Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Erittäin luotettavasta lähteestä (Suomi24):

    "...Motorrad lehti kertoo tuoreimmassa numerossa K1200S mallin pois vetämisestä pois markkinoilta nokka-akselivikojen takia. BMW sivuilta ei mainintaa asiasta..."
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    Täällä on ollut jo jonkin aikaa jupinaa aiheesta.

    Juttelin tuossa yhden maahantuojan kanssa asiasta. Liikkeissähän on jo esillä näitä esipainoksia, joita ei ilmeisesti saisi käynnistellä edes. Jotain feelua tullut ilmeisesti alihankkijoilta jonkun pinnoituksen/karkaisun/materiaalien kanssa ja sen vuoksi viivästyy. Ilmeisesti ongelma ei ole teknisesti ylitsepääsemätön, vaan lähinnä päänvaivaa aiheuttaa nyt logistiikka miten hoidetaan tehdyt ja työn alla olevat myllyt sujuvasti kondikseen. Tuolla foorumilla on myös jotain juttua perästä/kardaanista, mutta ongelma ei kyllä minulle vielä auennut. Lisäksi tuossa etupään hässäkkälinkussa on ollut jotain pientä ylikireyttä jumittamassa toimintaa.

    Täällä on toinen foorumi, jossa juttuja ko. moposta.

    No toivottavasti saan kunnossa oman jo tilaamani KS:n heti ensi keväänä, eikä vasta syksyllä.
    Dixi et animam levavi
  3. #3
    Ihan kiva jos nuo lapsentaudit karsiutuvat pois ennen K 1200 R -mallin lanseerausta.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  4. #4
    Olihan tosta juttua jo pari viikkoa sitten MCN:ssä. Samassa jutussa oli myös tietoa 1200 GS:n taka-akseli ongelmista.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  5. #5
    Samaa akseliongelmaa ilmeisesti tuossa KS:ssä. Jotain "välystä" tulee kun lämpenee? Mitähän siinä oikeasti tapahtuu ja haittaako mitään?
    Dixi et animam levavi
  6. #6
    Minäkin juttelin erään kauppiaan kanssa kun vähän tuota K1200S mallia olen katsellut sillä silmällä. Hän kertoi, että BMW on kutsunut pyörät huoltoon mahdollisten kampiakselivikojen vuoksi.
    - Rajatonta Voimaa! -
  7. #7
    Lainaa (Tommy @ Loka. 23 2004,13:08) kirjoitti
    Minäkin juttelin erään kauppiaan kanssa kun vähän tuota K1200S mallia olen katsellut sillä silmällä. Hän kertoi, että BMW on kutsunut pyörät huoltoon mahdollisten kampiakselivikojen vuoksi.
    Se kauppias varmaan sekotti kampi-ja nokka-akselin.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  8. #8
    Lainaa (ek@ @ Loka. 22 2004,21:18) kirjoitti
    No toivottavasti saan kunnossa oman jo tilaamani KS:n heti ensi keväänä, eikä vasta syksyllä.
    Näyttää vahvasti siltä, että ensi viikolla täytyy kaudä kaupat tekemässä. Ei tässä minulla ole kiire saada pyörää kevääksi, mutta tuo nykyinen ohjehinta on kuitenkin kohtuullisen matala, joten voi olla että se vielä nousee ensi vuonna.

    Mitä noihin lastentauteihin tulee, niin eiköhän takuu kuitenkin hoida nuo kuntoon?

    Ajokauttahan ei tuommoiset keskeytä, kun on muutama vanha luotettava italialainen, jolla voi sitten jatkaa ajamista jos Bemari pettää
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  9. #9
    Lainaa (raider @ Loka. 23 2004,16:06) kirjoitti
    Se kauppias varmaan sekotti kampi-ja nokka-akselin.
    Juu en osaa sanoa, mikä akseli oikeasti on kysessä. Noin kauppias asian ilmaisi sähköpostissa. Kyllä se muutoin pätevältä vekottimelta vaikuttaa. Saattaa kyllä Blackbird vaihtaa tallia, mutta katsotaan...
    - Rajatonta Voimaa! -
  10. #10
    Aika harvoin on tämän tason ongelmia autojen kanssa... Tekee kyllä minut yhä varmemmaksi (köyhyyden puolustus) siitä, että en ihan uutta mallia osta ikinä. Antaa innokkaampien harrastaa lastentautien kanssa...

    Ihan oikeasti - sama pätee kuin autoihin. Jos uusi vekotin joutuu korjaamolle yli päiväksi takuuaikana, se on kyllä allekirjoittaneen perheessä lyhytaikainen vieras.

    T: Nimimerkillä: "Japanilaisten autojen poispilaama"
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Lainaa (Tommy @ Loka. 23 2004,13:08) kirjoitti
    Minäkin juttelin erään kauppiaan kanssa kun vähän tuota K1200S mallia olen katsellut sillä silmällä. Hän kertoi, että BMW on kutsunut pyörät huoltoon mahdollisten kampiakselivikojen vuoksi.
    Mitkä pyörät on kutsuttu takaisin?
    Tiettävästi niitä ei ole vielä toimitettu asiakkaille.
  12. #12
    Niin, olen kuullut että yksi (1) pyörä ainakin olisi toimitettu asiakkaalle, Itävallassa, ja tämä pyörä olisi jouduttu palauttamaan jälleenmyyjälle tarkastuksia/muutoksia varten. Tosin toimituksien pitäisi alkaa 2005 alusta (?), eli voipi olla että nekin pyörät mitä mahdollisesti on asiakkaalle toimitettu, on ilman tehtaan lupaa jälleenmyyjän luovuttamia.

    Tieto on peräisin http://www2.i-bmw.com/ubbthreads/ubbthreads.php keskusteluista.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  13. #13
    Jos niillä palautuksilla tarkoitetaan niitä laitteita mitkä on olleet jo jonkin aikaa koekäytössä niin jälleenmyyjillä (suurimmilla sellaisilla Ameriikassa ja Euroopassa) kuin tehtaan väelläkin.
  14. #14
    noh, uusissa malleissa tahtoo löytyä aina joitain lastentauteja, jotkut ilmenevät vasta parinvuoden käyttö- ja myyntiajan jälkeen, kun enemmän ajettuja yksilöitä alkaa paljastella syömisiään.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  15. #15
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Kävin tänään istuskelemassa BMW k1200s:n.
    Turun TR-Pyörässä oli esittely-pyörä.. hieno peli..
    Kannattaa tutustua uudistuneeseen bemariin..
  16. #16
    K 1200 S:n vaihteiston on valmistanut OPEL ! Pystyyköhän Opeli tekeen edes vaihdelaatikosta kestävää. Onneksi se on kasettityyppinen, jotta se on helppo korjata jos ( kun ) se hajoo.
    Suzie
  17. #17
    Lainaa (suzie @ Joulu. 01 2004,10:54) kirjoitti
    K 1200 S:n vaihteiston on valmistanut OPEL ! Pystyyköhän Opeli tekeen edes vaihdelaatikosta kestävää.
    Onko Getrag Opelin omistuksessa? Mainittu firma on tuttu nimi myös ja nimenomaan autopuolella. Ja tekee Bemarille laatikoita.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  18. #18
    Lainaa (suzie @ Joulu. 01 2004,10:54) kirjoitti
    K 1200 S:n vaihteiston on valmistanut OPEL !
    Mistäs tämmöistä faktaa löytyisi?
    Dixi et animam levavi
  19. #19
    Juu, kävin Getrag:n kotisivuilla ja sieltä päätellen he valmistavat kaikki (ainakin uusien) R- ja K mallien vaihteistot, sekä Harley Davidson V-rod:n vaihteistot. Voisin jopa veikata että he ovat valmistaneet nuo vanhemmatkin R-mallien vaihteistot. (Kuva)

    http://www.getrag.com/185/185

    Mutta se että Opel jotenkin liittyisi tuohon ??? HäH?? Se että Opel käyttää Getrag:n suunnittelemaa vaihteistoa joissain autoissaan, ei ilmeisesti tarkoita sitä että nyt Bmw:ssä olisi Opelin vaihteisto. Käsittääkseni Getrag on yksityinen voimansiirtokomponenttien valmistaja joka suunnittelee/valmistaa vaihteistoja kaikille halukkaille.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  20. #20
    Getragin tekeleitä löytyy Fordeista, Volvoista ja edellä mainituista.
    Olen käynyt niiden tehtailla Ruotsissa (jonka ostivat n. vuosi sitten Volvolta), eikä se mikään paskempi firma ole.
    Keskittyvät täysillä erilaisten vaihdelaatikkojen tekoon.

    Getragin asiakkaita

    -Löytyy sieltä HD:kin

    Edit: URL



    Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
  21. #21
    Viimeisimmän tiedon mukaan kansiin tulee uudet nokat ja venttiilien painovivut (mikähän ne nyt olisi suomex) suuremmalla laakeripinnalla. Kanteen tulee muitakin muutoksia mm. venttiilien kulmat muuttuu. Venttiilitkin menee uusiksi, joten käytännössä koko kansi meni uusiksi.

    Sinänsä hyvä, että nuo viat löytyvät ennenkuin asiakkaat saavat pyöriä, mutta kyllä tässä vähän alkaa miettiä, että mitähän sitä tuli tilattua. *
    Dixi et animam levavi
  22. #22
    BMW = Björneborg Metal Werket
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  23. #23
    Olkoon vuosi 2005 armollinen myös BMW K1200S pyörille.


    ps. piti avata tämän vuoden saldo...
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  24. #24
    Lainaa (ek@ @ Joulu. 29 2004,18:01) kirjoitti
    Viimeisimmän tiedon mukaan kansiin tulee uudet nokat ja venttiilien painovivut (mikähän ne nyt olisi suomex) suuremmalla laakeripinnalla. Kanteen tulee muitakin muutoksia mm. venttiilien kulmat muuttuu. Venttiilitkin menee uusiksi, joten käytännössä koko kansi meni uusiksi.

    Sinänsä hyvä, että nuo viat löytyvät ennenkuin asiakkaat saavat pyöriä, mutta kyllä tässä vähän alkaa miettiä, että mitähän sitä tuli tilattua. *
    keinuvipu...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  25. #25
    Tyypillinen ketjureaktio. Keinuvipujen laakeripintojen kasvattamisen seurauksena niiden paino nousee joka aiheuttaa että joudutaan vaihtamaan jäykemmät venttiilinjouset. Jousien vaihdon seurauksena ilmeisesti on venttiilin seetikulmaa muutettu, että seetit kestävät suuremman jousivoiman rasitukset. Lisäksi koneen puristus-suhdetta lasketaan männät vaihtamalla, tämä aiheuttaa huhun mukaan noin 5-7hv tehonmenetyksen. En tiedä kompensoidaanko tuo jotenkin, eli onko tuleva kone sitten vain 160hv.

    Huhun mukaan bmw ei korjaa noita esisarjan pyöriä, vaan toimittaa asiakkaille kokonaan uuden pyörän sitten uudesta valmistuserästä.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  26.  
  27. #26
    Olipa nämä jutut sitte faktaa, tai fiktiota, niin tässä taas näkee ettei mitään täysin uutta tekelettä oikeastaan pitäisi mennä ostamaan.
    Vaikka kyllä mullakin tuota karkkia kovasti tekiskin mieli ja sain jopa ihmeen asiallisen tarjouksen - uskokaa, tai älkää - Mototripistä, niin liikkeessä esittämäni arviot mahdollisista lastentaudeista näyttävät käyvän toteen. Tuhansista testikilometreistä ja myyjän vakuutteluista huolimatta..

    Mutta tuskinpa tällaiset lastentaudit pelkästään bemuja koskevat. Aina kun tehdään jotain täysin uutta, niin joku siinä kokonaisuudessa tahtoo mennä pieleen. Ja seuraavissa malleissa korjataan aina edellisen mallin vikoja ja puutteita. Kunnes taas tehdään täysin uusi malli ja homma alkaa ikäänkuin alusta.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.