Voi olla, että "osa" tuotannosta on mopoja / scoottereita *(Bomber @ Helmi. 21 2005,23:29) kirjoitti
Joskus (-02 tai -03) oli Hondan sivuilla graaffi jossa näkyi, että suurin osa volyymistä on noita mopoja / scoottereita.
Laadusta ja sen määrittelystä oli juttua tuolla "muut merkit" kansiossa. Joten lue se ja pistä määrittelyt kehiin, niin jatketaan siitä keskustelua.
Hiukan rönsyilee tuo juttusi, oikeestaan tuosta tekstistä tulee mieleen eräs tyyppi tuolla sfnet.harrastus.mp alueelta. Oikeestaan tuosta ei puutu muuta, kun keulivat lava-autot, kaverin tutun kaiman omistama maailman harvinaisin auto / mopo, turun hurjapäisimmät miehet, itsepuolustuslajien suvereeni osaaminen yms. jutut.. Jos tuota nyt jotenkin kuitenkin kommentoisi, niin taisivat suomalaisetkin pettää saksalaiset aseveljet. Mutta historiahan on niin kuin se luetaan tai tulkitaan. Enkä muutenkaan osta mitään tuotetta sen perusteella miten maa jossa se on valmistettu on pärjännyt 60v sitten jossain kansainvälisissä kovapanos ammunnoissa.
Jenkit omistavat suurimman osan Ducatin osakekannasta, se on fakta. Mites muut valmistajat? Itsellä ei ole mitään tieto omistuspohjasta. Ja sinullahan on varmaan heittää jotain faktaa esim. Hondan omistuspohjasta? Honda lienee myöskin osakeyhtiö? Pääoma on globaalia, joten voi olla että jenkit tms. omistaa merkittävän osan myöskin Japanilaisesta teollisuudesta..
EDIT. Typoja
Välillä tulee näitä pärekori/paperitalo/historia-juttuja kun keskustelupalstalla ollaan. Laatuero Hondan hyväksi on varmaan jokaiselle selvä. Myönnän, että Ducati vikoineen on varmasti persoonallisempi kikotin kuin Honda, mutta minä haluan toimivan prätkän mieluummin kuin persoonallisen ja vähän väliä remontissa olevan, jollaisella taas joku toinen haluaa ajaa. En tiedä, mitä muissa internet-keskusteluryhmissä on, koska en niissä käy, mutta varmaan löytyy monenlaista suvereenia mestaria. Hondasta on n. 34 % ulkomaalaisten käsissä. En jaksanut ruveta kaivamaan esim. Kawasakin, Suzukin ja Yamahan omistustietoja, mutta veikkaukseni on, että japanilaisilla on niissäkin enemmistö. Pitkäaikaisesta ja omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että prätkä/moottori/viihde-elektroniikka/sotinvalmistaja Yamaha tekee myös erittäin laadukkaita rumpuja; ei pärjää jenkkipoika silläkään rintamalla. Näin siis pysyn Hondan ja Yamahan huippulaadukkaissa merkeissä edelleen.(750S @ Helmi. 22 2005,08:38) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
En jaksa uudellen kirjoitella sitä "muut mopot" palstan juttua. Esimerkin voin heittää. Määritellään, että laatua on se että voi paikallisesta laakerikaupasta hakemassa standardilaakerin mopoon. Mulla se onnistuu, mites sulla? Onko minun mopo silloin laadukkaampi, kun sinun? Tai onko minun mielipide laadukaampi, kun sinun?(Bomber @ Helmi. 22 2005,11:01) kirjoitti
Eli ei ole absoluuttista laatua, vaan laatu riippuu siitä miten se määritellään ja ennenkaikkea miten se todennetaan. Ei pidä yrittää yksinkertaistaa kompleksisia asioita. Tai ainakin jos jotain väittää, olisi ihan mielenkiintoista kuulla perustelut faktoineen perään (ts. perustuuko väite "mutuun", "vituun" vai "vatuun")
Nyt esitit osuvan esimerkin; sinun täytyy hakea paikallisesta laakerikaupasta se standardilaakeri mopoon ja kakkospytyn tiiviste, mutta minun ei tarvitse - Hondalla kun ajelen.(750S @ Helmi. 22 2005,12:12) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Jatkossa kannattaa sopia autokaupoista ihan vain aikuisten kesken ja kysyä lapsilta vaikka, että mitä keksejä ostetaan.(Köpi @ Helmi. 22 2005,08:27) kirjoitti
Lapset ei oikein aina tiedä...![]()
Desmo Jugend
Damn! Tämä näkökohta jäi vallan huomiotta syksyllä mopokauppoja tehdessä. Nyt alkaa selvitä se, millä kaikella tuotteita voidaan myydä, melkoinen haaste monien maiden teollisuudelle. Mitä enemmän kaatuneita, sitä parempi laatu; japanilaisillehan sitkeä vastarinta tuli todella kalliiksi miestappioina.(Bomber @ Helmi. 21 2005,23:29) kirjoitti
Atomipommittamalla Ducatikin saadaan menestymään kilparadoilla ja laatuvertailussa
Ja hei, pyörittihän Italia Etiopian![]()
Desmo Jugend
Olet oikeassa, japsit jäivät amerikkalaisten jyrän alle kun arvioivat näiden sotilaallisen ja teollisen kapasiteetin, mutta samuraifilosofiaan ei kuulu luovuttaminen, josta sitten sai kärsiä pahasti siviiliväestö. Ehkä atomipommeista viisastuneina japsit rupesivat keskittymään rauhanomaisempiin tuotteisiin kuten prätkiin.(verner @ Helmi. 22 2005,23:29) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Kliks!
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums