No niin tuli sitten liityttyä joukkoon hurjaan.
Ja sitten asiaan, itsellä on -04 mallinen pyörä ja yllä esitelty loppuputken muokkaus täytynee talvella tehdä.
Mutta kertokaapa viisaammat, täytyykö seokset säätää uudestaan tuon muutoksen jälkeen?
Miksi alkuperäisen ja uuden putken tilavuus on oltava sama, siitähän voisi leikata päätylaipasta riittävän ison palan pois ja sen jälkeen vaan niitata peitelevyt takaisin putken päähän.
Meneekö koko systeemi sekaisin??
<br /><br type="_moz" />
Wilkommen.(Äksjiiärrä @ Elo. 17 2005,16:31) kirjoitti
Olen muuten ollut siinä käsityksessä että täsmälleen edellä esitelty modaus kävisi vain ->03 malleihin, siitä tuoreemmille on lisätöitä tiedossa. Kyllä seokset kannattaa säädättää uudelleen ainakin jos haluaa kaiken hyödyn irti, muuten voi käydä vähän liian laihalla...
Power is nothing without mojo!
Ei menny mulla ainakaan laihale... nostin neulan keskeltä alimpaan ja mittasin lambdala ni koko alueella oli pikkasen liian rikkaalla.
Yamaha XJR 1300 sp
Tuota tuota, tiedustelin toimituskustannuksia Suomeen ja vastasivat että mielellään lähettävät mutta hinta via DPD on vaivaiset 43€. Kokonaiskustannukset jää siis alle satasen, ei paha! *(xjrrrrräyh @ Elo. 11 2005,11:40) kirjoitti
Ei h#levetti, onko joku ihan oikeasti tilannut tuolta Suomeen jotain? Onneksi sitä rosteriputkea löytyi edullisesti...
Power is nothing without mojo!
Tilasin juu viime kesänä, mutta samaan syssyyn pari putkisettiä (kaverille kans) ja muutakin roinaa mitä kauppaavat, niin ei tuntunut toimituskulut niin pahalta. Olisi se 90 € silti halpa, ainakin siihen Akraan verrattuna...
Mikäs tuossa putkessa on sitten muuttunut ainakin päälle päin näyttää ihan samanlaiselle kuin oli noissa kuvissa tuolla aiemmin?
Täytynee kuitenkin talven aikana ainakin porata niitit irti ja katsoa mitä sinne on pistetty sisään sittempä sen viimeistään tietää.
Osaakos kukaan kommentoida sitä putken tilavuus juttua?
jotain tarttee tehä, on meinaan hienoon pyörään saatu niin ikävät äänet että ihan![]()
<br /><br type="_moz" />
No joo, Araknofobian törkeen näköisiä vermeitä en XJR:ään laittaisi vaikka maksettaisiin että siinä mielessä hinta on tosiaan suorastaan edullinen. *(Jori @ Elo. 19 2005,12:03) kirjoitti
Mutta teenpä omin pikku kätösin ja säästän selvää rahaa...
Power is nothing without mojo!
Jahas, palaillaanpa takaisin astialle.
Viikonloppuna sitten pistin mopon seisontaan ja otin vaimentajat irti.
Tutkailin niitä vähän tarkemmin huomasin että se pieni putki siinä keskellä, joka neuvottiin aiemmin vaihtamaan isompaan, tekee mutkan n. 10cm päässä. Onkos muilla samanlainen vai onko tässä se -04 mallin ero?
Näytti siltä että jos tekee tarkan reiän pikkuputkelle voi olla jopa hankala repiä pois ko. mutkan takia.
Noissa ohjeissa aiemmin oli ainakin piirretty suoraksi tämä putki.
Löytyisiköhän mistään halkileikkaus kuvia putkesta tai muuta vinkkiä kannattaako alkaa repimään irti?
Ja niistä äänistä vielä, oli muuten ääntä kun ei ollut äänenvaimentajia ollenkaan kiinni.
<br /><br type="_moz" />
Kyllähän se pikku putki ihan suora(oli)...
Jokos muuten tuossa 04 on katti?
Yamaha XJR 1300 sp
Kyllähän tässä käsittääkseni katti on mutta olen ymmärtänyt että se on siinä moottorin alla olevassa kollektorissa.
<br /><br type="_moz" />
Kyllä se sisäputki muistaakseni loivan mutkan ylöspäin tekee vanhemmissakin, näkyy kuvistakin (aiemmin postaamani linkki), että ylemmältä kammiolta tuleva reikä ei ole samassa linjassa päätyreiän kanssa. Mutta ei semmoista mutkaa, etteikö sitä putkea saisi pois revittyä. Ne piirretyt halkileikkauskuvat on vain suuntaa-antavia. Tosiaan nyt kun näin -04:n tuossa livenä, niin ihan samaltahan se putken pääty näyttää. En vaan tiedä mitä on syönyt.(Äksjiiärrä @ Syys. 19 2005,21:25) kirjoitti
Siitä putkien tilavuusjutusta voisi joku virtausfysiikkaa taitava kommentoida, näin vain sanottiin Düsen jutussa muistaakseni. Luultavasti se ei niin tarkkaa ole, lisää ääntä ja virtausta tullee jos sitä lyhentää ja/tai kasvattaa halkaisijaa entisestään.
Mites muuten teillä jokka ootte sen pillin repiny pois ni paukuttaako?
Mulla rupes aika mukavasti röpöttään putkesa ainaki sillon ku löysää sopivasti kaasua... Seoksekki pitäs olla kohillaan ehhä hivenen rikkaala.
Yamaha XJR 1300 sp
Sain sitten itsekin ko. modifikaation tehtyä omaan `03 fillariin, äänet madaltuivat ja muuttuivat sopivan räyhäköiksi, not bad. Ylimääräistä paukuttamista ei alkanut esiintymään mutta kaasuun vastaamisen perusteella tuntuisi että hieman laihalla ollaan, suutinsarjan asennuksen ja säätämisen annan ammattilaisille sitten keväällä jolloin koko totuus vasta paljastuu. Nyt voi hyvillä mielin keskittyä muuhun ropaamiseen...
Power is nothing without mojo!
No niin antakaapa vinkiä kädettömälle.
Porasin ne niitit irti ja putki on leikattu irti mutta millä pir*lla olette repineet sen putken ulos sieltä.
Löin sitä hieman sisäänpäin ja sen jälkeen sain vedettyä suunnilleen alkuperäiseen paikkaan takaisin mutta siitä ulospäin ei tunnu lähtevän millään.
Eli siis tähän kohti kaivataan vinkkiä!
<br /><br type="_moz" />
Jeah, tiukassahan ne on mutta kyllä kunnon papukaija-pihdeillä sain ne itse vedettyä ulos. Kunnon ote vaan putken päistä ja vääntelet (et siis yritä vetää suoraan ulos) niin kylä lähtee!(Äksjiiärrä @ Loka. 08 2005,13:02) kirjoitti
Sen verran tiukassa oli että putken päät meni ihan ryttyyn tiimellyksessä....
Power is nothing without mojo!
Mulla lähti kyllä ihan pienellä nitkutuksella ja vetämällä
Yamaha XJR 1300 sp
Nyt on kesä noilla itsemodatuilla putkilla pörrätty, tein siis vain tuon pönttöjen modauksen (tuli ihan siistit, *kuva), jätettiin kollektoriasia vielä hautumaan. Ajatuksia:
Äänipolitiikka miehistyi kummasti. Päästää ihan tyylikkään metelin ja kanssaihmisten korvia kuumottaa kun päästelee vaikka sillan alta menemään.
Moottorijarrutuksessa myös röpeltää ja paukuttaa putkessa ihan komiasti.
Samalla tohinallahan heitettiin kiinni suutinsatsi ja vapaavirtaussuodatin ja säädätettiin Huolto-Kaksikossa.
Tehoa tuli perstuntumalta ehkä hieman lisää, mutta vastaavasti tuntuu että säädöt jäivät puutteellisiksi alarekisterissä: Ei vedä niin tasaisesti alhaalta alkaen )ja vähän jopa meinaa olla joskus nykivää menoa).
Tai oletan, että johtuu hätäisestä säädöstä, mene ja tiedä. Pitäs dynossa käyttää joskus, niin olis enempi faktumia.
Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
No niin nyt on taas päästy viikonlopuksi pyörän kimppuun.
Pikkuputket on sitten revitty irti, joutui käyttämään voimaa ihan jonkun verran.
Olikos teillä se putki hitsattu kiinni myös siellä sisällä olevaan seinämään? Lisäksi vielä kun sai sen hitsauksen sieltä irti niin putken sisäpäässä oli levitys mikä ei meinannut sopia tulemaan väliseinän reiästä.
No putket joka tapauksessa irtosivat "pienen" taistelun jälkeen.
Jos ja kun joku muukin aikoo tehdä -04 malliin saman niin kannattaa leikata päätylaipasta riittävän iso pala irti. Kun putkea lyö sisäänpäin niin sen jälkeen sopii heiluttelemaan sitä kunnolla ja hitsaukset murtuvat irti välilaipasta. Sen jälkeen pitkällä meisselillä sopii avittelemaan päädyn levityksen sieltä ulos.
Ajattelin tehdä alkuperäisten niittien reikiin kierteet, saa sitten niitä päätykappaleita vaihdella erilaisia ja vaikka kokeilla sitä putkentilavuus juttua jos jaksaa. Meinasin sellaista kokeilua että en laita minkäänlaista putkea siihen vaan pelkästään ne peitelevyt.
Yritän jossakin vaiheessa lisätä jonkun kuvan tuosta, se ehkä selventää tuota yllä olevaa höpinää.
<br /><br type="_moz" />