mikä pyörä on kyseessä?
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Mulla maksoi K 1200 LT:n kympin huolto 211 € elokuussa. Pari tuntia töitä, öljyt, suodatin ja sitten tietysti se viidenkympin testeriveloitus...
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
samaa luokkaa se oli R1150RT:ssäkin(pozo izquierdo @ Marras. 07 2004,20:56) kirjoitti
--
BMW R1200ST 2006
Kannattaa varautua, että seuraava LT:n huollon hinta on sitten aivan eri lukemissa.(pozo izquierdo @ Marras. 07 2004,20:56) kirjoitti
![]()
Jyrki
Parinsadan luokkaa taisi olla K 1200 RS:n kymppitonnin huolto syksyllä 02 (Bike World). Parinkympin huollon teetin vielä liikkeessä ja maksoi muistaakseni hieman vähemmän, kun oli omat öljyt mukana.
Nyt tein kolmenkympin huollon itse. Eipä tuo oikein muuta kaivannut, kuin uudet öljyt joka paikkaan + suodatin moottoriin. Etuteleskoopin stefat ja putket rasvailin, sillä aiemmasta Bemusta ne alkoi vuotaa kahteen otteeseen seisonta-aikana. Diagnoosi (mutu) on, että ne kuivahtaa helposti käyttämättömänä ja ajatus on, että rasvaus saattaisi auttaa..
Ilmanputsari (KN) pitänee tuossa talven mittaan vielä kaivaa esille, pestä ja öljytä. Mitäpä tuota testerihommelia oikeastaan teettämään, kun ei tunnu olevan mitään ongelmiakaan.
Tulipa vielä mieleen, ettei pyörää kannattaisi jättää seisomaan talveksi vanhat öljyt koneessa. Ja sekin, että pyöräliikkeessä saa öljyistä maksaa huomattavasti enemmän, kuin vaikkapa Motonetissä, josta luulisi löytyvän oilia joka makuun.
Bemuhan ei edes vaadi mitääm "oikeaa moottoripyöräöljyä", eli tavalliset autoöljyt käy vallan mainiosti, niin moottoriin, vaihteistoon, kuin peräänkin.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Pienenä täsmennyksenä todettakoon, että se mikä tekee LT:n isoista huolloista niin kalliita on suuri työn määrä. LT:ssä joutuu purkamaan puoli pyörää (esim. katteet, bensatankki yms.) jos haluaa tehdä isot huollot kunnolla. Aikaa menee helposti useita tunteja. Huollot voi myös tehdä itse jos innostusta riittää. Itse olen valinnut tämän vaihtoehdon, joskin kunnollisten ohjeiden avulla. Tuleepa lisäksi varmistettua, että työ on kunnolla tehty.(JHBMW @ Marras. 08 2004,19:32) kirjoitti
Jyrki
Kuulostaa aika halvoilta nuo ylläolevat hinnat. Kysyin hintaa F:n 40K huollolle lokakuussa, Espoossa n. 450€ ja Tampereella 350€. Bikeworld:ssa huollot maksoi +200.
Nyt kun lisätyönä olisi takarenkaan ja etujarrupalojen vaihto olisi kustannus arvio n. 700€. "Halpaa kun rahalla saa" sanoo rikkaat.
Hinnathan vaihtelevat aivan pyörän mallin ja huollon tyypin mukaan (iso huolto <> pieni huolto). Eri kilometrimäärinä tehtäviin huoltoihin saattaa pyörästä lisäksi kuulua erillishommia kuten laturin hihnan ja bensiininsuotimen vaihtoja. Siksipä Ähvän 40k-huoltohinta on varmasti aika vertailukelvoton kasipätkän kympin huoltoon, joka lienee siellä parin saturaisen tienovilla riippuen siitä vaihtavatko öljyt samalla. Muutenhan tuo kympin huolto on sisältönsä puolesta aika yhdentekevä venttiilien säätöä ja öljyjen vaihtoa lukuunottamatta.
Jos kerran keväällä olet viemässä huoltoon, olet varmaan talveksi jo vaihtanut öljyt(?), jolloin tuon voi skipata kympin huollosta. Pudottaa hintaa jo kymmenillä €uroilla.
<p>2002-2014</p>
Tuon perusteella kaikki hinnat mitä vastauksissa on olleet ovat vertailukelvottomia siis K1200LT, R1150RT ja vuosilta 1 ja 2. Kysyjä (Tara) ei ole kertonut mihin pyörään huoltoa haluaa. F:n 10k huolto maksoi takarenkaan kanssa 500€. 20k huolto olikin sitten vain 186€. 30K maksoi 211€. Vaihtelua ei selitä iso/pikkuhuolto vaan missä huollon teettää. Monopoli maksaa.kirjoitti
Niin se varmin tapa tietää mitä huolto vähintään maksaa on soittaa liikkeeseen ja kysyä.
Juuri noin. Tuotahan minä ihmettelinkin, kun kaikki esittelevät eri tyypin pyörien eri kilometrimäärissä tehtyjen huoltojen hintoja. Esim Ärrä-puimureissa joista minulla on kokemusta (R850r, R1100RS, R1150R) huoltoja on ainakin kaksi eritasoista + vielä määräkilometrin tehtävät mallikohtaiset temput.(awaaja @ Marras. 10 2004,00:23) kirjoitti
Olet toki oikeassa siinä, että isoja vaihteluja liikeiden välillä on. Pointtini vaan on se, että samassa liikkeessäkin tehtyjen eri huoltojen hinta vaihtelee a) tietty pyörän mukaan b) kilometrimäärän / sen edellyttämän huollon tason mukaan. Tai jos ei vaihtele, niin ei liikeen huoltotoiminta ja/tai sen hinnoittelu olke kovin professionaalilla tasolla.
<p>2002-2014</p>
Niin,,, huoltoja on ainakin R1100S:ssä 10, 20, 40 ja 60 tonnin huollot jotka on kaikki erihintaisia. Sitten on ns: kausihuolto, jossa ainakin vaihdetaan jarrunesteet. Kausihuolto ei kuulu noihin kilsojen mukaan tehtäviin huoltoihin. Kausihuollon voi toki teettää samassa tuon kilometrihuollon yhteydessä, tosin silloin se taas on halvempi koska osa töistä kuuluu kilsahuoltoon. Eli tuosta tulee jo yhdeksän (??) erihintaista huoltoa. Kun vielä hinta vaihtelee eri liikkeiden mukaan, tuleekin jo melkoinen määrä erihintaisia huoltoja.
Jos kyseessä on R malli, niin pidän itse tärkeimpinä huoltotöinä öljynvaihtoa, venttiilien säätöä ja ruiskun synkkausta, eikä tulppien vaihtokaan ole aivan turhaa hommaa. Tosin ei kai mikään huoltotyö ole oikeastaan "turha".
Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000