Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon ostaessa ko. pyöriä? Onko kummassakaan pahoja tyyppivikoja? Minkälaisia ovat korjata? Kumpi sopii matka-ajoon paremmin. Miten saa laukkuja kiinni. Riittääkö tehot ajamaan kahdestaan? Muita huomionarvoisia asioita? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
    Noista kahdesta ehdottomasti ZZR!!!
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    samaa mieltä gpz:ssa ei tarpeeksi tehoa....Kyllästyt siihen aika nopeasti!
    Ekoissa GPZ:oissa hajoaa ainakin vauhtipyörät(n.400€?) . En tiedä, koska osan rakenne muuttui, mutta jos alkupään GPZ:n hankit, niin kannattaa varmistua, että siihen on vauhtipyörä vaihdettu, ja nimenomaan vielä uuden malliseen. Ja sama pätee myös nokkaketjun kiristäjään. Omasta -88:sta väsähti myös startti, mutta sen sai kolvilla ja sorvilla entisöityä. Varmistu, että pyörittää reippasti.

Kai ne muuten on ihan kestäviä, ainakin vähän alkupäätä uudemmat mallit. Ja ensimmäiset varmaan kanssa, jos em. osat on vaihdettu.

mulla on nyt zzr600 -03 ja sillä olen ajanut noin. 2000 km ja aikaisempi pyörä oli gpz 500 -87 sillä tuli ajettua 10 v ja hirvittävästi kilometrejä.

Zzr on kyllä tehoiltaan ihan eri maailmoista mutta myös gpz500:lla pärjää ihan hyvin. Ainakin mulle se kelpasi todella pitkään eka pyöränä. GPz 500 kuluttaa hivenen vähemmän jos sillä on merkitystä.

Gpz500:ssa oli mullakin ongelmia mm. vauhtipyörän kanssa sekä loppuajasta nokkaketju alkoi rallattelemaan.

Zzr:ssä olen huomannut, että vaihteisto on äänekkäämpi, toimii kyllä ok. Paljon ovat myös varoitelleen venttiilien kulumisesta. Puhuvat että uudemmissa malleissa em. ongelmaaa ei olisi. Saa nähdä.

Zzr on parempi kaksi päällä ja jos on enempi lastia. Jos rahasta ei ole kiinni kannattaa hankkia zzr.

Gpz500 taitaa saada enemmän erilaisia laukkuja kuin zzr:ään.
    Tossa olis 80-luvun kawan tyyppivikoja...

GPZ 500R,600R,750R,900R,RX 1000,GPX 600R,ZZR 600,imuventtiilit varsinainen riesa, pehmeät venttiilit kuluvat nopeasti ja pilaavat joskus myös istukat, painuessaan kanteen venttiilit rupeavat kantamaan aiheuttaen ensiksi käynnistysvaikeuksia kuumana ja pientä yskimistä, venttiilit säädettävä usein.

ja tässä linkki

http://www.motomaster.fi/

.:Your fish smells like PUSSY:.
    Miten kyseiset pyörät kuristetaan 25kw ja onko se kuinka kallista lystiä?
    En tiedä kuristuksista.

Mutta ainakin mulla on Givi: teline kolmelle laukulle pikku zetorissa ja kolme 40l laukkua.

Jotenkin toi vaihteisto on enempi "karheampi" vaihtaessa kuin esim Honda CBR mutta muuten toiminta ok.

Öljyjen vaihdossa ei ole esiintynyt mitään erikoista (annoin ensin käydä koneen lämpimäksi koeajo lenkillä, sitten öljyt ulos, anna seistä yön yli, tarkasta mitä jäi pohjalle öljyastiaan).

Malli on 2002 ja 12000km lasissa.
    zzr...zzr...zzr...ZZR...ZZR...ZZR600E10........
    Oletko itse hankkinut Givin telineen zzr:ään? Jos olet kerrotko mistä saa Suomesta?

Kun alkukesästä kyselin Givin Mallikohtaista Telinettä zzr:ääni. Kertoivat että sellaista ei saa.

Vain joku yleismalli olisi ollut saatavilla, jota en ainakaan itse alkaisi värkkäämään paikalleen.

Lousin luettelossa muistini mukaan sellainen tosin oli. En lähtenyt sitten kyselemään saisiko sitä oikeasti saksasta.
    Pikku zetoriin saa kyllä joko Givi:n vain yhden takalaukun telineen tai sitten kolmelle laukulle olevan telineen johon mulla tuli myös lisävilkut (turvallisuutta ajatellen kun omat jää sitten vähän laukkujen piiloon sivusta päin).

Oli nimeltään joku Givi winrac. Hankin tosta Kehä kolmosen varrelta, paikasta johon en muuten ole tyytyväinen.
    Vieressä siinä pienempi liike nimeltä Tokimoto, joka muuten palveli paremmin.

Siihen tuli myös asennussarja ZZR 600 E mallille.
    zzr...zzr...zzr...ZZR...ZZR...ZZR600E10........
    Itselläni GPZ 500 S ekana pyöränä. Oon ajellut sillä keväästä saakka ja nyt tekis mieli suurempaa. Kyllähän tuollakin pärjää useammankin vuoden, mutta jotenkin se tuntuu välillä pieneltä jo fyysiseltä mitoitukseltaankin.

Itse olen jo käynyt kokeilemassakin ZZR 600:sta ja täytyy sanoa että olis vaan heti alkuun kannattanut sijoittaa kuussataseen

Mutta mitäs köyhä voi muutakaan kun haaveilla...
    Lainaa (komu @ Heinä. 12 2004,00:01) kirjoitti
    ja tässä linkki

Sivulta poimittua:ZX 10(88-90),moottorit keskentekoisia.

Kertoopa paljon pyörän tyyppiviasta!!!

Tuostahan voi lukea rivien välistä, että alkuperäiset imuventtiilit ovat liian pehmeät ja painuvat kanteen tunnetuin seurauksin...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    Lainaa (KMSwallower @ Syys. 19 2004,20:51) kirjoitti
    Lainaa (komu @ Heinä. 12 2004,00:01) kirjoitti
    ja tässä linkki

Lisää poimittua: ZZR 1100(90-92)moottorit kaikin puolin huonoja.

Kawabatan Kärpiökin oli(?) kaikin puolin surkea koneeltaan, aina levällään...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    Älä viitti, sillon vaan raukalla ollut vähän liiaksi kawanpaskoja työn alla...itseasiassa aina kun tallilla kävin, siel oli joku kawasaakeli venakoneisto levällään...
    Kehui minutkin kovin rohkeaksi kun kaikesta huolimatta menin ja ostin GPZ600R:n...jonka venat muuten kesti! Kun ne sääti 4000:n välein, siis *

*edit* ainiin, ja aiheeseenkin jotain tuodakseni. Ne venttiilit. Myös 500S:ssä...ekan operaation tulisi AINA vanhaa kawaa ostaessa olla tsekata ne välykset...katkennut vena kun käy pirun kalliiksi. Se on kokemus, GPZ500S:n kohdalta. Muuten helmi kone, liikkuu ihan oikeesti, varsinkin ottaen huomioon koneen koon...

"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
    Mun 500 ässässä ei ollut mitään sanomista/säätämistä venttiileissä, vaikka edellinen omistaja ei oikeastaan osannut edes sanoa milloin venttiilit on viimeksi säädetty. Eli jos jossain Kawa-mallissa on ollut ongelmia kansien kanssa, niin kannattaako sitä yleistää kaikkiin Kawoihin -en usko. Vai onko mun geepeezetori poikkeus, jos ei ole ongelmia..

Kaiken lisäks 500 ässässä on ruuvisäätö, joten ei se mahdoton (=kallis) työ ole se säätäminenkään itse tehtynä.

Ja eikös se ollut niin, että se ongelma oli se, että venttiilit alkaa kantamaan? Eihän se venttiiliä katkaise. Kantava venttiili ei pääse luovuttamaan lämpöään kanteen, joten se palaa.

Mutta ajoltaan ihan kiva, helppo ja vaivaton ajettava 500S on. Edullinen hankkia, osia saa helposti. Ja sopii oikein hyvin aloittelijalle tämmöinen vanhempikin malli, jos ei pelkää tarttua työkaluihin..

500 ässän ongelmia lienee takahaarukan ja jousituksen laakerointi? Kauhistuttaa jo etukäteen hinnat, jos joudun niitä tässä talven aikana uusimaan. "Pieniä" välyksiä tuntuis käsituntumalla olevan.
    Yksiköitähän ne. Jotkin kestää, jotkin ei, mutta yleistää voi sen verran, että TARKISTAA ainakin ne venat HETI kun mopon ostaa, sitten 4000-5000:n jälkeen ja sen jälkeen 10:n tuhannen välein, jos välykset ovat olleet kunnossa. Koska se remppa maksaa helposti pyörän hinnan...
    Ja kuten todettua, ruuvisäätö on helppo suorittaa itse, haynesin manuaali tai vastaava on kuitenkin hyvänä apuna. Sen kanssa kokematonkin selviää, kokeiltu on. Pari kertaa kun sen tekee, ei kyse ole enää kuin muutaman tunnin hommasta, jos siitäkään...

Näiden koneiden toleranssit eivät ole mitään jenkki/neuvosto-luokkaa, joten kantava vena osuu mäntään. Ja se sattuu kovasti venaparkaan. Tälläisestä käsittelystä pieni venaparka kovin kyrpiintyy, ja sanoo sopimuksensa irti ovet paukkuen, vaurioihin kuuluen tällöin kansi, mäntä, pytty, kaikki kyseisen puolen venat ja pari toiseltakin puolelta...
    Ainakin näin täällä. Vena muuten katkeaa yleensä vasta sen jälkeen kun se säädetään eikä enää kanna. Hassua sinällään.
    Sama pätee ZZR:ään, joskus ne venat kantavat siitäkin(kuten mistä tahansa, jos ei niitä koskaan tsekkaa...), ja myös katkeavat säädön jälkeen.

Ei sen tarkistuksen helppoutta osaa arvostaa, ennenkuin on sen rempan maksanut, mutta saahan sitä kokemuksistaan kertomalla yrittää...
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
    No nyt kun päästiin itse asiaan eli venojen säätämiseen, niin voisko joku gpz500s:n omistaja kertoa oikeat venttiilien välykset?

En viittis korjausopasta moisen takia ostaa. ER-5:n välykset joskus jostain löysin, mutta ne tuskin on samat vastaavasta koneesta huolimatta.
    Lainaa (Jasso @ Loka. 06 2004,12:58) kirjoitti
    No nyt kun päästiin itse asiaan eli venojen säätämiseen, niin voisko joku gpz500s:n omistaja kertoa oikeat venttiilien välykset?

En viittis korjausopasta moisen takia ostaa. ER-5:n välykset joskus jostain löysin, mutta ne tuskin on samat vastaavasta koneesta huolimatta.
    Sumekon sivuilta löytyy, klik
    Kylmänä:
    imu (mm) 0,13-0,18
    pako (mm) 0,18-0,23
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    minusta tuntuu että tuo kawojen "venttiiliongelma" on hiukan paisunut ihmisten jutuissa...kotopuolessa useampi kawasaki ehti olla(z900,z1000st,z1000j,2x gpz900r,itellä nyt zxr)eikä yhdessäkään esiintynyt tätä kuuluisaa vikaa.tottahan etenkin gpz:toissa venttiilejä sai säätää n.5-10tkm:n välein.toisella gpz:talla oli kilsojakin ehtinyt kertyä reippaasti yli sata tonnia,eli ei ne ihan paskoja oo.
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    Lainaa (JaL3 @ Loka. 07 2004,08:13) kirjoitti
    Lainaa (Jasso @ Loka. 06 2004,12:58) kirjoitti

Sumekon sivuilta löytyy, klik
    Kylmänä:
    imu (mm) 0,13-0,18
    pako (mm) 0,18-0,23
    Katos vaan, en tiennykään että maahantuojalta löytyy noinkin kattavat tiedot. Kiitoksia tiedosta...!
    Näköjään noi välykset on sittenkin samat kuin vaikkapa ER-5:ssä.
    Lainaa (Jasso @ Loka. 11 2004,21:27) kirjoitti
    Katos vaan, en tiennykään että maahantuojalta löytyy noinkin kattavat tiedot. Kiitoksia tiedosta...!
    Näköjään noi välykset on sittenkin samat kuin vaikkapa ER-5:ssä.
    Pientähän tämä..
    Aika monessa Kwakamallissa noi on samaa luokkaa, yllättäen (mun mielestä) kuitenkin esim. 12R:ssä on isommat välykset:
    imu (mm) 0,15-0,24
    pako (mm) 0,22-0,31
    Mistä johtunee? Enempi lämpölaajenemista, turvakerrointa tms.?
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    ZZR600 ja ZX6r 1990-2000
    Imu 0,15-0,24
    PAko 0,22-0,31

Eli sama kuin ZX12R
    Vähän ehkä aiheen vierestä, mutta miten mahtuu tollaseen ZZR 600:seen pitempi kaveri ajamaan? Siis jottain yli 190cm. GPZ kohalla varmasti miltei mahdotonta, ainakin perin epämukavaa?
    Lainaa (Fasse @ Joulu. 08 2004,15:48) kirjoitti
    Vähän ehkä aiheen vierestä, mutta miten mahtuu tollaseen ZZR 600:seen pitempi kaveri ajamaan? Siis jottain yli 190cm. GPZ kohalla varmasti miltei mahdotonta, ainakin perin epämukavaa?
    Moi!

Itselläni on zzr600 olen n1.76m. Polvikulma tulee suht. tiukaksi.Uskoisin,että sinulle saattaa tulla pituudestasi johtuen vaikeuksia.Käy ottamassa jossain kylmät tyypit eli perstuntumaa ko. pyörään.

Pyörä muuten on kyllä todella riiittävän sporttinen ja nöyrä hallittava
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
    Lainaa (Fasse @ Joulu. 08 2004,15:48) kirjoitti
    gpz ei tosiaankaan sovi pitkille. Mulla on mittaa 170 cm ja gpz tuntuu just passelin kokoselta.

Helppo käsitellä, mutta olo ei tunnu mitenkään ahtaalta. Muutamaa senttiä pidemmällä alkaa varmasti polvikulmat jurppimaan...
  27.  
    Polvikulman sopivuus riippuu varmaankin jalkojen pituudestakin suhteessa muuhun ruumiiseen.

Olen 178 cm ja ajanut kummallakin pyörällä ja minulle polvikulma oli täysin sopiva.

Mutta kuten aiemminkin jo todettu kannattaa itse koeajaa eri pyörät, niin saa parhaan kuvan siitä mikä käy itselleen.