Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Eli, onkos käytössä aurinkolasit vai tumma visiiri. Minkälaisia kokemuksia kullakin..kiittäen. Mulla kirkas visiiri ja hankaan, et hommaanko tumman visiirin vai jotkut solarit jotka sopii potan sisälle..
    Suzuki GSR600
    Suosittelen lämpimästi ns. iridium visiiriä, sillä tummalla visiirillä ei näe pimeässä ja sateessa mitään, mutta iridium toimii paremmin!!!

-C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
    Itselläni on Schubert Concept jossa on erillinen aurinko lippa joka on säädettävä.. joten ei välttämättä tarvitse olla laseja päässä.
    Tosin kyllä toisi pidän laseja nyös koska visiiri auki on mukava ajella
    Reissut mielessä........
    Löytyy kirkas, iridium ja tumma (musta) racing visiiri. Tummaa tulee eniten käytettyä, vaikka iridium ehkä paremmin suojaa suoralta auringon häikäisyltä.. Laadultaan AGV:n tumma visiiri on vaan laadukkaampi.. siinä on sisäpuolella huurteenestokalvo,tear-off nupit ja istuu tiiviimmin pottaan. Kirkasta tulis käytettyä korkeintaan sadesäällä, kun illallakin tuppaa aurinko paistamaan simmuun taivaanrannasta..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Mulla on shoeissa iridiumi ja se toimii hyvin. Mutta arskatkin toimii jos ei halua investoida ~100e iridium visiiriin.
    Pain is just weakness leaving the body
    Iridium täälläki mut mun iridium on sen verran tumma kumminki et ku lähti ajelee ni joutu kyl vähä miettimää et mihikkä aikaa ois tulossa kotia päin et joutuuko ottaa repun mukaan mihi sitte piti laittaa kirkas visiiri.
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
    Crossikypärä+Uvex-lasit *
    Kypärän lippa torjuu enimmät sun shinet *

nuo mun uvexit taitaa olla laskettelu hommiin tehdyt *, mutta niissä on pari lyömätöntä ominaisuutta: jotenkin "vahvistavat" kontrastia, pilvinen sää näyttää kirkkaammalta, mitään ötököitä ei pääse simmuun välistä, Anti-Fog päällyste(!) , Ja olivat tarjouksessa *
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
    Itelläni on schubertin s1 jossa erillinen päältä laskeutuva aurinkolippa..enkä kyl enää muuta huoli!!
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
    Suomyn 1R:ään löytyy kirkas, iridium ja savu. Toi Suomyn iridium on niin tumma, ettei sillä kyllä hämärässä tee mitään. Toisaalta taas kirkkaalla säällä on kyllä erinomainen.

Eniten tulee käytettyä tota savuvisiiriä, jolla nyt pimeässäkin näkee sen verran ettei ajaminen mene ihan arvailuksi.
    Yamaha YZ250F -08
    SM530R 2008 (myynnissä: http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/944213 )
    Yksi ääni lisää Schuberth Conseptille Ja halutessa tuolla onnistuu myös leukaosa ylhäällä, aurinkovisiiri alhaalla ajelu
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Tumma visiiri on komeen näkönen , mutta käytännöllisyys huono. Siis jos lyhyeksi aiottu ajoreissu venyykin pimeän tuloon saakka, niin ajaminen on suorastaan vittumaista. Varsinkin kylmään aikaan. JA varsinkin jos vielä sade yllättää...(nimim. kokemusta on * *)

Laadukkaat aurinkolasit ja parin sentin "teippilippa" visiirin yläreunaan toimii säällä kuin säällä! Mulla on lisäks vielä keltainen pinlock visiiri, joka nyt vähän auttaa häikäisyyn. Ja suojaahan aurinkolasit kuumalla kelillä visiiri auki ajaessa ees hiukan silmiä esim. pölyltä, pikkukiviltä ja varpusta pienemmiltä ohjuksilta...

Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Itselläni on musta visiiri Araissa. Päivällä toimii loistavasti ja hämärälläkin siitä näkee läpi ihan ok. Esim kirkkaina kesäöinä ei mitään ongelmaa. Ajan myös 99% ajasta valaistulla alueella, jolloin visiiri toimii hyvin myös pimeällä ja sateella.

Edit: Eli hommaa siis tumma visiiri, se on myös viileen näkönen...

-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
    Mulle jäi viime kesän Euroopan reissulta käsiin Schuberth S1:n, enkä kyllä varmaan vaihda enää ikuna kypärää. Kaveri sellaisen osti toissa vuonna reissulta ja harmitti, kun en itse ostanut silloin. Noh, joka vuosi viisaampana ja ehtihän sitä sitten tänä vuonna sijoittamaan. Sen lisäksi, että kypärä on järjettömän hiljainen, niin integroitu aurinkolippa on sanoinkuvaamattoman hyvä Euroopan teillä, missä tunneleita on siellä sun täällä ja pisimmät muutaman kilometrin mittaisia. Ala nyt sitten siinä ottaan arskoja pois...

Ai niin...hehkutetaan vielä kypärän hyviä ominaisuuksia: syksyn tultua oli jännä ajella, kun ei visiiri vetänyt huuruun ollenkaan, vaan näkymä oli kirkas kuin kesällä...joo, nyt loppuu hehkutus...
    Helppoo kuin heinänteko! Tosin...eihän kaikki osaa sitäkään...
    Jos aurinkolasit ostat niin älä osta polarisoituja jos meinaat pitää visiiriä kiinni..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Mulla on kans pelkät aurinkolasit.
    Ei sitten haittaa jos pimeä sattuu yllättämään kesken reissun
    Ja visiiri auki on mukava ajella, varsinkin keväisin
    [ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
    Käytössä on kolme erilaista pinlock-visiiriä. Kirkas, tumma ja iridium, noista iridium on selkeästi tummin ja sillä ei pimeällä paljoa tee mieli ajella. Tummennetusta näkee pimeälläkin sen verran että matka jatkuu. Ja kaikki pinlockilla ja noihin tummiin on tullut vedettyä vielä mustalla sähköteipillä sen pinlock-kalvon ulkolaidan mukaan. Toimii mukavasti jopa aamu- tai ilta-aurinkoa vastaan ajaessa.

En vaan pidä aurinkolaseista. Varsinkaan kun ne pitäisi olla vahvuuksilla.
    Kyllä polarisoivia laseja voi käyttää visiirinkin kanssa. Ei vaan kannata ostaa niitä kaikista halvimpia ja siis huonoimpia! Ihan sama juttu muidenkin arskojen suhteen. Jos on edes kohtuullisen tasoiset linssit, jotka on vielä asianmukaiset tummuudeltaan, niin voi ihan huoletta ajaa tunnelissakin, koska niillä näkee sielläkin!
    Ja voimakkuuksillakin saa vaikka mitä, esim. polarisoivaa, kaarevia jne!
    Mutta se onkin sitten ihan eri juttu että onko kypärä moiseen soveltuva.

Itse käytän tummaa visiiriä kesäisin ja syssymmällä kirkasta ja arskat mukana tarpeen mukaan.
    Visiirinä kirkas joka useimmiten auki ja sitten reiskat.

Tekis kyllä mieli hommata enduro/krossi kypärä, visiiri ahdistaa.

Ja lippa olis kiva.
  19.  
    Ite oon todennu kirkasvisiiri/arskat parhaaks vaihtoehdoks, kun noi ajoreissut monasti venähtää odotettua pidemmiksi kun ei malta lähteä kotiin.... Joskus ajanu pimeessä pitkiä matkoja tummalla visiirillä ja se on kyllä niin turvattoman olosta puuhaa että ei ihan huvikseen viitti.

Tosin täytynee ens kesänä kokeilla iridiumia, ihan vaan sen takia että se on niin coolin näkönen