Tietoa ko.pyörästä vuosimallia 2001 kaivataan.Mieli tekee laittaa kun on niin pirun hyvännäköinen peli.Ainoastaan tuo tehojen määrä arveluttaa.Pyörä on varustettu tehoputkilla+lastulla.Myyjä ei osannut sanoa paljonko teholisäys tuolla varustuksella on.Tietääköhän täällä joku suurinpiirtein?Millainen pyörä on ajettava kakspäällä?Muutenkin yleistä infoa kuvankauniista ss750ff:stä otetaan mielellään vastaan.
Aprilia Rsv Tuono
Suhteessa ilmoitettuun huipputehoon, mopossa on aika hyvä vääntö, joka kyllä korvaa tehon. Äkkiseltään kokeiltuna toimii ihan hyvin kaksistaankin, jos takanaistuja hallitsee osansa ja tietää, mitä tapahtuu. Ei välttämättä hirveän isoille ihmisille.
Te, jotka olette omilla Supersporteillanne jo ehtineet ajella, kertokaa lisää
edit: Perhana se on kyllä kaunis moottoripyörä...
Desmo Jugend
Kyllä tehoa on mielestäni ihan riittävästi vakionakin.
Mutkaisilla kolme- ja nelinumeroisilla teillä aivan loistava!
(Kuka moottoripyörällä suoria moottoriteitä viitsisi ajellakkaan?)
Kaksi päällä ei paljoa kokemuksia, mutta jämäkkä jousitus kantaa kyllä hyvin kohtuullisen lisäkuorman.
Omaani, S 750 HF -02, olen tyytyväinen. Oikeastaan ainoa "vika" on vaihteisto. Mielestäni se voisi olla kuusiportainen, tai ainakin 3-4-5 välit lyhyemmät.
Polttoaineenkulutus tavallisessa huviajelussa n.4,5 l./100km.
Omaani en vaihtaisi mihinkään muuhun kuin vielä parempaan Ducatiin.
Ducati 900 SS
Itse ajelin 750 ff Sport mallilla reilut 20tkm. Varustus oli suunnilleen sama kuin tuossa mainitsemassasi pyörässä.
Lastutuksesta ei tehoja tullut lisää oikeastaan yhtään, vääntökäyrä parani, samoin kaasuun vastaaminen.
Tuolla virityksella mopossa on n.64hp takasella (n.70hp kampuralla). Vehkeestä saa kyllä puristettua (rahalla) ihan kivoja tehoja, kysy vaikka Fabiolta.. Itsekin aikoinaan tehoja murehdin (vaihdoin 125 heppasen Kawan tuohon Ducatiin), *mutta ei harmittanut. Lentokenttäajot voi olla kyllä aika tylsiä tuolla vehkeellä
Alusta ja runko on Ducatin tyyliin kunnossa. Suoran tien ajaminen on tylsää, mutta kun mutkatiellä (tai radalle) päästään on hymy herkässä *Olen samaa mieltä Aksun kanssa noista välityksistä, kannataa hiukan tihentään ratastuksella.
Kakspäällä ajamista en hirveästi kokeillu, eikä kyllä kyytiläiset hirveästi kehuneet tiloja.
Itelläni oli tuollainen 2002 mallinen uutena. Oli se ihan kiva, tehot "tai siis sen puute" oli ainoa mikä häiritsi, toisaalta ei ketään tehokasta mopoa haluava tuota varmaan hankikkaan.
3500km kun oli ajettu sylki se öljyt ulos. Oli sama vika just abaut kaikissa 2002 malleissa ja takuuseen meni. Kuulemman vika ilmenee jo 2000/4000 kilsan välillä joten eipä noissa käytetyissä taida sitä enää olla.
Sen aikainen vaimoke meinasi tehdä harakirin kun ostin Rykkösen......sen verran mukava Ducati kuulemman oli suhteessa.
Ajajan asento on ranteille ja selälle rankka, mutta kaikkeen tottuu. Itselläni tuli pitemmillä reissuilla ainakin perse kipeäksi, muuten aivan loistava mutkapätkä peli!!
Ex hippi!
Eikös tää öljyjen ulostulokin ollu se juttu, että kannesta puuttu o-renkaan ura. Ei siis koko kone levinny sen takia.(Legolas @ Marras. 29 2004,19:34) kirjoitti
Omallani ehdin ajella viime kesänä 6000 km ja tykkäsin erittäin paljon. Ajoasento oli nakubanditin jälkeen vähän etunoja, mutta ei mitenkään mahdoton. Toisaalta tuuli ei sitten taas repiny samalla lailla kun nakussa, joten ajomukavuus kokonaisuudessaan parani. Alusta on loistava ja moottori mukava. Ite en ainakaan hirveemmin kaipaa lisää tehoa. Ehkä se kuudes vaihde sais olla, mutta ilmankin tulee toimeen. Kakspäällä tuli ajettua kohtuullisen paljon ja on kuulemma paremmat olot kyytiläisellä kun banditissa. Alusta kantaa kuorman hyvin kun kiristää vähän takajousta. Talvella on tarkotus laittaa sliparit, että saa ainakin äänet kuntoon. Tiedä sitten miten vaikuttaa tehoihin, mutta juttujen mukaan ei ainakaan huononna.
* Paras peli mitä mulla on ollu.
Viime kesänä S900:n hankkineena ja sillä 10 000 km ajaneena ihmettelin ettei tullut selkä eikä ranteet kipeiks. Eli mulla ainakin selkä tottui nopeasti, penkistäkään en voi sanoa samaa, eli persaukset kestää hyvin pitkätkin matkat (ennätys toistaiseksi 900 km päivässä).(Legolas @ Marras. 29 2004,19:34) kirjoitti
Kenelle siis sopii, kenelle ei. Mun kropalle se käy kuin nenä päähän tai carillo kaurapuuroon. Eli tosi hyvin. *![]()
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Koeajon perusteella voin sanoa että makoisa pyörä.9r:än jälkeen huomasi että pyörää piti viedä mutkiin mikä oli mun mielestä plussaa.Tehoa mun mielestä ihan kivasti mutkateille (vääntöä kivasti).Ainoa mikä jäi hieman häiritsemään oli melko kova tärinä.Taitaa kuulua twinien luonteeseen.![]()
Kyllä se siitä
Sanoisin, että varsinaista tärinää on pienellä kierroslukualueella.(capital @ Marras. 30 2004,16:25) kirjoitti
Muutoin moottorin käynti on sopivasti aistittavissa, se ei ole tärinää.![]()
Ducati 900 SS
Itselläni on S750 -01, periaatteessa sama peli, mutta pienellä karvalakituksella. Suurin ero lienee väri, SS:n toinen etujarrulevy ja SS:n alumiiniset kliparit.
En voi muuta sano kuin: AIVAN mahtava pyörä. Alusta on mielestäni todella hyvä. Jämäkkä, nielee epätasaisuudet hyvin, ei kuitenkaan liian kova. Mutkateillä todellinen unelma!
Tehoa mielestäni aivan riittävästi. Huiput aika matalalla (205 km/h), mutta mitä sitten??!?![]()
Mahtava pyörä fiilistelyyn ja fiilistä tuosta pelistä löytyy. Vääntöä riittää ja sitä tulee jo alhaalta. Pyörä vastaa jo vakionakin kaasuun mielestäni aika hyvin. Peleistä ei juuri näe mitään 70 - 90 km/h, kun sen verran täristelee. Muuten ei pahemmin tärinöitä tunnu, ei edes kahvoissa.
Pitkällekin (192 cm) kuskille mielestäni hyvä ajoasento.
Ja ne äänet. *
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Entäs miten tuo ilmajäähdytteinen kone?Tuoko mukanaan mitään muuta kuin että säästyy nesteiden kanssa läträämiseltä(siis jäähdytin)Eli mitä huonoa/hyvää.
Kyllä taitaa kaikesta huolimatta olla ensikesän pyörä tuo Ducati.Ihastuin siihen ensinäkemältä,eikä päässä oikein muuta pyöri kuin se tulipunainen italialaiskaunotar...
Aprilia Rsv Tuono
Eipä tule mieleen oikein mitään pahaa..
SuperSportissa on vielä ne tuulenohjaimet jotka ohjaavat ajoviimaa takasylinterille -> parempi jäähdytys kuin Sportissa.
Itselläni ei koskaan ole lämpömittari nuossut mitenkään erityisen korkealla, ei edes helteellä, kaupunkiajossa ja valoissa seisoessa. Mihin sitä jäähdytintä tarvii?Tuo vaan lisää painoa...
![]()
Kun lisätään vielä SS:n erilliset jarru- ja kytkinnestesäiliöt (= erilaiset pääsylinterit), niin siinä ne kaikki erot sitten ovatkin.(Antti80 @ Marras. 30 2004,23:25) kirjoitti
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Löytyy ne ilmanohjaimet Sport malleistakin (katso vaikka minun profiili). Mitä tulee jäähdytyksen toimintaan, niin empä ole Suomen kesässä vielä saanut lämpömittäria puolen välin yli nousemaan (edes kaupungisssa madellessa). Pikemminkin on ollut vaikeuksia saada kevät / syksy keleillä kone riittävän lämpimäksi *(Antti80 @ Joulu. 02 2004,17:25) kirjoitti
![]()
Tarpeeton tarkennus:(750S @ Joulu. 06 2004,10:10) kirjoitti
Ilmanohjaimet on täyskatteellisessa Sportissa, ei puolikatteellisessa.![]()
Ducati 900 SS
Tarkennus:(aksu @ Joulu. 06 2004,12:37) kirjoitti
Taitavat olla ainakin joissakin puolikatetuissakin Sporteissa...
Desmo Jugend
Jaa, sitten olen mennyt ostamaan karvalakkimallin työkkäriversion riisutun halpaversion.(verner @ Joulu. 06 2004,12:39) kirjoitti
![]()
Ducati 900 SS
Et, vaan keräilyharvinaisuuden(aksu @ Joulu. 06 2004,12:50) kirjoitti
![]()
Desmo Jugend
Palautus maanpinnalle(verner @ Joulu. 06 2004,12:57) kirjoitti
Mullakaan ei ole, vaikka on puolikatettu. Että ei se nyt niin harvinainen olekkaan.
Tai sitten sama makarooni on tehtaalla koonnut nämä kaksi pyörää, huomannut että ilmanohjaimet unohtui, eikä ole jaksanut alkaa asentamaan niitä ohjaimia jälkikäteen.
....varmaan sama jätkä kuin asensi kakkosen O-renkaat(Antti80 @ Joulu. 07 2004,14:06) kirjoitti
![]()
Ex hippi!
750 Sportista voi kylmällä ilmalla peittää osan öljynlauhduttimesta ilamstointiteipillä... tai asentaa termostaattiventtiili tuloputkeen...
750 Sport on yksi parhaista perusmopoista mitä Ducati tekee ja sitä on helppo kutitella kireämmäksi...jos haluaa...
"Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
Kiitos Fabio, tuntuu vähän paremmalta.(Fabio T. @ Joulu. 08 2004,09:03) kirjoitti
![]()
Ducati 900 SS
Samoin.(aksu @ Joulu. 08 2004,10:31) kirjoitti
Se on sittenkin moottoripyörä.
![]()
Mua ei ainakaan tarvi lohdutella sen vuoks, että omistan 750SS:n. Se on paras ja kaunein peli, mitä mulla on koskaan ollu. Tehoa ja ajo-ominaisuuksia on ainakin omasta mielestäni mulle riittävästi ja vähän enemmänkin siinä vaiheessa kun mutkatiellä ei pysty ajamaan läheskään täysillä. Suorilla voi vääntää tupin nurin, mutta mitä iloa siitä on kun joutuu kuitenkin mutkiin himmaileen kun ei uskalla ajaa oikeesti kovaa. Siinä vaiheessa tarviin nopeamman pyörän kun tällä tuntuu, ettei paukku riitä vaikka on kaasu kuinka auki koko ajan. Voi tietenkin olla ukostakin kiinni, jos en vaan osaa ajaa, mutta ainakaan kahdeksan kesän harjottelulla en oo niin hyväks kuskiks tullu, ettei toi mopo riittäis. Joku 749 tai 999 olis täyttä tuhlausta antaa sellaselle jannulle, joka ei SS:täkään saa kaikkea irti.(aksu @ Joulu. 08 2004,10:31) kirjoitti
* Tietenkin kaikki saa ajaa millä haluaa, mutta en oo oikein vaan ikinä ymmärtäny sellasta, että pitää olla isoin ja nopein pyörä vaan sen takia, että sillä on hieno käydä nakkikiskalla ja vetää suoraa motaria täysillä.
Niin mutta jb600, sinulla onkin SS.
Nythän nostettiin S kehityskelpoisten luokkaan. Siitä ainakin minä riemastuin.![]()
Ducati 900 SS
Ei tässä ketään lohdutella sen perusteella, minkä mopon ao. "ressukka" saattaa omistaa / haluta... jos esim. pidän moposta sanon sen, ellen pidä - sanon senkin...ja välillä ehkä liiankin suoraan...(jb600 @ Joulu. 08 2004,13:37) kirjoitti
Mä pidän myös jotenkin tuosta S750:stä. Upea laite, ja huolimatta perusjousitusosista se on hyvä ja tasapainoinen ajaa, toisin kuin useimmat jaappaninkilpailijansa (lue: sv650).
Siitä väristä on jotenkin, siis mattamustasta, turha koristelu ja homostelu pois. Kertakaikkisen upea![]()
Olen sammaa mielipuolta... meen mummovainaan Singerissäkin oli komeemmat äänet kun vakiossa sv650:ssä !!(Jyri @ Joulu. 08 2004,15:17) kirjoitti
![]()