Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
    Huomasinpa tänään ajon päätteeksi että kankaat näkyy....28.8 olin alle laittanut noin 3000km kesti.
    En mielestäni erityisen rengasta tuhoten ole ajanut, kerran radalla pari kertaa kumi polttanut mutta ei mitää merkittävää...
    - XT 660 R
    just... itselläni kestänyt tuo yli 10000 ja samaa ovat muutkin sanoneet... Tosin kyllähän burnaamalla saa tuhottua vaikka uudenkin renkaan.
    Rakastan Itseäni
    Aikasten erikoisen nopiasti mennyt gummi sulla. Itsellä seos renkaat kestää sen yli 5000 kevyesti. Olisko ollut nyt kenties jotain tekemistä rengaspaineilla ja muilla vastaavilla tekijöillä.
    Itsellä pehmeämpi seos Corsa ja ajettu 5tkm on vielä pintaa jonkun verran. On ajettu pari kertaa radalla ja muutenkin normaalia rasittavaa ajoa.. Tuo kumin polttelu vähentää ikää aika huomattavasti..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    No ei sitä ton renkaan aikana burnattu 2x ei silloinkaan mitään tyyliin rajoittimineen pari minsaa vaan tyylikkäästi pitkää viiiiivaa *
    - XT 660 R
    Lainaa (Kawa600 @ Loka. 03 2004,18:32) kirjoitti
    Itsellä pehmeämpi seos Corsa ja ajettu 5tkm on vielä pintaa jonkun verran. On ajettu pari kertaa radalla ja muutenkin normaalia rasittavaa ajoa.. Tuo kumin polttelu vähentää ikää aika huomattavasti..
    Mullakin Diablo Corsa kesti 7000km... Eikä mitään iisiä ajoa, mm. 4 käyntiä kiihdytys-stripillä...

Kyllä tuo 3tkm viittaa vahvasti liian pieneen paineeseen. Kadulla joku 2.9-3.0 on ihan jees!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (Gozales @ Loka. 03 2004,18:40) kirjoitti
    No ei sitä ton renkaan aikana burnattu 2x ei silloinkaan mitään tyyliin rajoittimineen pari minsaa vaan tyylikkäästi pitkää viiiiivaa *
    Pitkää viivaa, Helsingistä Ivaloon?
    Rakastan Itseäni
    Lainaa (Gixxerrr @ Loka. 03 2004,18:44) kirjoitti
    Lainaa (Gozales @ Loka. 03 2004,18:40) kirjoitti
    Pitkää viivaa, Helsingistä Ivaloon? *
    - XT 660 R
    Lainaa (Gozales @ Loka. 03 2004,18:14) kirjoitti
    Huomasinpa tänään ajon päätteeksi että kankaat näkyy....28.8 olin alle laittanut noin 3000km kesti.
    En mielestäni erityisen rengasta tuhoten ole ajanut, kerran radalla pari kertaa kumi polttanut mutta ei mitää merkittävää...
    Tuohan kuulostaa hyvältä! Itse erehdyin laittamaan Diablot alle, vain huomatakseni renkaan turhan liukkaaksi. No kai tuon 3000 kilsaa sillä jaksaa liukastella.. *
    Lainaa (750S @ Loka. 04 2004,16:21) kirjoitti
    Tuohan kuulostaa hyvältä! Itse erehdyin laittamaan Diablot alle, vain huomatakseni renkaan turhan liukkaaksi. No kai tuon 3000 kilsaa sillä jaksaa liukastella.. *
    Täh! Mun mielestä rengas on toiminu aivan tajuttoman hyvin..varsinkin radalla aivan kuin liimaa.. ..kylmänä rengas on tietenkin aina liukas..mutta "norm." ajossa toiminut myös loistavasti...
    Mullon diabloissa nyt n.7000km, ja pintaa viela ihan kivasti. Yks ratapaiva, runsaasti reipasta mutkailua, vahan kaupunkiajoa ja yksi pitka reissu. Luulisin etta viela tommosen 2000km menee hyvin.

Ja ei ole ollut liukas sitten lain, ja yllattavan nopeasti lampeneekin, toisin kuin edeltajansa dunlop joka oli erittain epamiellyttava aina alkumatkasta
    Lainaa (Kawa600 @ Loka. 04 2004,16:45) kirjoitti
    Täh! Mun mielestä rengas on toiminu aivan tajuttoman hyvin..varsinkin radalla aivan kuin liimaa.. *..kylmänä rengas on tietenkin aina liukas..mutta "norm." ajossa toiminut myös loistavasti... *
    Normaali ajossa toimii ihan hienosti, jopa kylmänä. Mutta radalla ei sitten yhtään! Koko ajan lipsuu ja minun tapauksessa lipsuminen ei voi johtua siitä että olis liian tehokas pyörä alla.. *

Aikaisemmin oli Michelin HiSportit alla ja oli todellakin, kun liimassa olis ajanu!!
    Lainaa (750S @ Loka. 04 2004,18:41) kirjoitti
    Täh! Mun mielestä rengas on toiminu aivan tajuttoman hyvin..varsinkin radalla aivan kuin liimaa.. *..kylmänä rengas on tietenkin aina liukas..mutta "norm." ajossa toiminut myös loistavasti... *
    Normaali ajossa toimii ihan hienosti, jopa kylmänä. Mutta radalla ei sitten yhtään! Koko ajan lipsuu ja minun tapauksessa lipsuminen ei voi johtua siitä että olis liian tehokas pyörä alla.. *

Aikaisemmin oli Michelin HiSportit alla ja oli todellakin, kun liimassa olis ajanu!!
    Kannattaisko kokeilla Diablo Corsaa seuraavaks? Mä oon ollu niihin pirun tyytyväinen..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***

Niin joo...siis ilmeisesti tuo Corsan(itsellä) ja tavallisen Diablon välinen ero on sitten varsin suurikin...tiedä sitten..hyvää olen kuullut tavallisestakin Diablosta..
    Puolison Diablo Corsilla ajettu 9500 km, takarenkaassa noin 2,5 milliä keskellä. Reunolla vähemmän.
    Eilen meni Diablo vaihtoon, liki 8000 km kesti eli n. 3000 enempi ku Dunlopin 207. 2 ratapäivää ja 3,5h penkitystä KX-Centerillä ruiskukartan teossa. Siinä hävis pintaa jonniiverran...
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    4700 Diablo Corsalla laskettu ja vielä on hyvin pintaa
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 04 2004,19:08) kirjoitti
    Kannattaisko kokeilla Diablo Corsaa seuraavaks? Mä oon ollu niihin pirun tyytyväinen..
    Kannattaisi! Pitää vaan saada polteltua tämä vanha rengas ensin alta poies..
    Miulla kesti 4800km, jolloin tuli sakkoraja vastaan ja sitten se poltettiinkin kankaille. V-twin syö rengasta hieman rivikoneista enempi.Ajo suhteellisen normaalia, tykkään tosin kiihdytellä.

Radalla kolme kertaa kävin ja hyvin piti, kerran lähti liiallisesta kaasun käytöstä luistaan, mutta pehmeästi. Nyt alle vaihdoin Corsa-mallin ja pitoa piisaa, vaikka radalla olikin kylmä asfaltti ei hötkyillyt yhtään.
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

VTR SP-1
    Lainaa (JPA @ Loka. 05 2004,15:51) kirjoitti
    Miulla kesti 4800km, jolloin tuli sakkoraja vastaan ja sitten se poltettiinkin kankaille. V-twin syö rengasta hieman rivikoneista enempi.Ajo suhteellisen normaalia, tykkään tosin kiihdytellä.

Radalla kolme kertaa kävin ja hyvin piti, kerran lähti liiallisesta kaasun käytöstä luistaan, mutta pehmeästi. Nyt alle vaihdoin Corsa-mallin ja pitoa piisaa, vaikka radalla olikin kylmä asfaltti ei hötkyillyt yhtään.
    On tosiaan melkonen ero tolla moottorityypillä renkaan kulumisen suhteen. 2003 kesällä kun orgin reissulla norjassa oltiin, vaihdettiin JP-800:en kanssa uudet sportecit alle ennen reissua. Reissun jälkeen (4000km?), Tonilla oli rengas aivan finaalissa, itselläni oli pintaa vaikka kuinka. Ja täysin samat reitit ajoimme. JP-800:lla siis TL1000R, itselläni GSXR1000.
    Rakastan Itseäni
    Eroja taitaa syntyä nimenomaan pyöristä ja ajotyyleistä riippuen.

Itse ostin nykyisen gixun keväällä ja alla oli jo käytetty rennsportti. Ajattelin, kuulopuheisiin perustuen, että tuo kumi ei kauaa alla kestä. Mutta kesällä tuli liki 6000km mittariin (joo, enemmänkin pitäisi kaudessa ehtiä kurvailla..) suht lyhyttä reissua ja yksi ratakeikkakin mahtui joukkoon ja nyt vasta kumi siinä kunnossa, että vaihtoon menee....eli aikalailalla paljon tuolla kuitenkin suht.pehmeällä kumilla olen päässyt ajelemaan. Ja pitoa on riittänyt. Keväällä uudet rennsportit alle ja paljon kilsoja, kiitos.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Jepujee BT10 lyöty alle, olen kyllä tota renkaiden sekakäyttöö vastaan mutta kyllä saa mennä kun halvalla sain.
    Kokemuksia kyseisestä rinkulasta ?
    - XT 660 R
    Lainaa (Gozales @ Loka. 05 2004,22:45) kirjoitti
    Jepujee BT10 lyöty alle, olen kyllä tota renkaiden sekakäyttöö vastaan mutta kyllä saa mennä kun halvalla sain.
    Et ehkä halua kuulla tätä, mutta aivan paska diabloon verrattuna. Ei pidä yhtä hyvin ja radalla suli alta, vaikka olin ensimmäistä tai toista kertaa...
    Rakastan Itseäni
    Kannattais tarkistaa ne ilmanpaineet! Kyllä mulla ainakin takanakki se 7000km kestää!
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
    Lainaa (Gixxerrr @ Loka. 05 2004,23:03) kirjoitti
    Lainaa (Gozales @ Loka. 05 2004,22:45) kirjoitti
    Et ehkä halua kuulla tätä, mutta aivan paska diabloon verrattuna. Ei pidä yhtä hyvin ja radalla suli alta, vaikka olin ensimmäistä tai toista kertaa...
    Whii se on musta ja pyöree eli saa ny kelvata

Radalla painetta 2.7bar ja normaalisti 3bar, vähän tuntus että painetta on liikaakin koska on aivan renkaan keskeltä voimakkaasti kun taasen sentti kaks *keskilinjan sivussa on vielä pintaa ? normaalistihan rengas kuluu aivain tasaiseksi (kantikkaaksi) ennen kuin on sakko kunnossa.
    - XT 660 R
    bt020 tuli z750:seen hankittua taakse ja aika huonoksi havaittu. Pirun liukas kaikissa olosuhteissa.
    Ensi kesänä alle eteen ja taakse diablot.
    Lainaa (Gozales @ Loka. 06 2004,11:48) kirjoitti
    Radalla painetta 2.7bar ja normaalisti 3bar, vähän tuntus että painetta on liikaakin koska on aivan renkaan keskeltä voimakkaasti kun taasen sentti kaks *keskilinjan sivussa on vielä pintaa ? normaalistihan rengas kuluu aivain tasaiseksi (kantikkaaksi) ennen kuin on sakko kunnossa.
    Itte oon Radalla käyttänyt Supercorsassa ja muissakin kumeissa 2.0 takana ja 2.1 edessä..
    Matka-ajossa takana toisinaan jopa 3.4 jolloin kuluu huomattavasti vähemmän kuin pienemmillä paineilla..edellinen supersorsa kesti noin 8tkm joista radalla 1200km...pohjoisen reissu 3tkm/5vrk oli sille kuolemaksi koska alkumatkasta oli liian matalat paineet liikkeen tarkastuksen ansiosta ja kului ihan sairaasti

Renkaan ei todellakaan ole tarkoitus kulua \_/ muotoon vaan tasaisen pyöreästi jotta kankaat näkyy suunnilleen kaikkialta(vaatii rataa, mutkapätkillä ei mene) tosin yleensä näissä tapauksissa ongelmaksi muodostuu kuluminen sivuilta kankaille ja keskellä on pintaa kuin uusissa

Kestoikää voi myäs pidentää huomattavasti ajelemalla kylmällä renkaalla rauhallisesti, ei montaa sadan metrin viivaa tarvihte kylmänä jättää notta kudokset näkyy..
    Lainaa (jim_rocketmow @ Loka. 06 2004,12:08) kirjoitti
    bt020 tuli z750:seen hankittua taakse ja aika huonoksi havaittu. Pirun liukas kaikissa olosuhteissa.
    Ensi kesänä alle eteen ja taakse diablot.
    Varsinkin alle +10 asteen keleillä kannattaa BT-20 kanssa olla tarkkana! *
    Itellä ollu nyt Diablot eessä ja takana, ja kyllä pitoa on selvästi enemmän kuin BT:ssä. Tahattomat sutimiset kylmällä kelillä kylmillä renkailla on loppuneet lähes kokonaan! Lisäksi Diablo lämpenee jo lähes liikkeelle lähtiessä...

Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums

Hiukkasen täytyy vastaan laittaa Itsellä ollut Diablot tämän kesän alla ja kyllä ne radalla pitää hyvin. Jopa yllättävän hyvin. Ei lipsu ei.

1500 km tuli sahattua radalla ja yllättävän kestävät nuo ovat, pintaa löytyy edelleen vaikka eturenkaalla ajettu 10 tkm ja takasella about 7-8 tkm. Ensi kesänä uudet kujeet Diablo corsa rengastuksen kanssa...
    Komiaa tuloo oltua kun tietää miston kotoosin!
  30.  
    tusinakawiossa oli takana aluksi tavallinen pirelli diablo alla 200/50 17", kestävyydestä sen verran, että noin 8000 km ajettuna meni vaihtoon, aiemman ajajan ajotyylistä paha sanoa mitään, keskeltä oli jo osittain menossa kankaille kun vaihdatin, pito oli normaali maantieajossa kohtalainen, sen mitä ajelin sillä.

nyt takana metz rennsport 180 leveä ja pitoa on ehkä himpun enemmän, kestävyydestä kans paha sanoa kun on jo radalla veivattuna alle laitettaessa ollut, mutta ketteröityi sillä tuo kuningasninja kummasti.

edessä edelleen diablo, hyvin tuntuu toimivan katuajossa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen