Sain viimein 1100zzr saksasta,ajettu 31000 -94vuosimalli.
Kertokaas kokeneet mitä pitäs tehdä.Öljyt,suodattimet,tulpat.
Mutta pitäskö vaihtaa nokkaketju kans. Kyselee yks tyhmä?![]()
Edellämainittujne lisäks takajousituksen linkut ny ois varmaan hyvä kattella (auki, putsaus ja rasvaus), samoten jarrupalat yms. kulutusosat. Venttiilinvälykset kannattaa kans tsekkaa.
Koklaile onko ylimäärästä välystä missään muissakaan nivelissä/laakereissa ja tietty rasvailua kautta linja. (ei niihin jarrupaloihin kuitenkaan, ainakaan kulutuspinnoille)
Onnia uudelle mopolle ja teretulemas Kawasakkiin!
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
No ei siihen nokkaketjua tarvi vaihtaa öljyn vaihdon yhteydessä, niin kuin H**daan! *(turtsi @ Joulu. 02 2004,13:56) kirjoitti
Onnea vaan uudelle pyörälle!
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Syylärinesteet kannattaa vaihtaa. Niitä ei välttämättä ole vaihdettu ikinä. Siltä ainakin usein näyttää...
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
kattelin haynesin korjausoppaasta zetorin nokkaketjusta tietoa, ei ollut muuta mainintaa kuin että jos pitää mootorin käydessä ääntä niin voipi olla vaihto kunnossa (rallattaa),
ketjun venymän voi tarkistaa mittaamalla(siis ensin tietysti otettava se koneesta pois)
20 lenkin matkalta standardi pituus 158.8 - 159.2mm
service limit 161.5mm
viime keväänä vaihdoin 750r:ääni sen ketjun ja oli sen verran venynyt että oli nokkien merkit jo pois paikalta, ei ollut hullun kallis, alkuperäis varaosa vähän päälle 30 euroa, tarvike olikin vähän päälle 100e....kerran näinkin päin
Ei missään tapauksessa ketjua pois mittaamista varten! Venttiilikoppa auki, niin saa mitattua 10 lenkkiä, eli jakaa nuo arvot kahdella...(pulle @ Joulu. 03 2004,03:08) kirjoitti
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
jarrunesteet vaihtoon - niin kuin kaikki muutkin tekee kahden vuoden välein...(KMSwallower @ Joulu. 02 2004,20:45) kirjoitti
Jeps.. kannatta välillä katsella niiden alkuperäisvaraosienkin hintoja.. Esim orggis jarrulevyt kawaan ovat pääsääntöisesti halvempia kuin tarvikelevyt(pulle @ Joulu. 03 2004,03:08) kirjoitti
![]()
Samoten välillä ihmetyttää kun jengi ostaa tarvikesuodattimia mopoihin, kun alkuperäiset ovat usein lähes samanhintaisia ellei jopa halvempia. Ja alkuperäinen on aina alkuperäinen.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Dsiisus. 30000km ajettu pyörä (ehkä?) ja työ mietittä minkä tason nokkaketjuvaihtokoneremontteja tuolle pitää tehdä... Noilla kilometreillähän tuon pitäisi olla melkein korkkaamaton - ai niin sehän onkin Jaappanilainen!![]()
<p>2002-2014</p>
no mulla tuo japonialainen zzr1100 C-malli on ajettu korkkaamatta 165.000km vähintään, jopa enemmän, kaikki kilsat eivät ehkä ole tiedossa, itse ajettuja on noin 130.000 km ja ainoat mitä on pitänyt tehdä ovat:
muutama pala venttiilien säätämiseksi,
öljyt aika usein, samoin suodatin.
vetoakselin koppa, se meni gyntherin unohdettua prikan eturattaasta ja rattaan irrottua ahveniston moottoriradalla, joka taas, se etuketjuratas, rikkoi vetoakselin kopan tuhannen billun päreiksi.
konetta ei ole avattu koskaan.
mitään ketjuja koneesta ei ole vaihdettu koskaan.
toisiovetoketju ja rattaat on vaihdettu kahdesti, huom. nekin kestävät sikarunsaalla rasvauksella jopa noin 50.000 km.
olisi mukawa kuulla mikä muu prätkä on ajettu yhtä paljon koneeseen koskematta?
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Juuri mainitsemastasi syystä ihmettelenkin noita remonttipohdiskeluja hädintuskin sisäänajetun pyörän osalta.
Mitä tulee kilometreihin, oli omalla FJ-Jammulla ajettu reilut 130tkm koskematta/korkkaamatta kun tuon myin eikä tuolloinkaan ollut mitään indikaatiota moisen toimenpiteen tarpeesta... Eli veikkaan, jotta tuollakin on saatettu moisille kilometreille ajella koskematta, jollei ostaja sitten harrastuksen vuoksi tuota alkanut pilkkoa. Poliisi taannoin ajeli FJ-Yamahoilla ja yhden kanssa turisin, jolloin kertoi heidän päässeen yli 180tkm'iin moisella...
<p>2002-2014</p>
Siinähän se se 31000 voi hyvin olla 131000.Pyörä otettu käytöön 94. Mutta on C malli. Tuotu saksaan 93.(Ctrl+Alt+Del @ Joulu. 11 2004,17:43) kirjoitti
![]()
IMHO. Kyllä tuollainen 100tkm:n ero pitäisi olla nähtävissä (jarrulevyt, liimapainojen jäljet vanteissa, umpioiden himmentyminen, kahvojen kuluminen yms. kulumajäljet...) Tai sitten on kyllä pyörä pidetty niin hyvin, että voi luottaa muunkin huollon ja remontoinnin olleen sitä tasoa, ettei mihinkään akuuttiin ole aihetta...
Mutta toki jokainen harrastaa pyöränsä kanssa aivan miten itse haluaa. Sitähän tämä harrastus on...
<p>2002-2014</p>