honda valmistaa n. 3.000.000 autoa vuodessa. Tuohon yksikkömäärään mahtuu viallisiakin yksilöitä. Olennainen ero italialaisiin valmistajiin on se, että tuotteiden laatutaso on huimasti korkeampi, vaikka firman johdossa ovatkin paperiseinäisissä taloissa asuvat henkilöt. Tätä selkeää eroa Hondan hyväksi selittävät toki historiallisetkin tekijät. Japanilaiset taistelivat II maailmansodassa urheasti amerikkalaisten suurta mies- ja materiaaliylivoimaa vastaan kun sen sijaan italialaiset vellihousut keskittyivät päätoimisesti juoksemaan liittoutuneiden joukkoja karkuun Mahti-Mussen johdolla ja pettivät saksalaiset aseveljensä. Lopputulos on tänä päivänä se, että Italian prätkäteollisuudesta on olennainen osa amerikkalaisten hallussa, mutta Japanissa tilanne on se, että japanilaiset itse omistavat ko. alan firmansa, ja erittäin hyvä niin.
    Voi olla, että "osa" tuotannosta on mopoja / scoottereita * Joskus (-02 tai -03) oli Hondan sivuilla graaffi jossa näkyi, että suurin osa volyymistä on noita mopoja / scoottereita.

    Laadusta ja sen määrittelystä oli juttua tuolla "muut merkit" kansiossa. Joten lue se ja pistä määrittelyt kehiin, niin jatketaan siitä keskustelua.
    Hiukan rönsyilee tuo juttusi, oikeestaan tuosta tekstistä tulee mieleen eräs tyyppi tuolla sfnet.harrastus.mp alueelta. Oikeestaan tuosta ei puutu muuta, kun keulivat lava-autot, kaverin tutun kaiman omistama maailman harvinaisin auto / mopo, turun hurjapäisimmät miehet, itsepuolustuslajien suvereeni osaaminen yms. jutut.. Jos tuota nyt jotenkin kuitenkin kommentoisi, niin taisivat suomalaisetkin pettää saksalaiset aseveljet. Mutta historiahan on niin kuin se luetaan tai tulkitaan. Enkä muutenkaan osta mitään tuotetta sen perusteella miten maa jossa se on valmistettu on pärjännyt 60v sitten jossain kansainvälisissä kovapanos ammunnoissa.
    Jenkit omistavat suurimman osan Ducatin osakekannasta, se on fakta. Mites muut valmistajat? Itsellä ei ole mitään tieto omistuspohjasta. Ja sinullahan on varmaan heittää jotain faktaa esim. Hondan omistuspohjasta? Honda lienee myöskin osakeyhtiö? Pääoma on globaalia, joten voi olla että jenkit tms. omistaa merkittävän osan myöskin Japanilaisesta teollisuudesta..

    EDIT. Typoja



  2. #62
    Lainaa (750S @ Helmi. 22 2005,08:38) kirjoitti
    Voi olla, että "osa" tuotannosta on mopoja / scoottereita Joskus (-02 tai -03) oli Hondan sivuilla graaffi jossa näkyi, että suurin osa volyymistä on noita mopoja / scoottereita.

    Laadusta ja sen määrittelystä oli juttua tuolla "muut merkit" kansiossa. Joten lue se ja pistä määrittelyt kehiin, niin jatketaan siitä keskustelua.
    Hiukan rönsyilee tuo juttusi, oikeestaan tuosta tekstistä tulee mieleen eräs tyyppi tuolla sfnet.harrastus.mp alueelta. Oikeestaan tuosta ei puutu muuta, kun keulivat lava-autot, kaverin tutun kaiman omistama maailman harvinaisin auto / mopo, turun hurjapäisimmät miehet, itsepuolustuslajien suvereeni osaaminen yms. jutut.. Jos tuota nyt jotenkin kuitenkin kommentoisi, niin taisivat suomalaisetkin pettää saksalaiset aseveljet. Mutta historiahan on niin kuin se luetaan tai tulkitaan. Enkä muutenkaan osta mitään tuotetta sen perusteella miten maa jossa se on valmistettu on pärjännyt 60v sitten jossain kansainvälisissä kovapanos ammunnoissa.
    Jenkit omistavat suurimman osan Ducatin osakekannasta, se on fakta. Mites muut valmistajat? Itsellä ei ole mitään tieto omistuspohjasta. Ja sinullahan on varmaan heittää jotain faktaa esim. Hondan omistuspohjasta? Honda lienee myöskin osakeyhtiö? Pääoma on globaalia, joten voi olla että jenkit tms. omistaa merkittävän osan myöskin Japanilaisesta teollisuudesta..

    EDIT. Typoja
    Välillä tulee näitä pärekori/paperitalo/historia-juttuja kun keskustelupalstalla ollaan. Laatuero Hondan hyväksi on varmaan jokaiselle selvä. Myönnän, että Ducati vikoineen on varmasti persoonallisempi kikotin kuin Honda, mutta minä haluan toimivan prätkän mieluummin kuin persoonallisen ja vähän väliä remontissa olevan, jollaisella taas joku toinen haluaa ajaa. En tiedä, mitä muissa internet-keskusteluryhmissä on, koska en niissä käy, mutta varmaan löytyy monenlaista suvereenia mestaria. Hondasta on n. 34 % ulkomaalaisten käsissä. En jaksanut ruveta kaivamaan esim. Kawasakin, Suzukin ja Yamahan omistustietoja, mutta veikkaukseni on, että japanilaisilla on niissäkin enemmistö. Pitkäaikaisesta ja omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että prätkä/moottori/viihde-elektroniikka/sotinvalmistaja Yamaha tekee myös erittäin laadukkaita rumpuja; ei pärjää jenkkipoika silläkään rintamalla. Näin siis pysyn Hondan ja Yamahan huippulaadukkaissa merkeissä edelleen.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  3. #63
    Lainaa (Bomber @ Helmi. 22 2005,11:01) kirjoitti
    Välillä tulee näitä pärekori/paperitalo/historia-juttuja kun keskustelupalstalla ollaan. Laatuero Hondan hyväksi on varmaan jokaiselle selvä. Myönnän, että Ducati vikoineen on varmasti persoonallisempi kikotin kuin Honda, mutta minä haluan toimivan prätkän mieluummin kuin persoonallisen ja vähän väliä remontissa olevan, jollaisella taas joku toinen haluaa ajaa. En tiedä, mitä muissa internet-keskusteluryhmissä on, koska *en niissä käy, mutta varmaan löytyy monenlaista suvereenia mestaria. Hondasta on n. 34 % ulkomaalaisten käsissä. En jaksanut ruveta kaivamaan esim. Kawasakin, Suzukin ja Yamahan omistustietoja, mutta veikkaukseni on, että japanilaisilla on niissäkin enemmistö. Pitkäaikaisesta ja omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että prätkä/moottori/viihde-elektroniikka/sotinvalmistaja Yamaha tekee myös erittäin laadukkaita rumpuja; ei pärjää jenkkipoika silläkään rintamalla. Näin siis pysyn Hondan ja Yamahan huippulaadukkaissa merkeissä edelleen.
    En jaksa uudellen kirjoitella sitä "muut mopot" palstan juttua. Esimerkin voin heittää. Määritellään, että laatua on se että voi paikallisesta laakerikaupasta hakemassa standardilaakerin mopoon. Mulla se onnistuu, mites sulla? Onko minun mopo silloin laadukkaampi, kun sinun? Tai onko minun mielipide laadukaampi, kun sinun?
    Eli ei ole absoluuttista laatua, vaan laatu riippuu siitä miten se määritellään ja ennenkaikkea miten se todennetaan. Ei pidä yrittää yksinkertaistaa kompleksisia asioita. Tai ainakin jos jotain väittää, olisi ihan mielenkiintoista kuulla perustelut faktoineen perään (ts. perustuuko väite "mutuun", "vituun" vai "vatuun")
  4. #64
    Lainaa (750S @ Helmi. 22 2005,12:12) kirjoitti
    Esimerkin voin heittää. Määritellään, että laatua on se että voi paikallisesta laakerikaupasta hakemassa standardilaakerin mopoon. Mulla se onnistuu, mites sulla? Onko minun mopo silloin laadukkaampi, kun sinun?
    Nyt esitit osuvan esimerkin; sinun täytyy hakea paikallisesta laakerikaupasta se standardilaakeri mopoon ja kakkospytyn tiiviste, mutta minun ei tarvitse - Hondalla kun ajelen.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  5. #65
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 22 2005,08:27) kirjoitti
    pahin moka on ollut yksi Citroen...(aiheen vierestä, ko "sitikka" vaihtuu nyt Hondaan (-05 CR-V), mutta senkin valinnan lopuksi teki lapset).
    Jatkossa kannattaa sopia autokaupoista ihan vain aikuisten kesken ja kysyä lapsilta vaikka, että mitä keksejä ostetaan.

    Lapset ei oikein aina tiedä...
    Desmo Jugend
  6. #66
    Lainaa (Bomber @ Helmi. 21 2005,23:29) kirjoitti
    Japanilaiset taistelivat II maailmansodassa urheasti amerikkalaisten suurta mies- ja materiaaliylivoimaa vastaan kun sen sijaan italialaiset vellihousut keskittyivät päätoimisesti juoksemaan liittoutuneiden joukkoja karkuun Mahti-Mussen johdolla ja pettivät saksalaiset aseveljensä.
    Damn! Tämä näkökohta jäi vallan huomiotta syksyllä mopokauppoja tehdessä. Nyt alkaa selvitä se, millä kaikella tuotteita voidaan myydä, melkoinen haaste monien maiden teollisuudelle. Mitä enemmän kaatuneita, sitä parempi laatu; japanilaisillehan sitkeä vastarinta tuli todella kalliiksi miestappioina.

    Atomipommittamalla Ducatikin saadaan menestymään kilparadoilla ja laatuvertailussa

    Ja hei, pyörittihän Italia Etiopian
    Desmo Jugend
  7. #67
    Lainaa (verner @ Helmi. 22 2005,23:29) kirjoitti
    Mitä enemmän kaatuneita, sitä parempi laatu; japanilaisillehan sitkeä vastarinta tuli todella kalliiksi miestappioina.
    Olet oikeassa, japsit jäivät amerikkalaisten jyrän alle kun arvioivat näiden sotilaallisen ja teollisen kapasiteetin, mutta samuraifilosofiaan ei kuulu luovuttaminen, josta sitten sai kärsiä pahasti siviiliväestö. Ehkä atomipommeista viisastuneina japsit rupesivat keskittymään rauhanomaisempiin tuotteisiin kuten prätkiin.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  8.  
  9. #68
    Kliks!
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123