Kortin ajoin jotakuinkin puolitoista vuotta sitten ja mopottimen ostin siitä n. puolentoista kuukauden kuluttua. Ja totta puhuen, jännitti ihan pirusti ja toisaalta taas olin niin innoissani etten meinannu housuissani pysyä!!
Ajokokemusta oli viidentoista vuoden takaa pelkästään mopoista. Ensin tuntui etten kuussatkua uskalla ajaa ollenkaan, mutta kun pojat sai ylipuhuttua ja laittoivat mopon käyntiin, niin seuraavana päivänä ajelin sillä jo kotiin!!Nyt on reilut 21000 kilsaa yhteensä ruisailtu.
Ei muuta kun rohkeasti kokeilemaan!![]()
Suzuki SV1000S
Honda CBR600F
Piikkikortin ajoin 16 kesäsenä, mutta kevarin sain vasta seuraavana vuonna. Sillä sitten ajelin pari vuotta ja sit vaihdoin nykyiseen.![]()
Kawasaki ZX-10R 2008.
Edelliskesänä tuli jo puhuttua kortin hankinnasta, mutta vasta keväällä kävin autokoulun kolmanteen kertaan ja korttiin tuli se iso A. Pyörää enkä mopoa en ollut omistanut enkä ollut ajellut kuin kavereiden mopolla pari kertaa joskus 14-15 vuotiaana. Olin koko talven katsellut pyöriä netistä ja kortin saatuani meni viikko niin löysin itselleni sopivan pyörän. Taisi tulla tuo 30 kriisi etukäteen, kun oli sellainen fiilis että jos ei nyt niin sitten se jää kokonaan. Ja sitten sitä ajeltiinkin koko kesä..
PS. Autokoulun olen läpäissyt aina ensimmäisellä kerralla.
R1-2011
EX-R1 2008
EX-R1 2005
EX-YZF 600R
Ajoin silloin joskus kevarikortin heti kun täytin 16 vuotta. Ja vasta pyörän selkään pääsin kun täytin 18 vuotta. Eikä siinä ajassa nyt ajaminen ollut vielä unohtunut.![]()
[ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
mulla kesti 12 vuotta kortin hankinnasta, ennenkuin sain pyörän hommattua. Kävin tosin muutaman tunnin kouluttajan opastuksella verestämässä muistoja, ennen kuin lähdin liikenteen sekaan seikkailemaan.
- Vesa ZZR1100
"jos 80km/h ei ole riittävä nopeus, tie on joko liian leveä tai liian suora"
- tuntematon
13 vuotta ja muutama kuukausi. Kyllä kannatti.
1000
Taidanpa kuulua niihin "uusvanhoihin" mp-kerholaisiin joiden edellinen m-pyörä oli 70-luvulla ennen "tappoveron" keksimistä. Silloin muinoin oli AUTON hankinta/omistaminen/ajaminen ajokortin saaneille ykkönen! Niin minullakin mutta parin vuoden kuluttua -75 hankin pyörän. Kohtaloko lie mutta kotilo väänsi U-käännöksen eteen ja mopo meni p..ksi. Sitten sitä kärvisteltiin TÄHÄN VUOTEEN asti eli melkein 30 vuotta! (Onhan täällä muitakin yli 30 vuotiaita?!
). Nyt yritetään ottaa takaisin menetettyjä nautinnon kesiä mutta hieman iisimmin kuin silloin. Cruisaillaan ensi kesänä taas.
![]()
Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
Vain 30 vuotta, 1 kk ja 8 päivää taukoa mopottelussa.
"Eipäs hötkyillä siellä..."
-harmaahukka-
Tuo kuulostaa jo aika lohduttavalta *(harmaahukka @ Marras. 09 2004,14:05) kirjoitti
...ehkä mä vielä ens kesänä muistan kuin sitä motskaria ajetaan ellei dementia iske sitä ennen *
![]()
"Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
Keväällä 2002 ajoin kortin ja keväällä 2003 oli pyörä alla. 2004 kesä taas ilman pyörää.. Josko ens kesänä taas pyörällä![]()
Sun olis siipan bussella pitäny vähän verestää muistoja(lanatar @ Marras. 09 2004,15:51) kirjoitti
![]()
Mulla tuli piikin jälkeen taukoa n.22v, ja hyvältä on busa tuntunut. Tosin "harjottelin" ensin pari vuotta 750GSXF:llä ja 1000CBR:llä![]()
...and on the eight day God created the Hayabusa...
Mopo tuli hankittua maaliskuulla ja kortin sain vasta toukokuussa. Kyllä odottavan aika oli pitkä![]()
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Prätkä tuli ostettua 1.11.2003 ja kortin sain 10.4.2004![]()
Epävirallinen .ORG irckanava:
#moottoripyora @ IRCNet
Current:
Honda CBR1000RR -05
Ex:
Suzuki GSX1300R -05
Honda CBR600F -00
Suzuki GSR600 -06
Suzuki GSX-R1000 -02
Honda CBR600F -94
Vapun aikaan vuonna 2001 oli mopokortti taskussa ja opiskelujen vuoksi vasta viime keväänä oli mahdollisuus ostaa eka pyörä. Vihdoinkin! Kauanhan se kortti polttelikin taskussa. *![]()
Aluksi jänskätti ajaminen tosi paljon, koska edellisestä ajokerrasta oli 3 vuotta ja olihan pyörässä mun vähäinen omaisuus kiinni (ei ollut vara teloa sitä). Silloin ajattelin etten ikinä uskalla ajaa ER:llä isommalla menopelillä, mutta loppupeleistä on tullut ajettua jos jonkinmoista pyörää. *
Kyllä sen ajamisen taidon muistaa ja kilometrit opettaa. *![]()
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
no ekaks tietty piikki,joka ajettiin paskaksi(auto eteen ja vakuutus yhtiölle) sitte uus,eli pari vuotta....
![]()
sitte sellanen corolla,taunus+ muut tauko vuodet
![]()
ajamaan tietty pääsi kun sai koittaa muitten pyöriä eli noin 22vuotta
ja nyt sitte 6 vuotta taas pyörä ollut
![]()
![]()
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Pyörä taisi olla pakottamassa inssin läpimenoon kolme pitkää päivää. Siis todella piiitkiä päiviä. Haaveina olleista vuosista lienee turha keskustella, ensi kesää odotellen.
Japi vaan..
Katupiikki tuli talliin 30.10.1998 ja kortti tuli taskuun 28.6.1999.. *Se aika kruisailtiin enduropiikillä - ilman korttia.
Edit: typoja
KTM 390 adv
AB kortin sain vuonna -73, eka oma pyörä 04. 31 vuotta odotusta siis. Tosin välillä olen ajanut vuokrapyöriä, ja pitipä ottaa muutama tuntikin.
Hyvin pyörä silti kulkee.
Piikillä hurjastelin vuoden ennen kortin saantia.
Noin 15 vuotta meni kortin hankinnasta oman moottoripyörän ostoon. Autokoulussa ajoin vain autolla ja ensimmäinen ajokokemus moottoripyörällä oli CBR600:lla pörrääminen Helsingin keskustassa viikon ajan. Tästä innostuneena hankin oman mopottimen ja nyt on kolmas pyörä alla. (Hmmm... kolmas pyörä...?(lanatar @ Marras. 08 2004,20:52) kirjoitti
)
Ei siis ollut ehtinyt unohtua mikään 15 vuodessa kun en ollut mitään oppinutkaan autokoulussa, ainakaan mopoilustaJa edelleen olen hengissä - jopa suht terveenä
![]()
- Fly on, little wing... -
mopo oli ensin ja 5 kuukautta sen jälkeen vasta zetti! kyllä tuli pyörittyä mopon ympärillä,ennen ku pääs ajamaan....
yes its harley
Parisen viikkoa siinä tais mennä kortin saamisesta ennen kun oli eka kwaakku omistuksessaMopo oli kyllä katottu jo aikasemmin valmiiksi.
"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
Meikäläinen sai kortin silloin ~100 vuotta sit ja autonajokortin kylkiäisenä tuli myös mp-kortti . Nyt tänä kesä ostin ekan mopottimen 900 Jammun , meikäläisen ajokokemus on mopoista silloin ~103 vuotta sit....Hmmm....eli varokaa kun näätte mut liikenteessä .![]()
![]()
![]()
Kesä 70 meni harjoitellessa kaverin harjoitteluluvalla
-71 eka kortti (oma)ja mp kaverilta sekin.
aina välillä taukoja pari/kolme kesää.
Eipä ole ajaminen päässy unohtuu aina se on mukavaa,
ennen myyn vaikka eukon kuin Suizan![]()
![]()
- -Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Vuosihan siinä meni. Kipinä mopokortin ajoon tuli saksanmaalta, jossa Polosta lähti halpa kypärä mukaan suomeen. Tästä viikonpäästä autokouluun, ja parissa viikossa oli kortti taskussa.
Mopon osto tapahtui tästä vuoden kuluttua. Periaatteena kun on ettei harrastuksen takia oteta lainaa.
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Pyörä oli jo pihalla ennen korttia, mutta kuinka paljon ennen? Ei muista..Taisin kuitenkin jossain silläkin harjoitella "salaa" ennen kortin saamista
![]()
joo kylhän se sitä ehotti, mutt kun mulla ei nois jaloissa oikeen pituus riitä(Tiippis @ Marras. 09 2004,17:20) kirjoitti
...täytyy talven aikaan venyttää jalkoja, niin josko sitä sit ens kesänä pääsis jo busan kanssa kruisaileen *
![]()
"Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
Piikkiaikoina, kun tuon kortin ajoin, oli pyörä jo ollut tallissa reilu puol vuotta.
ps. tulis myös harjoteltua se kevari pusikkoon ennenku se kortti oli taskussa...
Veliseni toi pyörän saksanmaalta toukokuun alussa ja sen kyydissä istuttiin vajaa kuukausi, paitsi mitä mä nyt sillä "rälläsin" ja opettelin ajamaan kaheksikkoo parkkiksella... Ja toukokuun lopulla sain jo ajaa ihan virallisesti
![]()
Kortti hankittu yli 25 vuotta sitten ja ensimmäisen kerran ajoin huhtikuussa tänä vuonna. Eka oma pyörä hankittu tämän vuoden toukokuussa *![]()