Olisiko jollakin kokemusta Cafe Racerin rakentamisesta? Mulla olis 1973 vuoden Suzuki GT 550 projekti tallissa josta vois tehdä Cafe Racerin, vai voiko?Olisin iloinen jos saisin vihjeitä miten tehdä tuollainen 50-luvun tyylinen Cafe Racer, kaikki vihjeet ja ohjeet ovat tervetulleita.
![]()
Varmaan voi tehdä, mutta kehoittaisin miettimään kaksi kertaa... Pyörä on kuitenkin jonkinlainen aikakautensa klassikko eikä niitä juuri ajossa näy![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
(kap57 @ Marras. 27 2004,21:12) kirjoitti
samaa mieltä "rahikaisen" kanssa ÄLÄ TURMELE sitä
pyörää varmasti löytyy vähän tavallisempiakin mopoja
tuohon projektiin,tietysti jokainenhan tekee omallaan mitä
lystää,voithan vaihtaa jonkun kanssa varmasti joku olis kiinnostunut
Kolmas ääni tälle mielipiteelle. MUTTA riippuu tietty aika paljon aihiostasi, jos projekti on aikasta puutteellinen, virityksiä on jo ennestään sen verran että alkuperäisten osien hankkiminen on työlästä (eli on helpompaa ja halvempaa ostaa parempi kuntoinen), niin ei muuta kuin cafe-racerin rakenteluun!(kap57 @ Marras. 27 2004,21:12) kirjoitti
Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
aivan, noihin on saanut ja saa edelleen 'u-tankoja' jotka muuttavat ajoasentoa kertaheitolla kyykympään.
Put put put.
Mullakin oli joskus muinoin GT550 ja sanoisin että anna palaa vaan! Klassiset muodot ja tehoakin mukavasti: kyllä siitä oivan kahvilapyörän saa.
Sitäpaitsi ei kaikkia wanhuksia tartte entisöidä, pääasia että niillä ajetaan.
Mun mielestä ei GT:tä tarttis edes muutella radikaalisti: penkki, stonga, tappien siirto ja pientä riisumista ja ehkä väritys niin son siinä!
Ja Caferacereita ei koskaan ole liikaa..
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Hirmusti "uhkailuja" ja varoituksia muuntelusta...(Mopo @ Marras. 29 2004,09:09) kirjoitti
Olen kyllä KooMHooN kanssa samaa mieltä, eli jos laite on kovasti puutteellinen, niin ei muuta kuin clip-on'it ja muut oikeat kilkkeet kiinni ja ylittämään ton-ten...
Ja melkoisen cafe-racerin saa rakennettua ilman, että muuntelee laitetta peruuttamattomasti...
Höh! JIMJAK ehti ensin kannustamaan... *
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
Tuota minäkin oikeasti tarkoitin.(Godfather @ Marras. 29 2004,10:30) kirjoitti
No niin, no
Tallissa olisi kanssa -73 550 GT odottelemassa raaseriksi laittoa. Alkuperäisiä osia puuttuu niin paljon, ettei siitä alkuperäistä saa kirveelläkään.
Jos joltain löytyy tehopakoputket kysyiseen peliin, niin olisin kiinnostunut.
Ajattelin vähän radikaalimpaa lopputulosta, kuin tuon sigusta löytyvän kohdalla..
'03 ZX-9R
Kiitos vinkeistä! Itseasiassa mulla sattuu olemaan kaksi Gt 550 pöyrää tallissa ja toinen on tarkoitus saattaa museorekkariin mutta toista en varmastikkaan saa rakennettua alkuperäis kuntoon joten sen takia ajattelin tehdä siitä toisesta Cafe Racerin. Jos joku tarvitsee uusia osia ko. pyöriin niin löysin Hollannista firman jolla sellaisia ainakin netti sivun mukaan on eli http://www.suzukitandgtparts.nl/begin.htm kannattaa käydä katsomassa. Sieltä löytyy muihinkin vanhoihin Suzukeihin osia. Olen edelleen iloinen kaikista Cafe Racer vinkeistä tai nettisivustoista joista voisi löytää ideoita tai mallia rakenteluun.![]()
Ace Cafe
Löytyy paljon kuvia, joista saattaa saada joitain ideoita.