VAihtoinpa tossa vakuutusyhtiön avustamana arain condorin tollaseen agv:n kypärään.. Omasta mielestä paljon parempi, hiljasempi, kevyempi ja mukavampi päässä.. Onko muita mielipiteitä?
---------------------------------------------------------------------------
Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
Myydään CB1000R osia:
-Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.
Muuta:
-Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
Oon ite ollu Araihin erittäin tyytyväinen!! AGV pehmusteiltaan mun makuun liian pehmeä. Toivottavasti ostit tarpeeks pienen kun menee vuori kasaan...
Juuri olin itse ihan samaa sanomassa, XS:kin parin päivän käytön jälkeen meni väljäksi meikäläisen päänkokoon. Muutoin kyllä aivan loistava kuuppa, mun päänmuotoon olisi sopimunut jopa paremmin kuin nykyinen z-one.(hermezetas @ Syys. 01 2004,13:54) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Agv on muuten eriomainen, mutta visiirin vaihto ja sen kiinnitys on aivanSaa olla todella tarkkana ettei riko visiiriä. Esim. shoein systeemi on ainakin valovuoden edellä. Tosin jos ei tarvitse visiiriä useasti vaihdella niin silloinhan onkelmaa ei ole...
![]()
Muutenkin mun mielestä se visiiri oli jotenkin "letku", tai ainakin siltä tuntui kun yhdellä kädellä sitä tuli availtua ja suljettua...(ObiVanKenobi @ Syys. 01 2004,15:36) kirjoitti
Tosin sen verran hyvä kuva tuosta kuupasta jäi jotta jos xxs-kokoa suomeen saataisiin niin saattaisin harkitakin tuohon vaihtoa - huonona puolena tosin vaihtotilanteessa se että sitten ei voisi enää vaihtaa emännän kanssa visiireitö kesken matkaa päittäin kun toisella olisi Shoei ja toisella AGV. Itse normaalisti ajan tummalla visiirillä mutta pimeän tultua ollaan nykyään vaihdettu niin että otan emännältä kirkkaan pinlock-visiirin ja laitan hänelle tumman tilalle - matkustajallakun tuosta ei ole niin väliä.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Kyllä toi visiirin vaihtosysteemi on ainakin kymmenen kertaa parempi kuin esim. araissa.. Shoiessa se vissiin on joo pikkisen parempi..(ObiVanKenobi @ Syys. 01 2004,15:36) kirjoitti
Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Myydään CB1000R osia:
Muuta:
Oon kanssa harkinnu tota agv:ta, mutta sitten siihen pitäis vaihtaa joku "tuning" visiiri. Kuitenkin tulee ajeltua huonommallakin kelillä ja pimeällä, ja kuten Jassu totesi, sitte pitäis aina olla roplaamassa sitä visiiriä. Ja kun sillä on taipumusta "vähän" vaikeasti vaihdettavuuteen niin täytyy tarkasti miettiä josko sitä vaihtaisi kokonaan merkkiä, shoeihin.
Omassa syncrossa visiiri oli alusta lähtien vähän outo ja nyt se sitten kusahti lopullisesti toisesta kiinnityksestään..
Mutta kyllä agv on silti mun suosikki!![]()
Mulla on kyllä pelkästään hyvää sanottavaa siitä kypärästä... visiirin vaihtokin on helppoo kun sen kerran opettelee... jos osaa mopolla ajaa, niin yhden visiirinkin vaihtaa...![]()
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Visiirin vaihtamisen helppous on ainakin mun yksilössä riippuvainen visiiristä. Alkuperäinen kirkas lähtee irti ja menee paikalleen todella helposti. Ihan verrattavissa vaimon Shoeihin, vaikka tekniikka onkin erilainen. Sitten taas tuo "tuning-malli" on jotenkin tukevampi ja/tai paksumpi ja kiinnitys on paljon hankalampaa. Pelkään rikkovani ne kiinnityskorvat kun vähän tuntuu kovakouraiselta operaatiolta. Vielä on kestänyt, mutta enpä ole montaa kertaa vaihtanutkaan..(Kukko @ Syys. 08 2004,09:15) kirjoitti
Omalla asialla jo vuodesta 1978
Ei kait sitä ny tarvii kokoajan vaihella...Mulla on tommoi kirkas iridium-visiiri ja ihan hyvin pärjää pimeelläkin...
Myydään CB1000R osia:
Muuta:
Tuolla mun käyttämällä peilipintaisella oikein näe enään mitään pimeällä. Päiväsaikaan PALJON parempi kuin aurinkolasit.(JukkaPoika @ Syys. 08 2004,11:44) kirjoitti
Tähän aikaan vuodesta alkaa hämärtää jo pian kahdeksan jälkeen niin tulee kiirus kotiin. Pitäisi keksiä joku kuljetuskeino tuolle toiselle visiirille.
Ostin juuri GP-Pron ja voin hyvillä mielin kehua kypärää. Tästä eteenpäin Arai on kakkkoskypäränä. Ensimmäistä kertaa kypärä istuu hyvin päässä, eikä kaipaa viikkojen sisäänajoa.
edelleenkin kesää odotellessa
Taas on arai ykköskypärä. agv todettiin tositilanteessa toimivaksi ja hyvin suojaavaksi. kuudenkympin vauhdista pää edellä kentään ja vot. kypärässä ei juuri yhtään ulkoisia jälkiä vaikka kolahti suoraan asfalttiin.(kurapolku @ Syys. 27 2004,19:05) kirjoitti
edelleenkin kesää odotellessa
Alkuperäinen kirkas tosiaan helpompi vaihtaa kuin tumma, näkee paremmin läpi jne. Omassa tummassa visiirissäni oli uutena kiinnitys korvakkeisiin jäänyt purseita valmistuksesta (ei meinannut mennä paikalleen millään), kannaattaa tarkistaa nämä. Ne saa pois linkkarilla, pienellä viilalla tms.(SpeedFour @ Syys. 08 2004,10:31) kirjoitti
Poskipaloja pestäessä kannattaa pestä vain se päällikangas kuten ohjeissa sanotaan. Ne vaahtomuovit eivät ole hirveän hyvin kiinni siinä taustalevyssä ja voivat irrota pestäessä (kokemusta on).
Yleensä ottaen hyvä kypärä, reilun 3 kk kokemuksella tästä kypärästä.
juha
Kyllä muuten joo, on aivan perseestä, hajoaa helpommin kun kerikää sitä edes tajuamaan. Muuten hyvän visiirin saa sitten ostaa uuden ja sitten se taas kohta jo hajoaa. En tiedä mitä siellä AGVllä on mietitty kun on suunniteltu tota visiiriä. Muuten on kyllä hyvä hinta/laatu ja muutenkin olen AGVstä tykännyt, mutta toi visiiri homma rupeaa syömään miestä ihan oikeasti, eivätkä ole muuten sitten mitään ihan halpoja visiireitä.(ObiVanKenobi @ Syys. 01 2004,15:36) kirjoitti
Hmm... kannattas käydä koeajaan S1. kaikki tarpeellinen varustus kypäräs valmiina. Esinm. tokimoton pojaat järkkää kypärän koe ajoon, mutta varo vanha kypäräsi voi mennä vaihtoon saman tien.(SpeedFour @ Syys. 08 2004,13:11) kirjoitti
![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Hyvin samankaltaisia kokemuksia on minullakin tuon visiirin vaihtamisesta. Alkuperäinen kirkas on helppo irroittaa ja laittaa paikoilleen, siitä ei mitään negatiivista sanottavaa.(JiiVee @ Loka. 06 2004,13:25) kirjoitti
Louisilta tilaamani hopea-iridiumin asentaminen saakin jo hikikarpalot kirpoamaan ohimoille. Iridiumista kun ei näe läpi kypärän kiinnikkeitä, joihin tuo visiiri pitäisi sujauttaa. Sopivuus muutenkaan ei ole aivan yhtäläinen kuin tuossa kirkkaassa. visiiri on ilmeisesti karvan verran isompi kuin alkuperäinen, koska se ei sulkeudu tiiviisti vasten kypärän tiivisteitä. Tästä seuraa ikävä vihellys ajossa. Alunperin iridiumi ei sopinut ensinkään paikoilleen, vaan visiirin korvakkeita joutui "veistelemään" mattoveitsellä.
Tämän kesän tuon Gp Pron kanssa ajelleena voin suositella kypärää. Hiljainen (alkuperäisen visiirin kanssa) ja normaalissa sekä reippaammassakin ajossa erittäin vakaa kypärä.
On totta, että AGV:n peilivisiiri on vaikeampi asentaa, mutta jos uusi visiiri pamahtaa, on sillä myös takuu. Shopissa myydyistä alkuperäisistä AGV GP Pro iridiumvisiireistä on yksi kiinnike hajonnut ja se vastaa n. 3% myydystä määrästä (yli 30kpl)
Kyseinen visiiri oli juuri tuollainen vastaava maanantaikappale, joita sitten on pistetty ulkomaisissa web-kaupoissa halvalla myyntiin ilman sen kummempaa itsekritiikkiä.
AGV:n omat visiirit kattaa takuu, joten asiasta ei tarvitse ottaa niin suurta murhetta.
Visiirin saa äänettömäksi säätämällä kypärän poskipalat siten, että visiiri asettuu tiukasti tiivistettä vasten. Ei vingu tuuli enää.
Shoeissa ja Schuberthissa on toki parempi visiirimekanismi, mutta paljon huonompia kuin AGV:ssa löytyy jopa joissain huippumerkeissä.
Kypäränä AGV on varsin hyvä muilta osin.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Niin sitä vois luulla. Tämä nimittäin kun on juuri se uusi eikä vanha kypärä. S1:stä nimenomaan menin kesällä sovittamaan/ostamaan, mutta ei tarvinnut koeajoa todetakseen että tämä AGV sopi mun kuuppaani paljon paremmin. Integroidut aurinkolasit on toki kivat, mutta mieluummin otan sopivan kypärän.(kst @ Loka. 06 2004,14:30) kirjoitti
![]()
Heh, tiimikaverillani oli pari ongelmaa GP Pron S-koon kanssa. Kun se päässä painautuu pleksin taakse, niin kypärän yläreuna estää näkyvyyden eteenpäin. Itse käytän M-kokoa, joten ongelmaa ei ole.
Toinen ongelma kypärän kanssa on sen liiankin hyvä stabiilius. Takaspoileri pistää vastaan, kun koettaa katsoa mutkan "ylitse".
Muuten kypärä istuu kuin nenä päähän. Sisusta on hyvä eikä tunnu märältä kovassakaan ajossa.
- JAM Racing Team -
Ite ostin Agv:n loppukesästä ja on ihan hyvin istunut ainaski meikäläisin päänuppiin. Ja ei mul oo mitään ongelmii ollu visiirin kans. Tosin en oo mikään insinööri näis hommis mut ku koittelin noita pottia niin ainaski mulle istu AGV parhaiten. Kannattaa siis sovitella mikä itelle sopii parhaiten. Kait nuo huippukypärät kaikki suojaa ihan yhtähyvin kunhan vaan istuu hyvin omaan nuppiin..![]()
Ite oon katellut jo pidemmän aikaa tollasta TiTec:iä ostamassa. Kävin jopa jo koeajamassa sen. Äänekäs, mutta muuten aivan loistava. Ulkonäöltään tuo Rossi väritys on myös hiano ja ainakin joukosta erottuva.
Jepjep..se on takuu varmasti mun seuraava kypärä.
Kawasaki ZX-10R 2008.