Olen tässä harkitsemassa Hondasta luopumista ja Ducati Monsterin ostoa (esim. 1000) ..... Mitäs tuumaatte mennäänkö ojasta allikkoon vai onko niistä mihinkään ?
Ehkä kannattaa tehdä vielä kuitenkin Väyryset:
eli nuku yön yli; tauti voi parantua![]()
Hinda?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
EHDOTTOMASTI, KOEAJA SE DUCATTI ensin !!!!!
Niin palaat järkiisi, ja unohdat koko jutun *
ja nukut kuin lapsi, ei murheita eikä ongelmia *
Terveisin Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Kirjoitustonttu-erhe poikkesi..
Ja niinkun joku muukin sanoi, koeaja ihmeessa ja tulet jarkiisi, hieno nahda tuommoinenkin harvinaisuus kun hondakuski jolla on tervetta uteliaisuutta. Siita se lahtee, ainesta selkeesti muuhunkin![]()
"Tee ze"(Peltzi @ Joulu. 17 2004,19:28) kirjoitti
![]()
Desmo Jugend
Mielenkiintoinen kysymys, eiköhän se ole aina sinun päätettävissä mitä pyörältä haet.
Ducati on varmasti ihan yhtä paljon moottoripyörä kun Hondakin vaikka itse en kyllä tosta monsterista perusta paljonkaan mutta 749 ja 999 ovat ehdottomasti helmiä.
Oikeastaan pitäsisi kysyä sinulta.... mitä SINÄ haluat pyörältä ja mikä pyörä on vaihtumassa ducatiin ?
Hyviä valintahetkiä sinulle![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Eihän toi ny muutu tosta miksikään samallaisia ropeloita molemmat mutta vaihda se Jammuun niin alkaa olla jo jotain järkeeki tossa touhussa![]()
Älä koskaan siirrä huomiseen sitä minkä voit välttää jo tänään.
lol ?(Fannitozu @ Joulu. 18 2004,12:35) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Motoristi kaveria lainatakseni
"Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä"
Jos remontti kiinnostaa enemmän kuin ajaminen niin miksei. Kukin tyylillään![]()
Life is too short to drink cheap beer.
Itselleni mopon merkki on herttaisen yhdentekevä an sich, tutustu nyt kuitenkin tekniikan luotettavuuteen ym., konstruktiona Monstro on kuitenkin mielestäni kiinnostava.
Do you have premonitions of déjà vu?
Aika mielenkiintoisia pointteja tulee usealtakin taholta, mutta noista luotettavuusongelmista ja muista haluaisinkin kysyä että kuinka moni teistä (jotka sanovat niitä olevan Ducatissa) omaa omakohtaista kokemusta?(artisti @ Joulu. 20 2004,08:06) kirjoitti
Ja kuinka moni kertoo "faktaa" asiasta, kun kummin_kaiman_serkun_pojan_vävyn_tyttöystävän_setä tiesi kertoa asiasta?
Ja ennen kuin sanot että "onhan noita kauhutarinoita" niin sanon myös minä että onhan niitä Hondistakin. Ihan jokaisesta merkistä löytyy niitä.
Itselläni on useasta moposta kokemuksia ja Ducateista hiukan enemmänkin. Ei ole moitittavaa Ducatin tekniikassa.
Itse epäilen suuresti että suurin syy siihen miksi Ducatia "haukutaan" on ihan pelkkä kateellisuus kyseistä laitetta kohtaan. Joko itse ei uskalla tai ei omaa sitä muutamaa sataa euroa enempää pääomaa tuollaisen ostamiseen. Toki jokainen tekee ostopäätöksensä niille itselleen tärkeillä jutuilla ja faktoilla.
Suosittelen koeajoa ja miettimistä että mitä todella haluaa mopoltaan. Itse olen kaksi kertaa (kolmesta) ostopäätöksen tehnyt Ducatin hyväksi, enkä kadu todellakaan pätkääkään.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Tiesin jo vastatessani et tästä joku vetää herneen nenään. Kukin ajaa sellaisella pelillä joka itselle parhaimmalta tuntuu. Itse en ikinä ostaisi Ducatia paristakin syystä(parjan_fin @ Joulu. 20 2004,09:24) kirjoitti
Pyörä on mielestäni vaan ruma -> putkirunkoinen hässäkkä ja tämä on makuasia piste. Jos joku pitää sitä hyvännäköisenä OK -> toinen äidistä ja toinen tyttärestä etc..
Kaveripiirissä parillakin ollut Ducateja. Pyörät enemmän pajalla kuin ajossa ja remontit perkeleen paljon kalliimpia kuin johonkin Japsi pyörään.
Mutta kuten sanoin kukin saa ajaa sellaisella pyörällä kuin lompakko ja mieltymykset antaa periksi. Ei tästä tämän enempää. Eikä herneitä nenuun
![]()
![]()
![]()
![]()
Itsekkin aina kuolannut Ducatien perään kunnes 2 vuotta sitten BW:n ajopäivillä Räyskälässä koeajoin 999:n.
Oli pettymys, ei sopinut käteen ollenkaan? Vika varmaan kuskissa tms. taikka sitten liian alhaisen rengaspaineet tai jotain?
Jäi sellainen olo ettei koskaan tälläista....
Toisaalta viime kesänä koeajoin juuri pakasta otetun 1000RR:n. Oli aivan mahtava peli!
Tästä pelistä taas jäi sellainen olo, että pakko saada....
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
En itse ainakaan herneitä nokkaan imassut.(artisti @ Joulu. 20 2004,10:13) kirjoitti
Aika huonoja yksilöitä ovat olleet taikka sitten ÄÄRIMMÄISEN huonolla kohtelulla... tai sitten epäpätevässä huollossa, mikäli on laitteet olleet enemmän pajalla kuin kadulla.
Makuasioitahan nuo pitkälti ovat. Se mitä näissä keskusteluissa vaan peräänkuuluttaisin (ihan sama mikä merkki kyseessä) olisi se että omaisi omakohtaisia kokemuksia. Ne on kuitenkin niitä parhaita ja totuudenmukaisimpia kokemuksia.
"Starvin' Marvin"
Itsellä samanlainen fiilis kun ajoin yhtä sp2:sta ei sen tärinän jälkeen kaffi kuppi kädessä meinannut pysyä. Tuli heti fiilis ettei ikinä tämmöstä. Liekö sitten yksilö jotenkin paska tai kuskissa vika muttei ikinä ainakaan sitä.(Anthony @ Joulu. 20 2004,10:17) kirjoitti
Pakko kysyä että missä koeajoit Hondan? Samassa paikassa?(Anthony @ Joulu. 20 2004,10:17) kirjoitti
Sen verran sanottava että Räyskälä ei ole mikään ihannepaikka koeajaa moottoripyörää (mikäli kyseessä on lentokenttä), eli en ihmettele jos ei lapaseen sopinut 999 siellä.
Suosittelen kokeilemaan laitteita samalla mutkapätkällä ja jos mahdollista niin vieläpä saman päivän aikana. Sillä tavalla tuohon koeajoon saa jotain tuntua ja vertailukelpoisuutta.
Itse olen tähän mennessä ostanut kaikki kolme mopoani ilman minkään valtakunnan koeajoa kyseisillä laitteilla...
- 'Osta sika.'
- 'Onko hyvä sika?'
- 'On, on'
- 'No paljon maksaa?'
Kertaakaan en ole ostokseeni pettynyt!
"Starvin' Marvin"
Mä ainakin tiedän sen verran, että Ducatissa on kymmenen kertaa enemmän munaa kun Hondassa. Ja se on FAKTA se!![]()
Entäs ne rottapyörän näköiset HD:t mitä kerran kuolasit Vehoniemessä(bubblefaerie @ Joulu. 20 2004,10:28) kirjoitti
. Siinä vasta munaa on kun semmosta paskaa työntää vesisateessa
![]()
Sulla vaan on erilainen näkemys näistä asioista...(artisti @ Joulu. 20 2004,10:33) kirjoitti
Ja ne mitään rottia ollu![]()
Oot ihan oikeessa mä olin väärässä ei ne mitään rottapyöriä ollu kawabatalla on rottapyörä. Nää oli jotain ihan muuta hirveetä pas.. eiku jotain(bubblefaerie @ Joulu. 20 2004,10:35) kirjoitti
Juu niin on erilainen näkemys (Onnex)
![]()
![]()
Eipä ollut samassa paikassa vaan Raision BW:n lähitienoon pikkuteillä.(parjan_fin @ Joulu. 20 2004,10:27) kirjoitti
Olisi kait pitänyt olla enempi aikaa (vain 3 kierrosta) tutustua pyörään (999) ja ominaisuuksiin, että olisi päässyt sinuiksi vermeen kanssa.
Nyt tuntui vaativan aivan erilaisen ajotyylin mihin olen tottunut, kun taas Honda sopi heti käteen kuin kumihanska.
Neljä viimeistä ajopeliä tullut myös ostettua ilman koeajoa tai edes koeistumista, koska kyseiset peli tullut hankittua linttavarastosta. Eikä ole tarvinnut niihinkään pettyä, paitsi viimeistä edelliseen, jossa oli runko nitkahtanut pahasti (akseliväli -6cm) mutta onneksi kaupat sai peruttua.![]()
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
Paras ikinä ajamani pyörä on ollut Ducati 748R. Siis se laite oli jotain aivan uskomattoman upeaa... Jäi nimittäin mieleen pitkäksi aikaa! Erittäin kevyt ja tarkka ajettava, kone toimi kuin ajatus ja muutenkin siinä oli hyvä "fiilis", kun kuiva kytkin kilisi hiljaa kotelossaan...
Kolme kertaa olen pyörän ostanut, joka kerran ajamatta sellaisella. Ensimmäinen osui kohdalleen, (Yamaha Thundercat) kiva pyörä, toinen ei (Honda CBR600F). Kolmannesta en vielä tiedä, mutta jos tuo 749 on lähellä Ducatin muita malleja, se on tautisen hyvä ja miellyttävä ajaa. Eikä tarvitse vaihtaa puolta pyörää, jotta esim maavara riittää harrasteluonteiseen satunnaiseen rata-ajoon.
CBR 600F on hyvä pyörä, mutta mutta, minulle se oli ehkä liian samankaltainen Thundercatin kanssa, mutta ei silti yhtään parempi. CBR on pienempi, kiukkuisempi, mutta silti aivan liian mieto ja alustaltaan vakiona vähän huono reippaampaan menoon. Eli en juurikaan saavuttanut parannusta vaihtaessani Catin CBR:ään. Lisäksi CBR:n ajoasento ei sopinut minulle kovin hyvin, radalle huono ja kadullekin vähän ihmeellinen. Gillesin jalkatappisarja ja ohjaustangot korjasivat asiaa, mutta on harmillista vaihtaa puoli pyörää heti ostettuaan sen...
Ei Ducati ole sen kummallisempi kone, siis kone, kuin muutkaan. Sitä pitää huoltaa niin kuin huolto-ohjelmassa sanotaan, niin kilometrit sillä ovat ihan varmoja ja erittäin mukavia. Ihan samalla tavalla CBR:n saa rikki, mikäli ei huolehdi siitä. Ainakin nuo SS_cupin pyörät näyttävät pysyvän nipussa suhteellisen railakkaasta käytöstä huolimatta - ei ongelmia.
Ihan oikeasti, ei kannata liikaa seurata muiden kommentteja valitessaan pyörää, tai kannattaa pitää jonkinlainen suodatin päällä. Helposti tulee ostettua sellainen malli, mitä itse ei haluakaan, ihan kavereiden painostuksesta.
Jollekulle GSX-R1000 edustaa taivaallista, joku haluaa jotain erilaista. Jos Ducati Monster tuntuu kiehtovalta, mikset sellaista ostaisi? Monster kun on upean muotoinen, klassikko, täyttää liikkumistarpeen ja on varmasti erilainen sekä äänet ovat upeat! Muotoilua on kiitelty monissa eri tahoissa, lehdissä yms, eli se ei ole ainoastaan allekirjoittaneen silmissä upea.
Konetehoa ei kannata murehtia, sitä riittää 1000DS koneessa mainiosti. Siitä vaan!
En ymmärrä, mitä kadehtimista Ducatissa on. Se on varmaan hyvä pyörä sellaiselle, joka tykkää V-2:sta, mutta minulle se ei sormien puutumistaipumuksen vuoksi käy. 999 oli kyllä kiva ajettava kun sitä alkusyksystä kokeilin, mutta se ei ole aivan niin tasapainoinen ja menevä ajettava kuin (2004) Blade. Sitäpaitsi kiloisesta rivinelkusta lähtee mukava ääni kun kierroksia on 10.000 ja tietää, että nyt mennään. Kuten olen aiemminkin moneen kertaan todennut, Ducatin ongelma on sen liian kova hinta. Vuoden 2004 keväällä 999 maksoi 27.500 € (tiedän, on nyt tarjouksessa 25.500, mutta on edellisen vuoden malli) ja Blade 20.900 €. Itse en rupea maksamaan 6.600 € pelkästä fiiliksestä. Kun nyt on auton vaihto edessä, tuo säästynyt 6.600 € auttaa jo jonkin verran välirahassa. Sinänsä on jokaisen oma asia, millä vempeleellä ajaa, ja turha siinä on mennä neuvoja antamaan, mikä pitäisi ostaa. En prätkä- ja autokaupoissa kuuntele muiden neuvoja, sillä minun rahani siinä on pelissä, ja väärästä valinnasta "syyllinen" löytyy heti kun katsoo peiliin.(parjan_fin @ Joulu. 20 2004,09:24) kirjoitti
![]()
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Ducatistit hei !
Annetaan Hondafriikkien rauhassa kommentoida Peltzille Ducatin valintaa, eiväthän hekään käyneet arvostelemassa Ducati-palstalla.
Peltzi tekee sitten oman valintansa kommenttien perusteella, toivottavasti vasta koeajon jälkeen.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Reilut 30 000 km on takana nykyisellä Ducatilla. Yhden ajovalon polttimon olen vaihtanut ja huollossa käyttänyt. Kaksi Geirangerin reissua ja ristiin rastiin Suomessa on ajeltu, eikä ole tarvinnut pelätä tielle jäämistä.
Ja seuraava pyöräkin on varmasti Ducati.
Ja kun Honda on elinkaarensa päässä, sen osat joutuu erittelemään biojäteastian ja maitopurkkien kierrätyspöntön kesken. Ducatia voi sentään HYÖDYNTÄÄ...
Mitä vähemmän Ducateja ostetaan, sen harvinaisempi herkku se on...eli haluttavampi...hinta vaan pakkaa nykyään olemaan perusmalleille niin halpa, että liian monet pystyvät sellaisen hankkimaan...shit.. hinnat pitäisi tuplata ja varaosahinnat tripilata ...niin pysyisivät mopopojat Zundapeissaan...![]()
![]()
![]()
"Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"