Hei.Minulla on nolanin 101 kypärä,jossa on pinlock sisävisiiri,jonka pitäisi olla huurtumaton **.Visiiri toimiin jonkin aikaa,mutta sitten huurtuu kypärän sisäpuolelta niin paljon että ei tahdo nähdä mitään *
Vaimolla on samanlainen kypärä joka ei huurru.
Huom.kypärä ei huurru visireinen välistä,vaan pinlock visiirin sisäpinnalta.
Onko muilla samanlaista ongelmaa **
![]()
Shoeissani on pinlockkia enkä enää muuta edes käytä, minkäänlaisia huurtumisongelmia ei ole ollut...
Onhan se sisäkalvo irti siitä ulkokalvosta, eli jos sitä sisäkalvoa painaa sormella keskeltä ulospäin niin se joustaa vähän ennenkuin ottaa visiiriin kiinni? Ja onhan se tiiviste joka siinä sisäkalvon laidalla kiertää tiiviisti kiinni visiirissä joka kohdaltaan?
Soittelepas maahantuojalle! Minä ostin nolaniin (81) sen liimattavan huurtumisenestokalvon, toimi muutaman viikon jopa erittäin hyvin, ja sitten kesken reissun alkoi huurtumaan oikein urakalla!!?? Maahantuojalta lupsivat uuden kalvon..
Suzuki SV1000S
Honda CBR600F
Hei. Olen kokeillut säätää sisävisiirin tiukkuutta eri kireyksiin ,(ajf @ Syys. 20 2004,11:48) kirjoitti
mutta ei ole auttanut visiiirin huurtumiseen.Huuurtuu edelleen*Nolanin pinolok sisävisiirissä ei ole liimapintaa/tiivistettä.Aikaisemmin minulla oli Nolanin 100E
kypärä,jossa ei ollut kyseistä ongelmaa sisävisiirin kanssa![]()
Itselläni on X-liten avattava kypärä, jossa on sama pinlock-visiiri. Eikä mitään huurtumisongelmia ole ollut koko sinä aikana, jonka olen kypärää käyttänyt. (Kovemmassa rankkasateessa visiiri kyllä vuotaa silkkaa vettä sinne sisä- ja ulkovisiirin väliin, mutta ei se silloinkaan huurru vaan valuu...)
Varmaan parasta ottaa yhteyttä myyjään.
Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
Just. Kuulostaa siltä että systeemi on täysin erilainen kuin tuossa shoeissa, missä se sisäkalvo vaan pujotetaan kahden pienen tapin väliin ja siinä kalvossa on laidalla ohut silikoni"tiiviste", joka pitää sen sopivasti irti varsinaisesta visiiristä. Eli mitään säätöjä ei ole, se vaan on ja toimii(unnah @ Syys. 20 2004,14:26) kirjoitti
![]()
Juu, mulla kanssa Shoein kypärä ja Pinlock visiiri. Kypärän varsinainen visiiri huurtuu sateella reunoilta, minne Pinlock ei yllä, mutta sillä ei juuri ole vaikutusta näkökenttään.![]()
Etenen rauhallisesti. Se on varmin tapa päästä perille.
Honda CBF 600S -04
Käytän myös Nolan N 100:aa. Pinlock visiiri meni minulla huuruun ihan samoin kuin pelkkä visiiri.
Lisäksi pinlock aiheutti jonkinasteista häiritsevää kaksoiskuvaa.
Niinpä olen siitä luopunut.
Ducati 900 SS
Mullakin on Shoein kypärässä pinlock-visiiri estämässä turhaa huurtumista. No, tänään meni taas liikkeellelähdössä tosi sumuiseksi ja minä mielessäni jo harmittelin turhaa hankintaani. Asiaa tarkasteltuani totesin, että huurussa olivat silmälasini -ei siis visiiri ollenkaan. Mitenkäs pokat saisi pysymään kirkkaina näillä keleillä ? Visiiri auki/raollaan ei passaa ajella kun vedet tulee silmistä niin herkästi.
Mä kokeilin kelkkailuaikoina vaikka mitä linimenttejä rilleihin, mut mikään muu ei auttanut kun teipata nenänvarresta tiiviisti kypärän alareunaan, jotta ei tippaakaan hengitysilmaa pääse kypärän sisään. Vähän aikaavievä ja epämukava toi systeemi kyllä on...(S.P. @ Syys. 27 2004,22:23) kirjoitti
Don´t tread on me!
Piilarit vois olla aika kova vaihtoehto jos lasit huurustuu![]()
Epävirallinen .ORG irckanava:
#moottoripyora @ IRCNet
Current:
Honda CBR1000RR -05
Ex:
Suzuki GSX1300R -05
Honda CBR600F -00
Suzuki GSR600 -06
Suzuki GSX-R1000 -02
Honda CBR600F -94
Silmäleikkaus ehkä parhain, joskin ei halvin, mut mä oon ainaki valmis maksamaan 2000€ jos sillä pääsee eroon lasien haitoista.
Don´t tread on me!
Minulla on arain condor kypärä ja siinä fog city huurtumisen estävä kalvo. Se on liimalla kiinni koko reunan alueelta, keskeltä on vähän irti visiiristä. Tämä systeemi ei huurru, ei sitten millään. Ei huurtunut vaikka kävin saunassa kokeilemassa, ulkopuolelta huurtui kyllä mutta ei sisäpuolelta. Asenus vaatii vähän huolellisuutta. Ei minkään laisia heijastumia tai näkökentän sumentumista.
Hö miks kikkailla kaiken maailman kalvojen kans. kannattas ostaa Kunnon kypärä mis jutut on huomioitu valmiiks !
S1 nimeen vannon.![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Näin käy myös omalla kohdallani ja toukokuun alussa anoppilaan ajellessani huomasin että -7 pakkasessa pysyi pinlokki visiiri sulana kun taas pinlokin ulkopuolella tavan visiiri olikin sitten jo ihan jäässä. Mikähän kypärä oli eka jossa pinlokki oli vakiona?(kokkopa1 @ Syys. 23 2004,20:25) kirjoitti
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Kävin elokuussa Eiran sairaalassa. Lähtökohta -4 ja hajataittoo 0,75 molemmat öögat.(sami71 @ Loka. 18 2004,23:24) kirjoitti
Lopputulos = saldo n. 3500€ miinuksella ja ajokorttinäkö ilman laseja (lopun ikää ??). Outoa, kun pidin välissä laseja n. 15 vuotta.
Honda CBF 600S -04
Arvostan hämäränäköäni sen verran paljon, varsinkin kun pimeässä tulee ajeltua melkoisesti, etten nyt ihan heti vaihda laseja leikkaukseen...(kokkopa1 @ Loka. 24 2004,15:49) kirjoitti
Kyllähän noista nykyään uhotaan ettei vaikutus hämäränköön ole kovin suuri ja jotkut väittää että hämäränäkö jopa paranisi, mutta uskon sitten kun tästä saa tietoa jostain luotettavasta lähteestä.
Noh, kai se tekniikka kehittyy. Eipä noista laseista niin isoa haittaa toistaiseksi ole ollut.
Joo, sen voin sanoa, että hämäränäkö heikentyi selkeesti ja kuulema vie jopa puoli vuotta, että se palautuu ennalleen. Tosin ei se niin paljoa hekentynyt, ettei voisi hämärässä ajaa.(ajf @ Loka. 24 2004,17:53) kirjoitti
Itse uskon leikanneeseen lääkäriin, koska kaikki muukin näön palautumisessa on pitänyt paikkansa.
Honda CBF 600S -04
Nimimerkki leikattu jo vuonna -96 kun homma Suomessa oli alkutekijöissään! Näkö edelleen aivan priima. Halpa homma siitä että saa olla ilman lasien haittaa(sami71 @ Loka. 18 2004,23:24) kirjoitti
.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"