Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Ostin käytetyn mopon keväällä Helsingin CW:stä. Osto päätökseen vaikutti suuresti liikkeen lupaama turva (12 kk. 200e omavastuu MOOTTORILLE)
    Mopo toimi hyvin 1,5kk ja sitten vaikeni kone. No,ei se mitään,vehe takaisin ja korjaus turvan piikkiin...
    Liikkeestä luvattiin etsiä vikaa ja soitella perään. Mitään varoituksia pitkästä korjausajasta ei tullut.
    Parin viikon perästä ilmeni vika: kaikki venttiilit sökönä. Jäin taas odottelemaan yhteydenottoa. Viikon kuluttua toimitusjohtaja soitti ja kertoi, että vika ei kuulukaan turvan piiriin. Turva ei kata kulumisesta aiheutunutta rikkoontumista. Tällaisista erittelyistä ei ollut mitään puhetta tai tekstiä missään ostohetkellä. "avokätisesti" liike lupasi puolittaa korjaus kulut jotka olivat arviolta 800€ (osat+8h töitä).
    Soitin asiasta kuluttaja-asia miehelle jonka mielestä omavastuu olisi pitänyt olla 200€.
    Jäin odottelemaan mopon valmistumista...
    Kun mopon viemisestä oli kulunut 2kk. kuluttaja-as. mies soitti liikkeeseen josta lyötiin luuri korvaan. Käännyin asiassa lakimiehen puoleen tarkoituksena purkaa koko kauppa.
    Vihdoin 3 kk kuluttua mopo oli valmis. Hinta:2500€ josta minun osuus puolet! Luvatun 8 tunnin sijasta töihin oli mennyt 25 h.
    Laskuun oli mm. lisätty liikkeen virheestä johtunut kannen uudelleen lähettäminen koneistamoon.
    Mopo köllii liikkeen turvallisessa huomassa edelleen...
  2. #2
    mulla korjattiin cw:n piikkiin tai tosi halvalla. Mut se olikin pieni juttu vain. Onhan näitä juttuja kuultu ennenkin cw:stä. Varmasti vituttaa.
  3. #3
    Työkaveri tuossa kertoi esimerkin ko.puljun tavasta toimia ongelmatilanteissa.Olivat kaverilleen hakeneet putiikista uuden pyörän.Kotiin päästyään huomasivat että "rattilukko" oli rikki.
    Soitto liikkeeseen,milloin pyörän voi tuoda takuukorjaukseen.
    Ehdottivat jarrulevylukon ostamista,koska ko.korjaus voipi tulla aikast kalliiksi."Ihan kiva....mutta kun pyörässä on takuu,juurihan me sieltä teiltäpäin lähdettiin",johon myyjä:
    "Joo,mutta kyllä helpommalla pääsisit,jos sen lukon hommaisit".
    Asia on edelleen pöydällä,ja aikaa kulunut jo toista kuukautta.
    Jos jännitystä hakee kaupantekoon,suosittelen ko.liikettä.
    It only takes willpower.
  4. #4
    Pistän kaupan omalle mustalle listalleni. Kiitos infosta.
  5. #5
    Taitaa olla vanhat ketjut pudonneet liian alas kun ihmiset erehtyneet taas asioimaan tuolla... Menis nyt saatana jo nurin toi pulju, toki toivon että kaikki epäonniset saisivat asiat hoidettua ennen sitä.
  6. #6
    Mielenkiintoista. Olen ostamassa uutta pyörää (ekaa) ensi kevät mielessä ja kysyin juuri 5min sitten tuolta tarjousta koska heillä näyttää olevan 4v takuu kaikille uusille.. mutta jos turva todellisuudessa toimii noin huonosti niin sitten taidan skipata kyseisen paikan.

    Toivottavasti CW kommentoi jotain asiaan.
    Only way to feel the noise, is when it's good and loud.
    Z750
  7. #7
    Kyllä pahalta kuullostaa->haisee...
    Toivottavsti saat(te) asiat järjestykseen ko. "liikkeenharjoittajan"kanssa!!!
    life is life-tät täädä dä
  8. #8
    Ihmiset vaan menee tohon "4:n vuoden takuu"-lankaan. Takuu nimittäin toimii vain cycleworldissa, ei yhdessäkään virallisesssa huoltopisteessä!!!

    Elikkäs takuusta pitää aina taistella heidän kanssaan ja lisäksi he kyllä vetävät kotiinpäin aina kuin mahdollista.

    Ihan pian sieltä joku varmaan vastaa jotain ihme löpinää ja kiukuttelee asiakkaan toiminnasta jne...

    Siitä firmasta on kyllä kuultu jo ihan tarpeeksi huonoa, onneksi voimme olla ostamatta sieltä mitään.
  9. #9
    Kannattaa selata viestiketjuja pidemmältäkin ajalta, jos jaksaa. Sieltä löytyy reiluja tarinoita ko. puljusta.
    Yamaha YZF R1 -04
    KTM 450 EXC -05
    Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR -04
  10. #10
    ...ja CW:n kommentti(mikäli joskus tulisi) olisi tietty taas! täysin asiakkaan kommenttia päinvastainen...niinkuin ennekin... * *Ylläri olisi jos jotain muuta 'ilmenisi'...



  11. #11
    Juu, mulla puolestaan on suurin odotus siihen, koska tulee CW:n vastine tuttuine uhkauksine oikeustoimilla
  12. #12
    Ja täällä joitain viestiketjuja, aiheesta CycleWorld
    *** mopoton ***
  13. #13
    Miten kauan poijjaat jaksaa "kaataa" Cycle Worldia?
    Vuodesta toiseen samaa kapinaa, mutta CW on ja pysyy.
  14. #14
    Eiköhän he osaa tehdä sen aivan itsekkin.....tuskin kaipaa apua....
  15. #15
    CW on jopa mainostanut tällä forumilla!
  16. #16
    Yllättävää toimintaa CW:ltä!
















    not.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  17. #17
    Vastaus xxx (Kawa 76).

    Ostit meiltä 17.4.2004 Kawasaki ZXR 750 (vm -89) merkkisen moottoripyörän. Kyseessä on siis 15 vuotta vanha moottoripyörä. Olemme kuitenkin vielä myöntäneet ko. ajoneuvolle 12 kk käyttöturvan.

    Org.palstalla ovat menneet käsitteet uuden moottoripyörän takuu ja käytetyn moottoripyörän käyttöturva sekaisin. Meidän ainutlaatuisen pitkä uusien pyörien 4v takuu käsittää 2v tehdastakuuta ja 2 seuraavaa vuotta liikkeemme vastuulla olevaa takuuta. Käytetyn pyörän käyttöturva ei ole takuu vaan ostajalle myönnettävä turva yllättävien konerikkojen yms. varalle.

    Olet 8.8.2004 eli vajaan kahden kuukauden kuluttua ostostasi tuonut pyöräsi meille käyntiinlähtö ongelmien vuoksi. Korjaamollamme todettiin puristuspaineiden olevan liian alhaiset ja näinollen koneen olevan liian "väljä". 15 vuotta vanhan mp:n moottori oli kulunut ja vaati isoa remonttia kuntoon saattamiseksi. Käytetyn pyörän käyttöturva ehdoissa sanotaan mm. seuraavaa: "Käyttöturvan perusteella korjataan vaurioitunut osa siihen kuntoon, jossa se MP:n myyntihetkellä oli. Niin sanotusta luonnollisesta kulumisesta johtuvat viat eivät kuulu KT:n piiriin". Keskustelimme tilanteesta yhdessä ja meidän aloitteesta ehdotimme, että jakaisimme kustannukset puoliksi. Näin sovittiin ja työt aloitettiin.

    Pitää myös huomioida, että pyöräsi käyttö- ja jälleenmyyntiarvo nousevat huomattavasti, kun se on täysin peruskorjattu ja laskuksi on esitetty vain 50% korjauskustannuksista.

    Orgilaisille tiedoksi vielä, että uusiin pyöriin myöntämämme +2 vuoden lisätakuussa ei ole tehty vielä yhtään hylkäävää takuupäätöstä. Aloitimme poikkeuksellisen pitkän takuun myöntämisen vuoden 2002 alusta ja nyt ovat siis ensimmäisen vuoden pyörämme olleet kauden lisätakuulla.


    Yhteistyöterveisin,
    Okku Granlund
    Cycle World Oy

    p.s. Nimimerkki Jyrhen: kuvailemaasi tapausta emme tunne, lienee tapahtunut jossain muussa liikkeessä


    Edit: kysyja ei itse nimeaan tassa julkaissut, joten pois.



  18. #18
    Muuten en liikettä tunne, mutta asiallisen tuntuinen oli vastaus.

    Näinhän se yleensä on, että asioissa on ainakin kaksi eri puolta, ja kun ei niistä molemmista + muista asiaan liittyvistä jutuista tiedä, ei kenenkään ulkopuolisen kannata liian nopeasti ryhtyä tuomaroimaan. Vaikka se joskus niin hauskaa olisikin..
    * Arctic Ranger *
  19. #19
    Lainaa (rico @ Loka. 06 2004,17:16) kirjoitti
    Muuten en liikettä tunne, mutta asiallisen tuntuinen oli vastaus.

    Näinhän se yleensä on, että asioissa on ainakin kaksi eri puolta, ja kun ei niistä molemmista + muista asiaan liittyvistä jutuista tiedä, ei kenenkään ulkopuolisen kannata liian nopeasti ryhtyä tuomaroimaan. Vaikka se joskus niin hauskaa olisikin.. * *
    Eihän tuossa vastineessa ole mitään esim. työtuntien kolminkertaistumisesta, kuluttaja-asiamiehen tapauksesta, kannen koneistamoon lähettämisestä, kuukausia kestäneestä asian hoidosta...
    Rakastan Itseäni
  20. #20
    "p.s. Nimimerkki Jyrhen: kuvailemaasi tapausta emme tunne, lienee tapahtunut jossain muussa liikkeessä"


    No jos haluat,voin toki kysellä faktat työkaverilta.
    Kirjoittelen ne vaikkapa tänne orggiin kaikkien pällisteltäväksi. *



    It only takes willpower.
  21. #21
    Lainaa (Gixxerrr @ Loka. 06 2004,17:29) kirjoitti
    Lainaa (rico @ Loka. 06 2004,17:16) kirjoitti
    Muuten en liikettä tunne, mutta asiallisen tuntuinen oli vastaus.

    Näinhän se yleensä on, että asioissa on ainakin kaksi eri puolta, ja kun ei niistä molemmista + muista asiaan liittyvistä jutuista tiedä, ei kenenkään ulkopuolisen kannata liian nopeasti ryhtyä tuomaroimaan. Vaikka se joskus niin hauskaa olisikin.. * *
    Eihän tuossa vastineessa ole mitään esim. työtuntien kolminkertaistumisesta, kuluttaja-asiamiehen tapauksesta, kannen koneistamoon lähettämisestä, kuukausia kestäneestä asian hoidosta...
    Näin on.. Ja siltikin, jos ostaa pyörän mihin annetaan käyttöturva koneen osalta, niin tuntuu käsittämättömältä jos koneremonttia ei sitten korvatakaan, kun se ei enää toimi. Oli syy mikä tahansa. Lähes ainahan se on niin, että jos kone ei enää toimikaan kunnolla, niin se johtuu kulumisesta, eli käytöstä. Minkälainen vian sitten olisi pitänyt olla, että se olisi korvattu? Kampiakseli poikki kerrasta vai

    Toisin oli Bike Worldissa, kun kaveri osti sieltä Acen. Siellä kyllä hoidettiin homma mallikkaasti. Pytyt jouduttiin hoonaamaan ja männät rengastamaan, koska se söi öljyä niin paljon -> ei kuluja. Uusi jäähdytin, koska kävi liian kuumana, ja taaskaan ei maksanut mitään asiakkaalle.. Pyörä myös säädettiin ja penkitettiin kyseisten operaatioden jälkeen kuluitta.

    Noin se pitää hoitaakin jos jotain "käyttöturvaa" kerran mainostaa. En tiedä mainostetaanko Bike Worldissa edes erikseen mitään sellaista, mut niin vaan hoitivat asian. Pyörä oli -97 Thunderace..

    Mitenköhän kyseinen homma olis hoidettu CW:llä? Kyllähän Acekin oli menny varmasti käytön myötä huonommaksi, eli ei olisi korvattu?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  22. #22
    Okei, ei se sitten niin hyvä vastaus ollutkaan.
    Halusin vain kiireissäni uskoa niin..

    (olen huono kestämään suuren enemmistön minuun kohdistamia paineita = tosi vikkelä takinkääntäjä)
    * Arctic Ranger *
  23. #23
    Rico, onko tämä nyt sitä lahdentakaa kuuluisaa flipflopper meininkiä *


    Jees mutta täytyy sanoa että voisitte sitten lopettaa tämmöisen 2 vuoden turvan myöntämisen jos jokainen tapaus menee tämmöiseksi pelleilyksi.
    Jos nyt oletetään että siellä sopimuksen kääntöpuolella on pientä pränttiä tuosta kulumisesta jne jne niin silti
    hieman ihmetyttää miten on mahdollista että ammattilaisen arvio kuluista menee satoja prosentteja perseelleen? Homman aikataulu on näköjään myös mennyt ihan pro meiningillä.. muutaman kesäloman verran.



  24. #24
    No niin.Työkaveri kertoi faktat uudemman kerran kaverinsa pyöränhakureissusta CW:stä,
    Eli:muistin väärin,pyörä oli pari vuotta käytetty Gagiva merkiltään,jossa myös mainittiin olevan tuo "käyttöturva".
    Ja Kyllä,heti kotiin päästyään,huomasivat että "rattilukko" oli rikki.Ja kyllä,kaveri itse asiassa soitti itse asiasta Cw.hen,josta ihan ihan oikeasti kehoitettiin ostamaan jarrulevylukko...ja keskustelu eteni aikaisemmin mainitsemallani tavalla.Ainoa positiivinen puoli asiassa on,että pyörä on korjattu,tosin muualla,negatiivista siinäkin tosin on se,että uusi omistaja maksoi korjauksen omasta pussistaan,koska oli jo arvattavissa miten hienosti tämä "käyttöturva" itseasiassa toimii.
    Ja tämä kertomus on sitten täynnä faktoja ja taivaan tosi.




    It only takes willpower.
  25. #25
    Lainaa (Okku Granlund @ Loka. 06 2004,16:41) kirjoitti
    Vastaus (Kawa 76).
    no nyt ainakin tiedämme kuka on nimimerkin takana *


    Edit: nimi siivottu pois



  26. #26
    Miten jengi jumalauta sietää tota CWn tapaa hoitaa asioita? Jo sivustakatsojana alko vieteri kiristyä tänä keväänä kun frendin uuden pyörän ostoon kuului mm. helvetinmoinen myöhästyminen, väärän värinen pyörä, rahotusyhtiön vaihtuminen, tuplaantunut käsiraha ja muuta PIENTÄ säätöä.
  27. #27
    Mun kaveri osti myös toissakesänä sieltä pyörän.. Myöhästy ihan **tusti lupauksista huolimatta, ja kaikenlisäks oli sairaan kallis...

    Kaiken maailman tekosyitä kyllä keksittiin sujuvasti!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #28
    Joo kyl mä arvasin että Okku mut tunnistaa mut eiks täällä pitäisi olla joku nimi seula kuiteskin. Ja totta joka sana nii ei ole mitään peiteltävää.
    Niistä uusien pyörien takuu ajoista en tiedä enkä niihin puutu.
    Minkäänlaisia turvan ehtoja en siis ole nähnyt vieläkään.Hyvähän niistä on jälkikäteen mainita.
    Ja sen ymmärrän kyllä että vanha mopo ei ole uudenveroinen,mutta jos se täysin kieltäytyy käynnistymästä niin eikö jo voi puhua rikkoontumisesta?
  29. #29
    Hetken harkinnan jalkeen siivosin kysyjan nimen pois. Totta on etta CW vastaa omalla nimella, mutta kyseessa on yritys, eika henkilo.

    Kysyja halusi esiintya nimimerkilla, se hanelle suotakoon.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (temppa @ Loka. 04 2004,22:56) kirjoitti
    Ei ole eka kerta, kun kuulee CW:stä tällaisia tarinoita.
    eikä viiminen kerta! myös mopon sieltä ostanut........
    yes its harley
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen