Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Laitatin mun TDM:än satulan uusiksi ammattimiehellä. Hän kehoitti irroittamaan satulan joka kerta kun pesee pyörän, varsinkin jos käyttää jotain liuotinta. Lisäksi suositteli Nahkis-nimistä ainetta laitettavaksi parikertaa vuodessa satulaan (myös keinonahkaan). Liuotinaineet ja shampoot kuulemma kuivattaa ja haurastuttaa satulaa.

En ole itse koskaan ennen tehnyt näin, mutta ehkä tulevaisuudessa nyt muistaa.
    "The world is full of Kings and Queens. Who blind your eyes, then steel your dreams. It´s Heaven and Hell!"
    Minulle satulan pesuun on riittänyt vesi ja rätti. Luomuliuotinta kuluu lähinnä koneen seutuvilla silloin tällöin. Muualle fairya. Eräät nahan (tai PVC:n, tai mitä se satula nyt sitten onkaan (aika kiperä kysymys muuten joskus)) tarkoitetut aineet tekevät satulan niin inhan liukkaaksi, että jarrutuksessa löytää itsensä tankin päältä ja "joustavassa" vauhdissa ajoviiman painamana taas matkustajalle varatulta satulakiintiöltä...

Hmm... pitää kai treenata lisää lonkan lähentäjälihaksia...

-harmaahukka-
    Minun mopottimennasi satulan irroitus pesun takia olisi kohtuuton - ja tarpeeton - vaiva.

Ja nahkasatula kannattaa aina joskus rasvata nahkarasvalla, joka ehdottomasti ei sisällä silikonia.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Hanga pesetkö moposi muuloin kuin seisontaan laittaessa.... Itse hiukan useammin eli jatkuvasti..
    Reissut mielessä........
    Ostin oikeen painepesurin!!!

Mun on pakko käyttää liuotinaineita mopon takapään pesemiseen. On meinaan sen verran hyvä värkki pyörässä, eli scottoiler, että koko takapää ois alati aivan rasvan ja pölyn peitossa. Tästä lähtien otan pesun ajaksi satulan irti.

Kkcoy> Et muuten kauheen usein nähny viime kesänä mun pyörää paskasena..... Sun likaantu paljon pahemmin siellä itä-itä-suomessa. Ja hei.. mä en nuole sitä puhtaakx, niin kuin eräät, ja ehkä olosuhteet teikäläisellä on hiukka toiset
    "The world is full of Kings and Queens. Who blind your eyes, then steel your dreams. It´s Heaven and Hell!"
    joo ei liasta liikoja stressejä tarvitse ottaa, minä en ainakaan. Oli koko jäämerenreissun aivan paskanen ja vielä koko syksynkin kun en pessyt vasta kun talveksi purkaessa. Viime viikolla sain edellisen ajokauden paskat pois tankista ja uutta vahaakin Totta on ettei noilla autoshampoilla tee YHTÄÄN mitään saati sitten pesusienellä, rätti ja jotain fairya on asiaa ja öljy yms skeidat lähtee liuottimella varovasti ottamalla. Ainakin meidän tallissa.
    Put put put.
    ei ne silikooni pohjaiset kiilloitus/puhdistus aineet ole
    kuin hetken aikaa liukkaita voi vaikka pyyhkiä kuivalla rätillä
    puhdistuksen jälkeen,ja ompahan helpompi "vaihdella"
    asentoa satulassa kun luistii hyvin,mutta tosi asia on kuitenkin kun hoitaa ja käyttää ko:aineita satula säilyy vuosia kauemmin parempana ja jos ei ole koskaan putsannut satulaa tee se nyt niin yllätyt lopputuloksesta ja silikoonit häipyvät satulan uumeniin
    ennen ajokautta.
    30% alkoholi liuos ... sillä pysyy persiin alunen kunnossa ja kiillossa eikä luista samallalailla kun jollain silikumi preillä puunattu.....
    samalla saa hyvän tekosyyn ostaa viinalestin......*mopon hoitoon*
    niin tämä näille nykyaikasille winyyleille....nahka onkin sitten eri laulu...

<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  9.  
    Plandattua kossua vedellä ja satulan pesuun....
    Älä nyt viitti tuhlata moiseen
    Reissut mielessä........