zxr:ään pitäs tehdä venttiilien säätöpalojen vaihtoa.Milläs menetelmällä nokkaketjun sais niitattua/prässättyä luotettavasti?
Onkohan tuohon olemassa jotain vasituista työkalua?![]()
Vasara![]()
(Ninja9r @ Joulu. 10 2004,22:06) kirjoitti
no ei sillä ainakaan luultavasti
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Sorry liian kännis(kavanaki @ Joulu. 10 2004,22:07) kirjoitti
![]()
liekköhän tuohon kehiteltykään mitään työkalua,kenpä tietää...
vaikka vasarahan on kyllä yleispätevä vehjes moneen paikkaan
ongelmat suurenee niin työkalut sitä mukaa...![]()
![]()
Vasara ja pistepuikko... Hiukan tuhdimpi moska alasimeksi... Noillahan noita on tehty..
<p>2002-2014</p>
Tartteeko venttiilien säädön yhteydessä niitata nokkaketju uudestaan? Nimimerkillä "olenko minä tehnyt sen aina väärin?"
1835
No ei varmaan tarvii nokkaketjua katkoa säätöä varten.. Uutta ketjua kun asentaa niin sitten kyllä(Ghostrider @ Joulu. 11 2004,15:33) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Ensinnä pitää olla tietysti se niitattava liitoskappale. sitten kaveri joka pitää tuhtia vastaraa/pikkulekaa toisellapuolen vastaan n.s. alaisimena.
Sitten vasaralla+tuurnalla naputtelet niitit samannäköiseksi kuin muutkin liitokset ovat. Varmista välillä että liitoskohta liikkuu vappasti ettei tule liian tiukka.
Sitte vaan ajoja. Omalla vastuulla.
Edit: Niin, ei sitä ketjua tartte katkasta venansäädössä, otat vaan nokat irti sixaikaa.
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Jos ei ollu jo itsestäänselvää..; Kun eka irrottaa nokkaketjunkiristimen niin vot tulee kivasti löysää ketjuun, muuten voi olla hangalaa..(Earthend @ Joulu. 11 2004,17:32) kirjoitti
Eli kiristimestä ekaks se iso mutteri auki että kiristinjousi löystyy ja sitte 2 pienempää pulttia auki ja kiristin pois.
Edit: näpylähäriöt
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Eikä niitä nokkia tarvi välttämättä pois ketjulta (Hy-Vo ketjut, DOHC kone)ottaa palojen vaihdon ajaksi.
Kun irroittaa vaihdettavan puolen (imu/pakonokka) pukit ja rullaa nokkaa ketjua pitkin kohti toista nokkaa ja jättää nokat toistensa rattaita vasten "lukkoon". Palojen vaihto ja nyt rullaa nokka taas takaisin paikoilleen, pukit kiinni. Sitten sama toiselle nokalle, jos tarvii sen alta paloja vaihdella. Jos ketju ei pääse rullaamisen yhteydessä kampuralta löystymään, nokkien ajoituskaan ei ole muuttunut
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Mä olen ZXR:n venoja säätäessä laittanut nokkapyörässä olevasta rei'ästä nippusiteella ketjun kiinni nokkapyörään. Näin ei pääse ketju pomppimaan nokkien puolelta. Tosin ZXR:n venoja säätäessä ei nokkia tarvitse irrottaa, mikäli on oikeat työkalut homman suorittamiseen, eli lähinnä kynämagneetti.(Jim Goose @ Joulu. 13 2004,17:01) kirjoitti
1835