Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Tarvis ostaa ensi kesäksi korkeampi tuulisuoja, tuo vakioplexi on pahimoilleen sen kokoinen että tuuli pyörii nupin kohdalla minun pituisella kuskilla. 10cm kun kumartaa niin kaikki äänet häviää eikä kuulu muuta kuin ketjujen surinaa 80kmh vauhdissa. Normaali ajoasennossa vohina on aika kova. Onkos nuo ns. touringplexit kaikki samasta muotista vai onko niissä korkeuseroja eri merkkien kesken? Luulen että mulle riittäs hyvin vähän vakioplexia korkeampi, tuulilasille ei ole tarvetta ;) Kertokaas kokemuksia ketä olette tollaisen hommannut. Niin joo ja hankintapaikkoja saa kanssa suositella!!
    KTM
  2. #2
    Tuosa vanhasa mallisa on ainaki tuo Kapan touringplexi aivan liian korkia. Pitäs ottaa ja leikata siittä yläreunasta vähä pois.

    Uudesa vakio on tietääkseni eri korkunen. Itelle kävis parhaiten vaan muutama sentti korkeampi ko vakio mutta sais olla ylös asti saman levynen.

    Ens kesäksi taidan laittaa sen vakion paikallee siksi aikaa ko on oikein lämmintä. Huomaa kyllä hyvin että se matala on paljo kylmempi ajaisa ko mitä se kauhia tuulilasi.

    No ei mulla tietenkään mitään sanottavaa oo joka suo auttas, mutta omia kokemuksia vähä panin. Ja onhan ne mopokki niin erilaisia. Nimittäin RD04 ja 07.
  3. #3
    MRA tekee ihan käypiä pleksejä afrikkalaiseen.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  4. #4
    Mulla oli ja on paikallaan sellainen "kauhia tuulilasi" kun ostin pyörän. Itse olen 185 cm pitkä, eikä kypärään tuule oikeastaan lainkaan. Edellinen pyörä oli "nakupyörä", eikä niitä tuulen tuiverruksia ole tippaakaan ikävä. Kypäränä minulla on Nolan N41, joka on avokypärä varustettuna visiirillä ja lipalla. Tämä toimii yhdessä korkean plexin kanssa erinomaisesti. Ajaessa ei kuulu muuta kuin jonkin verran rengasääniä.

    Plexin merkki on Fivestars, joka taitaa olla sama kuin Givi. Tämä pleksi on muotoilultaan aika kapea ja korkea. Alkuun se näytti korkealta silmään, mutta kun on tottunut niin se näyttää mielestäni ihan OK (makuasia). Pyörällä (RD07) voi ajaa vaikka 120 km/h visiiri auki. Pitkänkään matkan jälkeen kypärän visiirissä ei ole liiskaantuneena ötökän ötökkää. Toki visiiri kannattaa pitää kaiken varalta kiinni jos ötökkä sattuu lentämään sivusuunnasta silmään.

    On se muuten kumma miten sitä jaksaa ajaa pitempään kun tuuli ei riepottele kypärää/kuskia vaan voi keskittyä ihan vaan ajamiseen (nautiskeluun).

    Edit: Lisätty linkki
    http://www.mra.de/Marken/HONDA/XRV96.HTM



    @, AT, RD07A
  5. #5
    Itselläni on MRA:n korkeampi ja leveämpi plexi. Pituutta löytyy (kuskilta) 179cm ja ko. plexi on nippa nappa riittävän korkea. Crossikypärä päässä hyvä, mutta kun käyttää umpikypärää niin tuuliulvoo korvissa siihen malliin ettei viitti umpipottaa käyttää. Ainakin stormi myy mra:n plexejä suomessa.
    SE
  6. #6
    Lainaa (juh@ @ Maalis. 07 2004,23:28) kirjoitti
    Mulla oli ja on paikallaan sellainen "kauhia tuulilasi" kun ostin pyörän. Itse olen 185 cm pitkä, eikä kypärään tuule oikeastaan lainkaan. Edellinen pyörä oli "nakupyörä", eikä niitä tuulen tuiverruksia ole tippaakaan ikävä. Kypäränä minulla on Nolan N41, joka on avokypärä varustettuna visiirillä ja lipalla. Tämä toimii yhdessä korkean plexin kanssa erinomaisesti. Ajaessa ei kuulu muuta kuin jonkin verran rengasääniä.

    Plexin merkki on Fivestars, joka taitaa olla sama kuin Givi. Tämä pleksi on muotoilultaan aika kapea ja korkea. Alkuun se näytti korkealta silmään, mutta kun on tottunut niin se näyttää mielestäni ihan OK (makuasia). Pyörällä (RD07) voi ajaa vaikka 120 km/h visiiri auki. Pitkänkään matkan jälkeen kypärän visiirissä ei ole liiskaantuneena ötökän ötökkää. Toki visiiri kannattaa pitää kaiken varalta kiinni jos ötökkä sattuu lentämään sivusuunnasta silmään.

    On se muuten kumma miten sitä jaksaa ajaa pitempään kun tuuli ei riepottele kypärää/kuskia vaan voi keskittyä ihan vaan ajamiseen (nautiskeluun).

    Edit: Lisätty linkki
    http://www.mra.de/Marken/HONDA/XRV96.HTM
    Tuossa tulikin hyvä linkki missä on kuvia, kiitos! Unohdin mainita jotta pyörä on rd07 ja pituutta mulla on 175cm. Onkos sulla juh@ tuo fife stars maxi malli mikä on tuossa kuvassa? Eihän tuo niin tuulilasilta näytä kun kapenee aika voimakkaasti. Tosin kyllä ykkösvaatimus on hyvä tuulisuoja melua vastaan, kakkosena tulee ulkonäkö kun en mä tätä pyörää mihinkään missikisoihin aio roudata ;) Se on varmasti totta että vähempi meteli lisää ajomukavuutta!
    KTM
  7. #7
    Lainaa (zuha @ Maalis. 08 2004,10:05) kirjoitti
    Onkos sulla juh@ tuo fife stars maxi malli mikä on tuossa kuvassa? Eihän tuo niin tuulilasilta näytä kun kapenee aika voimakkaasti. Tosin kyllä ykkösvaatimus on hyvä tuulisuoja melua vastaan, kakkosena tulee ulkonäkö kun en mä tätä pyörää mihinkään missikisoihin aio roudata ;) Se on varmasti totta että vähempi meteli lisää ajomukavuutta!
    Vaikuttaa siltä, että se olisi mainitsemasi malli. Tuossa kuvasssa se näyttää aika matalalta perspektiivin takia. Plexi on aika pitkä ja kaareva, mutta istuu minusta oikein hyvin pyörän muotoiluun. Laitoin kuvan pyörän sivulta, josta saa ehkä paremmin plexistä selvää kuin suoraan edestä.

    Pyöräni on muuten RD07A (-96), etukatteessa on jotain pientä eroa RD07 -malliin verrattuna. En tiedä ovatko plexit samanlaiset, mutta kuvastoista se varmaan selviää.

    Kypärän visiiriin ei lentele ötököitä, mutta sitäkin enemmän itse plexiin.

    Pyörä oli tällaisessa kuosissa viime kesänä kun sen Saksanmaalta kävin hakemassa. Tuntui olleen omistajalleen oikea silmäterä. Hintakin oli kohdillaan, ei näytä tällä hetkellä enää löytyvän "mobilesta" samaan hintaan. Pyörään olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Hienoa, että löytyy muitakin jotka ovat tehneet saman valinnan. Ei tartte olla vaihtamassa joka vuosi uuteen malliin. Keskustelufoorumeita näille pyörille löytyy, mutta pahus kun tuo saksan kieli ei oikein taitu.

    Ps. Olisi ilmansuodattimen vaihto edessä, K&N kiinnostaisi mutta vaatisi sitten jo vissiin Dynojet:iä ja sitten nälän kasvaessa vaikkapa Yoshimuran ym. kaveriksi. Taitaapi ruveta käymään sitten jo lompakon päälle... Näin siis jos haluaa päästä parhaaseen lopputulokseen.

    http://www.universal.nl/users/Africa_twin/0000201E.HTM

    Huomaa miten muutokset vaikuttaa alakierrosvääntöön.

    Taisi mennä vähän aiheesta sivuun...




    Edit: Korjattu kuvalinkki



    @, AT, RD07A
  8. #8
    Onpa Juhalla perhanan hyvän näkönen at.

    Itellä on se vanha malli ja siinä ainaki kooännä tulee äkkiä maksaan ihtensä takasi. Tuosa ainaki saa putsata putsaria parin tonnin välein. Se tietenki vaihtelee ajoalustan mukaan. Ite tulee ajettua paljon soralla ja joskus rannasa hiekalla käyn kaivaan ihteni kiinni.

    Onko nyt niin että mulla on tään foorumin ainu tuo vanhamalli?
  9. #9
    siisti on peli, ei voi kun kehua Mun pyörä on kanssa saksan peruja, siisti kuin pieni sika ja oli just huollettu kun ostin. Givin 36l laukut tuli mulla mukaan + kaatumaraudat. Tuo mun mopo on -94 mallia ja väritykseltään sinipunavalkoinen.

    On noi twinilinkit tulleet aika tutuiksi, oon noita dynokäppyröitä selannut jo aiemminkin Tässä uudemmassa at:ssä ei ilmansuodin ole niin herkkä paskaantumaan kun on tossa tankin päällä mutta likaantuu sekin ajosta riippuen. Jos rahat riittää niin ens talvena vois sijoittaa tohon pestävään suotimeen ja suutinsarjaan + ammattimiehellä teetettyyn säätöön...

    Noissa on joku ero etukatteessa ja näyttäs siltä että plexit on erilaiset ainakin tossa mra:n luettelossa. Ei tuo "tuulilasi" juh@:n kuvassa ainakaan liian korkealta näytä! Mikäs muuten on Kasperin mopon vuosimalli??
    KTM
  10. #10
    Jep, siistin näkönen on juhan AT.

    Oma AT on -95 mallia ja kanssa saksasta tuotu. Viime kesänä tuli hankittua. Nyt olis asennusta vailla dynojet, K&N ja LeoVincen putki .

    AT:n etukate muuttuu erilaiseksi -96 mallista lähtien eikä vanhempien mallien plexit sovi tuohon uudempaan. Kuvassa 95 ja 96 malliset twinit.
    SE
  11. #11
    Hyvännäköisiä pyöriä kaikki tyynni.

    Laitatko kasper heti infoa vaikka tänne Honda -foorumille, kun asentelet/asennutat nuo vermeet paikalleen. Voisit kertoa vähän asentamisesta sun muusta säätelystä. Dynojetin asennuksessahan tarvii ilmeisesti avarrella joitain reikiä.

    Onko tuo putki ihan mallikohtainen? Itse olen ajatellut viritellä putken jos sellainen sopiva sattuu kävelemään edullisesti vastaan. Tarkoitan siis sellaista putkea jossa mitat täsmää noin suunnilleen ja pienellä sovittelulla saa paikalleen. Siis jos ei mallikohtaista löydy. Olen nähnyt esim. Yoshimuran RS-3 putken asennettuna Africa Twiniin. En tiedä mihin se oli alunperin tarkoitettu, koska Yoshimuralta ei mallikohtaista putkea Twiniin saa. Hyvin kuulemma toimii.

    Taitaa olla niin ettei noilla Race -putkilla ole niin tehon kannalta väliä, kunhan reiän halkaisija on sopiva (putket läpinäkyviä).

    Nämä muutokset kannattaa sitten varmasti tehdä yhtäaikaa, niin selviää yhdellä säätötyöllä.

    Näistä aiheista (Dynojet+K&N+putki) en ole löytänyt yhtään suomenkielistä keskustelua (Afriva Twin), eikä paljon englannin kielelläkään. Saksalaista löytyy mutten ymmärrä juuri sanaakaan. Kuvia kyllä katselen sujuvasti.

    Aurinko paistaa ja ajamaan pitäs kohta päästä...
    @, AT, RD07A
  12. #12
    Jep, voin kertoilla sitten kun saan asennettua kaikki palikat paikoilleen. Maaliskuun aikana olis tarkoitus asennella palikat paikalleen. Tosin testaaminen menee jonnekkin huhtikuun loppupuolelle riippuen tietty kevään etenemisestä.
    Dynojetin asennuksesta sen verran, että luisteissa olevat "nosto reiät"(ohjeessa lukee lift holes) porataan isommiksi mukana tulevalla poranterällä. Sitten asennus ohjeessa on neuvottu seosruuvien säätö ja neulojen asento. Eli noiden ohjeiden säätöjen pohjalta pitäis sitten alkaa kokeileen. Mutta penkkiin olisi tarkoitus pyörä viedä tuossa toukokuun aikana.

    Itsellä oli kanssa yosihimuran putki mielessä kun haeskelin sopivaa, mutta yosihimuralla tosiaan ei ole africa twiniin mallikohtaista putkea. LeoVinceltä löytyi sitten mallikohtainen putki ja valintaa helpotti kun näki ko. putken livenä yhdessä toisessä at:ssa....ja ne äänet *.

    heh, vähän menee ohi aiheen....
    SE
  13. #13
    Ei suinkaan mee aiheen ohi. Mää yritin tossa muutama kuukausi sitte alkaa vähä tään tyylistä keskustelua, mutta kukaan alan mies ei siihen vastannu. Jokku tupperistit vaan viisasteli.

    Joo määki oon nähny Jyväskylän seudulla sen at:n jossa oli Yoshin putki. Se oli kuulemma 750 gsx-ärrän putki. Ja jätkä sano sillon pari vuotta sitten että ei oo mitään dynojettejä. Oliko se vähä aukassu seosruuveja isommalle.

    Ainaki tuon vanhan mallin dynojet asennuksesa ei oo pakko porata luisteja. Kannattaa harkita koska niitä reikiä on vaikia saada tukkoon tai pienennettyä perästä. 130 euroa suomesa on tuohon vanhaan malliin uudet luisti/alipainekalvo-yhdistelmä. Ite tilasin just saksanmaalta tai mistä lie tuliki niin makso noin 80euroa kappale. Aika hyvä ale? Vanhat oli niin venyneet että lämpimänä muistutti vanhaa ehkäsyvälinettä.

    Joo ei taida olla uuden mallin putsari niin arasa paikasa. Melko pölhöjä japanin inssit ko panee ilman oton suoraan takarenkaan viereen.

    Joo ko iteltäkään ei tuo saksa suju ollenkaan niin olis mukavaa pitää tätä ketjua elosa täälä.

    Joo kerro sitte Kasper mitä tapahtuu ja misä sen virityksen suhteen!
  14. #14
    No nyt loytyi mielenkiintoinen keskustelunaihe. Nayttaa silta etta kaikilla AT:n omistajilla on samat metkut mielessa, koneen kaytosta pitaisi saada miellyttavammaksi ja tuulta vahemmaksi.

    Laitoin kuukausi sitten noiden Raymond Felsin sivujen innostamana -98 RD-07A malliin Laserin Pro Duro sliparin paikalleen, josta seurauksen alavaantoon tuli kiva hyppays. Nyt pystyy viitosellakin ajamaan tasakaasulla 2500-> ja pienemmilla vaihteilla vetoa loytyy jo kahdesta tonnista alkaen. Myllysta tuli tosi mukavan tuntuinen alhaalla.

    Ainakin omassa pyorassani seokset tuntuivat kaipaavan pienta rikastusta, ylakierroksilla meno alkaa muuten tuntua hieman laimealta ja pienta nykimista oli havaittavissa. Avasin viikonloppuna kaasarit ja vaihdoin vakioiden 115 suuttimien tilalle 125:t. Avarsin myos luistissa olevan pienemman reian samankokoiseksi kuin se isompi (oliskohan ollut 3 mm tera?). Dynojetilta kannattaa imuroida suutinkitin asennusohjeet, vaikkei siina puhutakaan teran koosta mitaan, mutta muuten on kaikki selitetty hyvin.

    Nyt tuntuu twini toimivan tosi hyvin ilman mitaan nykimisia kaasu nopeasti avatessa. Aanet ovat melko kovat vedatettaessa, mutta pikkukierroksilla pikkukaasulla naapuriystavalliset.

    Kiitos visiirilinkista mra:lle. Omani on hieman kolaroidun nakoinen. Onko kukaan tilannut heidan nettikaupastaan mitaan?
  15. #15
    Dynojetin mukana tulevan poranterän koko on 2,5mm. Suuttimia on mukana kahta eri kokoa 118 ja 120. Ohjeen mukaan laitetaan 116 jos on vakio putki ja 120 sitten avaramman putken kera.

    Heh, nyt kun paremmassa valossa katsoi niin pienemmän suuttimen koko onkin tuo 116 ei 118.



    SE
  16. #16
    No katos. Nuohan on tään vanhan mallin vakio suutinten koot. 118ja 120 muistaakseni. RD04 dynoboksisa tulee mukana 126 ja 130 numeron suuttimet. No nehän onki eri kaasuttimet näisä malleisa. Tuonkohan takia jotku väittää pääsevänsä vakiolla RD07a mallilla alta viiden litran lukemiin? Tällä ei ainakaan meinaakkaan päästä, mutta ei tää oo mulla ollesa vakio ollu missään vaiheessa. Mutta ei kuulemma pääse vakiollakaan 04 mallisella.
  17. #17
    Kiitos poranteran koon kertomisesta. Joko 2.5 tai 3 millisella sen toisen reian porasin, otin mallia siita olemassaolevasta isommasta reiasta.

    Minulla on (oli?) yksi noista "alle viiden litran" twineista seka vakiona, etta Laser-putkella. Luin jostain etta Dynojetin suuttimien koot ovat eri kuin vakiosuuttimilla, eli niiden kokoja ei pysty suoraan vertailemaan. En tieda onko puheessa peraa. Muistaakseni ennen -96 mallia vakiosuuttimet olivat jotain vahan alle/vahan yli 120 etu/taka, mika tukisi tuota teoriaa. Tai voihan olla etta Dynojetin neula on niin erimuotoinen tai ylempana etta osakaasulla parjataan suhteessa pienemmilla paasuuttimilla.

    Joka tapauksessa kerron kylla miten kulutukselle kavi kunhan saan ensimmaisen tankin ajettua. Kulutus on pysynyt tuon muutaman kuukauden aikana mita pyora on minulla ollut hyvin tarkasti 4.8 - 5.2 l/100 km. Varatankille pitaa silloin vaihtaa noin 380 kilometrin kohdalla. Ainoastaan kerran sain poltettua noin 6 l/100 kun yritin pysya yhden kahjon pikku-Banditin kuskin mukana minirautaperselenkilla (120..140 matkanopeus ja paljon ohituksia). Hemmon taktiikka oli ajaa kovaa silloin kun ajetaan ja pitaa paljon taukoja. Itselleni sopii kylla nopeusrajoituksien mukaan korottely paremmin.

    Ai niin, sita ilmaboksia ei omien kokemuksieni mukaan kannata porata. Jouduin tukkimaan omastani ne ylimaaraiset reiat kun pyorasta tuli kenguru tuulisella kelilla ja yli satasen nopeuksissa. Ilmeisesti ilmanpaineen vaihtelut liikuttellivat luisteja.
  18. #18
    Tervetuloa joukkoon Sami! Jatketaan täällä vaikka meneekin roimasti ohi alkup. aiheen.

    Lainaa kirjoitti
    Kulutus on pysynyt tuon muutaman kuukauden aikana mita pyora on minulla ollut hyvin tarkasti 4.8 - 5.2 l/100 km.
    Mulla se pyöri viime kesänä n. 5.3 - 6 l/100 km. Syksyllä tarkistin putsarin ja näyttää siltä, että se on vaihtokunnossa. Tällä hetkellä kaavailen suodattimelle jonkilaista "Raymond Fels" viritystä. Vakioputsarista paperit pois ja vaikkapa jonkin crossipyörän putsarista modifioitu foam -osa paperin tilalle. Ratkaisu hengittää varmasti hyvin ja suodatus toimii takuuvarmasti. Putsariin käy tavalliset ilmansuodatinöljyt ja jopa moottoriöljy, *jos muistaa välillä "elvyttää" suodatinta. Kaikissa crossipyörissä on tällainen systeemi. K&N -filtteri täytyy putsata ja öljytä merkkikohtaisilla aineilla. Kaveriksi on tarkoitus laittaa Dynojetin suutinsarja ja ilmeisesti jokin avarampi putki.

    Louisin Hurric -putki olisi edullinen Moto-Velhoilta (tai sitten jopa Streetfighter), mutta eihän sitä tietenkään valmiina Africa Twiniin saa. Streetfighterin pönttö näyttää niin pienikokoiselta, että epäilen vaimennustehoa. Tietäisi vaan mihinkä pyörään tarkoitetussa olisi "lähes" sopiva alkupuki, jonka saisi Twiniin kenties kiinni pienillä muutostöillä. Äänetkin askarruttaa, ei sitä aivan törkeen kovia jaksa pitkään kuunnella. Mahdollisimman suora putki vaimentimelta käyrälle olisi varmaan lähinnä oikeata. Noita putkia ei vaan täällä pohjoisessa ole kenelläkään varastossa, jotta pääsisi mallaamaan sopivaa, eikä mittoja julkaista netissä.

    Lainaa kirjoitti
    Ai niin, sita ilmaboksia ei omien kokemuksieni mukaan kannata porata. Jouduin tukkimaan omastani ne ylimaaraiset reiat kun pyorasta tuli kenguru tuulisella kelilla ja yli satasen nopeuksissa. Ilmeisesti ilmanpaineen vaihtelut liikuttellivat luisteja.
    Olipa hyvä kuulla tuo tieto. Olen ollut kahden vaiheilla tuon reikien poraamisen kannalla. Nyt sain hyvän syyn, ettei tarvitse tehdä sitä.

    Ootko muuten sami missäpäin maailmaa, kun näppiksestä puuttuu ääkköset? Ajokausi siellä ainakin tuntuu olevan.

    Edit: Korjattu lainausta



    @, AT, RD07A
  19. #19
    Netissä oli jonku kreikkalaisen Telis nimisen äijän RD04 sivut misä se oli pannu Wisecot ja kaikkea hienoa tuohon pyörään. Ja kantta oli työstetty ja sitte ne pakolliset sliparit ja suuttimet ja kooännät. Piru vaan ko se sivu on näköjään puonnu WWW-kartalta kokonaan. Ite en oo ainakaan onnistunu löytään sitä kohta vuoteen.

    Se oli mielenkiintosta juttua ja oli kuulemma kokolailla heränny henkiin se mopo niillä värkkäyksillä..
  20. #20
    Niin, anteeksi vain asian viereen menoa kaikille, mutta joku muu aloitti :-)

    Moi Juh@. Vaikutan Irlannista kasin, lahelta Dublinia. Eilen oli St. Patrickin paiva ja siten koko maa juhlatunnelmissa. Taalla ajokausi jatkuu ympari vuoden, varsinkin rannikolla, mutta sadetta on kiitettavasti ajoittain.

    Tuo oman pyorani Laser Pro Duro on aika teravaaaninen, muutta rauhallisesti ajettaessa ok. Ostin sen kaytettyna 90 eurolla, eli ei ollut hinnan kiroissa. Saattaa olla etta vaihdan sen "vaimentimen" jossain vaiheessa johonkin hieman pehmeampiaaniseen ponttoon. Yhdysputki on hienosti tehty ja siina on jopa lampokilpi alkuperaisen vaimentimen kaltaisesti.

    Askartelin myos itse tuollaisen vaahtosuodattimen, mutta olen hieman skeptinen omani puhdistustehoon. En loytanyt mistaan aikoinaan donitsinmuotoista suodatinelementtia, vaan ostin jonkun krossipyoran lahinna kupolinmuotoisen virityksen. Siita piti leikata huippu pois. Se on lisaksi melko epasymmetrisen muotoinen, istuvuus suodatinrungon paalla on epataydellinen. Puristin vaahtomuovin paikalleen kevyesti nippusiteilla, mutta ei siita tosiaan taydellinen tullut. Silmamaaraisesti katsottuna kaikki musta oli kuitenkin pysynyt 5000 km:n ajan foamin oikealla puolella.

    Jos onnistut loytamaan hyvan elementin kerro minullekin. Tassa muutama sana viela siita rakentamista: Alkuperaisen suodatinpaperi on liimattu kanteen ja pohjaan epoksililla. Sama epoksi myos liimaa kannen ja pohjan kiinni metallirunkoon. Helpoin valmistustapa on vain leikata paperi pois ja jattaa se epoksi rauhaan. Vaarana on etta epapuhtauksia paasee silloin epatasaisen epoksikerroksen ja vaahtomuovin valista, eli mielestani kannattaa poistaa kaikki epoksi. Siina kuluu aikaa. Joku Dremelin tapainen laitos olisi hyva olla lattapaisen ruuvimeisselin tilalla, mita itse kaytin.

    Itse liimasin suodattimen rungon takaisin kasaan 2-komponentti epoksilla (esim. Araldit). Rungosta tuli hyva ja jaykka ilman sisimmaista verkkoakin. Sitten ei muuta kuin suodattimen oljyaminen epoksin kuivumista odotellessa (krossihemmot suosittelivat ihan normaalia moottorioljya) ja perinpohjainen puristus kuivaksi. Liiasta oljysta ei ole kuin haittaa, kun se kuitenkin muutamassa paivassa valuu suodatinkotelon pohjalle. Kunhan oljya on kauttaaltaan, hyva.

    Imuaanet tulivat kuuluville selvemmin kuin paperisuodattimella. Suorituskykya tuli lisaa vakioon verrattuna johtuen siita etta paperisuodatin oli likainen :-) Luulisin etta jos loydat sopivankokoisen elementin on tama itsetehty laitos varmasti hyva paljon sorateita ajettaessa kun sen saa pestya.

    Kustannukset olivat jotain muistaakseni 16 EUR suodatin ja noin 5 EUR epoksi mita loytyi jo talosta valmiiksi. Ai niin, meneehan sita moottooljyakin joku desi piloille oljyamisen aikana.
  21. #21
    Terveisiä vaan sinne Irlantiin.

    Ei ole nyt tuo pyörä/suodatin käsillä niin ei voi tarkistaa, mutta se saattaa olla tarvikeputsari. Näiden runkorakenteissa saattaa olla luonnollisesti eroja. Minun ajatus oli leikata pois sekä huppu että reunus. Sillonhan syntyy rengas jonka voi muotoilla mihinkä tahansa soikion muotoon. Mietin alkuun liimaamista, mutta taitaa ainakin kontaktiliimat liueta putsaria liuottimella pestäessä. Epoksilla liimaaminen tässä tapauksessa hankalaa. Pitää tarkastella tuota nippusidekiinnitystä.

    "Raymond Fels" muisteli, että XR600 suodattimesta saa sopivan. Paan infoa kunhan saan asian etenemään.
    @, AT, RD07A
  22. #22
    Lupasin paivittaa kulutustilanteen sen selvitessa 115 (alkup.)->125 suuttimien vaihdon jalkeen. Africa twinin digitaalitrippi naytti bensa-asemalla 394 km ja litroja meni hieman alle 19 (varatankille en viela siirtynyt, mutta lahella oli), eli vielakin ollaan vajaassa viidessa litrassa sataselle.

    Talla tankillisella tuli myos nautittua koneen kasvaneista menohaluista normaalia enemman, eli luulisin kulutuksen asettuvan naihin lukemiin. Kone tuntuu nyt tosi hyvalta, eli menohaluja on nyt selvasti vakiosuuttimia enemman. Myos aiemmin haitannut nykiminen esim. tasaisella satasen nopeudella on poistunut taysin.

    Olisi mielenkiintoista kayda dynottamassa pyora niin nakisi minkalaisia kappyroita sielta tulisi.
  23. #23
    Nostetaanpa tata aihetta taas hieman ylos.

    Kasper, saitko jo asennettua Dynojetit ja Leo Vincen? Tuliko hyva vaantokayra koneeseen? Omasta pyorasta on tullut nyt kokemuksia hieman ennemman ja olen edelleen tyytyvainen noihin 125-kokoisiin suuttimiin Laser-putken ja vakiosuodattimen kanssa. Moottoritiella vakiona vaivannut laimeus on taysin poispyyhitty ja tuollainen 130 km/h mittarinopeus tuntuu viela menevan aika pintakaasulla. Valityksia pitaisi seuraavaksi rukata etta saisi kierroksia hieman pudotettua. Kulutus on edelleen sama 5 l/100.

    Sitten asiaan littyen: Onko kukaan kokeillut tuota MRA:n Vario-Screenia Twinissa? TA-keskustelussa muutama aihe alaspain nimim. "Lake" tuntui kehuvan sita varauksin Transalpissa. Hieman tuo melun lisaantyminen ensisestaan huolestuttaa umpikyparan omistajaa, tosin korvatulpathan on keksitty. Lisasuoja sateelta ja kevatporriaisilta olisi selva etu.
  24. #24
    Lainaa (sami_hentunen @ Huhti. 28 2004,11:09) kirjoitti
    Nostetaanpa tata aihetta taas hieman ylos.

    Kasper, saitko jo asennettua Dynojetit ja Leo Vincen?
    Samaa täälläkin on odoteltu "sormi liipasimella", että lähdenkö samaan leikkiin. Jos tuo Dynojet -viritys tomii kertalaakista niin en lähde muihin ratkaisuihin.

    Aikaisemmin puhuttu foam viritys menee niin hankalaksi, etten siihen ryhdy eli pysytään K&N linjalla.

    Edit: Meille "enduro" kuskeille on avattu uusi keskustelufoorumi. Foorumi löytyy osoitteesta

    Edit 2: Linkkiä korjattu

    Pohjolan kurapyöräilijät



    @, AT, RD07A
  25. #25
    Lainaa (sami_hentunen @ Huhti. 28 2004,11:09) kirjoitti
    Kasper, saitko jo asennettua Dynojetit ja Leo Vincen? Tuliko hyva vaantokayra koneeseen? .
    Palikat ovat asennettuina, mutta penkkiin AT on menossa tällä tietoo vasta 3 viikon päästä.
    Säädöt on tällä hetkellä K&N neuvomissa asetuksissa. Tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin. Kulutus on tuollaiset ~5,3l/100km eli se puoli on pysynyt samanlaisena kuin ennenkin. Vaikea sanoa miten kulkupuoli muuttunut kun 6kk on aikaa kun viimeksi tuli ajettua vakio osilla.
    Huippunopeudesta sen verran, että -90 mallin RD04 laserin putkella, k&n:llä ja isommilla suuttimilla jää jälkeen, vastaavasti -97 mallin täysin vakio RD07 menee ohi hitaasti, mutta varmasti.

    Täytyy kertoilla sitten lisää kun saan at:n penkitettyä ja kokeiltua kaverin vakio twiniä.
    SE
  26. #26
    Mikä oli penkityksen tulos ?*



  27.  
  28. #27