Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 38:een 38:sta
    Itse suosin matkalla leirintäalueen mökkejä, mutta hotellikin kelpaa. Kokkareilla yövytään yleensä kymppiteltassa. On se niin mukava, kun vesisateella saa kuivatella kamoja kaminan äärellä. *

Tässäpä matkailuun ja yöpymiseen liittyvä linkkivinkki:
    http://www.matkailu.com/suomi/index0.htm
    Suomi-painikkeen alta vaan klikkailee mistä päin Suomea haluaa yöpymispaikkaa. Sieltä löytyy infoa kiitettävästi.
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
    Riippuu pyörästä.

Jos lähden yksin vaikka KTM Adventurella reissuun, silloin ajan Goret päällä ja nukun vaikka taivasalla pakkasessa makuupussissa.

Jos lähden Ducatilla, valitsen hotellin tms, koska on kiva saada nahkapuku jonnekin ripustettua yöksi ja on kivampi ajaa puhtaana nahat päällä.

Jos lähden kauniimman osapuolen kanssa jollain matkapyörällä, ehdottomasti hotelliin tai tilavaan mökkiin suihkulla yms. Reissusta tulee muutenkin kiireettömämpi tällä tapaa.

Adventurea minulla ei tosin ole omaa vielä, ehkä joskus isompana *

Mielestäni moottoripyöräilyyn kuuluu myös pieni masonkismi. Tarkoitan tällä sitä, kun nukkuu pari yötä teltassa ja vähän vielä kastuukin, niin silloin on mukava välillä mennä hotelliin ja nauttia lämpimästä suihkusta, kylmästä oluesta, hyvästä ruoasta ja ja lakanoiden välissä olemisesta.
    Kyllä telttailu on mielestäni mukavaa, kun vaan löytää sen leirintäalueen silloin kuin sitä alkaa tarvitsemaan.
    leirintäalueen löytyminen vain oli välillä vaikeaa Ranskassa, Espanjassa ja etenkin Italiassa, koska vaikka niitä oli oppaiden mukaan runsaasti, olivat opasteet usein aunuksesta. Kun ajoimme eukon kanssa viime kesänä Sorrenton mutkakatuja customilla campingaluetta etsien, alkoi tulla kyllä mieleen, onko tässä mitään järkeä, kunnes sitten vahingossa alue löytyi, olivat väsymys ja kyrsiintyminen teltan pystyttämisen ja ensimmäisen huurteisen jälkeen poispyyhittyjä.
    Lainaa (Systeri @ Joulu. 02 2004,08:36) kirjoitti
    Teltta ja kaverit ympäri suomea on toistaseksi riittäneet

Ja leirintäaluemökit *

Mutta jos pari viikkoa reissussa on ja sataa niin että kaikki kamat jatkuvasti märkiä, voisin kuvitella antavani periksi ja menisin hotelliin *
    Mites ens kesän reissu? Kootaankos näistä ohjeista opas ja suunnataan Suomea katselemaan, kumpikaan kun ei sitä telttaa vielä taida omistaa

*suunnitelee jo kesälomaa*
    Mielestäni kaikenlaiset mökkikylät ja muut ajavat mainiosti asian.. Niissä on kohtuu hyvät palvelut ja tietysti ajoromppeet saa kuivattua. Ainakin suurilta osin.

Olen sen verran mukavuuden haluinen, että suihkussa on kiva käydä ainakin joka toinen päivä. Mielummin tietysti joka päivä. Ei motoristin tarvitse näyttää metsäläiseltä.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
    mä ainakin haluan nukkua ens kesä teltassa kun olen pyörällä liikkeellä...jos kelit ei sit ole ihan p*rseestä...

Noita hotelleja tulee talvella koluttua ihan tarpeeks,joten kesällä sinne ei todellakaan tee mieli mennä ja mitä nyt oon tsekannut laskuja tältä ja viime vuodelta niin k.a ~105-110 € hotelli vrk:lta
    Tästä viestiketjusta tuli mieleen seuraavanlainen sivustoidea.

Internetissä on muutamia sivuistoja joissa ihmiset ympäri maailmaa ilmoittavat tarjoavansa ilmaiseksi majoituspaikkaa kulkijoille veloituksetta. Ilmoituksessa yleensä ilmoitettavia tietoja ovat tietysti asuinpaikan ja yhteystietojen lisäksi minkälaista majoitustilaa tarjolla (lattia, sohva, sänky jne), kuinka monelle henkilölle, voivatko vieraat olla nais-vai miespuoleisia jne.

Reissussa olijat voivat sitten etukäteen ottaa majoituspaikkaa tarjoavaan henkilöön yhteyttä ja ilmoittaa saapumisensa jne.
    Mitään velvoitettta kenelläkään tietonsa ilmoittaneella ei ole ottaa ketään vaan aina voi halutessaan vastata kieltävästi.

Normaalisti vierailut ovat lyhyitä maksimissaan muutaman päivän mutta tarjoavat mukavan tavan tavata uusia ihmisiä ja matkustaa ja ennenkaikkea majoittua edullisesti. Ainahan sitä voi esimerkiksi majoituspaikan tarjoajalle tarjota vaikkapa pitsan tai oluen jne.
    <br />
  8.  
    Ehdottomasti teltassa nukkumisen kannalla. Ja se vielä pystytettynä keskellä yötä jonkin pikkutien varteen. On aamulla sitten mielenkiintoisempaa ihmetellä missä kaatiksen kupeessa taas tuli koijattua.

Vaikka toisaalta se on joskus ihan mielenkiintoista ajaa se yö, ja nukkua vasta sitten joskus jos ehtii, vaikka seuraavalla kaatiksella.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12