Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Pähkäilen hälyttimen hankintaa.

    Yamahan oma hälytin on ohraisen hintainen, noin 425 € + asennus (asennus lienee nopea, liittimet valmiina?). Mutta jos se *on* hyvä hälytin, niin olisi varmaan hintansa arvoinen.

    Kysymys yksi kuuluu: onko tuo Yamahan oma, maahantuojan katalogissa oleva hälytin hyvä?

    2. Erityisesti jos pitää pyörää pressun alla, niin hälyttääkö se jokaisessa kevät/kesä/syysmyrskyssä? Muita virhetoimintoja?

    3. Entäs akun syönti, meneekö kahdessa tai kolmessa viikossa tyhjäksi?

    4. Onko tietoa oikeasta valmistajasta (Yamaha se tuskin on)?

    5. Mitä käyttökokemuksia teillä on ko. hälystä?

    6. Unohdinko kysyä jotain?

    Prätkä on FZ6-S.

    Ystävällisin terveisin Antti
  2. #2
    Lainaa (koris66 @ Joulu. 21 2004,13:57) kirjoitti
    Pähkäilen hälyttimen hankintaa.

    Yamahan oma hälytin on ohraisen hintainen, noin 425 € + asennus (asennus lienee nopea, liittimet valmiina?). Mutta jos se *on* hyvä hälytin, niin olisi varmaan hintansa arvoinen.

    Kysymys yksi kuuluu: onko tuo Yamahan oma, maahantuojan katalogissa oleva hälytin hyvä?

    2. Erityisesti jos pitää pyörää pressun alla, niin hälyttääkö se jokaisessa kevät/kesä/syysmyrskyssä? Muita virhetoimintoja?

    3. Entäs akun syönti, meneekö kahdessa tai kolmessa viikossa tyhjäksi?

    4. Onko tietoa oikeasta valmistajasta (Yamaha se tuskin on)?

    5. Mitä käyttökokemuksia teillä on ko. hälystä?

    6. Unohdinko kysyä jotain? *

    Prätkä on FZ6-S.

    Ystävällisin terveisin Antti
    Ei ole kokemusta alkuperäishälystä,mut oletko verrannut hintaa/ominaisuuksia esim.defan tai jonkun muun vastaavan "tarvikehälyn"osalta?eikös niissäkin ole valmiit liittimet ym.Mut mitenkä hyvin toimii???Viikoks pyörä kylille baarin eteen niin tulee testattua
    <br />
  3. #3
    Yammun häly on pyörässä, olen ollut ihan tyytyväinen. Sadekelillä ei kannata kaukosäädintä jättää avaimen perään killumaan, tai sitten vara kake taskuun mukaan. Kerran kävi niin että satoi aivan saavista kaatamalla ja oltiin pidemmällä reissulla, niin pysähdyttiin sadetta pitelemään yhden sillan alle ja erehdyin sammuttamaan koneen. No eipä kake toiminut heti, mutta hetken puhaltelun ja manailun jälkeen alkoi toimia ja mopon sai käyntiin. Ei vingu ennen kuin tönäisy on melko voimakas, joten tuulen puuskat eivät siihen vaikuta.
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  4. #4
    mistäs sais yahama fj 1200 v-92 oman hälyn sopu hintaan
    minä itse
  5. #5
    [B] itse kyllä olen sitä mieltä että moottoripyörän hälytin pitäisi lailla kieltää. aina lisee kun jokuhipaisee pressuun tai tuuli vähän riepottaa. aina kun ajat parkkiin niin pitää muistaa että hälytin "on muka niin fiksu" että menee itekseen päälle ja jos vain haluat hengailla parkissa niin tuleepa noloja tilanteita kun pyörä alkaa vinkumaan ku paloauto. jos haluaa hälyttimen hengettömäksi niin pitää muistaa laittaa pyörä ns .huoltotilaan... omasta pyörästä lähtee häly kuikkaan heti seuraavan huollon jälkeen ja voin kyllä ilomielin myydä moisen riesan jos joku haluu ostaa ja vieläpä halvalla!
  6. #6
    Yammun oma (eli CycleLokin tekemä YM 600) asennettiin viikko sitten FJR:ään. Herkkyydessä on 2x8 tasoa eli pitäisi löytyä sopiva. Kakea ei tarvitse välttämättä kuin asetusmuutoksiin ja avainten koodaamiseen. Oikea (= kooditettu) avain kytkee hälärin automaattisesti pois päältä virtoja kytkettäessä.

    Päälle menee minuutti virrankatkaisun jälkeen eli hyvin ehtii räpeltää takapaksien kanssa ennenkuin aktivoituu. "Huoltotilaan", eli ei aktivoidu kuin ajonesto, sen saa kätevästi avaimella. Tätä tarvitsee esimerkiksi laivalle parkkeerattaessa.

    Itselläni herkkyys on HIGH-sarjan alimmassa eli koko skaalan keskivälillä. Pressun kanssa en ole kokeillut vielä, mutta ainakaan takalaukun kanssa pulaaminen ei laukaise. Pleksin pyyhkimistä rankempi hinkkaaminen tai vaihteen kytkeminen vapaalle ilman virtaa laukaisee.
    "nimim. Kokemusta on" *
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  7. #7
    Tänään ostin ylimääräiseksi jääneen Yamahan hälyttimen mallia Cyclelok YS 300 ja on vielä siis asentamatta Diversiooniini.

    Manuskan mukaan ei siitä ainakaan pysty tuota liike tunnistimien herkkyyttä säätämään kaiten muuten kuin jättämällä asennus vaiheessa sensorit kokonaan pois..mutta mitäpä virkaa se sitten ajaisi muuta kuin käynnistyksen estona...

    Käyttö ilman kakea on kaiten mahdotonta ja ohjeissa oli vielä varoituksen sana että hälyä ei saa muuten pois kun kaukolla.
  8. #8
    ouki douki. ite kävin viime viikolla pyörän kaa huollossa ja hälytin lähti pois . oli meinaan niinku aiemmin jo sanoin huono laite kun oli siitä kakesta riippuvainen . nyt on kiva ajella ku ei tartte värkätä tyhjää "kaken" kaa vaan voi keskittyä oleelliseen . myyn tuon hälyttimen täydellisänä hintaan 100€ jos joku haluaa moisen "riesan" vapaaehtoisesti ottaa tunnolleen...
  9. #9
    Lainaa (Ruben @ Touko. 11 2005,22:17) kirjoitti
    Tänään ostin ylimääräiseksi jääneen Yamahan hälyttimen mallia Cyclelok YS 300 ja on vielä siis asentamatta Diversiooniini.

    Manuskan mukaan ei siitä ainakaan pysty tuota liike tunnistimien herkkyyttä säätämään kaiten muuten kuin jättämällä asennus vaiheessa sensorit kokonaan pois..mutta mitäpä virkaa se sitten ajaisi muuta kuin käynnistyksen estona... *
    Minulla taitaa olla ys300 kanssa. Aika paljon pitää pyörän heilahtaa, että alkaa hälytin soida. Koskaan ei ole esim. tuuli ottanu pressuun hälytyksen arvoisesti, eli ihan sopiva herkkyys tuntuu olevan. Itekseen se tosiaan menee päälle.

    Kerran olin ongelmissa, kun ei keskusyksikkö enää ottanut signaalia vastaan sitten millään. Siihen auttoi lopulta vanha kunnon buuttaus, eli hälyttimen virtajohdot irti hetkeksi (ajonestohan siihen jää päälle tuossakin tapauksessa).

    Mitenhän tossa laitetaan tuo hälytin siihen huoltotilaan? Itellä on vaan jotain turhanpäiväsiä "näin sijoitat hälärin penkin alle"-ohejita, mutta kunnollinen käyttömanuska on teillä tietämättömillä. *
  10. #10
    Hommasin FZ6:een ja FJR:ään Xena XN15 hälyttimet, maksoi muistaakseni 80€. Toimii patterilla. Hälyttimen herkkyyttä voi säätää panemalla sen eri asentoon ja eri kohtaan jarrulevyä. Omasta mielestä ei ainakaan turhan herkkä huutamaan. Ja jos patteri loppuu, niin se on sitten tavallinen levylukko.
  11. #11
    huototila:
    1.sammuta käynnissä oleva pyörä
    2. käännä virtaavain takaisin käynnistysasentoon eli virrat päälle
    3.paina kaken punaista buttonia.
    4.vilkut räpsähtää kahesti
    5.avain pois tai offille.

    ja näin pyöräsi on helposti ja nopeasti huoltotilassa..
  12. #12
    Lainaa (kimi76 @ Touko. 25 2005,20:57) kirjoitti
    huototila:
    1.sammuta käynnissä oleva pyörä
    2. käännä virtaavain takaisin käynnistysasentoon eli virrat päälle
    3.paina kaken punaista buttonia.
    4.vilkut räpsähtää kahesti
    5.avain pois tai offille.
    Kiitti ohjeista, mut ei tunnu onnistuvan noin tossa ys300:ssa. * Pitää vielä räpeltää...
  13. #13
    Lainaa (yartsa @ Touko. 26 2005,16:44) kirjoitti
    Lainaa (kimi76 @ Touko. 25 2005,20:57) kirjoitti
    huototila:
    1.sammuta käynnissä oleva pyörä
    2. käännä virtaavain takaisin käynnistysasentoon eli virrat päälle
    3.paina kaken punaista buttonia.
    4.vilkut räpsähtää kahesti
    5.avain pois tai offille.
    Kiitti ohjeista, mut ei tunnu onnistuvan noin tossa ys300:ssa. * Pitää vielä räpeltää...
    Huoltotila menee päälle kun kääntäessäsi ajon jälkeen avaimesta virrat pois, heti perään käännät virrat avaimesta päälle ja pois. Tämän jälkeen vilkut vilkahtaa kerran ja taisi se ledikin välätää kerran ja häly ei ole päällä. Aktivoituu sitten taas kakesta haluttessa. *

    Asensin laitteen liiketunnistimien kanssa ja ei todella lähde huutamaan ihan pienestä tönäsystä vaan kyllä pyörä pitää nostaa ihan kunnolla pystyyn sivutuelta tai sitten heilauttaa alas keskiseisonta tuelta. Hyvin toimii siis tuolla herkkyydellä.
  14. #14
    Ilman kaukkaria eli pelkän avaimen kanssa toimiessa kannattaa huomioida pari seikkaa:
    - Ripeästi virta päälle. Virtalukon ronkkiminen ilman virran kytkeytymistä 15 sekunnissa aiheuttaa hälyn.
    - Jos häly laukeaa niin avain pois virtalukosta ja odota, että huuto loppuu ennen uutta yritystä.

    Huoltotilaan:
    - virta pois
    - mittariston sammuttua virta päälle
    - heti mittariston herättyä virta pois
    - vilkut välähtää kahdesti huoltotilan merkiksi
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  15.  
  16. #15
    Jep, huoltotilan saa tosiaan laittamalla virrat pois-päälle-pois. Kiitos neuvoista! *