Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 54:sta
  1. #1
    Pitäisikö suorittaa mopon ohjeiden mukaan, vai olisiko tässä ideassa mitään järkeä. Kun tuota lukee, niin onhan siinä jotain logiikkaa. Onko kukaan sisäänajanut tuolla tyylillä? Ainakin noista männistä päätellen voisi olla hyvä juttu revittää heti koneet kuntoon ja vaihtaa heti öljyt. Tiedä sitten miten laajaa tutkimusta tuossa on tehty.
    Dixi et animam levavi
  2. #2
    Kuinka monta kertaa tää sama juttu on käytävä läpi eri foorumeissa?
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  3. #3
    Lainaa (raider @ Marras. 25 2004,23:51) kirjoitti
    Kuinka monta kertaa tää sama juttu on käytävä läpi eri foorumeissa?
    Ei ole pitkään aikaan käyty...

    Kai se mopo kannattaa ajaa sisään ihan tehtaan ohjeiden mukaan. Ei taida racing-vinkit paljon muuttaa asianlaitaa katupyörässä. Tai no, sama se kai on, mitä pyörälleen tekee, kunhan ei myy sitä eteenpäin hyvinpidettynä...
    Desmo Jugend
  4. #4
    Minä ainakaan en ole kuullut kyseisestä ideasta aikaisemmin. Pyörän valmistajat eivät tietenkään voi suositella tätä, koska ensihuolto olisi varmaan 50km ajon jälkeen. Tämän vuoksi ei kuitenkaan voi tuomita suoraan itse ideaa huonona. Eihän niitä koneita millään pumpulilla työstetä, joten tämmöinen pikku revittely voisi viimeistellä koneistuksen tiiviiksi.

    Omassa bokserissa huomasin kunnon rässimisen jälkeen, että alkoi viedä vähemmän öljyä ja tuntui myös paremmalta. Oli tosin ajettu jo 40tkm, joten ei suoraan voi verrata.
    Dixi et animam levavi
  5. #5
    Kaksi edellistä pyörää olen ajanut tunnontarkasti ohjeiden mukaan sisään. Ensi keväänä ajattelin kokeilla tuota metodia seuraavaan pyörään kun en toudellakaan enää jaksa semmoista hissuttelua. Jos jotain hajoaa niin onhan siinä takuu.
    Ducati Diavel Dark
  6. #6
    motonet-usan "road" ohjeiden mukaan ajoin viimekesän alussa. vedon parantumisen huomasi ihan suoraan perstuntumalla. ensimmäisten 20km aikana ei täyskaasullakaan tapahtunut ihmeitä ja pyörä savutti lievästi. 20-30km alkoi meno parantua ja 50+km se alkoi nostaa nenää 2.sella täyskaasusta.
    ajoin yhteensä 150km ennen ensimmäistä rata-päivää ja savutus oli loppunut täysin, veto oli kohdallaan ja tuntui muutenkin hyvältä ajaa.
    ratapäivän jälkeen kävin dynossa ja vaikka säädöt olivat kesysti pielessä näppisäädöillä niin ainoastaan pykälän isommat suuttimet ja pieni sopan laihennus keskialueella olivat tarpeen. 138,1hv/119,72nm takapallolla. yzf750sp fzr1000 -95 koneella. öljynkulutus nolla vs ennen 2l/1000km.
    suosittelen varauksetta motonet-usan metodia. niinhän kaikki kilpuritkin sisäänajetaan.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  7. #7
    Lainaa (Cterror1 @ Marras. 26 2004,08:22) kirjoitti
    motonet-usan "road" ohjeiden mukaan ajoin viimekesän alussa. vedon parantumisen huomasi ihan suoraan perstuntumalla. ensimmäisten 20km aikana ei täyskaasullakaan tapahtunut ihmeitä ja pyörä savutti lievästi. 20-30km alkoi meno parantua ja 50+km se alkoi nostaa nenää 2.sella täyskaasusta.
    ajoin yhteensä 150km ennen ensimmäistä rata-päivää ja savutus oli loppunut täysin, veto oli kohdallaan ja tuntui muutenkin hyvältä ajaa.
    ratapäivän jälkeen kävin dynossa ja vaikka säädöt olivat kesysti pielessä näppisäädöillä niin ainoastaan pykälän isommat suuttimet ja pieni sopan laihennus keskialueella olivat tarpeen. 138,1hv/119,72nm takapallolla. yzf750sp fzr1000 -95 koneella. öljynkulutus nolla vs ennen 2l/1000km.
    suosittelen varauksetta motonet-usan metodia. niinhän kaikki kilpuritkin sisäänajetaan.
    Kyseessä ei tainnut olla uusi moottori? Olisiko motin peruskorjaus vaikuttanut myös ominaisuuksiin, kuten tehoon ja öljynkulutukseen
    Desmo Jugend
  8. #8
    Minkähän ihmeen vuoksi valmistajat eivät suosittele tuollaista kilpuri sisäänajoa. Olisko sillä tekemistä. että kilpurin elinkaari on hyvinkin lyhyt ja se pitää saada äkkiä käyttöön kun taas tavan moottorin pitää toimia jopa satoja tuhansia kilometrejä.

    Lisäksi... kilpureiden koneet on rakennettu huomattavasti tarkemmin kuin vakikokoneet.

    Uskokoon ken haluaa ja kertakäyttökulttuuriin kertakäyttötavaralle tuo tietysti sopii. Ja kun menttaliteetti on välillä jotta heti-kaikki-tänne-mulle-nyt niin eihän sitä kukaan jaksaa muutamaa tuhatta kilsaa odottaa. Sehän on toisaalta vain muutama päivä kun sen ottaa tosissaan.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  9. #9
    Lainaa (r1150r @ Marras. 26 2004,08:35) kirjoitti
    Minkähän ihmeen vuoksi valmistajat eivät suosittele tuollaista kilpuri sisäänajoa. Olisko sillä tekemistä. että kilpurin elinkaari on hyvinkin lyhyt ja se pitää saada äkkiä käyttöön kun taas tavan moottorin pitää toimia jopa satoja tuhansia kilometrejä.

    Lisäksi... kilpureiden koneet on rakennettu huomattavasti tarkemmin kuin vakikokoneet.

    Uskokoon ken haluaa ja kertakäyttökulttuuriin kertakäyttötavaralle tuo tietysti sopii. Ja kun menttaliteetti on välillä jotta heti-kaikki-tänne-mulle-nyt niin eihän sitä kukaan jaksaa muutamaa tuhatta kilsaa odottaa. Sehän on toisaalta vain muutama päivä kun sen ottaa tosissaan.
    Kunnon mutua...

    Kattokaa söhmin FAQ vaikka, ja kyllä tuo motonetin juttu pitää paikkansa. Eikä siinä todellakaan motin ikä lyhene vaan pikemminkin pitenee..

    http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-5.html#5.24:

    Sisäänajo termi on hieman harhaan johtava. Nykyaikaisissa moottoripyörissä ovat moottorin materiaalit muuttuneet radikaalisti viimeisten kymmenen vuoden aikana. Sylinterit ja männät ovat pääsääntöisesti pinnoitettuja. Ja eivät vaadi mitään sisäänajoa. Laakerit eivät myöskään.

    Robotit kasaavat moottorit joten valmistusmenetelmätkin ovat tarkempia. Materiaalit ovat parantuneet ratkaisevasti.

    Lähinnä laatikko on se mitä pitää ajaa sisään. Kilpureissa ja osittain myös katupyörissä olemme käyttäneet jo pitkään "kolmen lämmityskäytön" metodia. Lämmityskäyttö (penkissä hissukseen), flektille asti. Annetaan jäähtyä tunti, uusi käyttö jne. Sitten öljyjen vaihto ja lämää. Hyvin ovat kestäneet ja eivät syö öljyä myöhemminkään.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #10
    Pitäisköhän tuota sisäänajo-metodia kokeilla Bemarin kanssa. Väittäväthän ne sitä uuta K1200S:ää huippumoderniksi, joten eiköhän tuota voisi kokeilla.

    Vielä olisi Guzzissa sisäänajoa jäljellä, mutta siihen en kyllä mene tuota kokeilemaan, kun se ei todellakaan ole mikään nykyaikainen kone materiaaleiltaan tai valmistusmenetelmiltään.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  11. #11
    Lainaa (raider @ Marras. 25 2004,23:51) kirjoitti
    Kuinka monta kertaa tää sama juttu on käytävä läpi eri foorumeissa?
    Onko tästä jossain foorumissa päästy oikein lopputulokseenkin? Jos on niin jaksaisitko tiivistää, eli kumpi on se parempi vaihtoehto... Itse olen aiheeseen pari kertaa törmännyt, enkä todellakaan osaa vieläkään sanoa kumpi on parempi. Suht hyvät ja järkevän kuuloiset perustelut on tällä "uudella" metodilla kun taas vanhasta en ole oikein mitään hirmu järkeviä perusteluja kuullut. Ainoastaan valmistajan suosituksen, joka voi hyvinkin johtua vaikka siitä että pelätään mopon lähtevän hanskasta jos heti tuoreeltaan lähdetään maksimipainetta männänpäälle hakemaan. Onhan niissä käyttöohjekirjoissa muutenkin vähän varmuuden maksimointia tuon ajosuorituksen neuvonnan suhteen havaittavissa...
  12. #12
    10kawassa ainakin suoritin ma nouto pe tonnin huolto.. joku 70% matka-ajelua vaihtelevillä kiekoilla.. jossain 5-6tonnissa pääasin.. toisinaan kiihytyksis saatto vetästä sinne 10 seutuvillekin...
    Eiköhän nuo tehtaan suositukset oo vaan tehty aikalailla jenkkejä ajatellen.. jotka vetää pyörän pakasta, keulii sil 10mailia ja sit koittavat takuuseen kun kone hajoaa
    Jostain lueskellu et ainakin noi kawat saa jo tehtaalla aikamoista pyöritystä, tiedä sitten
  13. #13
    Itsekin tuli pääädyttyä tuohon Mototunen menetelmään viime kesänä. Huoltovälin aikana ei ainakaan öljyä kulunut tippaakaan, mutta en tiedä, kuluuko sitä muissakaan -04 GSXR 750:ssä. Ensimmäisen öljynvaihdon suoritin ohjeiden mukaan n. 30 km:n jälkeen ja kyllä siellä hieman sitä purua oli, varsinkin öljypropun magneetissa. Laitoin muuten muutaman magneetin vielä öljynsuodattimen kylkeenkin. Tai siis alapuolelle.
    Tässä talven aikana olisi tarkoitus käyttää penkissä alkuperäisellä ja tarvikepöntöllä. Ehkä sekin hieman valaisee asiaa.
  14. #14
    sisäänajo ... hmm ... ovesta - mielellään avoimesta ... enimmäkseen kyllä ajelen ulkona
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  15. #15
    Lainaa (FiJeR @ Marras. 26 2004,18:04) kirjoitti
    sisäänajo ... hmm ... ovesta - mielellään avoimesta ... enimmäkseen kyllä ajelen ulkona *
    Päivän paras!
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  16. #16
    OK - alan kääntymään tämän hetirässimisen kannalle. Keväällä tulee uusi pyörä, joten mitenkäs sisäänajo nyt sitten olisi paras suorittaa ilman jarrupenkkiä. Miten kauan yksi veto penkissä kestää, kun ei ole hajuakaan?

    Ensin tietysti kone käytetään lämpöiseksi. Jos tuota penkkiohjetta vähän soveltaisi, niin olisiko hyvä alkuun kiihdytellä siten, että vääntään kaasua ronskisti ja vaihtaa aina ennen puoltaväliä maksimikierroksista isommalle. Lopuksi moottorijarruttelua vaihtamalla koko ajan pienemmälle kaasu kiinni, jolloin alipaine imee moskaa männistä. Tätä toistetaan montako kertaa / kuinka kauan?

    Sitten ajellaan vähän matkaa rauhallisemmin, että lämmöt tasaantuu. Sitten toistetaan samaa, mutta isommille kierroksille. Kuinka kauan pitäisi tehdä?

    Taas lisättäisiin kierroksia jne. Millä porrastuksilla ja kauan pitäisi tehdä?

    Onko tässä mitään järkeä, vai olenko ihan hakoteillä? Olisiko valmista hyväksi koettua ohjetta ilman penkkiä ja voisiko joku kirjoittaa sen tänne?
    Dixi et animam levavi
  17. #17
    Yritin tuossa haulla etsiä lisää topicceja liittyen sisäänajoon mut en löytäny muita kun tämän ja tosiaan ois kiva tietää kannattaako se revittämällä ajaa vai niinku manuaalissa sanotaan kun ensi keväänä se pitäisi tehdä. Tuntus jotenkii toi revittäminen paremmalta vaihtoehdolta
    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
  18. #18
    Lainaa (Maxxi @ Marras. 29 2004,17:25) kirjoitti
    Yritin tuossa haulla etsiä lisää topicceja liittyen sisäänajoon mut en löytäny muita kun tämän ja tosiaan ois kiva tietää kannattaako se revittämällä ajaa vai niinku manuaalissa sanotaan kun ensi keväänä se pitäisi tehdä. Tuntus jotenkii toi revittäminen paremmalta vaihtoehdolta
    korjataanpas nyt hiukan ettei artikkelia lukemattomille tule väärä kuva.

    kyseessä _ei_ ole moottorin repiminen huippukierroksilla rajoittajaa vasten vaan sylintereiden optimaalinen täyttö jotta männänrenkaat kuluvat saman muotoisiksi kuin sylinterin seinä. koska voiteluaineet ja valmistus ovat kehittyneet, eivät renkaat enää hioudu oikeaan muotoon niin herkästi kuin vanhoilla ristihoonauksilla.
    .... ja tämä tosiaan on vanhassa korjatussa moottorissa eri asia kuin uudessa. uudessa joutuvat myös vaihteiston osat hakemaan muotonsa, eikä ole tervellistä kuormittaa sitä riuhtomisella. myös kytkin hakee paikkansa...
    ylenpalttista kierrosten käyttöä tulee siis yhä välttää mutta kuormittamalla moottoria "normaaliajoa" suuremmilla kiihdytyksillä saadaan toleranssit hiottua paremmiksi. nimenomaan tasakaasu-ajoa tulisi ehdottomasti välttää, kuten myös ruuhkassa tyhjäkäyttöä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  19. #19
    Lainaa (Cterror1 @ Marras. 30 2004,12:53) kirjoitti
    Lainaa (Maxxi @ Marras. 29 2004,17:25) kirjoitti
    Yritin tuossa haulla etsiä lisää topicceja liittyen sisäänajoon mut en löytäny muita kun tämän ja tosiaan ois kiva tietää kannattaako se revittämällä ajaa vai niinku manuaalissa sanotaan kun ensi keväänä se pitäisi tehdä. Tuntus jotenkii toi revittäminen paremmalta vaihtoehdolta
    korjataanpas nyt hiukan ettei artikkelia lukemattomille tule väärä kuva.

    kyseessä _ei_ ole moottorin repiminen huippukierroksilla rajoittajaa vasten vaan sylintereiden optimaalinen täyttö jotta männänrenkaat kuluvat saman muotoisiksi kuin sylinterin seinä. koska voiteluaineet ja valmistus ovat kehittyneet, eivät renkaat enää hioudu oikeaan muotoon niin herkästi kuin vanhoilla ristihoonauksilla.
    .... ja tämä tosiaan on vanhassa korjatussa moottorissa eri asia kuin uudessa. uudessa joutuvat myös vaihteiston osat hakemaan muotonsa, eikä ole tervellistä kuormittaa sitä riuhtomisella. myös kytkin hakee paikkansa...
    ylenpalttista kierrosten käyttöä tulee siis yhä välttää mutta kuormittamalla moottoria "normaaliajoa" suuremmilla kiihdytyksillä saadaan toleranssit hiottua paremmiksi. nimenomaan tasakaasu-ajoa tulisi ehdottomasti välttää, kuten myös ruuhkassa tyhjäkäyttöä.
    Just näin! Voimakkaita suht lyhyitä kiihdytyksiä ja perään moottorilla jarruttelua.. Ihan alkuun ei edes ihan ylös asti ne vedot.. Eikä missään nimessä ole tarkoitus repiä pitkiä aikoja kovilla kiekoilla, vaan veto ylös ja perään moottorijarrutus.

    Kaveri ajo Acensa sisään noin kun pisti siihen Wisecon 1070cc sarjan.. Sen huomas ihan perseellään kun oli saatu vähän kilsoja alle, se oli paljon herkempi ja tehokkaampi! Aluks lämmöt oli aika ylhäällä koska männänrenkaat on alussa niin tiukat pyttyyn. Nekin siitä tasaantu suht nopeesti..

    Ite ajoin myös oman Gixxerin ja R1:n sisään noin, niissä ei tosin ole niinkään väliä kun on pinnoitetut pytyt. Gixxeri ei oo ainakaan viel hajonnu, R1 hajos melkeen heti Mutta siinä olikin asennusvirhe tehtaalta, kiertokangen alapään laakeri oli päässy pyörähtämään ja meni paskaks.. Korjaamisen jälkeen (tuli mm. uusi kampiakseli) antoi helvetin hyvät tehot penkissä ja toimi sen jälkeen moitteetta.. Ja takuuseenhan se tietenkin meni koko homma.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #20
    Jokos olet ek@ sisäänajamassa sitä uutta pyörää?
    Olisi kiva tietää kummin ajat.
  21. #21
    Pistetään vettä kiukaalle! Huomenna lähtee uusi 750 Gixxeri liikkeelle ja olen kevään pitkinä päivinä heittäny siihen Arrowin sliparin kiinni. Onko mitää haittaa/vaaraa ajaa"sisään" sliparilla?!?!??
    Kertokaahan mielipiteenne
    Fun is not a straight line
  22. #22
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Eipä kai ole vaaraa, kun liikkeissäkin laittavat uusiin viriputkia ym.. normaali reipas sisäänajo vaan että osat sopeutuu..
  23. #23
    Lainaa (Tylyttäjä @ Marras. 30 2004,13:02) kirjoitti
    Just näin! Voimakkaita suht lyhyitä kiihdytyksiä ja perään moottorilla jarruttelua.. Ihan alkuun ei edes ihan ylös asti ne vedot.. Eikä missään nimessä ole tarkoitus repiä pitkiä aikoja kovilla kiekoilla, vaan veto ylös ja perään moottorijarrutus.

    Kaveri ajo Acensa sisään noin kun pisti siihen Wisecon 1070cc sarjan.. Sen huomas ihan perseellään kun oli saatu vähän kilsoja alle, se oli paljon herkempi ja tehokkaampi! Aluks lämmöt oli aika ylhäällä koska männänrenkaat on alussa niin tiukat pyttyyn. Nekin siitä tasaantu suht nopeesti..
    Tänään kävin hakemassa Bandit 1200 S:n mallia -05
    kotiin,eli sopiva aihe.Onko tietoo,onko mulla siis toi
    pinnoitettu pytty vai ei?Sitten huomasin sellaisen
    jutun että,kolmos ja nelos vaihde ei tahtonut mennä
    millään päälle(tapahtui yht.4 kertaa).Vehkeellä ajettu
    nyt siis n.100km.Kierroksia käytin kork.5500,niinkuin ohje-
    nuora käskee aina 800km asti.Kuuluuko tää asiaan?
    Miten voi kytkimen ajaa sisään?
    Miten jatkan eteenpäin
    "Parempi pyörä tallissa,kuin 10 kaupassa."
  24. #24
    tuo 3. ja 4. vaihteen takerteru ei kuulu suoraan asiaan mutta uskoisin että paranee kun saat kilsoja lisää. laatikkoa voipi räplätä runsaasti jo sisäänajossa joskin kaikennäköisiä ilman kytkintä suoritettuja vaihtoja pitää välttää. jos olet päättänyt ajaa alle 5500rpm sisäänajon niin siitä vaan. eipä tässä aiheessa voi ketään oikein varsinaisesti neuvoa. pyörässäsi ei ole pinnattuja sylintereitä, vaan ikuisesti kestävät suzuki gsx™ sylinterit. ne ovat paremmat
    eipä bandiittia oikein rikki saa ellei ole alunperin viallinen. seuraa nyt sitä laatikkoa ja ellei parane niin takuuseen valitus. kytkin sisäänajetaan sillä että laitteella ajetaan, ei muuta.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  25. #25
    Ihan järkeenkäyviltä ohjeet tuntui? Ne jotka tuota sisäänajoa on mototunen ohjeilla suorittanut, oletteko myös käyttänyt - ei synteettisiä öljyjä aluksi?
    Supermotard
  26. #26
    Lainaa (Marsu @ Huhti. 08 2005,21:58) kirjoitti
    Jokos olet ek@ sisäänajamassa sitä uutta pyörää?
    Olisi kiva tietää kummin ajat.
    No ei pääse vielä hakemaan, kun tänne Espanjan mökille on tulossa vieraita hollannista, eikä kehtaa kesken häippästä. Aion kyllä vedätellä ja moottorijarrutella, mutten ihan hullun lailla. Täällä oli juttua, että tehdas suosittelee alle 7t kierroksia ennen ensi huoltoa. Saahan sitä siihenkin jo mukavasti vedäteltyä. En kyllä aio mitään ylimääräisiä öljynvaihtoja tehdä ennen 1000km huoltoa.
    Dixi et animam levavi
  27. #27
    Lainaa (Tuppuzx6 @ Huhti. 09 2005,09:34) kirjoitti
    Ihan järkeenkäyviltä ohjeet tuntui? Ne jotka tuota sisäänajoa on mototunen ohjeilla suorittanut, oletteko myös käyttänyt - ei synteettisiä öljyjä aluksi?
    Olen. Ainakin PB:n mukaan pyörissä on tehtaan jäljiltä mineraaliöljyt. Myös BelRayn sivut suosittavat mineraaliöljyä sisäänajoon.
  28. #28
    Lainaa (MadMan @ Marras. 26 2004,10:40) kirjoitti
    Suht hyvät ja järkevän kuuloiset perustelut on tällä "uudella" metodilla kun taas vanhasta en ole oikein mitään hirmu järkeviä perusteluja kuullut.
    Vanhan metodin perustelut eivät käsittääkseni liity niinkään männänrenkaiden muotonsa hakemiseen. Myöskään laakerit eivät juuri sisäänajoa tarvitse. Sen sijaan hammasrattaaat ja muut toisiaan vasten liukuvat osat kaipaavat ikäänkuin viimeisen "hionnan". Toisin sanoen pintojen työstäminen viimeisen päälle pieneen pinnankarheuteen olisi hyötyyn nähden kannattamatonta. Maltillisella sisäänajolla, pienillä kuormituksilla, toisiaan vasten liikkuvien osien kuluminen on maltillista. Vain pieniä partikkeleita irtoaa ja pinnankarheudet tasoittuvat, jonka jälkeen kulumisnopeus on pienempi. Suurilla kuormituksilla sen sijaan pinnankarheuksien huiput repeytyvät isompina kimpaleina -> karheus ei tasoitu vaan kuluminen jatkuu yhä nopeana.

    Näin asiat ainakin ennen, mikäli tehtaiden pinnankarheus vaatimukset ovat kehittyneiden valmistusmenetelmien myötä oleellisesti parantuneet (luultavaa) niin tuo uusikin metodi on turvallinen.
    Tips
  29. #29
    Vähemmän suositeltava sisäänajometodi on ajaa tuliterä mopo tuliterän Lexuksen takaluukusta sisään. Kokeilin, ei toimi, tulee pipiä ja rahanmenoa.
  30.  
  31. #30
    noissa reippaissa kiihdyttelyssä ja rasituksissa on olennainen pointti myös tuo männänrenkaiden puristuminen sylinterin seiniin. se kyllä ei vaadi punarajalle vedättämistä vaan pelkästään lyhyitä kiihdyttelyjä joissa sylinteri täyttyy ja tyhjenee tehokkaasti
    1198+RG500
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen