Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 79:een 79:sta
  1. #61
    Lainaa (temppa @ Loka. 10 2004,15:02) kirjoitti
    Ei -03 Firebladea voi verrata 10-kawaan eikä -04 rykköseen. Ne on eri aikakauden pyöriä. -04 1000 rr Fireblade on samaa aikakautta kawan 10 r:n kanssa. 954 rr taas zx-9r:n kanssa.
    Hmm.. tarkennus lienee paikallaan:
    -kymppiärrä oli (luonnollisesti) -04
    -Gikseri -02 tai -03 (legolaksen) ja
    -Rykkönen -02

    Olivat vertailukelpoisia tai ei, mutta lähes tuhatkuutioisia sporttimopoja kaikki..
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  2. #62
    Lainaa (tommipommi @ Loka. 11 2004,13:51) kirjoitti
    Mitä Kisun huippunopeuteen tulee, olen mä ajanut bladen nopusmittariin 299 *muutamankin kerran.
    TommiBomberi: Kirjoitin että se kelaa ainakin sen lukeman mitariin.. Varalaskupaikka loppui kesken...

    Ensi kesänä pitää koittaa jossain päin Suomea tutkaa vastaan (siis ei enää tiellä.. ) ihan virallisessa nopeuskisassa..
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  3. #63
    Lainaa (JiiCBR @ Loka. 17 2004,16:41) kirjoitti
    Vantaan BW:ssäkin oli ainakin yksi -03 myynnissä, johon oli jouduttu myyjän mukaan kone vaihtamaan lohkon rikkoontumisen vuoksi, tämän myyjän mukaan koko kone oli vaihdettu.
    Muutamassa muussakin kuulemma on ollut sama vika.

    Vaan hyvähän se oli ajaa, tuntui jonkin verran kerrerämmältä kuin -04 1000rr.
    juu vaihtavat ennemmin koko koneen kuin vain lohkot. se lohkonvaihto-operaatio on aika työläs (vienee aikaa liikkeeltä 2-5 pv). Ja koneen täydelliseen avaukseen liittyy aina omat riskinsä. kampiakselin linjaaminen suoraan ei ole ihan nopeasti tapahtuva juttu vaan aikaa palaa oikeiden osien tilaamisessa.

    Muistelen (dementialla höystettyä mutua) että ensimmäiseen lohkovauriokoneeseen olisi vaihdettu pelkät lohkot ja sen jälkeen alettiin vaihtamaan koko kone.



    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  4. #64
    Tietääkseni kannattaa kattoa jos vm 03:sen hommaat, että mottia oltais vaiheltu, koska siinä on ollut lohkosssa, jotain vikoja kuten jo jotkut ovatkin kertoneet. Itselläni on CBR 954 vm 2003 ja hyvässä kunnossa tuntus olevan ja ilman ongelmia on kulkenut... lisäksi tiedossani olisi Fireblade 1997 myynnissä, joka on väritykseltään ja ehkäpä jopa kunnoltaan unikki kappale Suomessa.... ilmoitelkaahan vaikka email, jos joitain kiinnostaa
  5. #65
    Mikä voisi olla vikana kun jouduin työntämään pyörän käyntiin kun akku ei ottanut kunnolla latausta vastaan. Pyörä lähti työntämällä käyntiin mutta kun seisoi 15 minuuttia tyhjäkäynnillä, sammuikin yhtäkkiä. Sitten kun yritti työntämällä käyntiin ei enää onnistunutkaan. Kun työnsi vaihde päällä ja vapautti kytkimen niin takapyörä lukkiutui eikä pyörinyt. Laitoin pyörän lataukseen ja vajaa tunnin päästä kokeilin startata ja hyvin lähti käyntiin...?!
  6. #66
    Akkumlaattori sökö.

    Mikäli jatkat rikkinäisellä akulla kikkailua, seuraavaksi hajoaa jännitteensäädin ja laturi. Akkukauppaan hopihopi.
  7. #67
    Hei Honda tietäjät huom!


    Tuli ostettua tuollainen 2002 vuoden 954 jolla mittarissa 37tkm. Pyörä alkoi ääntämään epämääräisesti ja tänään ajaessa moottoritietä kesken ajoa kolahti kaksi kertaa ja nytkäytti ketjuja. Äkkiä kytkin pohjaan ja tienlaitaan. Pyörä kävi normaalisti, mutta kilkatti ja kun käynnistin pyörän uudestaan niin hirveä kilkatus eturattaan takaa. Yritin muutaman metrin verran ajaa eteenpäin niin nytkäytys ja kolahdus kuuluu. Pysäytin pyörän siihen. Käynnistäessä vapaalla oleva pyörä kilkattaa epämääräisesti, kun laittaa vaihteen silmään ja pitää kytkintä pohjassa ääni häviää, mutta heti kun kytkimen laskee niin alkaa kolina. Kokeilin pyörän käynnistää vapaalla mutta kytkin pohjassa jolloin ääntä ei kuulu. Joten olen aika varma, että vika on vaihteistossa.

    Mikähän näissä hajoaa tällaisilla oireilla? osaako joku neuvoa

    Kiitoksia etukäteen
  8. #68
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jos olet liikkeestä ostanut, niin vie ongelma heille. Myös privakaupassa myyjä vastaa mahdollisista piilevistä vioistä, mistä ei ole kerrottu. Ota myyjään yhteyttä ja kerro mitä o tapahtunut.

    Älä käytä enää konetta, ennen avaamista. Joko koneen pystyy korjaamaan tai sitten tilalle vaihtokone. Hyvän koneen voi saada about 1000€. Vanhan koneen osistakin voi saada jotain käytettyjen osien jälkimarkkinoilla.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  9. #69
    Yksityiseltä ostettu. Sehän on selvä, ettei myyjän tarvitse ottaa kantaa.. Käräjille on turha viedä tämmöistä asiaa.

    Toivoisin nyt näiden kanssa pelanneilta jotain vinkkiä mikä hajoaa yleensä tai vastaavaa. Onko tyyppivikoja?
  10. #70
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa temetius kirjoitti Katso viesti
    Yksityiseltä ostettu. Sehän on selvä, ettei myyjän tarvitse ottaa kantaa.. Käräjille on turha viedä tämmöistä asiaa.

    Toivoisin nyt näiden kanssa pelanneilta jotain vinkkiä mikä hajoaa yleensä tai vastaavaa. Onko tyyppivikoja?
    Eli omaan piikkiin...... Joissakin tapauksissa esim. siirtäjärumpu mennyt paskaksi!!

    Avaa kone, jos peukalot oikeassa paikassa ja kuvaile tuhot.

    Netin ja foorumin kautta konetta ei voi korjata, voimme vain antaa hyviä tai huonoja ohjeita.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  11. #71
    Onko näissä 954 mahdollista purkaa laatikko ilman koneen leväyttämistä. Mielestäni muutamassa fireblades.org foorumilla näytti siltä...
  12. #72
    Pyttyjä/mäntiä ei tarvinne irrottaa, kun halkaisee alapuolelta, mutta kyllähän toi silti aika levällään on:
    http://www.fireblades.org/forums/hon...lots-pics.html
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

    How far can you travel when you're six feet underground?
  13. #73
    Moi.

    Ilmeni pari päivää sitten ongelma, ettei -03 954rr lähde käyntiin.

    Startti pyörittää pirteästi, käynnistykseneston punainen valo palaa pari sekuntia virtojen päälle laitoin jälkeen ja sammuu, kuten pitääkin. Sulakkeet näytti kaikki olevan silmämääräisesti ehjät, kun eilen illalla pimeässä taskulampulla niitä tarkistelin.

    Virtojen päälle laiton jälkeen käy normaali surina/latausääni (ilmeisesti bensapumppu) muutamat sekunnit. Tappokatkaisija ei ole off asennossa. Kun tappokatkaisijan laittaa off ja tämän jälkeen on, niin jostain syystä katkaisijassa tuntuu olevan mahdollinen kosketusvika. Jokin rele kuulostaa räpsyvän kuskin penkin oikealla puolella. Ja tämä aloittaa aina uudestaan "latausäänen".

    Mikähän rele siellä mahtaa olla tai onko jollakulla jotain ideaa, mikä on mahdollisesti vialla? Voiko tappokatkaisijan ohittaa hetkellisesti kokonaan, jotta voi testata onko tappokatkaisijassa vika?

    Pitäisi saada pyörä vietyä perjantaina ajamalla talviteloille 300km päähän, saas nähdä onnistuuko.

    Kiitos jo etukäteen.
    Viimeksi muokannut: -Ap-; 30.09.2015 klo 17:21.
    Honda CBR 954RR -03
  14. #74
    Lainaa -Ap- kirjoitti Katso viesti
    Moi.

    Ilmeni pari päivää sitten ongelma, ettei -03 954rr lähde käyntiin.

    ...........
    Päähän juolahti koittaa antaa apuvirtaa autosta ja heti hörähti käyntiin. Vaikka mopon oma akku jaksoi pyörittää hyvin starttia, niin ei silti startannut. Uusi akku haettu ja pyörä taas tien päällä.
    Honda CBR 954RR -03
  15. #75
    Nuo akun kyykkämis ongelmat liittyy näissä yleensä jännitteen säätimeen tai staattoriin ellei akku oli ihan oikeesti vanha ja tiensä päässä. Itsellä auttoi staattorin vaihto, maksavat muistaakseni n 140€. Staattorin mittaukseen löytyy täältä voorumilta jostain ohje jota itsekkin tuli tavattua. Mittaa nyt ensin mitä mopo lataa. Ettei tarvitse heti uudelleen mennä akku kauppaan.
  16. #76
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 954 rr kirjoitti Katso viesti
    Nuo akun kyykkämis ongelmat liittyy näissä yleensä jännitteen säätimeen tai staattoriin ellei akku oli ihan oikeesti vanha ja tiensä päässä. Itsellä auttoi staattorin vaihto, maksavat muistaakseni n 140€. Staattorin mittaukseen löytyy täältä voorumilta jostain ohje jota itsekkin tuli tavattua. Mittaa nyt ensin mitä mopo lataa. Ettei tarvitse heti uudelleen mennä akku kauppaan.
    Ellei sähköhommat parane vaihtamalla uuteen akkuun, niin silloin kannattaa harkita tämän ikäisessä pyörässä koko systeemin uusimista. Eli, uusi käämi + jännitteensäädin ja akku. Avot' ja taas toimii seuraavat 10v.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  17. #77
    Lainaa 954 rr kirjoitti Katso viesti
    Nuo akun kyykkämis ongelmat liittyy näissä yleensä jännitteen säätimeen tai staattoriin ellei akku oli ihan oikeesti vanha ja tiensä päässä. Itsellä auttoi staattorin vaihto, maksavat muistaakseni n 140€. Staattorin mittaukseen löytyy täältä voorumilta jostain ohje jota itsekkin tuli tavattua. Mittaa nyt ensin mitä mopo lataa. Ettei tarvitse heti uudelleen mennä akku kauppaan.
    Uusi akku myös tyhjänä. Työntämällä käyntiin ja sai ajettua 300km. Nyt talviteloilla. Täytyy käydä ostamassa jännitemittari ja tarkastaa nyt ensiksi latausjännite ja sitten alkaa tutkimaan missä vika. Kiitos vinkistä.
    Honda CBR 954RR -03
  18. #78
    Moro!

    Tuli näin loppukesästä ostettua -02 vuoden 954:nen! Vaikka kilometrejä on pyörään kertynyt jo 47tkm, niin on kyllä viimesen päälle siisti, eikä moottorissa/vaihteistossa ole vielä havaittavissa mitään normaalista poikkeavaa! Itsellä noin 600 kilometriä takana yhtä hymyä

    Pitikin kysymäni, että onko joku ostanut matkustajan penkin tilalle ducktailia/seat coveria vai mikä sen nimi nyt ikinä onkaan? Ja jos on, niin mistä? Onhan noita Ebay täynnä, eivätkä ne juuri mitään maksakaan, mutta kysynpä kokemuksia silti.
    Honda CBR 954rr vm. -02
    Honda CBR 1100xx vm. -04
    Honda CBR 600F vm. -00
    KTM EXC 250cc vm. -97
    Aprilia RS 125cc vm. -03
  19.  
  20. #79
    Lainaa Jont3 kirjoitti Katso viesti
    Moro!

    Tuli näin loppukesästä ostettua -02 vuoden 954:nen! Vaikka kilometrejä on pyörään kertynyt jo 47tkm, niin on kyllä viimesen päälle siisti, eikä moottorissa/vaihteistossa ole vielä havaittavissa mitään normaalista poikkeavaa! Itsellä noin 600 kilometriä takana yhtä hymyä

    Pitikin kysymäni, että onko joku ostanut matkustajan penkin tilalle ducktailia/seat coveria vai mikä sen nimi nyt ikinä onkaan? Ja jos on, niin mistä? Onhan noita Ebay täynnä, eivätkä ne juuri mitään maksakaan, mutta kysynpä kokemuksia silti.
    Tilasin eBay:stä parinkympin Kiina-kopan omaani aiemmin kesällä. Ilmeisesti ihan toimiviakin kapistuksia saattaa saada, mutta minulle tullut koppa oli käyttökelvoton; kiinnityspulttien etäisyys sopivasti 5mm pielessä ja lukitusmekanismiin tuleva hakanen vajaan sentin liian kaukana kiinnityspulteista. Ei siis mene modaamatta paikoilleen.

    Lisäksi kopan keltainen väri ei ole lähellekään samaa sävyä Hondan keltaisen takakatteen kanssa. Vähän kuin vertaisi banaania ja appelsiinia.
    Suzuki GSX-R 1000 K2
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123