Millainen pyörä tää xjr 1300 on ajo-ominaisuuksiltaan kaupungissa ja maantiellä? Paljonko on kulutus satasella ja miten kone vääntää alakierroksilla? Olen tähän asti ajellu seiskapuolikkaalla Viracolla ja xjr on ketjuvetoinen niin miten kestää ketjut ajossa onko ollu ongelman poikasia kellään muuta kuin öljypurkin kanssa tuhertamista???
XJR on ihan OK pyörä. Mutta asia on niin, että joku tykkää ja
samasta syystä ja päin vastoin.
..., että tiedä siinä sitten ...
Itse olen tykännyt kuin hullu puurosta.
Isohko ruokainen se on. Aivan helvetin hyvät ajo-ominaisuudet
sekä kaupungilla mukulakivillä että maantiellä. Tänä kesänä
piipahdin Gibraltarilla, että jonkin verran maantietäkin tuli
kokeiltua.
Kettingit kestää ... tai kestää ja kestää .. minkä tahansa saa
rikki tai kulumaan sikana .. riippuu miten ajelee .. renkaista
puhumattakaan.
Minkäänlaista vikaa ei ole ollut .. hommasin vuosi sitten
toukokuussa ja nyt on yli 33000km takana.
Alavääntö on ihan oivallista ja mukavan tuntuista.
Summa summarum .. minä tykkään kovasti .. enkä ainakaan nyt
voi kuvitellakaan, että vaihtaisin johonkin muuhun.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Joku multa kysy että mitäs seuraavaksi pyöräksi? Ei mitään, vastasin, toi on mun viimenen pyörä, ainakin tällä tarjonnalla.
Kyllä sen saa menemään viiteen litraan rauhallisella rajoitustenmukaisella ajolla.
Vaihdoin viime talvena uudet ketjut ja rattaat Saksasta tuotuun (1200/-95) omaani, mittarissa oli vähän alle 40 000km ja vanhassa eturattaassa näkyi tehtaan tussimerkit vielä (ei kai sitten ollu mittaria ruuvattu).
Ajo-ominaisuudethan ovat helpot ja kevyet, varmaan helpompi ajaa kuin Virago tai muut kustomit esim. kaupungissa.
Jousituskin riittää, kunhan ei aivan kaahailuun innostu. Minä ainakin tykkään matalien kierrosten hyvästä väännöstä, kun olen tottunut amerikkalaisiin autoihinkin. XJR:ssä on sitä ihan riittävästi.
Huoltoystävällisyys on myös seikka joka kiinnittää huomiota. Ja koeteltu perustekniikka. Ei mitään ylimääräistä tingeltangelia.
Eli suosittelen liittymään XJR-kuljettajien iloiseen joukkoon, sehän sopii melkein kaikille ja kaikkiin olosuhteisiin. Meillä on emännälläkin samanlainen, tosin uudempi (1300/-02).
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Kaikki edellä mainitut kommentit pitää varmasti paikkansa. Lisään vielä että kaiken tämän lisäksi, XJR näyttää moottoripyörälle!!! Ei mikään muovikasa...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Komea on ja mukava pyörä ajaa tuo XJR1300! Mureaa vääntöä riittää. Ja näytti tuo viime kesänä radallakin ihan mukavasti taittuvan... Samaan kategoriaan menee kuin oma pyöränikin(ZRX)eli varmasti hyvä valinta!
Ja kyllähän nykyiset ketjut kestää kauankin, jos ees hiukan näkee vaivaa.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Mukava vehe puotella.
Menovesi maistuu (niinku kaikissa vehkeissä) ku ajaa vähän lujempaa... taispa muuten alkukesästä päästä pikkasen vajaaseen viiteen litraan satasella vaikka oli kampetta pirusti kyytissä.
Yamaha XJR 1300 sp
Joopa joo! Kiitoksia pyöräkuumette nostattavista vastauksista. Nyt kun vaan löytäis jostakin sopivan käytetyn ÄKSJIIÄRRÄN niin vois lisätä vielä muutaman asteen tuota kuumetta. Ja talvi on vasta aluillaan..VOI.. VOI..!
Suomi on kyllä valitettavan pohjoinen maa.
Eipä silti oishan tuolla ajokelejä ku napariirilläki on viisastetta lämmintä! Pitäsköhän lähtee pikkujouluihin mopolla...
Yamaha XJR 1300 sp
XJR 1300:n suurin ongelma on, että se ei tahdo käydä kaupaksi. Taisi olla niitä harvoja malleja viime vuonna, jotka jäivät maahantuojan käsiin.
Viime vuotisia malleja myydään edelleen.
Suzukin gsx 1400 ja Hondan cb 1300 ovat ylivoimaisia vanhentuneeseen xjr 1300:een verrattuna.
Esim. Suzukin moottori on huomattavasti vääntävämpi (12,6 kg/5000rpm).
Suzukin virittäminen on helpooa, jos vielä joku kaipaa lisää tehoa
Muotoilu Jammussa menettelee, mutta ei yllä lähellekään Suzukia.
Suosittelen sulle joko cb 1300 tai gsx 1400: n ostoa xjr:n sijaan
Eiköhän tuo XJR:n muotoiluhomma oo ihan henk.koht. kysymys? "Toiset tykkää äidistä...jne" Jos hakee retrohenkistä pyörää, niin XJR hakkaa mainitsemasi toiset esmerkit kuusnolla.(MotorArse @ Marras. 14 2004,11:21) kirjoitti
Varmasti Hondan ja Sukisukin tekniikka on päivitettyä nykypäivän tasolle ja vääntö on molemmissa vähän parempi. Mutta on myös hinnassa eroa. Joillekin se on aika tärkeä kriteeri. Eikä noita käytettyinäkään oikeen markkinoilla (vielä) ole. Enkä vaihtais omaani(siis retropotenssiinkaks Kawa ZRX) kumpaankaan noista. Ees päittäin. Tämä ei sit oo mikään provo...
-Hannibal-
Enpä ajatellut vaihtaa...
Kahta en vaihda - ja ne molemmat on jalkojeni välissä.
Miten helvetissä määrittelet "retrohenkisyyden?".(SenioRR @ Marras. 14 2004,15:39) kirjoitti
Kerro mitä on retrohenkisyys??
Jos xjr on kuusnolla "retrohenkisempi", niin mitä henkisyyttä gsx ja cb edustaa?
Jos ulkonäkö on makuasia, niin vielä enempi sitä on "retrohenkisyys".
Ulkonäköä voi arvostella kun sen näkee, mutta henkimaailman asiat ovat uskon asioita, ja ihminen uskoo just niin kuin se haluaa.
"Retrohenkisyys"voi viddu sanon minä
![]()
Niinpä joo! Hyviä pyöriä varmaan Sussukat ja Hondat mutta kun mulla on Yamahan teepaita ja lippis niin mihinkä mä ne laitan jos ajelen vaikka Suzukilla. Ja onhan Jammu hyvännäköinen peli ja kun mulla on tätänykyä Viraco
Ties monennenko kerran ...
älkää liiaksi kyselkö muilta, että mitä pitää hommata ...
(vähän voi tietenkin kysellä, mutta ei liikaa)
hommatkaa sellainen josta ihan itse tykkäätte ..
se tulee teittille ihan ittellenne ja itte sillä ajelette ...
muuten se alkaa myöhemmin harmittamaan, että miksi en tehnyt
siten kuin ihan itse olisin halunnut ...
![]()
No sieltähän tömähti...(MotorArse @ Marras. 14 2004,22:02) kirjoitti
![]()
*
![]()
Retrolla tarkotin just tuota Yammun hivenen vanhahtavaa (hienoa) ulkonäköä. Suski ja Honda ovat MINUN mielestäni nykyaikasemmin muotoiltuja. Kulmikkaita ja muotoiltu näyttämään isommilta mitä ovatkaan, muskelipyöriä(äläs nyt, MotorArse, kysy mitä ne on...). Yamaha taas on pyöreämpi...hmmm..nostalgisempi??
Kyllähän se ostaja tosiaan sen päätöksen hankinnasta tekee, mutta ovathan nää foorumit siitä hyviä, että täältä on helppo onkia tietoa mahdollisista tyyppivioista. Tai hyvistä ja huonoista ominaisuuksista jotka sitten asettelee painotusjärjestykseen. Tai jotain..
-Hannibal-
100% samaa mieltä tässä. Jos aikoinani olisi muita kuunnellut liiaksi niin tod.näk omistaisin jonku 600 CBR.n ja nyt vituttais kun en heti tonnista Fazeria uskaltanu laittaa jne.(MattiR @ Marras. 14 2004,22:43) kirjoitti
Itteään pitää kuunnella omissa hankinnoissa... Ja yhdyn myös edellisiin kommentteihin tossa Yammun retrohenkisyydessä. Hondan uus CB1300 on muistaakseni vesimyllyllä, joka ei mun mielestä oikeisiin "retronakuihin" kuulu (Muuten kyllä hieno pyörä). Suzukin 1400.nen sen sijaan on kyllä hieno jo ns. retrostandardeillakin kateltuna...
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...