Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 55:een 55:sta
    Lainaa (parjan_fin @ Marras. 11 2004,12:27) kirjoitti
    MUTTA! Kukaan muu ei ole ollut lähdössä eikä ole ollut valmis panostamaan sarjaan, kuten Kantolan Niko on tehnyt! Valmiseen löytyy aina muuttajia ja arvostelijoita, mutta koitapa itse väsätä moinen luokka pystyyn. Väitän että jää tekemättä!

Ducati SS Cup aloitti varsin pienellä ja vaatimattomalla, mutta nyt homma on paisunut jokseenkin isoksi. On meinaan tällä hetkellä toiseksi suurin SM -kilpailujen yhteydessä ajettava luokka. Isoin on B600 -luokka (mikäli osallistuja määriä katsotaan). Tällä hetkellä nuo kaksi luokkaa tarjoavat myös eniten katsottavaa. Kummallakaan sarjallahan ei ole SM -arvoa ja B600:llakin vain Suomen Cup -arvo. Ducatilla oma Cup -arvo.

Moni haukkui ja arvosteli tuota toimintaa heti alusta alkaen (näköjään vieläkin), mutta äänet ovat vähentyneet ja ihan syystäkin.

Ja mitä tulee sisäänpäin lämpiämiseen... No kaikki ovat ystävällistä ja erittäin asiallista porukkaa, mukaan sinne sopii varmasti! Kukaan sua ei sieltä pois potki ja kaikki jeesaa toisiaan ihan varmasti! Näin on käynyt ja uskon sekä toivon että jatkossakin toimii noin. Kaikki uudet kuskit otetaan varmasti vastaan ja ketään ei hyljitä, se on varma!

Ihmetyttää että miksi aina valmiille riittää arvostelijoita ja varsinkin sellaisia, jotka eivät ole paikalle edes vaivautuneet katsomaan touhua ja eivät välttämättä omaa aiheesta juuri sitä viimeistä infoa?!?! Ihmetyttää kovasti.
    TÄYSIN samaa mieltä Janin kanssa, kerrankin . Tuollaista luokkaa Suomen road racing on kaivannut. Helppo ja vaivaton luokka aloittaa kilpaileminen. Luokan suosio kasvaa koko ajan ja tarjoaa huikeita ja tiukkoja kilpailuja.

Ja ennenkaikkea ainoa luokka Suomessa missä menestymällä saa palkinnoksi jotain muuta kuin kipon ja ruusut!

Vuokrahommaan sen verran lisätietoa, että mikäli Dammertin Markon pyörä ei mene kaupaksi tulee se todennäköisesti olemaan ensi kaudella tarjolla vuokralle, maahantuojan vuokrapyörien lisäksi.

Tomi
    Lainaa (tomi @ Marras. 11 2004,15:46) kirjoitti
    Ja ennenkaikkea ainoa luokka Suomessa missä menestymällä saa palkinnoksi jotain muuta kuin kipon ja ruusut!
    No..teillä "nykyajan kakaroilla" ei nyt ole mielessä muuta kuin materiaaliset palkinnot...
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
    Lainaa (verner @ Marras. 11 2004,12:30) kirjoitti
    Ei kovin tasaväkistä kalustoa, ja Trumpalla ei taida olla radoille sopivaa kalustoa kahdella venttiilillä...
    Mitä !!!?? ..en puhunut mitään nykyajan japsikopioista, vaan aidoista Triumpheista... eli 650/750 Bonnevilleistä..kyllä niillä pärjää. jos on hyvä kuski... ja ne on kaksiventtiilisiä..samoin kuin vanha Norton Commando...
    Lainaa (Fabio T. @ Marras. 11 2004,22:46) kirjoitti
    Lainaa (verner @ Marras. 11 2004,12:30) kirjoitti
    Ei kovin tasaväkistä kalustoa, ja Trumpalla ei taida olla radoille sopivaa kalustoa kahdella venttiilillä...
    Mitä !!!?? ..en puhunut mitään nykyajan japsikopioista, vaan aidoista Triumpheista... eli 650/750 Bonnevilleistä..kyllä niillä pärjää. jos on hyvä kuski... ja ne on kaksiventtiilisiä..samoin kuin vanha Norton Commando...
    Ne vehkeet on kuule, Fabio, ruoste jo vienyt
    Desmo Jugend
    Hohhoijaa noita juttuja.....
    Elämäntapamotoristi
    Lainaa (Skimi @ Marras. 12 2004,08:12) kirjoitti
    Hohhoijaa noita juttuja.....
    Ööö... tarkennatko mitä juttuja tarkoitat? Meinaan ettei tule väärinymmärryksiä ja jne.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
    Aaah..ihanaaaa...uusi päivä ja uudet väittelyt...

Ärsytäs Parjani mua ny edes pikkusen tämän SS-cupin tiimoilta... haen sillä välin kaffeeta...
    Lainaa (Fabio T. @ Marras. 12 2004,09:33) kirjoitti
    Aaah..ihanaaaa...uusi päivä ja uudet väittelyt...

Ärsytäs Parjani mua ny edes pikkusen tämän SS-cupin tiimoilta... haen sillä välin kaffeeta...
    Enhän mä osaa sua ärsyttää ja ei se ole kivaa. Rakentava keskustelu on asiaa.

Ei muuta kuin Fabio hommaat allesi sääntöihin sopivan kilpurin ja lähdet kokeilemaan mihin itse kykenet, noin nuorekkaana ja vetreänä herrasena. Eikös siinä olis haastetta ihan sopivasti? Varikolla jo kun olet kerran ollut niin varmasti mielesi radallekin halajaa? Lähdet näyttämään tälle "pullamössönuorisolle" ne kuuluisat närhen munat ja näytät miten Ducatia tulee viedä!

Itse olen kyllä nyt murheen murtama ja syvästi kateellinen mies... en edes häpeä sitä myöntää... sillä tällä viikolla on myyty (huhujen mukaan) ensimmäinen 749R kaudelle 2005 radalle ja se ei tullut mulle!!!

Ostakaa ny hyvät ihmiset multa toi Yamaha ja Mörkö pois niin köyhälläkin olis mahdollisuudet ajaa unelmiensa laitteella kilpaa! PLIIS!
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
    Lainaa (parjan_fin @ Marras. 12 2004,10:06) kirjoitti
    Ei muuta kuin Fabio hommaat allesi sääntöihin sopivan kilpurin ja lähdet kokeilemaan mihin itse kykenet, noin nuorekkaana ja vetreänä herrasena. Eikös siinä olis haastetta ihan sopivasti? Varikolla jo kun olet kerran ollut niin varmasti mielesi radallekin halajaa? Lähdet näyttämään tälle "pullamössönuorisolle" ne kuuluisat närhen munat ja näytät miten Ducatia tulee viedä!
    Kait mun nyt täytyy kertoa sulle kokemukseni BOT-ajoilta...

Innostuin v. 1989 tästä kilpasarjasta...kylmiltään ostin kisapelin ja v.1990 kävin radalla eka kertaa elämässäni... kahden harjoituskerran jälkeen osallistuin suoraan B600 luokkan SM-lähtöön (silloin se muistaakseni oli SM-luokka?)...noh aika-ajossa vedin yhdessä mutkassa pöpelikkööt...pyörä pysähty kiveen ja minä lensin pää edellä maahan... potta halkesi päähän...solisluu sanoi naks ja pari kylkiluuta kans...ajattelin että mulle riitti "kisailu" ja siirryin kaverin "sähköjänikseksi"...eli kävimme radalla harjoittelemassa ja kisoissa olin sitten varikolla "repsikkana"...

Nyt olen liian paksu, kankea ja hidas jotta voisin näyttää närhen munia kenellekään...luultavammin olisin vain riski muille !!

Noh saishan sitä painoa pois ja kuntoa kohotettua, mutta kun olen vähän saamaton ja loivaliikkeinen nautiskelija luonteeltani... motivaatiota on kyllä tallissa eli muutama kisapeli...
    Lainaa (Fabio T. @ Marras. 12 2004,10:25) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Marras. 12 2004,10:06) kirjoitti
    Nyt olen liian paksu, kankea ja hidas jotta voisin näyttää närhen munia kenellekään...luultavammin olisin vain riski muille !!
    IIhana keskustelu!!

Jyrille: Toivottavasti saat aihion ja meet kiusaa "pienemmällä" isompia, niihän sä nyttekkin teet sen CBR600ÄFFÄSkans!

Janille: Toivon myös sydämeni pohjalta että joku ostaa noi sun vehkees pois ni nähtäis jotain hauskaa kisoissa. Ja ihan hyvällä tarkoitan.

Fabiolle: Käyppäs kattomassa kuinka esim Loposen Harri vie "hoikkana pienenä poikana" noita kilosia SB-pyöriä. Sääliks käy niitä pyöriä. Eikä muutoin ajele ihan mitään ihan hiljaa toi Loponen.

Summasummarum: Jatkakaa samaan malliin!

P.s. Kyl mä silti Jyri sut ens kesänä pieksin!
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
    Juu, ja mitäs tehdään tällaiselle reikäpäälle, jolla ei ole
    A. Taitoa
    B. Kilpapyörää
    C. Rahaa
    D. Kuntoa
    E. yms.

On ainoastaan ja vain joku ihmeellinen fiksaatio, että muka pitäisi päästä ajamaan radalle jollain "eniten" pyörällä joka on "kaikkein" ihmeellisin ja "upein", "nopein"...

"Turhin" lienee oikea määritelmä kaikille noilla ajatuksille. Mutta miksi hitossa niistä ei pääse eroon. En osaa ajaa lujaa kurvissa kuin autolla, koska se pysyy sladissa pystyssä...

Miksi, siis miksi en voisi haluta ennemmin vaikkapa johonkin porssekuppiin.??

Miten 45 vuotias aivo voikin sisältää mitä oudoimpia kuvitelmia, päiväunia, unelmia, idiotismia täynnä olevia naiiveja ajatuksia siitä, että tuo kaksipyöräisellä kisaaminen voisi edes olla hauskaa ja varsinkaan jollain Ducatilla, jossa ei edes ole tehoakaan yms. yms. vikaa vikaa vikaa...

Ja rahaa kyllä lainaksi saa, kunnes tekee sen virallisen konkurssin, jolloin pääsee kaikista rahan tarjoajista kertaheitolla.

Te, jotka olette ajaneet tuossa luokassa, mikä saa aina yrittämään itsensä ylittämistä ja haluamaan sitä ajamista. Siis yleensäkin kilpaa ajamista, jossa mitä nopeammin ajaa muutaman mutkan ja suoran nopeimmin, saa arvostusta toisilta, jotka myös ajavat niitä samoja mutkia ja suoria.

Mikä tämä juttu oikein on? Miksi ei pääse eroon näistä ajatuksista. Tai onko se oltava sama kohtalo kuin Fabiolla, että kypärä kuppuun ja muovit ruttuun, ennenkuin niistä kisa-ajatuksista pääsee ja sitten kasvaa isoksi kankeaksi ja päähän pinttymät kasvaa aina vaan vielä isommiksi..

Kertokaapa rehellisesti, ajatteko kadulla hiljempaa vai lujempaa kuin ennen rataharrastusta ja miksi?

No siis en mä usko, että tartten näillä oravanpyöräkiireillä enää muuta kisaa,mutta kun tuo päävärkki on niiiiiiiiin urpo ja geeneissä vikaa ja npp.

t. 999R fiksaatio
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Lainaa (Italowestern @ Marras. 15 2004,22:47) kirjoitti
    Mikä tämä juttu oikein on? Miksi ei pääse eroon näistä ajatuksista. Tai onko se oltava sama kohtalo kuin Fabiolla, että kypärä kuppuun ja muovit ruttuun, ennenkuin niistä kisa-ajatuksista pääsee ja sitten kasvaa isoksi kankeaksi ja päähän pinttymät kasvaa aina vaan vielä isommiksi..
    Osaan puhua vain omasta puolestani... minulla kun ei ole kilpailuviettiä juuri nimeksikään ja olen aina esim. inhonnut joukkueurheilua, kuten jääkiekkoa tai jalkapalloa, ei mopolla kilpaa ajaminen ole ainoa vaihtoehto nauttia "nopeasta ajosta" ...

Nautin eniten pienessä porukassa radalla, jossa ei ole muita... kuten aikoinaan Motoparkissa, jossa kerran olimme kaverin kanssa koko päivän kahdestaan... välillä pientä pyörän säätöä... taas ajoa ja sitten ruuan laittoa ja illalla grillausta ja sauna+olut päälle...

Nyt en taas ole muutamaan vuoteen ollut radalla, kun kippasin 900:sen kuningasakselikoneeni katolleen Alastarossa... edellä ajavan AUTOn moottori pamahti ja sylkäisi öljyt radalle sopivasti juuri eteeni keskelle kurvia...ja sitten mentiin ja kontattiin puolipökerryksissä nelivedolla rataa vastapäivään, ennen kuin "horisontti" ja ilmansuunnat palautuivat tajuntaan...

Jospa sitten ensi kesänä, mutta painoa pitää saada pois ... ja kankeutta kanssa...muuten ei hommasta "kunnialla" selviä.. ei ole turvallista punnertaa mopon päällä "sapen maku suussa" ylipainoisena punkerona... siitä voi tulla pitkä poru... eikä vähinten helvetin kalliiden varaosien muodossa...

Mutta loppujen lopuksi suosittelen sitä sinulle spagu, ja mikäli radalla näen sinut 999R:llä, niin kunnioittavan kumarrukseni tulet näkemään varikolta... mikäli nyt niidellä hikikarpaloiden sumentamilla silmilläsi mitään siinä tilanteessa näet...

Pitääkö meidän pistää kuntopiiri pystyyn??..hommasin jo kävelysauvat (kuulitko Gixxerrr !!!)... luin muuten jostain, että kymmenen kiloa painoa pois ja "hepin" vartta tulee ihopoimuista vähintään tuuma lisää !!!...hmmmmmm...siinäpä voisi olla uusi lisämotivaatio....
    Lainaa (Fabio T. @ Marras. 16 2004,09:40) kirjoitti
    Jospa sitten ensi kesänä, mutta painoa pitää saada pois ... ja kankeutta kanssa...muuten ei hommasta "kunnialla" selviä.. ei ole turvallista punnertaa mopon päällä "sapen maku suussa" ylipainoisena punkerona... siitä voi tulla pitkä poru... eikä vähinten helvetin kalliiden varaosien muodossa...

Mutta loppujen lopuksi suosittelen sitä sinulle spagu, ja mikäli radalla näen sinut 999R:llä, niin kunnioittavan kumarrukseni tulet näkemään varikolta... mikäli nyt niidellä hikikarpaloiden sumentamilla silmilläsi mitään siinä tilanteessa näet...

Pitääkö meidän pistää kuntopiiri pystyyn??..hommasin jo kävelysauvat (kuulitko Gixxerrr !!!)... luin muuten jostain, että kymmenen kiloa painoa pois ja "hepin" vartta tulee ihopoimuista vähintään tuuma lisää !!!...hmmmmmm...siinäpä voisi olla uusi lisämotivaatio....
    .....siis vesitippahan on aerodynaamisesti täydellinen, ja pullea"hko" adonisvartalo muistuttaa vesitippaa.......jotenka jotenka.......etkös sinä Fabio ole tällähetkellä aerodynaamisesti suht tehokas!?

......Miksi keppikävelemään kun voi liitää kotkanlailla?

....niin SS-Cupista. Asiaa Jyri!! Kyl määki sitku mä oon iso! .......ja uudelleen syntynyt ajolahjojen puolesta.....eli 2006 voip olla realistinen ajatus jos, vaikka löytäis opiskelun jälkeen oikeita töitä.
    Ex hippi!
    Lainaa (Legolas @ Marras. 16 2004,11:16) kirjoitti
    Kyl määki sitku mä oon iso! *.......ja uudelleen syntynyt ajolahjojen puolesta.....eli 2006 voip olla realistinen ajatus jos, vaikka löytäis opiskelun jälkeen oikeita töitä.
    Niin, ja jos tää konttaamisputki joskus katkee, että pääsee oikeesti ajamaan treeniä eikä vaan kammonpoistoa

Ens kesänä.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
    Joku kerran kertoi mulle, että 3 kiloa painoa pois vastaa yhtä lisähevosvoimaa. Tais kyllä olla pyörästä se paino pois , mutta kyllä se kuskinkin painon pudotus varmaan jotain auttaa. Ei muuta kun sauvat handuun ja baanalle ja sit vaan rehua huuleen
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Lainaa (raider @ Marras. 16 2004,13:52) kirjoitti
    Joku kerran kertoi mulle, että 3 kiloa painoa pois vastaa yhtä lisähevosvoimaa. Tais kyllä olla pyörästä se paino pois , mutta kyllä se kuskinkin painon pudotus varmaan jotain auttaa. Ei muuta kun sauvat handuun ja baanalle ja sit vaan rehua huuleen
    Eli siis 20 kg x 3 hv. = 60 hv !!! Tämä kun lisätään nykyiseen kisapelini tehoon niin mullahan on jumaklavita 130-140 hv:n 750 Ducati..sama teho kun tehtaan neliventtiilisissä 888 kilpureissa 90-luvun alussa !!!

T. nimimerkki

"Ostinko mäntäsatsin turhaan?"
    Oho laskuvirhe 20X1 = 20, eli en sittenkään ostanut mäntiä turhanpäiten...huh..jo pelästyin..
    Lainaa (raider @ Marras. 16 2004,13:52) kirjoitti
    Kyllä se kannattaa laskea koko paketista eli kuski mukaan laihdutus kampanjaan...
    Lainaa (Fabio T. @ Marras. 16 2004,14:27) kirjoitti
    Oho laskuvirhe 20X1 = 20, eli en sittenkään ostanut mäntiä turhanpäiten...huh..jo pelästyin..
    Jos 20 kg meinasit laihduttaa, niin siitä tulee 20/3=6,67 heppaa.
    Lainaa (Ytsför @ Marras. 16 2004,19:57) kirjoitti
    Lainaa (Fabio T. @ Marras. 16 2004,14:27) kirjoitti
    Oho laskuvirhe 20X1 = 20, eli en sittenkään ostanut mäntiä turhanpäiten...huh..jo pelästyin.. *
    Jos 20 kg meinasit laihduttaa, niin siitä tulee 20/3=6,67 heppaa. *
    Voi ..ska niin tuleekin !
    nips..

Kuntopiiri tarttetaan kyllä. Jos kiloja lähtisi vaikka omasta ruhosta 5-10 puis.

Sitten tarvitaas paaaaljon onnistumista firmojen kanssa, jos mielisi hommata mitään noin kallista, kuin 999R on..

..joten siitä tämä ajatus tuosta Ducati Cupista, jospa se olisi hiukan järjellisempi sydeemi.

Opettelis ens sillä ajamaan. Takaa muita.

Faabio. Hyvä ajatus.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Lainaa (parjan_fin @ Marras. 09 2004,12:17) kirjoitti
    Virolaisen Severillä on laitteet myynnissä. Severillä on keulaan vaihdettu jouset (Öhlins) sekä takapamppu. Laite on erinomaisessa kunnossa ja joutuu myymään oman firmansa takia (aika ei riitä). Enemmän kannattaa kysellä ja katsella tuolta: http://www.mad.fi/severi/madracing.html

Severin laite on varmasti kunnossa ja uskaltaisin väittää että saat edullisemmin tuosta valmiin kilpurin kuin Saksasta aihion... Suosittelen ainakin kysymään.
    Joo, Severin laite on tosiaan vielä myynnissä. Hintaa Severi ei vielä tiennyt kun eillen juttelin hänen kanssaan puhelimitse.

Tiedä sitten noista firman kiireistä Severi on tällä(kin) hetkellä Kamputseassa moottoripyöräilemässä. Ollut jo jonkin aikaa. Palaa kotiin mahdollisesti Joulukuussa........

Mutta tosiaan , Severi peli on hyvä yksilö. Tiedustelut pyörästä kannattaa pistää Severille sähköpostilla. Muutoin häntä tavoittaa aika huonosti.

Severin sähköpostiosoitteen saa minulta YV:nä.

Tero
    :sinä joka tiedustelit ss cuppiin pyörää tarjolla olisi 900-02 sallitut muutokset tehtynä luokkasääntöjen puitteissa. 1000 vai 900 ? virtasalmella viim kisa aikaajot kyseisellä pyörällä voitti palmi lahdesta joten pitäisi keretä. mukaan kauppaan täydelliset tupla vanteet,öhlins takaiskari ja huoltpukit. hintaa pitäis paketista latoa 6800€. pyörä löytyy lahdesta. p 0400-842062orgmp:
    Lainaa (Jyri @ Marras. 09 2004,09:51) kirjoitti
    Otsikko kertoo kaiken.

Harkinnassa olisi Ducati-cuppiin osallistuminen, ja sitä silmällä pitäen pitäisi löytää sopiva pyörä.

Saksasta saa vakion 900SS -02 mallin noin 7000 € hinnalla vähän ajettuna. Siihen sitten hakukuluja noin 700 € ja ohjausiskari+katteet noin 1100 € niin kokonaiskulut ovat siellä 9000 € paikkeilla... Lisäksi tulee tietysti kaikki muu...

Vai olisko järkeä ostaa vanhempi 900SS, missä ei ole Öhlinsin takaiskaria, sellaisen siihen kuitenkin saa asennettua. Vanhempien hinta on siinä 5500 € paikkeilla...

Järkeä tässä ei taida ollakaa, mutta hauskaa.

Onko Partasella ne 3-puolaiset vanteet ja onko sillä väliä, kummat vanteet on?

Kommentteja?
    ducati merkkiluokkaan lahdessa myytävänä 900ss-02. kilpailuja on enempi varmaan voitettu 900lla ku litrasella joten kyl se on äijästä kiinni.mopon tiedot löytyy pörssin puolelta et jos on oikeesti kiinnostusta.
  25.  
    Ilman muuta olen edelleen kiinnostunut. Palaan asiaan kevätpuolella vasta tosin...

Silloin täytyy katsastaa vielä tarjolla olevat pyörät!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12