Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Ainakin noissa uudemmissa GSX-R 750, 1000 ja 1300 Suitsissa on rajoitettu tehoa pienemmillä vaihteilla ja isoimmissa myös huippuja. Mites on Kwaakun laita? Ehkä kympissä ja 12-R:ssä on rajattu huippuja, mutta mites tehot pienemmillä vaihteilla? Ja etenkin onko näitä rajoittimia myös pienemmissä versioissa, kuten 636 ja Z-750? Uusimmassa Tekniikan maailmassa oli nimittäin juttua, että mm. Z-750:ssa olisi tälläinen joku ns. "throttle control", joka rajoittaisi käytössä olevaa voimaa pienemmillä vaihteilla. Eli onko näin myös 636:ssa * ? Ainakin ee-speed myy tuolla Ivan-s TRE:tä mm. kyseiseen pyörään. Tulisi meinaan aika hauska laite, jos siihen tulisi se normaali maailmanlopun meininki vieläkin helpommin. * * * * * * * **

DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
    Tosta oli puhetta joskus vuosi sitten, throttle controlista.

Kutosessahan on kahdet kaasuläpät, joista toisia ohjataan sähköllä ja toisia suoraan kaasukahvasta. Boxi kontrolloi siis toisia läppiä. Sillä saadaan aikaan kaikkea kivaa, mm. alavääntöä voidaan paikata siten, että ei avata alakierroksilla sähkösiä läppiä kokonaan(vaikka mekaaniset olis täysin auki) vaan annetaan imusarjalle ikäänkuin lisää pituutta. Isoilla kiekoilla on sitten molemmat läpät selällään.

Eräs alan ihminen kertoi mulle, että kutoskwaakussa olisi throttle control pienillä vaihteilla käytössä, ja toimisi siten, että sähköset läpät aukee hitaasti, vaikka kaasukahvan liike olisi kuinka nopea tahansa. Tällä pyrittäisiin estämään sutimista/keulimista/ryntäämistä. Selailin korjaamokäsikirjaa ihan mielenkiinnosta läpi, mutta en löytänyt mainintaa kyseisestä järjestelmästä. En tosin hirveen tarkasti ettinytkään.

Eli en tiedä mikä asiassa on totuus, spekulointeja on kyllä esitetty. Toisaalta, järjestelmän ohittajasta saatava hyöty lienee olematon, jos ei peräti haittaa aiheuta. Pitänee palata sen käsikirjan ääreen, jos sieltä jotain selviäisi. Kuka tietää, kertokoon.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
    Lainaa (Make80 @ Loka. 26 2004,23:12) kirjoitti
    Eli en tiedä mikä asiassa on totuus, spekulointeja on kyllä esitetty. Toisaalta, järjestelmän ohittajasta saatava hyöty lienee olematon, jos ei peräti haittaa aiheuta. Pitänee palata sen käsikirjan ääreen, jos sieltä jotain selviäisi. Kuka tietää, kertokoon.
    Asiaa! Itsehän spekuloin. *
    Onks toi nyt sit sun mielestä fiksuu?
    Mä tota asiaa jo tuolla Zeta palstalla kyselin, jotta onko kansa huomannu, jos ottaa takimmaisten kaasuläppien piuhan irti, niin omasta mielestäni ottaa kierroksia paljon herkemmin, imuäänet muuttuu hiukan kovemmiksi, ajokokemuksia ei ole, koska pyörä seisonnassa
    Oisko tosta jotain haittaa, koska ruiskun varoitusvalo syttyy, kun piuhan irroittaa?
    Don´t tread on me!
    Hui että! Pitäisköhän tommonen Iivani ostoo ni rupeis radallakin noi mutkista ulostulot sujumaan kivasti = sladissa!! Assiaaaa!!! Jännitystä elämään!
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
    Lainaa (sami71 @ Loka. 27 2004,23:08) kirjoitti
    Mä tota asiaa jo tuolla Zeta palstalla kyselin, jotta onko kansa huomannu, jos ottaa takimmaisten kaasuläppien piuhan irti, niin omasta mielestäni ottaa kierroksia paljon herkemmin, imuäänet muuttuu hiukan kovemmiksi, ajokokemuksia ei ole, koska pyörä seisonnassa
    Oisko tosta jotain haittaa, koska ruiskun varoitusvalo syttyy, kun piuhan irroittaa?
    Ite koitin avata sitä jonkin verran ja huomasin tosiaan äänissä ja kierroksissa eroa. Kokonaan en koittanut avata, mutta sitähän vois ehkä jopa nyt koittaa samantien
    Kawasaki ZX-10R 2008.
    Otin vähän selvää tosta, jos ottaa vaan piuhan pois, niin boxi luulee että mopo on koko ajan vapaalla, eikä säädä sytkää, eikä soppaa oikein, eli ei kannata ajella piuha irti.
    Kai se täytyy toi rajottajan poistaja hommata.
    Don´t tread on me!
    TRE 636:seen?!? Ei mahdollista, kuutosen ECU ei tiedä millä vaihteella ollaan, vain sen onko vapaalla vai ei..

Kympin ECU taas tietää mikä vaihde on päällä..

Zetoista en tiedä...
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
    Lainaa (Jippe @ Loka. 28 2004,18:43) kirjoitti
    kuutosen ECU ei tiedä millä vaihteella ollaan
    Pakkohan sen on tietää, kun ymmärtääkseni tohon saa vaihdenäyttöä aika simppelillä asennuksella. Olen käsittänyt että data tulis mopon omalta anturilta? Taasko mua on kusetettu?
    Lainaa (Make80 @ Loka. 28 2004,21:48) kirjoitti
    Pakkohan sen on tietää, kun ymmärtääkseni tohon saa vaihdenäyttöä aika simppelillä asennuksella. Olen käsittänyt että data tulis mopon omalta anturilta? Taasko mua on kusetettu?
    Näin mäkin olen Zetan kohdalla jostain lukenut.
    Mut eikös ton tehonrajottaja homman kanssa riitä, että tunnistaa onko vapaalla vai liikkeessä?
    Korjatkaa jos olen väärässä.
    Don´t tread on me!
    Lainaa (sami71 @ Loka. 28 2004,21:54) kirjoitti
    Näin mäkin olen Zetan kohdalla jostain lukenut.
    Mut eikös ton tehonrajottaja homman kanssa riitä, että tunnistaa onko vapaalla vai liikkeessä?
    Korjatkaa jos olen väärässä.
    Ei riitä, vähiä tehoja ei oo mitään järkeä rajottaa ku ehkä yhellä tai kahella pienimmällä vaihteella. Välitykset on sitä varten ja hoitavatkin homman tehokkaasti *miksi mun kwaakku ei keuli kaasusta kutosella -hymiö*
    No, Zetassa toi rajoittaja kuitenkin on, ja olis myös kiva saada se pois käytöstä.
    Don´t tread on me!
    Lainaa (sami71 @ Loka. 28 2004,23:04) kirjoitti
    No, Zetassa toi rajoittaja kuitenkin on, ja olis myös kiva saada se pois käytöstä.
    Kerrotko mullekkin jos keksit miten see pois?
    The more I learn about women
    The more I love my motorcycle
    Vaihdenäyttö tarvitsee (sähköjen lisäksi) kaksi signaalia: nopeus ja kierrokset, joista se ohjelmoinnin jälkeen osaa kalkuloida mikä pykälä on päällä.

Kaupallisesti semmoinen näyttö joka kytketään laatikolta eculle menevään infoon ei olisi kovin järkevä koska joka pyörämalliin pitäisi olla oma versionsa koska esim. suzukissa on yksi piuha jonka jännite muuttuu vaihteen mukaan ja kawassa taasen joka vaihteelle oma piuha. Suzukiin noita tuommoisia on tosin jotkut innokkaat elektroniikkaharrastelijat itse rakennelleet.

Lainaa (j0el @ Loka. 28 2004,23:15) kirjoitti
    Kerrotko mullekkin jos keksit miten see pois? *
    Ee-Speedin mukaan niillä olis joku käikäle siihen, täysin varma en tästä vielä ole.
    Don´t tread on me!
    Tällä pyrittäisiin estämään sutimista/keulimista/ryntäämistä.
    jaah...kyllä toi mulla vaan pyrkii keulimaan... ..ei tarvitse edes paljoa mitään tehdä...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Lainaa (Kawa600 @ Loka. 29 2004,22:48) kirjoitti
    Tällä pyrittäisiin estämään sutimista/keulimista/ryntäämistä.
    jaah...kyllä toi mulla vaan pyrkii keulimaan... ..ei tarvitse edes paljoa mitään tehdä... *
    Totta kai se keulii, ei keuliminen ole mikään todiste siitä etteikö mopossa kyseistä järjestelmää olisi. Kyse on tehon anniskelusta, siis ajettavuudesta. Viiveenhän ei tarvitse olla suuri jotta se pehmentäisi käytöstä radikaalisti.

Mutta edelleenkään ei varmaa tietoa ole. Spekulointi on kivaa *

edit. Tulipa mieleen, että eipä olisi kovin vaikea toteuttaa myöskään "Wheeling Control" -järjestelmää, nyt kun läpät on sähköset... siitä olisi takuulla suurta iloa esim kiihdytyskäytössä, ainakin kiloluokassa.

Vessaan kuuluu WC, hehiö

keksikääpäs koje jolla saadaan zeta keulimaan kuin 636 niin ei ois eipäilystäkään mikä pyörä ois haaveis.
    KTM 690SM
    Lainaa (Calypso @ Loka. 30 2004,03:26) kirjoitti
    keksikääpäs koje jolla saadaan zeta keulimaan kuin 636 niin ei ois eipäilystäkään mikä pyörä ois haaveis.
    no ysin kans ainakin helpompaa T: ex:GPX
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
    Lainaa (Calypso @ Loka. 30 2004,03:26) kirjoitti
    Garretin slipari.
    1835
    Lainaa (sami71 @ Loka. 29 2004,22:23) kirjoitti
    Lainaa (j0el @ Loka. 28 2004,23:15) kirjoitti
    Kerrotko mullekkin jos keksit miten see pois?
    Ee-Speedin mukaan niillä olis joku käikäle siihen, täysin varma en tästä vielä ole.
    Juu kiitti vinkistä, pistin kysymyksen firmalla ja vastasivat:

Terves.
    Asiaan auttanee osa nimeltä otsikossa mainittu (Ivan's TRE 006). 125eur. Tilailen niitä tarvittaessa jouluksi kotiin. www.ee-speed.com

Lainaa (j0el @ Loka. 30 2004,12:31) kirjoitti
    Terves.
    Asiaan auttanee osa nimeltä otsikossa mainittu (Ivan's TRE 006). 125eur. Tilailen niitä tarvittaessa jouluksi kotiin. www.ee-speed.com
    Joo tota samaa osaa tarjosivat mulle, täytyy vielä varmistaa, että se todella toimii.
    Don´t tread on me!
    Lainaa (sami71 @ Loka. 30 2004,13:18) kirjoitti
    Joo tota samaa osaa tarjosivat mulle, täytyy vielä varmistaa, että se todella toimii.
    Infoa sitte jos saat varmistettua, jos toimii ni pistän kyl tilaukseen.. Mitenköhä toi aparaatti + powercommanderi sulautuu yhteen?
    Lainaa (heijani @ Loka. 26 2004,21:03) kirjoitti
    Ainakin noissa uudemmissa GSX-R 750, 1000 ja 1300 Suitsissa on rajoitettu tehoa pienemmillä vaihteilla ja isoimmissa myös huippuja. Mites on Kwaakun laita? Ehkä kympissä ja 12-R:ssä on rajattu huippuja, mutta mites tehot pienemmillä vaihteilla? Ja etenkin onko näitä rajoittimia myös pienemmissä versioissa, kuten 636 ja Z-750? Uusimmassa Tekniikan maailmassa oli nimittäin juttua, että mm. Z-750:ssa olisi tälläinen joku ns. "throttle control", joka rajoittaisi käytössä olevaa voimaa pienemmillä vaihteilla. Eli onko näin myös 636:ssa * ? Ainakin ee-speed myy tuolla Ivan-s TRE:tä mm. kyseiseen pyörään. Tulisi meinaan aika hauska laite, jos siihen tulisi se normaali maailmanlopun meininki vieläkin helpommin. * * * * * * * **
    zx12r kawasta tein tiedustelua sumekolle ja kaikkien mutujen, sekä huhujen poissulkemiseksi, sekä abc-huoltamojenbaarijuttujen elinimoimiseksi totean seuraavaa:

kawasaki zx12r: missään mallissa ei ole pienemmillä vaihteilla minkäänlaista tehonrajoitinta. ei missään vuosimallissa myöskään. ainoa rajoitin on vm. 2001 alkaen tullut max. 300kmh huippunopeudenrajoitin.

siis kaikki, jotka hommaavat jostain ns. tehorajoittimen, laittavat rahansa turhaan ainakin zx12r kawan kohdalla.

ugh.

olen puhunut.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Onko nyt kyseessä kaasari vai ruiskupeli zx12r
    Don´t tread on me!
    Lainaa (sami71 @ Marras. 05 2004,00:04) kirjoitti
    Mikäs se semmonen kaasari 12R oikeen on???
    You're not so fast as I think I am!
    Lainaa (Speedy @ Marras. 05 2004,16:20) kirjoitti
    Lainaa (sami71 @ Marras. 05 2004,00:04) kirjoitti
    Mikäs se semmonen kaasari 12R oikeen on???
    En tiedä
    Don´t tread on me!
    joo just. kaasari 12r, hihiö... noh, nuihin ei ole tehty koskaan kaasareita.

sama ankka koskee zx10r kawaa. asiaa on tutkailtu ihan pääkonttoria myöten ja niissäkään ei ole minkäänlaista pienempien vaihteiden tehonrajoitinta. eikä 12r kawoissa myöskään. asiaa tiedusteltu sumekolta ja muualta. asiaa myöskin testattu penkityksin. kaikilla vaihteilla täydet tehot.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    zx10r:ssä tulee kylläkin tieto ecu:lle siitä mikä vaihde on päällä, mutta ilmeisesti sitten millään vaihteella ei sytkää muuteta..?
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  30.  
    Lainaa (Jippe @ Marras. 07 2004,02:44) kirjoitti
    zx10r:ssä tulee kylläkin tieto ecu:lle siitä mikä vaihde on päällä, mutta ilmeisesti sitten millään vaihteella ei sytkää muuteta..?
    Muutetaan kyllä, mutta ei tehoa rajoittavalla tavalla
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen