Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 154:sta
  1. #31
    Lainaa (tn954 @ Heinä. 30 2003,12:41) kirjoitti
    Lainaa (Hese @ Heinä. 30 2003,11:25) kirjoitti
    Ride-lehden viimeisimmässä numerossa on testissä 27 saapasta, mitkä pisteytettiin mm. hankaus-, iskun- ja läpäisynestokyvyn mukaan.

    Testin selkeä voittaja oli Sidi Vertebra Race Carbon 67/87 pisteellä, huolimatta huonosta läpäisynestokyvystä. Suojaus iskuilta oli testin paras.
    Hyvä tietää,

    Itselläni on juuri uudet kengät hankintaprosession alla. Satuskos tietämään mistä kyseistä lehteä saisi irtonumerona?Lisäksi monia varmaan kiinnostas (minua ainakin) ainakin eri kenkien paremmusjärjestys tai ainakin top-5 ja low-5 jos ehdit/viitsit naputella. Kiitos tiedosta, puolueetonta ei-propaganda tietoa noista varusteista on kovasti vähän tarjolla.
    Kyseisen läsyn saa tilattua lähikiskalle lehtipisteen sivuilta:
    http://www.lehtipiste.fi/cgi-bin....20'
    Ja sitten valkkaat sen "lisää noutokoriin" ja speksaat mistä haet.
    Erinomainen lehti, paljon varuste- ja käytettyjenkin mopojen arvosteluja.
    Tallissa: Kawasaki ZRX1200R -03, BMW K1200LT -06 ja Suzuki Burgman 650 ABS-14
  2. #32
    Tämähän on loistava topiikki. Kiitokset Fabiolle.
  3. #33
    Itsekin luin mielenkiinnolla kokeneempien juttuja rata-ajon nikseistä ja systeemeistä. Alastaron radalle on tarkoitus mennä porukalla heti juhannuksen jälkeen, ihan vain pariksi tunniksi ottamaan tuntumaa rataan ja omaan ajotaitoon. Jutut D-lukolla varustetuista kypäristä, yksiosaisista nahkapuvuista ja selkäsuojista ovat varmaan täyttä asiaa, mutta tavallisen katumotoristin ( pyörätyypistä riippumatta ) ne saattaa pelottaa kokonaan pois radalta:eihän se ole tarkoitus? Parempi näiden kokemattomien kuskien on harjoitella mutkan ottoa suljetulla, turvallisella radalla kuin metsäisellä paikallistiellä.

    Ajoasusta sen varran, että itselläni ovat vaihtoehtoina halpa kaksiosainen nahkapuku ilman sanottavia suojia ja Yokon Goretex -puku kaikilla suojilla ( myös selkäsuoja ). Olen kallistumassa jälkimmäiseen, olenko siis oikealla jäljillä? Erillisen selkäsuojan hankkiminen ei varmaankaan tasoita vielä punnuksia?

    Alastaron rata on siis turvallinen, mutta valitettavan kallis: 140 euroa/tunti +alv. Siellä on myös melko täyttä, oma vuorommekin on varattu huhtikuun alussa. Uskon kuitenkin sen olevan aloittelijalle parempi vaihtoehto kuin esim. Ahvenisto, mutta kokemuksen karttuessa voi tätäkin vaihtoehtoa harkita. Ehkä rata-ajosta tulee uusi vivahde tähän harrastukseen... *
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  4. #34
    Olen jo kauan ihmetellyt, paria kaveriani / tuttuani, jotka hommasivat kalliit uudehkot kyykkärit ja niihin vipstaakeleita ym. härpäkkeitä mm. putkea, minivilkkua huggeria undertrayta, mutta ajovarusteisiin ei paljoa sijoitettu. Kummatkin ostivat kalliit nahkatakit ja kevyeet mikrokuituhanskat ja kypärät, joiden tärkein ominaisuus on näyttävyys. Noh, eipä siinä juuri muuta tarvitakaan, kun ajelu rajoittuu kaupunkiralliin ja pyörien esittelyyn, mutta aina joskus sitä pidemmälle lenkille tulee lähdettyä.
    Mielestäni moottoripyöräilyyn paras henkivakuutus on hyvät varusteet. Niissä ei kannata säästellä.

    Jos olisin ostanut varusteet Suomen veroparatiisista, niin kamoja on 2110 euron edestä, mutta nohevana taistelijana hokasin erään loistavan saksalaisen yrityksen sivut ja kamat, eli Alpinestarsin nahat, skabasaappaat, -hanskat ja Arain Doohan Jubilee -skypärä koti ovelle kustansi 1400 jevroa. Dainesen selkäsuojan ostin kyllä Suomesta ja siitä joutui pulittamaan tiukan kädenväännön jälkeen n.100€.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  5. #35
    Onko kellään kokemusta näistä systeemeistä nahkojen alla:
    Suojapaita by MP-ASU
    tai
    vastaava Dainese

    IXS:ltäkin löytyy oma näkemys tuollaisista. Ainakin Dainese on lisäksi loihtinut myös vastaavanlaisia housuja...


    edit: Hei modet! Huomasitteko, en laittanut omaa topicia



    Desmo Jugend
  6. #36
    Lainaa (verner @ Joulu. 28 2004,17:22) kirjoitti
    Onko kellään kokemusta näistä systeemeistä nahkojen alla:
    Suojapaita by MP-ASU
    tai
    vastaava Dainese

    IXS:ltäkin löytyy oma näkemys tuollaisista. Ainakin Dainese on lisäksi loihtinut myös vastaavanlaisia housuja...


    edit: Hei modet! Huomasitteko, en laittanut omaa topicia
    Jos noista pitää valita niin Dainese. Olen kokeillut noita eri versioita päälle ja Dainesen tekele ollut paras vaihtoehto... Siis se malli jossa on tukivyö samassa setissä. Pysyy kaikki suojat paikallaan ja selkä ei tule kipeäksi pitkälläkään matkalla. Vaimon vanhempi veli kokeili käytännössä sen kestävyyttä ulosajossa ja hyvin suojasi. Vain solisluu poikki ja ruhjeita ja vauhtia oli RIITTÄVÄSTI... Itsellä kokopuku tulossa, lisäksi irtomallin selkäsuoja ja tulossa uudet kunnon suojilla varustetut hanskat sekä Sidin uusinta uutta olevat Vertigo Corsat... Kypärä pitää vielä päivittää niin hommat kunnossa sen jälkeen...
  7. #37
    Lainaa (JP_445 @ Joulu. 28 2004,22:33) kirjoitti
    Itsellä kokopuku tulossa, lisäksi irtomallin selkäsuoja ja tulossa uudet kunnon suojilla varustetut hanskat sekä Sidin uusinta uutta olevat Vertigo Corsat... Kypärä pitää vielä päivittää niin hommat kunnossa sen jälkeen...
    ostitko nuo vertigo corsat? kerrohan miltä ne nyt sitten tuntuu? jostain luin että niissä ei olisi samanlaista "exoskeleton" rakennetta kuin dainese d-axialissa tai alpinestarsin supertechissä? nyt olisi kenkien osto ajankohtainen ja pyörittelen a-starsin supertech/dainese d-axial/ vertigo corsaa tässä enkä tiedä mitkä tilaisi.

    eikä viittauksia siihen testiin <--- tuolla.. luin, käsitin, vaan en ymmärtänyt perusteita. miten voi olla että rankataan korkeammalle kenkä joka ei estä nilkan tahatonta taipumista, jos käsittelyssä piti olla race kengät. yleiskenkien arvostelulta se mun mielestä vaikutti. smx plussassakaan ei ole taipumisen estoa. muuta kuin jäykähkö kenkä.

    nurin menneiden kommentteja kengistä olisi kiva kuulla. viimekesänä ainakin näin rullalle menneen nilkan.

    [edit] ... ääh.. katsoiko kukaan muuten mikä se testissä toiseksi tullut HeinGeriecke PSX-T1 on. se on vedenpitävä touring tossu (mainostavat sadekelin race kengäksi).. joten se siitä testistä



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  8. #38
    Lainaa (Cterror1 @ Maalis. 23 2005,21:30) kirjoitti
    nyt olisi kenkien osto ajankohtainen ja pyörittelen a-starsin supertech/dainese d-axial/ vertigo corsaa tässä enkä tiedä mitkä tilaisi.
    Omasta puolesta voin vaan sanoa että Sidin Vertebra Race Carbonit on palvelleet jo 2 kautta erinomaisesti, ja palvelevat varmasti ensi kaudenkin.. mitään moitteen sanaa ei niistä keksi. Noi Vertigo Corsat itseä nielettäis, mutta ne on malliltaan aika erilaiset kuin Vertebrat.. aika paljon nippeleitä yms. sälää pinnassa. Käyttökokemuksia taitaa harvemmalla vielä olla..

    Jos jostain löydät tuollaiset Vertebrat poistohintaan, niin siinä on kyllä rahalle vastinetta.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  9. #39
    Lainaa (Cterror1 @ Maalis. 23 2005,21:30) kirjoitti
    ostitko nuo vertigo corsat? kerrohan miltä ne nyt sitten tuntuu? jostain luin että niissä ei olisi samanlaista "exoskeleton" rakennetta kuin dainese d-axialissa tai alpinestarsin supertechissä? nyt olisi kenkien osto ajankohtainen ja pyörittelen a-starsin supertech/dainese d-axial/ vertigo corsaa tässä enkä tiedä mitkä tilaisi.

    eikä viittauksia siihen testiin <--- tuolla.. luin, käsitin, vaan en ymmärtänyt perusteita. miten voi olla että rankataan korkeammalle kenkä joka ei estä nilkan tahatonta taipumista, jos käsittelyssä piti olla race kengät. yleiskenkien arvostelulta se mun mielestä vaikutti. smx plussassakaan ei ole taipumisen estoa. muuta kuin jäykähkö kenkä.

    nurin menneiden kommentteja kengistä olisi kiva kuulla. viimekesänä ainakin näin rullalle menneen nilkan.
    Mä vaihdoin Supertechit (ja Vertebra 2:t) Vertigo Corsiin. Supertecheillä ei jotenkin koskaan saanut samanlaista tuntumaa mopoon kuin noilla Sidin kengillä ja kengät ei vaan tunnu turvallisilta vaikka sitä olisivatkin. Vertigo Corsilla en ole vielä ajanut metriäkään, mutta toi kiristyssysteemi niissä on ihan sika-pro. Lopputulos on tosi jämpti ja hyvin istuva paketti ja nilkkaa ei saa taipumaan ei sitten millään. Ainakin musta tuo tukevuus ja hyvä istuvuus tuntuu turvallisemmalta kuin Supertechin "tapimaton sisärunko", toivottavasti ei tartte tätä livenä testata.

    Kaatumisesta sen verran että mulla oli syksyllä Vert 2 Sidit jalassa kun pistin mopon Motoparkin ekassa vasurissa nurin. Kenkien sliderit suli todella pahoin mutta jalka säilyi vaikkei taivutussuojausta ollutkaan eli oli ihan kunnolla tuuria mukana. Noita nilkkojen nivelsiteitä on mennyt radoilla aika paljon, usein on kuskeilla näkynyt olevan melkein Race bootsit eli Sidin Vert 2:t, Alpine SMX:t etc. joissa muuten on homma kunnossa mutta nilkan taivutussuojaus puuttuu.

    Gore-Tex racing kengistä on ainakin tuota Daytonan Evo Sport GTX:ää kehuttu, siellähän on se Daytanon "kuuluisa" sisärunko on nahan ja gore-kalvon sisällä. Tollaset ois varmaan hyvää seuraa Vertigo Corsille sateisten ratapäivien varalta, mutta joulupukki ei valitettavasti käy meillä kuin kerran vuodessa.



    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  10. #40
    Yllä olikin melkein samat ajatukset kuin minulla tuosta Sidin kengästä. Siis viimesen päälle huippu popo (itselläni sellaiset kaapissa odottavat).
  11. #41
    tällä kertaa nyt päädyin istuvuuden (ja rahan) vuoksi dainesen d-axialiin. supertech oli tosiaan melko epämukavan oloinen eikä mun jalka jotenkin sovi tapille se jalassa. hyvä tarjous dainesesta ratkaisi asian.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  12. #42
    Pääseekö tonne radalle siis ajelemaan ihan normaaleissa kledjuissa? Eli huppari, lenkkarit yms. Hanskat on ainoot noista mitä löytyy ja potta

    Ei oo varaa mihinkään nahkapukuihin ja jos ei täysii vedä ni lippaamisen mahikset on aika minimaaliset

    kerran on lipattukin autoa kylkee ym. varustuksella Ei käynnyt mitään, kyynärpäät vähän tohjona yms. pientä. En usko ennenku sattuu kunnolla! Eli vähintään 2 uloketta poikki ym.



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  13. #43
    Auttaisitteko sitten aiheeseen että kun ei noita valmiina löydy mistään niin isoja että sen päälle saisin niin on pakko ajaa coreilla kuka tekee mittatilaustyönä noita 1osasia nahkoja
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  14. #44
    Lainaa (kwak750 @ Kesä. 01 2005,16:35) kirjoitti
    Pääseekö tonne radalle siis ajelemaan ihan normaaleissa kledjuissa? Eli huppari, lenkkarit yms. Hanskat on ainoot noista mitä löytyy ja potta
    Eipä taida minkään, vähänkään virallisemman järjestäjän setteihin päästä noissa varusteissa.. Eikä kannata mennäkään.

    Kyllä ne oikeat ajokamat kannattaa ostaa ennenkuin ne ekat kunnon lipat tulee.. ellei sitten tyydy vaan taluttamaan mopoa..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  15. #45
    Lainaa (Cubix @ Kesä. 10 2005,02:02) kirjoitti
    Auttaisitteko sitten aiheeseen että kun ei noita valmiina löydy mistään niin isoja että sen päälle saisin niin on pakko ajaa coreilla kuka tekee mittatilaustyönä noita 1osasia nahkoja *
    Dainesen koko mallisto taitaa olla tilattavissa mittoihin tehtynä, tästä voit kysellä esim. Storm:lta eli http://www.storm-motor.fi
    Hinta taisi olla n*10 % kyseisen mallin ovh:n päälle.

    MP-Kauppa.com myy PSI:n pukuja joita saa mittaan tehtynä.
    http://www.mp-kauppa.com

    Eurobikerilta saa Sweepin nahkoja mittatilauksena http://www.eurobiker.fi

    Noilla nyt ainakin päässee alkuun. Kuinka iso muuten olet, ainakin Alpinestarsin vakiomalliston koko 60 mahtuu kevyesti reilu 190 cm pitkälle ja 100 kg ihmiselle. Tuota ei tahdo suomesta saada mutta tilaamalla löytyy maailmalta hyvinkin edullisesti.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  16. #46
    Lainaa (tn954 @ Kesä. 10 2005,10:07) kirjoitti
    Lainaa (Cubix @ Kesä. 10 2005,02:02) kirjoitti
    Auttaisitteko sitten aiheeseen että kun ei noita valmiina löydy mistään niin isoja että sen päälle saisin niin on pakko ajaa coreilla kuka tekee mittatilaustyönä noita 1osasia nahkoja *
    Dainesen koko mallisto taitaa olla tilattavissa mittoihin tehtynä, tästä voit kysellä esim. Storm:lta eli http://www.storm-motor.fi
    Hinta taisi olla n*10 % kyseisen mallin ovh:n päälle.

    MP-Kauppa.com myy PSI:n pukuja joita saa mittaan tehtynä.
    http://www.mp-kauppa.com

    Eurobikerilta saa Sweepin nahkoja mittatilauksena http://www.eurobiker.fi

    Noilla nyt ainakin päässee alkuun. Kuinka iso muuten olet, ainakin Alpinestarsin vakiomalliston koko 60 mahtuu kevyesti reilu 190 cm pitkälle ja 100 kg ihmiselle. Tuota ei tahdo suomesta saada mutta tilaamalla löytyy maailmalta hyvinkin edullisesti.
    115kg&#92;175cm
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  17. #47
    Lainaa (Cubix @ Kesä. 11 2005,06:08) kirjoitti
    115kg&#92;175cm
    Sitten kun löydät jostain sopivan puvun, niin ilmoittelepa täälä palstalla.

    On meikäläisellä aika samanlaiset "mitat".
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  18. #48
    Lainaa (Cubix @ Kesä. 11 2005,06:08) kirjoitti
    115kg&#92;175cm
    Itse olen n. 110kg ja 178cm ja löysin sopivan puvun Daineselta. Koko tais olla 56 ellen ihan väärin muista ja puku on T-Age. Stormilta sai vielä ainakin joku aika sitten noita 699e.
    Pain is just weakness leaving the body
  19. #49
    joo, goretexit on lähinnä vitsi kaaduttaessa. metrin liu-ussa puhki. Useampi tapaus todistettu.

    touring saappaat on hyvät, mutta ei tue nilkkaa ja kärki jos osuu rataan toistuvasti, niin kohta on saapas pilalla.

    "Katuajon tarpeisiin on parempi opetella ajamaan mutkat jalat tiukasti tankin ympärillä kuin polvi maassa."

    on muuten turvallisempaa roikkua, ei ota tappi/jalka maahan, renkaat pitää paremmin kun pyörä on pystymmässä. Ja putoaa matalammalta.

    Aina kunnon lämmityskierrokset, että renkaat on lämpimät ja ajaa koko ajan pidossa, eli jos pyörä on epävakaa, niin olet kohtaamassa, renkaittesi, alustan säätöjen, pyörän ominaisuuksien, tai oman tasaisen suorituksen rajan. Jousitus voi ylikuumentua tai renkaat sulaa. höllää... älä aja epävakaudessa.

    Hyvillä renkailla, oikeilla säädöillä ja varusteilla ja pehmeillä linjoilla radan voi ajaa erittäin lujaa ja turvallisesti, ja pitää pyörä yhä täysin pidossa ja vakaana.

    Kaksi kertaa turvallisempaa saa vielä jättämällä kaasun uhmakkaan syöttämisen mutkissa vähemmälle ja jättää egon kotiin, eli jos joku ajaa lujempaa, niin sitten se ajaa. Sillä voi olla parempi pyörä, paremmat renkaat, parempi säätö alustassa, se voi tuntea radan 100x paremmin kuin sinä.

    monesti näkee kun joku roikkuu uhmakkaasti huonoalustaisella pyörällä vanhoilla katurenkailla, jonkun Öhlins alustaisen, rennsport rengastetun pyörän perässä. Vauhti on sama, mutta öhlins/rennsport ajaa täydessä pidossa pehmeillä linjoilla, kun vakia vaappuaa kaatumisen rajalla ja pysyy perässä vain yliyrittämisellä.

    Jake
    we cannot tolerate zero tolerance!
  20. #50
    Lainaa (jaket @ Kesä. 20 2005,11:32) kirjoitti
    joo, goretexit on lähinnä vitsi kaaduttaessa. metrin liu-ussa puhki. Useampi tapaus todistettu.

    touring saappaat on hyvät, mutta ei tue nilkkaa ja kärki jos osuu rataan toistuvasti, niin kohta on saapas pilalla.

    "Katuajon tarpeisiin on parempi opetella ajamaan mutkat jalat tiukasti tankin ympärillä kuin polvi maassa."

    on muuten turvallisempaa roikkua, ei ota tappi/jalka maahan, renkaat pitää paremmin kun pyörä on pystymmässä. Ja putoaa matalammalta.

    Aina kunnon lämmityskierrokset, että renkaat on lämpimät ja ajaa koko ajan pidossa, eli jos pyörä on epävakaa, niin olet kohtaamassa, renkaittesi, alustan säätöjen, pyörän ominaisuuksien, tai oman tasaisen suorituksen rajan. Jousitus voi ylikuumentua tai renkaat sulaa. höllää... älä aja epävakaudessa.

    Hyvillä renkailla, oikeilla säädöillä ja varusteilla ja pehmeillä linjoilla radan voi ajaa erittäin lujaa ja turvallisesti, ja pitää pyörä yhä täysin pidossa ja vakaana.

    Kaksi kertaa turvallisempaa saa vielä jättämällä kaasun uhmakkaan syöttämisen mutkissa vähemmälle ja jättää egon kotiin, eli jos joku ajaa lujempaa, niin sitten se ajaa. Sillä voi olla parempi pyörä, paremmat renkaat, parempi säätö alustassa, se voi tuntea radan 100x paremmin kuin sinä.

    monesti näkee kun joku roikkuu uhmakkaasti huonoalustaisella pyörällä vanhoilla katurenkailla, jonkun Öhlins alustaisen, rennsport rengastetun pyörän perässä. Vauhti on sama, mutta öhlins/rennsport ajaa täydessä pidossa pehmeillä linjoilla, kun vakia vaappuaa kaatumisen rajalla ja pysyy perässä vain yliyrittämisellä.

    Jake
    Nuo kun pitää mielessä niin pärjää pitkälle
  21. #51
    Lainaa (jaket @ Kesä. 20 2005,11:32) kirjoitti
    joo, goretexit on lähinnä vitsi kaaduttaessa. metrin liu-ussa puhki. Useampi tapaus todistettu.

    touring saappaat on hyvät, mutta ei tue nilkkaa ja kärki jos osuu rataan toistuvasti, niin kohta on saapas pilalla.

    "Katuajon tarpeisiin on parempi opetella ajamaan mutkat jalat tiukasti tankin ympärillä kuin polvi maassa."

    on muuten turvallisempaa roikkua, ei ota tappi/jalka maahan, renkaat pitää paremmin kun pyörä on pystymmässä. Ja putoaa matalammalta.

    Aina kunnon lämmityskierrokset, että renkaat on lämpimät ja ajaa koko ajan pidossa, eli jos pyörä on epävakaa, niin olet kohtaamassa, renkaittesi, alustan säätöjen, pyörän ominaisuuksien, tai oman tasaisen suorituksen rajan. Jousitus voi ylikuumentua tai renkaat sulaa. höllää... älä aja epävakaudessa.

    Hyvillä renkailla, oikeilla säädöillä ja varusteilla ja pehmeillä linjoilla radan voi ajaa erittäin lujaa ja turvallisesti, ja pitää pyörä yhä täysin pidossa ja vakaana.

    Kaksi kertaa turvallisempaa saa vielä jättämällä kaasun uhmakkaan syöttämisen mutkissa vähemmälle ja jättää egon kotiin, eli jos joku ajaa lujempaa, niin sitten se ajaa. Sillä voi olla parempi pyörä, paremmat renkaat, parempi säätö alustassa, se voi tuntea radan 100x paremmin kuin sinä.

    monesti näkee kun joku roikkuu uhmakkaasti huonoalustaisella pyörällä vanhoilla katurenkailla, jonkun Öhlins alustaisen, rennsport rengastetun pyörän perässä. Vauhti on sama, mutta öhlins/rennsport ajaa täydessä pidossa pehmeillä linjoilla, kun vakia vaappuaa kaatumisen rajalla ja pysyy perässä vain yliyrittämisellä.

    Jake
    olipa erittäin hyvin sanottu
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  22. #52
    Lainaa (Gixxerrr @ Heinä. 22 2003,16:34) kirjoitti
    Mutta käsittääkseni todella pahoja onnettomuuksia ei kuitenkaan Ahvenistolla ole ollut, vaikka taitaa lähes joka päivä joku porukka moottoripyörällä rataa tahkota?
    Kyllä minusta kuolemaan johtanut onnettomuus on "todella paha". Olin itse paikalla elokuussa 1998, kun suuren valtakunnallisen mp-kerhon puheenjohtaja kaatui kohtalokkain seurauksin.

    Ahvenisto on mukava rata ajaa, kunhan ajaa maltillisella nopeudella samaan tapaan kuin mitä tahansa yksisuuntaista "mutkatietä".

    -Veijo-
  23. #53
    No juu... tässä useammat lipat heittäneenä voin sanoa että kertaakaan en ole esim. alpinestarin romuihin pettynyt. smx-plussat on kestäneet jo parit kurinmenot - ilman mitään vammoja - oikein kunnialla. 1-osaiset nahat on jopa kuluneet puhki - ilman vammoja -, mutta suutari korjaa... luulempa että kaikki laatu romujen valmistajat tekevät vehkeitä ainoastaan suojaus mielessä. Joten ilman ennakkoluuloja ostoksille. se mikä tuntuu hyvältä ja suojaavalta, "melko varmasti" on myös sitä. mutta järki kädessä. eurolla saa euron suojan ja sadalla sadan euron suojan.
  24. #54
    En lukenut pilkun tarkkaan kaikkea läpi, mutta en huomannut että kukaan olisi sen suuremmin noista gore-vaatteiden turvallisuudesta kommentoinut.
    Eli ne ei ole varmaankaan kovin suositeltavat, koska asvalttiin hinkkautuessaan goretex sulaa ja sitä saattaa sitten hyvin helposti rikkoutuneen ihon alle päästä. Käytännössä siis muilta ominaisuuksiltaa hyvä materiaali on kaaduttaessa erittäin huono.
    (Työkaveri ajanut kuutisen vuotta sitten pahan kolarin gore-asussa, ja sanoi että vielä vuosi sitten puski sinistä muovia polvista ulos)
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  25. #55
    Onko kellään kokemusta suojahousuista,elikkäs nahkojen alle laitettavista erillisistä vekkohousuista jossa häntäluun,reisien ja lanteen suojat.Knoxilla ilmeisesti sellaiset löytyy, mut millaiset on käytössä?
  26. #56
    Lainaa (Guest @ Joulu. 28 2005,14:36) kirjoitti
    Onko kellään kokemusta suojahousuista,elikkäs nahkojen alle laitettavista erillisistä vekkohousuista jossa häntäluun,reisien ja lanteen suojat.Knoxilla ilmeisesti sellaiset löytyy, mut millaiset on käytössä?
    Hyvissä nahoissa on jo vakiona kunnon pehmusteet lonkan ja häntäluun kohdalla. Jos vaan mahtuu alle niin kyllähän noi erillisetkin varmasti asiansa ajaa. Niiden etu on se että niitä voi käyttää muidenkin varusteiden kanssa.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  27. #57
    Ainakin Dainesen suojapuku toimii hyvin. Suojat pysyvät hyvin paikallaan. Nahkapuku on vaan vaikeampi pukea päälle, kun suojat kanttaavat vastaan.
    - JAM Racing Team -
  28. #58
    Voiko Lidl:stä ostetuissa superhyvissä varusteissa tulla ajaan???Ku ne on yhtä hyviä kuin kalliimmatkin!!!!Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa...Hyviä selkäsuojia yms.....Moto GP:ssäkin äijät ajaa kohta näillä kamoilla.(Sori ku oon niin Lidl vastainen,herättää tää foorumis närää.)Luulis et noi onet kommunistit sitä kauppaa vastaan,eix se riko työehtosopimusta
    Mä jaksa mitää paskapuheita kuunnella......
  29. #59
    Lainaa (powerboxer @ Maalis. 15 2006,21:44) kirjoitti
    Voiko Lidl:stä ostetuissa superhyvissä varusteissa tulla ajaan???Ku ne on yhtä hyviä kuin kalliimmatkin!!!!Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa...Hyviä selkäsuojia yms.....Moto GP:ssäkin äijät ajaa kohta näillä kamoilla.(Sori ku oon niin Lidl vastainen,herättää tää foorumis närää.)Luulis et noi onet kommunistit sitä kauppaa vastaan,eix se riko työehtosopimusta
    Que?
    Pain is just weakness leaving the body
  30.  
  31. #60
    Onkos muuten käytännön kokemusta 1osaisen selkäkyttyrä vs. selkäpanssari?

    Itsella on Spyken puvussa tuo selkäkyttyrä ja ei oikein sitten enään alle istu tuollainen erillinen selkäpanssari...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen