Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Tarkastellaanpa nykyistä myyntiä / tilaus / toimitusta.
    On sitten kysymyksessä mikä yritys tahansa.

Teleoperaattoreiden laajakaista asennukset, matkapuhelimien siirrot toiselle operaattorille ja Help Desk neuvonta.
    Ostitpa pesukoneen, keittiön kaapiston, kirjahyllyn, tiskikoneen tai digiboxin törmäät aina samaan asiaan.

Tuote on eri mitä olet ostanut, väärän värinen, osia puuttuu tai muuten viallinen.
    Tämä on nykypäivää !!!!!!
    Tähän alkaa jo tottua.

Tosin moottoripyöräliikkeillä on vielä pitkä matka kunnon asiakaspalveluun, sellaiseen kun esim autoliikkeillä on yritysauto asiakkaita kohtaan
    (nimimerkillä 3 vuotta Leasing autolla ajanut)

Siispä asiaan

Tilasin uuden Banditin Cycle Wordistä keväällä 2004
    Helmi-Maaliskuussa.
    Toimitusajaksi sovittiin Huhti-Toukokuun vaihde.
    Soittelin Okkulle Vapun jälkeen ja kuulin että pyörä ei ole saapunut. No oli töissä kiirettä enkä olisi kerinnyt sillä ajamaankaan.
    Kysyin viikon päästä asiaa uudestaan ja sama vastaus.
    Okku edoitti että tule hakemaan 1000 CBR siksi aikaa *
    ( Hieno idea ) Niin ajelin seuraavan viikon CBRllä.
    Loppujen lopuksi toimitus oli 2 viikkoa myöhässä.
    ( En hermostunut tämähän on nykypäivää )

Kun menin noutamaan Bandittiä se oli valmiksi kilvissä OK *
    Mutta pyörä oli väärän värinen. *
    Kun kauppakirjaa tutkittiin olin tilannut toisen värisen pyörän.
    Okku ehdoitti että he tilaavat pikana oikean värisen pyörän, mutta ajattelin että jos se kestää menee kesä ohi.

Neuvoteltiin kompromissi: minä otin Banditin ja sain 2 ensimmäistä huoltoa ilmaiseksi.

Viikon kun katselin Banditin väriä niin huomasin että se olikin parempi kuin mitä alkujaan halusin. *

Siis olen erittän tyytyväinen asioiden saamaan käänteeseen

Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Ei olis kyllä riittäny korvaukseksi tuo kaksi huoltoa jos olis tullu TOINEN väri.. ehkä olis jäänyt koko pyörä kauppaan.. *

Loppujen lopuksi on aika törkeetä tarjota muuta väriä minkä on tilannut.. *

edit:toinen

Lainaa (peksu @ Marras. 05 2004,19:57) kirjoitti
    Ei olis kyllä riittäny korvaukseksi tuo kaksi huoltoa jos olis tullu väärä väri.. ehkä olis jäänyt koko pyörä kauppaan.. *

Loppujen lopuksi on aika törkeetä tarjota muuta väriä minkä on tilannut.. *
    Njaa... Huollosta säästyneillä rahoilla voi maalauttaa pyörän just sen väriseksi kun haluaa. Meinaan ei ole banditissa liikaa maalattavaa muovia.

Sitä paitti, eihän firma mitään väärän väristä pyörää tarjonnut. Värihän oli oikea, eli just se mikä kauppasopimuksessa luki... Kuten sanottu: "Kun kauppakirjaa tutkittiin olin tilannut toisen värisen pyörän."
    ...joten, lukutaito kunniaan

Sitä paitti jos asiakas oli tyytyväinen, niin so what.
    Eli homma meni niinkuin pitikin.
    Taitaa nyt olla sellaista yleistä vastustusta ko liikettä kohtaan nähtävissä... Siis näin pikaisesti päätellen.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

Lainaa (Heksa @ Marras. 05 2004,20:28) kirjoitti
    Taitaa nyt olla sellaista yleistä vastustusta ko liikettä kohtaan nähtävissä... Siis näin pikaisesti päätellen.
    Jep, näitä kimppauikuttajia on tämä forumi täynnä
    Cycleworld on itse aiheuttanut negatiivisen palautteen. Ottaisivat opikseen...

Mielestäni on oikein rakentavaa, että asiakas avautuu yleisesti saamastaan huonosta palvelusta, tietenkin rakentavalla palautteella, missä on mainittu epäkohdat.

Jos asiakas on kokenut saaneensa huonoa palvelua, siihen ei korjaukseksi riitä nettifoorumiin julkaistu vastine, jossa selitellään milloin mitenkin asian laita on ollut (Okku Granlundin kirjoitukset). Ainoa oikea tapa muuttaa palaute positiiviseksi, on rakentaa toimintaa paremmaksi asiakaspalautteen mukaan.

Cycleworldistahan on täällä foorumissa erittäin paljon negatiivista palautetta, eivät ne kaikki palautteet ole "uikuttajien" turhaa valitusta. Liikkeen toiminnassa on varmasti kehittämisen varaa.

Mikseivät muut vastaavat liikkeet aiheuta niin paljoa närää...
  6.  
    Kyllä se vaan niin on, että huonosta maineesta on vaikea päästä eroon. Erään tutkimuksen mukaan kaupan/palvelun saama negatiivinen maine leviää 8 kertaa laajemmalle alueelle kuin positiivinen palaute. Laatu on pyrkimystä jatkuvaan parantamiseen. Sitä hyvin harvassa ns. laatuliikkeessä noudatetaan. Itsekin olen kokenut että paskasta palvelusta jää kyllä yleensä vitun paska fiilis ja sen yleensä muistaa pitkään.