Missäköhän vika kun cbr tyhjentää akun parin tunnin ajon jälkeen, ostin uuden aku,kun ajattelin sen olevan loppu,mutta ei vika ollut siinä.Ilmeisesti purkaa virrat,onko kellään parempaa
tietoa mistä lähteä moista vikaa etsimää?![]()
samaa lähtisin itse tutkimaan ensin, kone käyntiin ja mittaa paljon akulle tulee jännitettä..
95%:lla varmuudella se on jännitteensäädin, mikä selviää poikien ehdottamalla tavalla.kirjoitti
Eikös se silloin lataa suuremmalla jännitteellä, eli ei ainakaan pitäisi purkaa akkua. Näin ainakin on henk.koht kokemus osoittanut.kirjoitti
Tai sitten ei lataa ollenkaan ---> laturi rikki?
Jännitteensäädin on kyllä todella yleinen vika, mittaa ja kerro millä jännitteellä akku lataantuu...katsotaan sitten lisää!![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Jännitteensäädin yleensä oireilee kahdella eri tavalla... pyörä ei lataa akkua tai sitten lataa ihan holtittomasti suurella jännitteellä. Itsellä oli tuo ensimmäinen vaihtoehto eli pyörä purki akun aina ajon aikana.
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Mulla kanssa oli latausjännite jotain 10-11 volttia. Akku pikkuhiljaa tyhjeni mutta ajamaan pystyi tosin ilman valoja. Piti aina työntää fillari käyntiin. Sitku pani valot ajaessa ni ei riittäny sähköä enää kunnolla sytkään ja alko röpöttää.kirjoitti
Sellainen helppo testi siihen lataamiseen, laita mopo käyntiin ja anna käydä tyhjäkäyntiä, laita pitkät päälle ja anna pikkaisen kaasua. Jos valot kirkastuu niin ainakin jotain lataamista tapahtuu. Yleensä HUOM. yleensä latausjännite on normaali vasta yli 3000 jengoilla. Vika saattaa olla myös siinä akun virtakaapelissa tai sen liittimissä, hapettumaa tai piuha "palanut", lataussäätimen ja liittimien/johtojen viat ovat melko yleisiä tärinästä johtuen...
Purkaan sen joutuu kumminkin...