Onko kellään kokemuksia kyseisestä putiikista:
http://www.bikers-discount.com/mpa/fi/index.htm
Olisi hyvän hintaisia lähikauppojen tingattuihinhinkin hintoihin? Ja miten toi tilaus sitten oikein käy? Tuleeko tohon paljon toimituskuluja? Ja paljonhan on täälläkin kitisty toimitusajoista, jotka ovat olleet sitten mitä sattuu ja välillä ei ole edes tullut mitään tuotteita.
Lähetys ja toimituskuluja näyttäisi yhdelle kypärälle tulevan 16e. Taulukko toimituskuluista löytyy kyllä sivuilta. Siihen päälle tulee sitten vielä alvit jne. Pistä sinne putiikkiin mailia ja kysy asioista tarkemmin. Ja tietysti sitten rapartointia tänne!![]()
I reject your reality and substitute my own.
-Adam John Savage
Tilasin viime kesänä sidin saappaat tuolta.. Eipä ole toimitusajoista tai muustakaan moitittavaa. Vastasivat aktiivisesti sähköpostikyselyihinkin.. Kannattaa varmistaa tuotteiden saatavuus etukäteen.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Eipä tule mitään muita kuluja, kuten alveja, päälle.(Miller @ Kesä. 21 2004,20:24) kirjoitti
EU:n sisäistä kauppaa, alvit maksetaan vain lähtömaahan, Saksan tapauksessa 16%.
Itse olen tilannut kaksi ale-kypärää, Shoei Raidia, Louissilta ilman pienintäkään ongelmaa, jollei pikalukkoa sellaisena pidä.
Hintaa värillisenä tuli 249e kappale, plus oma osansa postikuluista, kun tuli muutakin rompetta samalla.
Video meliora proboque deteriora sequor
Jep jep, mutta eikös tuo kyseinen putiikki ole Englannissa..? *(Hapaa! @ Kesä. 21 2004,21:07) kirjoitti
![]()
I reject your reality and substitute my own.
-Adam John Savage
Englannissahan se, eli ei tule mitään muita kuluja kuin nuo postitus- ja lähetyskulut. Englanti on EU-maa, vaikka ei eurovaluuttaa käytäkään.(Miller @ Kesä. 21 2004,20:17) kirjoitti
Juu, tuli tilattua Enklannista Hondan varaosa (kaasarin imutorvi) David Silver Sparesilta. Hyvin tuli ja maksu meni luottokortilla. Ei mitään vaikeuksia. Toimitusaika osalle oli kyllä 28 päivää, minkä se about kestikin. Onneksi ei ollut kiire...(pete @ Kesä. 21 2004,21:55) kirjoitti
Ja tosiaan, Euroopan sisällä tavara liikkuu. Sehän se on unionin tarkoitus...
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Ite tilasin Arai Quantum f Doohan Jubileen Moto Plussasta, Englannista, eli juuri tuosta samasta liikkeestä. Hyvin toimi tilaus ja rahaakin säästyi. Sama Suomesta 712€ ja Moto-Plussasta 500€ kotiin kannettuna.
Vähän aikaa sitten isukki tilasi samasta lafkasta Shoei XR1000 jonka pitäis saapua kohta puolin.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Kaksi Shoein kypärää tuli ko. puljusta hankittua. Toimitusaika taisi olla jotain kolme viikkoa. Kannattaa tosiaan tiedustella ennen tilausta haluamasi mallin saatavuutta.
Parasta aikaa on yksi Arai tilauksessa ko liikkeestä. Tilaus tehty 9.6. ja kypärä tulossa viime viikon tiedonannon mukaan tällä viikolla "I think, next week". Ensin tilasin tarjouskypärän, mutta se oli jo myyty toiselle. Tiedon tästä sain vasta viikon päästä tilauksesta soittaessani ko liikkeeseen (soittoa edeltäneisiin toimitusaikaa koskeviin sähköpostitiedusteluihin en saanut vastausta). Jo myydyn tilalle tarjotun kypärän toimitusajaksi Suomeen kerrottiin muutama päivä "few days", mutta tällä viikolla tulee kaksi viikkoa täyteen.
Saa nähdä miten tässä lopulta käy. Mielestäni parempaa asiakaspalvelua olisi ilmoittaa todelliset toimitusajat jo kaupantekovaiheessa.
Kaikkiin sähköposti kyselyihin olen saanut vastauksen 24h kuluessa joihinkin jopa alle tunnissa...
Kannattaa tosiaan tiedustella sp:llä ensin kypärän saatavuus niin ei joudu odottelemaan rahat sisällä turhia, 1 raid ja 1 z-one ja 2 visiiriä on jo tilattu ja tullu, meniköhän maksamisesta 8 päivää kun saapuivat, ja 1 xr-1000 ja 1 z-one on tilauksessa ja pitäisvät tällä viikolla saapua.
Jos joku ihmettelee prepaymentin eli ennakkomaksun toimivuutta niin mä ainakin olen tilaukseni sillä maksanu ja hyvin on toiminu, ei ole rahoja kupattu...ja paketit tulee kotiovelle jos vaan olet himassa.
Kannattaa kysyä myös erivärejä ja malleja mitä noilta sivuilta löytyy, sano että pystyy kyllä toimittamaan hiukan pidemmällä toimitusajalla 12-16päivää...hinta kuitenkin sama mitä noilla sivuilla.
![]()
Mä tilailin Arain Astro J:n Nakano -värityksellä, maksoin kypärän juhannusta edeltävänä torstaina, rahat olivat perillä heillä vasta viikon kuluttua maksusta torstaina. Kypärää ei ole vielä näkynyt. Mitäköhän kuljetuspalvelua nämä käyttävät täällä Suomen päässä?
Edelleen odottelen sitä yli kolme viikkoa sitten tilaamaani kypärää, jonka piti tulla parissa päivässä. Viikko sitten puhelimessa sanoivat, että kypärä on jo lähetetty heiltä (eivät osanneet sanoa milloin se on lähtenyt, sillä näkevät vaan varaston kommentit että lähetetty on). No perille ei ole tullut eikä luottokorttiveloitusta ole tehty. Onko kukaan ostanut moto-plussasta kortilla ? Miloin tekevät korttiveloituksen ? Muuta tavaraa netistä tilatessani olen todennut, että ensin tehdään korttiveloitus ja vasta sitten lähtee tavara kohti ostajan ilmoittamaa osoitetta. Kovin kauan tuntuu tavallinen postipaketti Englannista Suomeen kulkevan...
Juu, pari vuotta sitten tilasin tuolta potan ja hyvin toimi. Pistin kylläkin useamman vaihtoehdon jonka saa lähettää, jos ei satu just sitä ykkösvaihtoehtoa olemaan hyllyssä. Viikko taisi mennä kun kypärä oli noudettavissa ja Masteria oli veloitettu oikein.(theuppermc @ Kesä. 21 2004,19:50) kirjoitti
Tilauksessa olevan yksilönkin piti olla hyllyssä, varmistin ihan erityisesti koska alunperin tilaamani kypärän olivat myyneet jo toiselle.
Kaksi Schuberth Conceptia olen tilannut, kaikki mennyt joka kerta OK, toimitus alta viikon kummallakin kerralla. Ainoa mikä ihmetyttää, on se että eka kerralla hain paketin itse postista, ja lähetyskulut olivat 15 euroa. Toisen potan UPS toi suoraan kotiin, mutta toimituskuluja perittiin vain 10 eeroa. Eka kerralla itse kypärä oli 299,- vaikka nettisivulla sen piti silloin maksaa 310,-.
Mutta jos pieni lipsuminen tapahtuu näin päin, niin kannattaneeko valittaa??? *
Toisesta Schuberthista perittiin 279,- mikä oli luvattukin. Molemmat ovat metallihopeita, vain koossa on eroa.
Kyseinen putiikki on löytynyt jo pitkään täältä: http://kotisivu.mtv3.fi/viksu/motot.html Moto-Plus nimellä. Eli ihan outo tuttavuus se ei ole.
PS. Scuberthit oli lähetetty Saksasta, ei Englannista. Putiikilla lienee "pisteitä" tilatun tuotteen kannalta taloudellisesti järkevissä paikoissa noin maantieteellisesti ajatellen.
Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.
Yamaha FJR1300A
Suzuki GSX750F
Suzuki GS500E
Pappa-Tunturi
Kymco Cobra Cross
Honda CB125
Eipä ole kypärää vieläkään näkynyt. Miten on muilla näinä aikoina toimitusta odottavilla ?
Jos olette kyselleet tilaustenne perään, niin saatteko vastauksia maileihinne entä saatteko jotakuta langan päähän ? Mun maileihini ei tule vastausta ja sen kerran kun puhelimella pääsin läpi, niin saamani tiedon mukaan kypärä onkin (aikaisemman tiedon vastaisesti) lähtenyt heiltä vasta 5.7., mutta sen pitäisi kuitenkin olla jo perillä Suomessa. No kaveri lupasi selvittää toimituksen tracking numberin ja sitä kautta oletetun saapumispäivän ja soittaa sitten takaisin...tätäkin soittoa on taas pari päivää odotettu.
Hyvin on maileihin vastailtu. Ensimmäiseen kyselyyni vastattiin:
>>Dear ...,
>>thank you for your mail. We have ordered your helmet and expect delivery
>>in the next days. We will immediately than to Finland. Sorry for the delay.
>>Regards
>>Moto Plus
>>George,
ja toiseen
"Dear ...,
thank you for your mail. Your black helmet has been despatched *
yesterday, so it will be in Finland in time.
Regards
Moto Plus
George"
Tarkalleen kolme viikkoa sitten lähetin tilaukseni, ja huomenna (tai ylihuomenna)
saan toivottavasti vetää uuden XR-1000:n päähäni. Ei haittaa.
ZZR 1200
Tilasin oman pottani Arain Astro J Nakano -värityksellä tuolta.
Sähköposteihin vastattiin huolella. Rahat lähetin torstaina ennen juhannusta, omalta nettitililtä. Rahat olivat vasta viikko niiden lähetyksen jälkeen heillä näkyvissä. Kypärä lähti 7.7 kohti Suomea ja saapui minulle tänään. Olen tyytyväinen hankintaani ja sähköpostien vastailuun. Aikaa silti kului muuhun toimintaan mielestäni liiaksi.
Mainittakoon että kypärälle ja siniselle iridium-visiirille tuli hintaa lähetyskuluineen 460egua ei paha, kun miettii että potan ovh. Suomessa 700eur, ja nekin niitä yksinkertasempia graffoja, ei edes ole tolla värillä Suomessa.
Iteki oon uutta pottaa just ostamassa. Araita kaipaan ja sen perään oon kyselly, mutta joka paikasta sanotaaan ne on Euroopan tukkurilta LOPPU. Suomessa ja muissa maissa on mitä on, mutta lisää ei saada millään, jostain syystä. Siitä johtunee että osa tilauksista venyy ja myöhästyy.![]()
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Sain viimeinkin vastauksen kypärän viipymiseen: toimitusta ollaan parasta aikaa palauttamassa lähettäjälle, syytä tähän ei tiedetä !!! En ole saanut saapumisilmoitusta (kun tiesin odottaa toimitusta niin ravistelin kaikki lehdet, mainospostin jne josko lappu olisi ollut jemmattuna sinne sekaan), minulle ei ole soitettu eikä ylipäätään mitään ilmoitusta, että tavaraa olisi yritetty toimittaa. Katsotaan miten homma tästä etenee. Hyvä, että edes toisilla toimitus on tullut perille !
Tuo on tosiaan vähän hankalaa tähän aikaan vuodesta, kun miljoonat eurooppalaiset motoristit ovat liikkeellä ja päivittämässä varusteitaan. Erikoisemmista malleista on useimmin pulaa, mutta kyllä niitä yleensä aina löytyy jostain. Mekin olemme myyneet joitain erikoisemmilla värityksillä olevia, vaikka niitä ei "puskaradion" mukaan saa mistään...(Make80 @ Heinä. 15 2004,00:39) kirjoitti
- Rajatonta Voimaa! -
Viikko sitten pahoittelivat tapahtunutta ja lupasivat yrittää lähetystä uudestaan -tällä kertaa UPS:lla. Edelleen odottelen...ja jo totuttuun tapaan ei vastauksia sähköposteihin eikä soittoihin.
Jos eivät voi kyseistä kypärää syystä tai toisesta toimittaa, niin miksiköhän he eivät ilmoita sitä ihan selkokielisesti ? No, tilaamani kypärän väritys olisi ihan ok, joten ajattelin katsoa tämän kortin loppuun asti.
Itse tilasin tossa keväämmällä Arai Astro-R:n Bikersuperstoresta. Toimii Englannista käsin ja siellä kypärissä on se 0% alv.
Vastasivat hyvin kyllä sähköpostikyselyihin, mutta toimituksessa meni kolmisen viikkoa.
Väliaikatietoina kerrottakoon, että edelleen odottelen (ainakin teoriassa) kesäkuun 16. päivä Moto-Plussasta tilaamaani Araita. Totuttuun tapaan ei vastauksia sähköposteihin eikä puheluihin. Tarvinnee hankkia se kirjava kypärä jostain muualta...
(S.P. @ Elo. 03 2004,23:55) kirjoitti
aika outoa , itse olen saanut maileihin vastauksen samana päivänä, mutta kerääppä voimaa ja kilauta......josko saisit heti tiedon.....
tästä pitääkin heti tiedustella viimeisintä tilausta jonka tein 10 pv sitten..........
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Uskokaa pois, että olen ihan tosissani (ehkä liiankin innokkaasti ?) yrittänyt kysellä sen kypärän perään. Puhelimessakin kyselisin, mutta kun eivät vastaa siihenkään ja puhelinvastaajan kanssa on paha keskustella. Mailia olen lähettänyt sekä replynä että uutena mailina nettisivujen kautta.
Viimeisimmän vastauksen olen saanut 22.7.2004. Tässä suora kopio ko. mailista, joka koskee kysymääni lähetyksen tracking numberia:
Hi XXXXXX,
i will pick up the number from our warehouse and send to you.
Regards
George * *
Tiedän toki, että ei tuo Moto-Plussasta tilaamani ole maailman ainoa kypärä. Grafiikka vain edelleen miellyttäisi ja hintakin olisi lähes siedettävä - siksi kai sen perään olen jaksanut kysellä...ilmeisesti kuitenkin turhaan.
Ehkä hiukan ohi kysymyksen, mutta aiheeseen liittyen:
mlol.de TOIMIIIIIIII!![]()
Solid as Rock
at least...
Hard as Stone
Tänään tuli kuukauden tauon jälkeen taas mailia moto-plussasta, kaveri oli ollut lomalla ja työkaverit eivät olleet syystä tai kolmannesta vastailleet...Tilaamani kypärä on edelleen hukan teillä, mutta voihan tässä odotella josko se vaikka jouluksi ehtisi...