Löytyykö org-väeltä kokemusta geelisatuloista? Kuski haaveilee sellaisesta, mutta kovin ne ovat tyyriitä. Lienevätkö hintansa arvoisia? Pitkiä reissuja toki ajelemme, joten mukavuudesta on valmis jotain maksamaankin, mutta saako sitä sitten geeli-istuimella?
Reissuverkko
- Naura itelles ennenku muut kerkiää. -
- Emmie mittää tiiä, ku mie vain istun kyy'issä. -
"Ja nyt onkin jo aika kiiruhtaa
pahaa tekemään ja syntiä
sen lyhyen ajan mikä jäljellä on."
- Harriet Löwenhjelm, runoilija
"Harrasta seksiä talvella, älä kesällä. Syksyllä ja keväällä se tärvelee vähemmän kuin muulloin, mutta aina se rasittaa ja haittaa terveyttä." - Pythagoras, filosofi
Metriäkään en ole ajanut sillä "kovahkolla" vakiosatulalla, joten vertailu on vaikeaa...Geelisatulan päällä on tullut jo istuskeltua pitkiäkin päivämatkoja, eikä ole ollut valittamista.
Kyytiläisten kommenttejakin olen kuullut, tyyliin "mukavinta kyytiä, mitä koskaan olen saanut", eli kai siinä jotain taikaa voi olla...
Jaa jaa...(Köpi @ Marras. 28 2004,13:11) kirjoitti
![]()
Tossa voi itsetunto laskea vähän... No tietysti kyyditettävästä riippuen(MagnaMan @ Marras. 28 2004,13:38) kirjoitti
![]()
Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.
*Aprilia RSV Mille ´01*
Viime kesänä kävin teettämässä Rovaniemellä pyörään geelipenkin. Vaimoke valitti takapuolen puutumisesta reissun päällä tavallisella penkillä, mutta modauksen jälkeen ei tullut mitään muuta kuin kiitoksia. Sain kyllä täysin rahalle vastinetta. Samalla sain korotettua penkkiä 30mm, mikä tuli tarpeeseen sekä minulle, että varsinkin vaimokkeelle. Suosittelen.
Jos virtaa riittää, kannattaa alkuperäinen penkki verhoiluttaa. Tällä tavoin saat juuri sellaisen penkin kuin SINÄ haluat.
edelleenkin kesää odotellessa
Laittaisitko penkki firman yhteystietoja, jos vaikka tulis teetettyä(kurapolku @ Marras. 29 2004,19:25) kirjoitti
![]()
Tässä linkki ko. firman sivuille. Pyörien penkit ei kuulu varsinaisesti päätoimenkuvaan, mutta tekevät pyynnöstä. Työnjälki oli mun pyörässä todella hyvä.(hannes @ Marras. 29 2004,20:05) kirjoitti
Asiallisen näköinen!!! Kalliskin?
But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
Ei minusta. Samoihin hintoihin meni corbinin kans. Sain mielestäni paremmin vastinetta rahoilleni, kun pystyin itse päättämään kaikesta: muoto, täyte(geeli), verhoilutapa, pintamateriaali jne. Hinta muodostuu penkkikohtaisesti edellä mainituista.
Kuulostaa siltä, että geelisatula on hommattava ennen ensi kesän lomamatkaa. Jostain kuulin/luin, että geelisatula tuntuisi kylmemmältä kuin tavallinen. Pitääkö se paikkansa? Helteellä on tietysti hyväkin, jos vähän viilentää takamusta, mutta kevät- ja syyskylmillä pyllynalunen saisi pikemminkin lämmittää.
Reissuverkko
pahaa tekemään ja syntiä
"Harrasta seksiä talvella, älä kesällä. Syksyllä ja keväällä se tärvelee vähemmän kuin muulloin, mutta aina se rasittaa ja haittaa terveyttä." - Pythagoras, filosofi
Mistä olet tuollaista kuullut/lukenut? Aika villiltä kuulostaa.(SissyBar @ Joulu. 16 2004,19:28) kirjoitti
En itse kyllä huomannu mitään tuon suuntaista. Jos pyllyn paleltuminen pelottaa, saa verhoilijalla laitatettua kyllä vastuksen verhoilun alle niin pääset munien keittoon nappia painamalla.
![]()
Vaihdoin Trumppan oman geelipenkin muutaman pidemmän reissun jälkeen ja olen tyytyväinen. Varmaan tuollainen teetetty penkki on vielä parenpi kun on sen itse saanut valita.
Köpi, olet muuten ajanut- ajettiin tyypit toistemme pyörillä Keppanakellarin keikalla. Siitä sain muuten lopullisen kipinän penkin vaihtoon.
Ex-955i
Hyvä, jos geelin viileys onkin vain huhua, eikä peppu siis pallellu. Vastukset saavat varmaan jäädä laitattamatta, kun ei minulla ole niitä muniakaan.(kurapolku @ Joulu. 16 2004,22:31) kirjoitti
Reissuverkko
pahaa tekemään ja syntiä
Köpi mistä hakit ton sun geeli istuin? ja mihin hintaan jos saa kysyä(Köpi @ Marras. 28 2004,13:11) kirjoitti
Geelisatulani on Triumphin oma, tuli pyörän mukana (kuten kaikkee muutakin kivaa, kun muistaa pyytää), joten sen hinnasta ei ole käsitystä...(pcalf @ Tammi. 07 2005,18:55) kirjoitti
Nyt on XX:n geelisatula kotona, ja hyvältä näyttää ja tuntuu
Kiitokset Autovin pojille laadukkaasta työstä kliks![]()
Mihin hintaan Hannes XX:n satulan verhoilu irtosi Autovi'sta? Itselläni samanlainen vempain ja pitäisi kyydittää vaimoa pitkin Eurooppaa pari viikkoa ilman takapuolen puutumista.
Olen jyrkästi samaa mieltä...
220egee tuli toi modaus maksamaan, ei minusta kauheen paha. Työn jälki on todella laadukas ja satulanhan saa mielensä mukaisen, tossakin on kyytiläisen istuinkorkeutta vähän nostettu että emäntä näkis vähän paremmin.(CEBARIXX @ Touko. 08 2005,09:08) kirjoitti
![]()
Kiitokset tiedoista.
Täytyypä ottaa puhelimella jänkhän suuntaan heti alkuviikosta.
Olen jyrkästi samaa mieltä...
mitä viälä, geelipenkki......voi jessus.....hyllyykö alla?
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Pysy Samu aiheessa, tää topikki on geelipenkeistä eikä tollaista kustomipenkeistä(samu69 @ Kesä. 14 2005,16:42) kirjoitti
![]()
Onkos tuosta topsaddleryn tuotteesta jo käytännön kokemuksia?(samu69 @ Kesä. 14 2005,16:42) kirjoitti
SuperVessaan olen hieman mukavampaa penkkiä katsellut, Suzukin oma geelipenkkiä ei ilmeisesti ole Euroopasta saatavilla..
SV1000S
Vaikea arvioida, onko geelisatula solumuovitäytteistä parempi. Samalla täytepaksuudella geeli voi muotoutua takapuolen mukaan solumuovia paremmin, vaikka vaikuttaahan tuntumaan satulan pintamateriaalikin. Ei geelistä ainakaan mitään haittaa ole. Mutta geeli on hyvä idea satulan modaukseen ja kustomointiin. Itse laitatin geelin, kun piti saada mahdollisimman matala satula ajomukavuudesta tinkimättä. Aikaisemmin minulla oli vaikeuksia pakitella korkeata pyörää varpailla tökkimällä ja kerran kaadoinkin pyörän. Nyt ulottuvat saappaiden pohjat maahan samanaikaisesti. Lisäksi uudessa satulassa pysyy jämptimmin, kun se ei valuta eteenpäin eikä hyllyile kallistuksissa. Ja on omaa disainia.
Satulan modauksen teki edellä mainittu rovaniemeläinen Autovi. Olkoon tässä pientä mainostusta, onhan se kaikkien mopoilijoiden etu, että kotimaassakin on tarpeeksi osaajia.
Stromiin hommasin talvella TopSaddleryn penkin eikä ole hetkeäkään kaduttanut! Näille sulille kilometrejä tullut reilu 8.000 eikä /C:n puutumisesta ole ollut tietoakaan. Vakiopenkki alkoi ahdistamaan jo parinsadan kilsan paikkeilla, mutta TopSaddleryn tuhdolla tuntuu pystyvän istumaan vaikka kuinka pitkään - Rautapersaus kai se pitää käydä Juhannuksen tienoilla heittämässä, että löytäisi penkin / istumalihasten rajat...(Puuhastelija @ Kesä. 15 2005,16:35) kirjoitti
Oma osansa mukavuuteen myös loivennetulla polvikulmalla; tilasin penkin tuuman verran alkuperäistä korkeampana ja kun ranskanpoikien fyllinki alkuperäispenkin pehmykkeitä jämäkämpää, on ero huomattava. Ainoa hankaluus liikennevaloissa, kun meinaa persjalkaisella yltää vain toinen päkiä kerrallaan tienpintaan...
Edit: Kuvatus...
Onko teillä jotakin pukamia![]()
Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
heh, ymmärrän täysin geelipenkin mukavuuden jos ajaa vähänkin pidempiä matkoja kun tessulle ja takasin.. Afrikkalaisessa on jakkara kuin kakkosnelonen ja alkaa +300km yhtämittaisissa taipaleissa hanuri olemaan aika tunnoton(kepparik4 @ Touko. 09 2005,11:48) kirjoitti
Seisaaltaan ajaminen helpottaa mutta vastaantulijat (henkilöautoilijat) ihmettelee jotta mikäs spede toi on kun maatiellä tuolla tavalla temppuilee..
KTM