Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Saako jostain mallin mukaan tehtyjä mutta alkuperäisiä lyhyempia vaijereita? Alkuperäiset vaijerit eivät käy tekeillä olevaan 70-luvun italo-cafe-raceriin (ja tuskin niitä enää mistään saisikaan). Vai pitääkö sellaisia alkaa itse tehdä ja mistä siinä tapauksessa saisi tarvikkeita?
    Kalle T.
    Kalle T. kaasuvaijerit saa helposti itse pakertamalla! ostat esim stormilta(kallis paikka) sisävaijeria ja kuorta, sitten päätyholkkeja tarpeeksi susia varten. Sitten vain tinaa, juotoskolvi ja kärsivällisyyttä. Kytkinvaijerit pitääkin tehdä jo jöötimmästä vaijerista ja pitää käyttää nippoja yms. Juottamiseen näissä tapauksissa kannattaa käytellä joko suuritehoista kolvia tai jotain juotoskynää joka toimii kaasulla.
    Put put put.
    Lainaa (MänTä @ Joulu. 26 2004,22:17) kirjoitti
    ..Juottamiseen näissä tapauksissa kannattaa käytellä joko suuritehoista kolvia tai jotain juotoskynää joka toimii kaasulla...
    Niinhän sitä aina ennen muinoin tehtiin, niin mopoon kuin moottoripyöräänkin. Mopoon tehtiin kestävyyden vuoksi, sillä mopojen vaijerit oli tosi onnettomia. Motskareihin taas hinnan vuoksi, sillä itsetehdyt ei maksaneet kuin murto-osan valmisvaijereihin verrattuna. Itse tekemällä saa aivan yhtä hyvän vaijerin kuin kaupasta, mutta päät pitää tosiaankin tehdä tinaamalla, eikä millään ruuvinipoilla.
    Mutta pisti silmään tuo kaasujuotin.. Vaijeria ei saa kuumentaa liikaa, vaan ainoastaan sen verran kuin tina vaatii sulaakseen ja tarttuakseen kunnolla. Jos vaijerin lämmittää liian kuumakai, niin se karkenee ja napsahtaa 110% varmuudella poikki lähes kättelyssä.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  4.  
    jack, hyvä huomio jota itse en ole kokenut. Olen myrskysytyttimellä lämmitellyt vaijerin päätä ja sitten tarpeeksi tinaa perään. Ei ole vielä ainakaan napsahdellut poikki ja elastisuus pysynyt kivasti. Kolvi on kyllä paljon helpompi kuin mikään kaasukynä.
    Put put put.