Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Kiinnostaisi kovasti jossain vaiheessa hankkia BMW:n nykybokseri, lähinnä R1100S-malli houkuttelee. Joskus vuosia sitten ajelin muutaman vuoden -81-mallisella BMW R100:lla ja vieläkin pää kääntyy kun kulee bokserin hyrinän. Siitä jäi erittäin hyvät fiilikset ko. peliä kohtaan.

Olen joitain vuosia pörrännyt Ducatin sportilla ja kiinnostus muihinkin eurooppalaisiin ja etenkin bemua kohtaan on taas kasvanut. Olisi kiva tietää minkälainen tämä nykyinen sporttibokseri on käytössä. Itse ajelen nurkissa ja jonkun verran matkaa ja arvostan Ducatissa vääntöä ja sopivan muttei liian sporttista ajoasentoa. Bemussa kiinnostaa bokseriperinteen ja itse merkin lisäksi alkuperäiset näköön istuvat laukut ja ilmeisen harkittu kokonaisuus. Olenko oikeassa vai oikeassa?
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Jaahas, nyt kyllä kiinnostuksesi osuu oikeaan kohteeseen.

Itselläni on 2001 mallinen R1100S jossa on korkea plexi, ohjaustangot korkeammalla (eli touring versio) ei ABS:sää, leveä takavanne (5,5 tuumaa eli 180 mm läskille), BMW:N omat laukut, Givin takalaukku (takateline sopii yhteen BMW:n sivulaukkutelineitten kanssa) ja sylinterisuojat.

Olen ajanut sillä nyt reilut 67000 km ilman mitään ongelmia. Pääosin pitkää matka-ajoa kotimaassa ja pitkin eurooppaa ja jonkun verran kaupunkia. Aavistuksen vakiota korkeamman ohjaustangon takia selkä ei väsy kaupungissakaan. Useamman kerran on ajettu reippaasti yli 1000 km päivämatkoja. Saksassa voi ajaa tankillisen toisensa jälkeen keskinopeutena 170 -180.
    Matalan painopisteensä ja hyvän alakierrosväännön takia mainio peli myös mutkateillä ja cruisailussa.
    Tankillinen (18 ltr) kestää nopuksista riippuen 200-270 km.
    Säännöllisesti huollettu merkkikorjaamossa.
    Metzeler Z 4 tai Bridgestonen B 20 ovat parhaat alla.

On sitten huoleton peli (kun on se kardaanikin) ja olen enemmän kuin tyytyväinen.
    Seuraava on ehdottomasti samanlainen. En tosin tiedä koska vaihtaisin kun nykyisessä mitään vikaa ei ole ja kunto on hyvä.

Suosittelen
    Kumminkin
    Jotain tuon suuntaista odotinkin. Hieman vaan huolestuttaa tämä maahantuojan jälkimarkkinointipolitiikka, eli onko pääkaupunkiseudulla palvelua? Siis Mototrippiä lukuunottamatta? Ottamatta edes kantaa Mototripin palveluun.

Sitäpaitsi puheet nykybokserien vika-alttiudesta ovat saaneet minut huolestumaan. Tosin niiden puheiden takana on eräs suuri moottoripyörien jälleenmyyjä ja sen huolto, jolta otettiin BMW:n edustus pois tässä jokin aika sitten. Eli ehkä siellä ei kehuta bemaria viran puolesta, tosin siellä ei kehuta eurooppalaisia merkkejä muutenkaan.

Pääkaupunkiseudulta löytynee muutama korjaamo, ei välttämättä merkkikorjaamo, joka huoltaa bemuja ongelmitta. Täytyy löytyä, eh? Ettemme ole pulassa sitten.
    Kaksi kautta takana S:llä, enkä ole katunut ostosta.Tehot riittää tälläiselle aikamiehelle mainiosti.Jotenkin vaan tuntuu,että ensivuonna olisi tulossa R1200 S (veikkaus).Se voisi olla seuraava pyöräni jos siihen tarvetta.Katso kurinpäitten mobile.de sivuilta kuinka mahdottomasti kyseisiä pyöriä on sielä tarjolla.Suomessa aika pieni tarjonta.Voisi olla järkeä tuottaa sieltä.
    Pitkän jahkaamisen jälkeen (vuodesta -99) sain tänäkesänä ostettua R1100S:n, enkä ole katunut hetkeäkään ostosta.

Arvostan yli kaiken luotettavuutta, korkeaa suunnittelu-, viimeistely- ja laatutasoa, joita siis bmw edustaa. Lisäksi pidän tuon ulkonäöstä, se on sopivan erilainen, myöskin teknisten ratkaisuidensa osalta. Siedän ne pienet omituisuudet mitä bmw:ssä on, kun tiedän että masiina pelittää aina. Vekottimen suorituskyky on normaaliin matka ajoon ja työmatkaliikenteeseen todellakin riittävä, eikä teho ja varsinkaan ajo-ominaisuudet vielä ole kesken loppuneet edes kovemmassa "räppäämisessä". Vääntöä koneessa on ruhtinaallisesti, jopa yllättävän paljon verrattuna edelliseen pyörääni joka oli 145hv japsikyykky. Kuitenkaan ei ihan jokapäivä tule ajettua yli kahtasataa, niin suorituskyvyllä niissä nopeuksissa ei ole niin suurta merkitystä.

Noita "omituisuuksia" on lähinnä ruiskun toiminta, kone ei keskikierroksilla (2500-4000rpm) aina vedä ihan tasaisesti. Alussa hirvitti suuri öljynkulutus, joka nyttemmin on pienentynyt ja muutenkin kuulemma on tyypillistä sisäänajon aikana. Lisäksi vaihteiston toiminta tuntui aluksi hiukan kankealta, joka kuitenkin on osoittautunut enemmänkin kuskin tottumattomuudeksi.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
    Ensimmäinen kesä Isolla BoxeriÄssällä on ajettuna eli noin 4.000 km. Vielä en osaa sanoa, pidänkö pyörästä paljon vai oikein paljon. Todennäköisesti ensi ajokausi vahvistaa käsityksiäni.

Oma pyöräni on taivaltanut tähän mennessä vajaat 40 tuhatta. Öljynvaihdot sun muut perushuoltotoimet on helppo tehdä itsekin. Ainoa pinnaa vaativa värkkäyskohde taitaa olla tankin irrottaminen joissakin huoltotöissä.

Ruisku pelaa hienosti ja meno on tasaista, kunhan venttiilivälykset ovat oikeat ja läppien synkronointi on kohdillaan. Meno on aika rivakkaa yli 4.000 kierroksilla, jolloin öljyäkin palaa hieman enemmän kuin alemmalla murinalla.

R1100S:ä käsittelevää teknistä kirjallisuuttakin saa mukavasti ja lisävarusteita löytyy ainakin Wunderlichilta. R1100S on varma tuleva klassikko. Suosittelen, sillä onhan siinä sitä jotakin. Myös pyörän koko on kohdillaan, ei mikään kippurakyykky.

Hanki BMW, et pety.
    Lainaa (tyl @ Loka. 07 2004,22:13) kirjoitti
    Hanki BMW, et pety.
    Näin tein, kiitos kommenteista. Nyt on pihassa musta R1100S, se joka seisoi myytävänä Vantaan BW:ssä lähes kaksi vuotta.

Vuosien haave toteutui vihdoinkin.
    Onneksi olkoon!!
    Kumminkin
    Lainaa (tapjar @ Huhti. 08 2005,10:15) kirjoitti
    Lainaa (tyl @ Loka. 07 2004,22:13) kirjoitti
    Hanki BMW, et pety.
    Näin tein, kiitos kommenteista. Nyt on pihassa musta R1100S, se joka seisoi myytävänä Vantaan BW:ssä lähes kaksi vuotta.

Vuosien haave toteutui vihdoinkin.
    Lykkyä uudelle mopetille! Olkoon voima kanssasi ja kilometrit runsaita ja nautinnollisia. Bokseri-Puimuri on omanlaisensa. Niin kovin, kovin erilainen, mutta sairautta eli ei - siitä alkaa pitää. Ei tuota nipponinpyörillä ajelevat ymmärrä.

Soon vähän kulmikas - kuten kytkinkin verrattuna öljysellaiseen. Moottorista tunteee, että mäntä tekee työtä ja kun ensimmäistä kertaa jarruttaa liikennevaloihin ja keula ei niiaakkaan, niin huomaa, että tässä on sitä jotain! Kun ensimmäisen kerran joudut heittämään hätäjarrutuksen märällä asfaltilla (kuten minä tänä aamuna) opit arvostamaan ABS-järjestelmää.Kun keksit haluavasi säästää rahaa ja haluat huoltaa tuon itse - uomaat, että tuo on hämmästyttävän helppoa! HYVÄ PERUSPYÖRÄ! Ei välttämättä Ferrariin verrattava raketti, mutta niin monessa suhteessa hyvä ja luotettava kapine
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (Ctrl @ Alt+Del+Huhti. 08 2005,20:00) kirjoitti
    Lykkyä uudelle mopetille! Olkoon voima kanssasi ja kilometrit runsaita ja nautinnollisia. Bokseri-Puimuri on omanlaisensa. Niin kovin, kovin erilainen, mutta sairautta eli ei - siitä alkaa pitää. Ei tuota nipponinpyörillä ajelevat ymmärrä.

Soon vähän kulmikas - kuten kytkinkin verrattuna öljysellaiseen. Moottorista tunteee, että mäntä tekee työtä ja kun ensimmäistä kertaa jarruttaa liikennevaloihin ja keula ei niiaakkaan, niin huomaa, että tässä on sitä jotain! Kun ensimmäisen kerran joudut heittämään hätäjarrutuksen märällä asfaltilla (kuten minä tänä aamuna) opit arvostamaan ABS-järjestelmää.Kun keksit haluavasi säästää rahaa ja haluat huoltaa tuon itse - uomaat, että tuo on hämmästyttävän helppoa! HYVÄ PERUSPYÖRÄ! Ei välttämättä Ferrariin verrattava raketti, mutta niin monessa suhteessa hyvä ja luotettava kapine
    Ekat 600 km takana ja tuntuma senkun paranee. Olen entistä vakuuttuneempi valinnastani.

Kiitoksia! Mitä tulee kulmikkuuteen, entisessä Ducatissani oli PALJON kulmikkaampi kytkin, lähinnä on-off -tyyppinen. Joten tämä tuntuu kuin olisi siirtynyt rata-autosta limusiiniin. Ducati oli parhaimmillaan kovassa ajossa mutkatiellä, mutta kaupungissa se oli ikävä ajettava. R1100S tuntuu olevan - lainatakseni ystäväni buimuristin sanoja - ei paras missään, mutta erinomainen kaikessa.

Omassani ei valitettavasti ole ABSeja, mutta lämpökahvat on ja niitä on kiitelty viime päivinä. Eilenkin illalla oli Kaivarissa 2 astetta lämmintä.

Lainaa (tapjar @ Loka. 05 2004,14:44) kirjoitti
    Sitäpaitsi puheet nykybokserien vika-alttiudesta ovat saaneet minut huolestumaan. Tosin niiden puheiden takana on eräs suuri moottoripyörien jälleenmyyjä ja sen huolto, jolta otettiin BMW:n edustus pois tässä jokin aika sitten. Eli ehkä siellä ei kehuta bemaria viran puolesta, tosin siellä ei kehuta eurooppalaisia merkkejä muutenkaan.
    Tietääkö kukaan miksi BW menetti BMW:n edustuksen ?
    Tässä taannoin oli TM:ssä mopohuoltotesti, BW sai niiiiin hyvät arvostelut että en yhtään ihmettelisi että BMW-suomi olisi ottanut edustukset pois pelkän "laatutason" perusteella???

Tosin syy taisi olla se että BMW vaati jälleenmyyjiltään että pyörät pitää olla eri myyntitilassa erillään muista merkeistä, ja kun BW ei ilmeisesti tähän suostunut, edustus lopetettiin. Tosin BW:llä kun on pääkaupunkiseudulla kaksi isoa myymälää, voi olla että bmw-suomen mielestä riittää yksi myynti/huolto alueelle. Nämä siis vain villejä arvauksia.
    Lainaa (Boxer @ Huhti. 17 2005,21:06) kirjoitti
    ...syy taisi olla se että BMW vaati jälleenmyyjiltään että pyörät pitää olla eri myyntitilassa erillään muista merkeistä, ja kun BW ei ilmeisesti tähän suostunut, edustus lopetettiin. Tosin BW:llä kun on pääkaupunkiseudulla kaksi isoa myymälää, voi olla että bmw-suomen mielestä riittää yksi myynti/huolto alueelle. Nämä siis vain villejä arvauksia.
    Eiköhän se jotenkin näin ollut. BMW:n vaatimat tilaratkaisut ja näkyvyys oli liikaa... kai..

Mitens muuten vielä tosta R1100S:stä jos puhutaan, onko kellään kokemusta sekä matalasta että korkeasta pleksistä? Omassani on matala stonga mutta korkea pleksi, ja pleksin ohjaama virtaus tuntuu osuvan kaulan seudulle aika tehokkaasti. Jos päätä painaa vähänkin alas, alkaa kypärässä senkertainen kohina, ettei sitä kuuntele erkkikään. Täytyy siis ajaa "ryhdikkäästi", jolloin virtaus ohjautuu siististi ja kaikki on hyvin.

Kuinka matalampi alkuperäinen pleksi toimii verrattuna korkeampaan? Kokemuksia? En viitsisi ostaa sitä tietämättä / koeajamatta, koska se maksaa n. 150 €.
    Juu kokemusta on noista plekseistä senverran, että aikoinaan kaverin S:llä tuli ajeltua ja siinä oli "comfort" paketti eli korotettu stonga sekä pleksi. Itse kun olen 187cm pätkä, niin tuo stonga aiheutti semmoisen ajoasennon, että viima ravisteli päänuppia niin pahoin, että oli oma S:ssä hankittava. Onneksi omassa on vakio stonga ja pleksi, jolloin kurottaudun hivenen enemmän eteen, ja pleksi ohjaa ilmat paremmin, että ei ravistele nuppia. Toi korotettu yhdistelmä sopii siis lyhyemmille hivenen paremmin, tai niille jotka haluavat ajaa enmmän touring asennossa. Itse olen oikeasti mieltynyt matalempaan asentoon.

Asensin muuten lauantaina Remus Racing putket S:ääni (kattikin lensi nurkkaan), ja täytyy sanoa, että kyllä aikuista äijää lapsettaa kun käynnistää koneen. Äänet on semmoista luokkaa, että hymyilyttää koko ajan. Aivan mahtavat soundit.
    Vääntö parani alakierroksilla, mutta en kyllä havaitse jos tehoa olisi tullut lisää. Tätä itse asiassa hainkin. Nyt pitäisi sitten hankkia jonkinlainen lastukin vielä. Sopisikohan tuo Laserin chippi tuon Remuksen kanssa hyvin yhteen?
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
    Lainaa (toma @ Huhti. 19 2005,14:08) kirjoitti
    Asensin muuten lauantaina Remus Racing putket S:ääni (kattikin lensi nurkkaan), ja täytyy sanoa, että kyllä aikuista äijää lapsettaa kun käynnistää koneen. Äänet on semmoista luokkaa, että hymyilyttää koko ajan. Aivan mahtavat soundit.
    Vääntö parani alakierroksilla, mutta en kyllä havaitse jos tehoa olisi tullut lisää. Tätä itse asiassa hainkin. Nyt pitäisi sitten hankkia jonkinlainen lastukin vielä. Sopisikohan tuo Laserin chippi tuon Remuksen kanssa hyvin yhteen?
    Uskoisin, ettei pleksin kanssa pelaaminen lopulta paljoa voi tilannetta parantaa, nykyisellä ei päätä kuitenkaan ravistele mikään muu kuin mainitsemasi viehätys ko. pyörään.

Mulla on kanssa Remuksen putkisto ilman kattia, mun versiossa on "katin" jälkeisessä pystyputkessa pieni paksunnos eli välivaimennin. Tämä ei liene se mm. Mototripin myymä Remuksen Full Racing -putki (jotain 750 €), vaan se kalliimpi välivaimenninmalli (n. 1300 € (!!)). Onko sun Racing-versiossa tätä välivaimenninta?

Törinät on kuitenkin kohdallaan. Olen itsekin leikkinyt ajatuksella lastusta, esim Wunderlichilta löytyy eri versioita putkiston ym. mukaan. Mene ja tiedä, toisaalta voimaa on riittävästi muutenkin kun ajo on pääasiassa kruisailua.

Nostelin tässä yks päivä alkuperäiset vaimentimet ja katin kellariin talteen ja totesin, että kylläpä painaa. Pyörä on keventynyt varmaan 10 kg putkiston vaihdon myötä..

Lainaa (tapjar @ Huhti. 19 2005,15:36) kirjoitti
    Nostelin tässä yks päivä alkuperäiset vaimentimet ja katin kellariin talteen ja totesin, että kylläpä painaa. Pyörä on keventynyt varmaan 10 kg putkiston vaihdon myötä..
    No kyllä tuo mun Remus paketti painoi melkein saman kuin alkuperäinenkin, mutta ne soundit, Räyh

Mun putkistossa ei ole välivaimenninta, vaan kollektorilta nousee tuplaputket suoraan vaimentimelle.

Ostin suoraan Königiltä nuo, ja paketin tilausnumero oli: 073702 087598LR hintaan 750Eur. Olin tyytyväinen että tuli tuolla tuplanousulla, sillä onhan siinä "katu uskottavuutta" enemmän
    Tuossapa komea käärmeenpesä. On siis nousut oikein kahdella röörillä. Siihen kun yhdistää tarpeeksi radikaalin lastun niin kuulemma lyö moottorijarrussa puolen metrin lieskaa putkesta.
    Mulla vaan vähän poksauttelee..
    Sanoovatten 1100 S:n olevan toiseksi urheilullisin bokseri ikinä heti tämän uuden ST:n jälkeen. Tämä on toisen käden tietoa ja sanokoon asiasta enempi tietävät lisää. Itse ne ole S_
    :llä ajanut koskaan.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Lainaa (r1150r @ Huhti. 21 2005,18:46) kirjoitti
    Sanoovatten 1100 S:n olevan toiseksi urheilullisin bokseri ikinä heti tämän uuden ST:n jälkeen. Tämä on toisen käden tietoa ja sanokoon asiasta enempi tietävät lisää. Itse ne ole S_
    :llä ajanut koskaan.
    Entisenä S:n (65000tkm) ja nykyisenä ST:n omistajana (tosin vielä vasta noin 400 Km) voisin sanoa että S on hiukan enemmän BMW mäiseen urheilullisuuteen painottuva peruspeli. ST on , jotenkin "pehmeämpi" käytöksinen hiukan ja enemmän matkailuajoon tarkoitettu. Puhtia uudesta myllystä tulee hiukan erilailla ulos ja ajotuntumaan vaikuttaa myös että ST on välitetty hiukan pitemmäksi moottoriin nähden kuin S. Jokatapauksessa loistopeläjä kumpikin.
    Kumminkin
    Lainaa (tapjar @ Huhti. 21 2005,15:12) kirjoitti
    Tuossapa komea käärmeenpesä. On siis nousut oikein kahdella röörillä. Siihen kun yhdistää tarpeeksi radikaalin lastun niin kuulemma lyö moottorijarrussa puolen metrin lieskaa putkesta.
    Mulla vaan vähän poksauttelee..
    Niin tuota lastua nyt harkitsen. Hankkisiko Laserin vai Wunderlichin? Laserin sais 250:een mutta Wunderlichin taasen vajaaseen 400:aan Euroon?

Sanokaa te, kumman ottaisi?? Kai tuo Laserin lastu toimisi kanssa Remuksen putken kanssa?
    Mistäs samaiseen pyörään saisi sivulaukut halvalla ? Siis muualta kuin Wunderlichistä
    Lainaa (Peltzi @ Touko. 15 2005,13:59) kirjoitti
    Mistäs samaiseen pyörään saisi sivulaukut halvalla ? Siis muualta kuin Wunderlichistä
    Käsittääkseni malliin löytyy jotain ihan näiltä tavallisilta laukkuvalmistajilta kuten Kappa ja Givi jne. Tuleeko ne sitten oleellisesti halvemmaksi kuin das Alkuperäinen, en osaa sanoa.

Kuinkas muuten nykybokserissa säätyy/säädetään tyhjäkäynti? Onko ne kaksi messingin väristä säätöruuvia läppärungoissa asian kanssa tekemisissä? Jos on, onko ne mekaaniset rajoittimet läpälle vai ilmaruuvit? Kääntelin niitä vähän ja saman verran kumpaakin eikä oikein ollut mitään vaikutusta joten palautin samaan asentoon... Pitäis saada tyhjäkäynti johonkin 1200 rpm:ään sen 1000:n sijaan kun se vähän rötköttää siinä. Säätivät sen huollossa minusta liian alas. Taisi olla hutasemalla tehty kun tämä ei ole ainoa mihin olen ollut tyytymätön siinä huollossa. Jälleen kerran; ei ollut valtuutettu BMW-huolto...

Juu, tarkistin Givin sivuilta: löytyy laukkusarjaa. Ohessa kuva telineistä (>huokaus<). Myös Kappa valmistaa vastaavia värkkejä S:ään.

Kehuisin alkuperäistä aika siistiksi.

[QUOTE= (tapjar @ Touko. 16 2005,13:27)]
    Lainaa Peltzi,Touko. 15 2005,13:59 kirjoitti
    Kuinkas muuten nykybokserissa säätyy/säädetään tyhjäkäynti? Onko ne kaksi messingin väristä säätöruuvia läppärungoissa asian kanssa tekemisissä? Jos on, onko ne mekaaniset rajoittimet läpälle vai ilmaruuvit? Kääntelin niitä vähän ja saman verran kumpaakin eikä oikein ollut mitään vaikutusta joten palautin samaan asentoon... Pitäis saada tyhjäkäynti johonkin 1200 rpm:ään sen 1000:n sijaan kun se vähän rötköttää siinä. Säätivät sen huollossa minusta liian alas. Taisi olla hutasemalla tehty kun tämä ei ole ainoa mihin olen ollut tyytymätön siinä huollossa. Jälleen kerran; ei ollut valtuutettu BMW-huolto...
    Ilmaruuveja ovat. Ja jos/kun käväisit noita pyöräyttämässä, ovat ruiskurungot ehkä synkan tarpeessa.
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (tapjar @ Touko. 16 2005,13:42) kirjoitti
    Juu, tarkistin Givin sivuilta: löytyy laukkusarjaa. Ohessa kuva telineistä (>huokaus<). Myös Kappa valmistaa vastaavia värkkejä S:ään.

Kehuisin alkuperäistä aika siistiksi.
    Joo ... aika syvältä sanon minä * Kai se täytyy maksaa alkuperäisistä 750 kurrea , vai saako jostain halvemmalla ?

Nimimerkillä: Ei ihan perseaukinen, mutta kuitenkin ...

Lainaa (Ctrl @ Alt+Del+Touko. 16 2005,17:43) kirjoitti
    Ilmaruuveja ovat. Ja jos/kun käväisit noita pyöräyttämässä, ovat ruiskurungot ehkä synkan tarpeessa.
    Niin minäkin ajattelin, enkä siksi lähtenyt niitä sen enempää ruuvailemaan kun en tiennyt miten homma pelaa. Ainakin se käy nyt tyhjäkäyntiä samalla tavalla kuin huollon jälkeen, ja osakaasulla 2000-3000 kierroksilla hyvin tasaisesti, joten oletan etten saanut suurta vahinkoa aikaan. Harmina on siis ainoastaan tämä hieman alhainen tyhjäkäynti, viisari heiluu justjajust yli 1000:n ja kone vähän ravistaa. Kun "ryyppy"-vivulla avittaa tyhjäkäynnin 1200:n kohdalle, kuulostaa jo tosi hyvältä ja käy niin tasaisesti että.

Pitänee poiketa joskus jossain tolkun korjaamolla säädättämässä läppikset ja tyhjäkäynti.

27.  
    Juuh,, kyllä se tyhjäkäynninsäätö pitäs noin mennä, eli niitä messinkiruuveja aukipäin, niin suurenee. Pitäis tietysti tehdä synkkamittarin kanssa, mutta en usko että suurta "epäsynkkaa" saa aikaan jos tarkasti kiertää saman verran kumpaakin. Tosin varmaankin parempi että käyttäs synkattavana ja sanos että haluaa tyhjäkäynnin siihen ohjearvoon 1100+-50, koska tuo synkkaaminen on kuitenkin aika tärkeetä.