Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Minkälainen fazeri on ajaa kaks päällä ja millaisia kommentteja kyytiläiset ovat antaneet?
    edelleenkin kesää odotellessa
  2. #2
    Tästähän varsinainen Fazeri palsta on tullut viimeaikoina. Mun kyytiläinen ainaskin tykkää, persaus sillä puutuu samaan tahtiin ku itelläkin, joten ei ongelmia. Penkki sais olla vähän leveempi kauttaaltaan. Tehoa on tietenki tarpeeksi kaks päällä ajoon joka tilanteessa ja mikä parasta, vääntöä riittää alhaalta asti. Nyttemmin perän korotuksen seurauksena näkee takamatkustajakin jo hieman paremmin eteen sieltä selän takaa, Tästäkin positiivisia kommentteja siis...

    Ei fasua voi haukkua 2 päälläkään, mut mikään homosohva se ei kyllä ole!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  3. #3
    Ei oo moitteen sanaa kuulunut takapenkiltä. Luulisin, että yksi parhaista pyöristä kyytiläisen kanssa. Kun löytyy sekä mukavuutta, että tehoa.
    ..kettu kuittaa
  4. #4
    (poistettu tili)
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 07 2004,10:33) kirjoitti
    Nyttemmin perän korotuksen seurauksena näkee takamatkustajakin jo hieman paremmin eteen sieltä selän takaa, Tästäkin positiivisia kommentteja siis... *
    *
    Off topic, mutta kerro tosta perän korotuksesta:

    - miksi, kuka teki, mitä maksoi (noin), suositteletko muillekin, mitän osia tohon tarvitaan?
  5. #5
    Hain romukaatikselta rosterilattaa (1e), vein metallipajalle jossa leikkasivat koiranluut plasmalla piirtämääni malliin (10e). Mallin otin alkuperäsistä koiranluista mut piirsin 1,5cm lyhemmiksi. Jep, sitten hiihdin yhelle toiselle pajalle jossa mukava tyyppi poras 12mm.n reijät luitten päihin ilmaiseksi. Sit heitin vain ko kapulat paikalleen... Perä nousi tolla 1,5cm luitten lyhennyksellä arviolta 3-4cm. Ohjaus herkistyi hieman ja modin seurauksena säädin lopulta koko takapään jousen uudelleen, tuntui näet aivan liian kovalta uusilla luilla... Nyt se on justiinsa hyvä ja ennen kaikkea sporttisempi. Eli hain vain ulkonäköä ja sitä et perä ei tunnu laahaavan alhaalla kyytiläisenkään kanssa. 11e tuli siis maksaan kokonaisuudessaan. Laskin samalla hiukan etuputkia, joten nyt pyörä on huomattavasti nopeammin reagoiva, ei tosin liikaa vielä. *

    Etupään laskulla sain myös takapään nostosta johtuvan liiallisen maavaran kuriin, eli uskaltaa laittaa sivujalalle ilman et tarttee pelätä kaatuvan. Perän nosto myös vaikuttaa sit keskijalan toimintaan, eli mulla vielä just voi laittaa keskiseisontatuelle mut millikin ylemmäs ni tolla tuella ei tekis enää mitään. * Suosittelenkin siis ettei kannata yli 1,5cm.llä niitä luita lyhentää...1cm riittää jo, ite jouduin mutulla miettiin et paljoko lähen lyhentään, onneks osu suht nappiin. * Suosittelen jos tuntuu et perää vois nostaa, eli ei tosiaan mikään MUST temppu... Tuonhan saa takasin normaaliksi 3 min. työllä. Eli mikään peruuttamaton toimenpide ei tosiaan ole...

    P.S Editoin sitä mukaa kun huomaan kirj.virheitä!!!



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #6
    (poistettu tili)
    Kaikki Suomen kilofasut, ajakaa yhteen!

    Ensi kesänä siis, jotta voidaan mulkoilla modauksia!
  7. #7
    Ei muuten paskempi idea. Ens kesäksi vois Fazer kokoontumisen laittaakkin pystyyn!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  8. #8
    Ihan hyvin kulkee 2päällä, perä tosin on alhaalla ja ajovalojen säätämiseen menee tupakkia eli ne luut voisi pistää tilaukseen kun jousen säädöt ei kovin pitkälle riitä. Jotenkin tulee sellainen raskas mikä laahaa persiissä meininki vaikka hyvin se toimii edelleen. Penkissä ei moitteita paitsi se voisi olla takana karvan verran pidempi. Kuskin hyppyrimäki menee suht kauaksi ja metrejä riittää joten kyytiläisen tunnelma on aika tiivis varsinkin perälaukun kera. Silti satulan pinnoite on jämäkkää eli matkustaja pysyy hyvin paikallaan kovemmassakin jarrutuksessa.

    Jostakin pitää whinettää taas mutta oikeesti paras vehje mihin olen näppini iskenyt tähän mennessä
    Ruiskun kun vielä laittaisivat ni se ois siinä *



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  9. #9
    Ihan hyvä keulii kaks päällä. Takajousituksen esijännitystä kun kiristää pari kolme pykälää, tulee huomattavasti parempi.

    Emännän kommentti "ihan hyvä" *
    Hänellä kokemusta er-femmast ja pikkufasust aikasemmi.

    Hyvä idea kilofasujen kokoontuminen.

    ja *
  10. #10
    Lähinnä huoli on ollunna siinä, että rouvalla on pituutta 178cm ja sitä kautta pitkät jalat. Onpi nimittäin harvinaisen tympiää istua polvet korvissa.
    edelleenkin kesää odotellessa
  11.  
  12. #11
    Lainaa (kurapolku @ Loka. 07 2004,18:04) kirjoitti
    Lähinnä huoli on ollunna siinä, että rouvalla on pituutta 178cm ja sitä kautta pitkät jalat. Onpi nimittäin harvinaisen tympiää istua polvet korvissa.
    Itse olen myös fazerin takapenkillä käynyt eikä pituuteni (185) ole ollut älytön ongelma, verrattuna esim. istuessa kyykkyjen takapenkillä, jossa takapenkkiläisen polvikulma on vielä jyrkempi. Näkyvyys kyykystä tosin huomattavasti parempi.

    Tietenkin kustomeissa lienee matkustajan mukavin istua.