kuka tietäis missä myynnissä sellainen suojapeite joka on käsitelty jollakin kemikaalilla mikä estää pyörän ruostumisen.olen joskus nähnyt mainoksen
jouni
Puhdas, vahattu pyörä säilyy jo aika hyvin. Vielä jos saa sateelta suojaan ja hyvän ilmastoinnin niin aina vain parempi. Kylmyys sinällään ei hallaa tee - jos vain nesteiden jähmettymispisteet kestää![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Ei kyllä ole mitään humpuukia, mutta kalliita ovat. www.zerust.fi
edit: linkki kuntoon
- TÄH!?!- Tämäkö letukka? Miten niin? -
ei ole mitään humpuukia mutta niinkuin joku jo mainitsi niin avat julmetun kalliita ja muistaakseni "kankaiden"välimateriaali ei kestä kuin muistaakseni pari vuotta nimenomaan se osa joka poistaa kosteuden![]()
tarkoitat kai jäätymispistettä? jähmettyminen vasta aiheuttaa sen että nesteet ei liiku, jäätymisessä ne jo laajenee...(HiTec @ Loka. 14 2004,08:04) kirjoitti
Nimim. on kokemusta
Tuosta mennään...siitä on hyvä mennä!
Jo kunnon jähmettymisenkin myötä nesteen ominaisuuksille voi melkein jo sanoa heippa => vaihto edessä - vaikka bränikät seisomaan laittaessa olisivatkin olleet(Bloodgress @ Loka. 18 2004,23:51) kirjoitti
Ja jos ajatellaan pyörän seisovan ulkona paikoillaan koko talven, vaihtelee kelit kuitenkin talven aikana aikalailla => nesteet jähmettyvät ja sulavat usemmankin kerran talven aikana => kondensoitumista jne. => vettä öljyssä = alhaisempi jäätymispiste ja korroosio
Siksi tuota lämpöiseksi käyttämistä suositellaankin että mahd. kondensoitunut kosteus poistuisi ja muutenkin nesteet sekoittuisivat eivätkä pääsisi kerrostumaankaan - eikä tuo lataus akullekaan pahaksi ole
Jäätyminen tosiaan vasta laajentaa "nestettä" => rikkoo paikat![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Edullisempi vaihtoehto on hommata oikein tiivis suojahuppu. ihan raakaa muovia vaikka. Tai sellainen teltta, jossain oon nähnyt sellaisen jossa pohja ja huppu-osa on vetskarilla kiinni. Sit sinne sisälle uudellen käytettävä kosteudenpoistaja:
http://www.louis.de/_204290....0005049
Yksinkertaisempi konsti on suihkutella spray öljyä tai Johnsson plediä(käytettiin mikroskooppinäytteiden suojamiseen) paljaille metallipinnoille, jolloin ilma ja kosteus ei pääse vaikuttamaan. keväällä vaan pesu ja vahaus ja on kuin uusi..
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Yksinkertaisempi konsti on suihkutella spray öljyä tai Johnsson plediä(käytettiin mikroskooppinäytteiden suojamiseen) paljaille metallipinnoille, jolloin ilma ja kosteus ei pääse vaikuttamaan. keväällä vaan pesu ja vahaus ja on kuin uusi..(specka @ Loka. 19 2004,12:34) kirjoitti
Sitten joku vanha verho peitoksi niin ei kerää paskaa toimii on monta vuotta tehty noin.Niin sitä ennen tankki täyteen ja akku irti![]()
<p>Joopa Joo</p>
Pitäisi ostaa suojapeite kun edellinen on liian pieni nykyiselle pyörälle, peite saisi olla tukevampaa tekoa kun Bilteman hopeinen tuulipussi. Pyörä (Tenere 700) on peilien kohdalta 150cm korkea ja tämä karsii monet suojat pois pelistä.
Suosituksia?
Kylätason kurapyöräilijä.
Oxford. Paras, mitä minulla on ollut pyörän peittona.
Kliks![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18
Oxfordia olen katsellut mutta mikä malli kannattaa ottaa?
Kylätason kurapyöräilijä.
Koska Motonetin myymä peite kesti jopa vajaat 3kk käyttöä niin uskaltauduin Haraldin suosituksen myötä tilaamaan Oxfordin Rainex:in. Valinta Rainexiin perustui puhtaasti ei halvin eikä kallein perusteella
Voin laitella ensifiiliksiä tänne kun tuotteen saan hyppysiin..
04 Buell xb12s
Minulla taisi olla viimeisin Oxford mallia Aquatex. Hyvin kesti omassa käytössä, kunnes ei enää tallin takia tarvittu. Lainasin kaverille ja se oli tuhon tie.
Rainex varmasti hyvä, ei epäilystäkään.
Nyt minulla taitaa olla yksi peitto mallia Motonet ja yksi mallia Eurobiker. Toinen liian pieni ja toinen liian iso XJR:lle, eikä kummassakaan alareunassa lukitusremeliä, kuten Oxfordissa oli, jolloin pieni kokosopimattomuus ei haittaa.![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18
Toi Rainex tulee kyllä olemaan vähän liian iso kooltaan koska tanko jossa peilit päissä. Se remmi & läpiviennit ketjulle oli yhdet pääkriteerit mulla. Kumpaakaan ei nykyisestä peitteestä löydy.
04 Buell xb12s
Oxford Rainex tuli tänään. Peite on tukevan paksu ja sisäpinnalla pehmeä kangas, säädettävä koneen alta menevä kiinnityshihna pikalukolla ja peitteen alareunassa tiukka kuminauha. Aika vakuuttavan oloinen jos vertaa Bilteman ohueen "tuulipukuun" joka on löysillä kuminauhoilla ja moottorin alta menevällä solmittavalla kengännauhalla...
Koko oli L ja olisi saanut olla XL koska T7 on edestä korkea eikä peite yletä kunnolla eturenkaan akselin alapuolelle, on myös pituuden puolesta siinä kintaalla että menee paikalleen vakio kilpitelineen kanssa.
Viimeksi muokannut: Koheltaja; 19.09.2019 klo 07:28.
Kylätason kurapyöräilijä.
Rainex ollu nyt muutaman päivän käytössä. Vähän on tosiaan isohko mutta kyllä vaan on hyvä ja saakelin vankkaa matskua. Taas tuli huomattua kuinka kannattikaan olla pihi sen aikasemman kanssaTuohon verrattuna vanhaa halpaa rättiä kun ei voi oikeasti suositella kuin johonkin hallikäyttöön, lähinnä pölyn estoon.
04 Buell xb12s
Itse tilasin kesällä myös tuollaisen peitteen L kokoa, minulla pyöränä FJR jonka pituus on n. 223cm ja tuon L kokoisen peitteen pitäisi olla taulukon mukaisesti 246cm pitkä.
Sinnä tovin äherrettyäni totesin, että ei mahdu pituudestaan mitenkään FJR:n päälle, eli mitähän mittoja tuossa taulukossa on. Mainoskuvassa kuitenkin peiton alla on GTR1400 joka on samaa kokoluokkaa FJR:n kanssa.....
Minulla oli n. 4 vuotta XL-Moton Premium suojapeite joka oli todella asiallinen, loppuaikoina alkoi vaan päästämään jo vettä lävitseen.
Samaa peitettä ei ollut enää saatavilla joten tilasin peitteen täältä : https://tuningstudio.fi/Moottoripyor...ekauppa/g2503/
Peite valmistetaan Britanniassa käsityönä pyörän mittojen mukaan.
Kun peitto tuli niin koon puolesta ei tuokaan ollut optimaalinen, on melko nafti, kiristysremmi pyörän alta yltää just ja just kiinni. Muuten peite on laadukas peitteen kangas on vähän kuin core-tex eli hengittävä, mutta ei kuitenkaan päästä vettä läpi
Oxford Rainex tuli kanssa tilattua hypermotardille. Briteistä tilasin kun Tampereen liikkeistä tuota ei saanut, ainakaan hyllytavarana. Todella laadukkaan oloinen tuote verrattuna Bilteman / Motonetin räpellyksiin, joista aiempaa kokemusta. Pyörän mittoja Rainexin mittoihin vertaamalla päädyin kokoon M ja se on juuri sopiva. Ylimäärästä ei kyllä juurikaan ole, eli jos omat mitat on yks yhteen Rainexin kanssa, etenkin pituuden osalta, niin kannattanee ottaa seuraava koko.
Ducati Hypermotard 1100 S
(Ex: Yamaha fz1-n, Suzuki gsf 600 s)
Jos talven yli meinaa säilöä, niin tällainen hoitaa homman. Ei ole omaa kokemusta tuosta tosin.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18