On ajettu noissa keleissä katurenkailla. Vituttaa se kylmä. Aja ainakin rauhaksiin 2-3 kierrosta renkaita lämpimäks.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei justiin tohon kelihommaan liity mutta Alastarossa ajeluun, niin koitin itsekin varata paikkaa yksittäiseen harjoitteluun sieltä niin täynnähän se jo oli niimpä tulikin mieleen että: mitkä radat nyt sitten toimii tänä aikana yksittäisen ihmisen harjoitteluun? Melkein valmis ajaan mihin vaan että pääsis päristeleen.
#73
Yamaha YZF R6R 2007
MV Agusta Brutale 989r 2008
Yamaha YZF R6 2008
www.tomannsport.com
http://www.youtube.com/user/tomann
https://www.facebook.com/sami.tomann
https://www.facebook.com/TomannSport/
^
Motopark. Tossa punaisella on ohjeet saapumisaikeista
http://www.motopark.fi/
Alastarossa taitaa olla tosiaan melkoisen täyttä...
Vietävästi ärsyttää, kun alastaron nettikamerat ei toimi :\
Braaaaap
Motoparkin melurajat kannattaa huomata. Pystyy siellä kisaputkellakin ajamaan, kunhan höllää mittauspisteessä. Ja kalenterissa näkyy ajopäivät. Mahtunee melkein aina.
Me oltiin eilen Motoparkissa avoimella melupäivällä Micran kanssa eikä siellä ollut ketään muuta koko päivänä.
ZXR750 J "K"
Kemora aukeaa kans lähipäivinä... ainakin facebookissa osui silmään jotain sen suuntaista. Motoparkissa tulikin jo käytyä kertaalleen. Siellä tais olla jotain 7-8 pyörää... välimatkaa oli helppo pitää sen 20m seuraavaan, mikä on suomalaisittain aika minimi. Vaatii vaan tosiaan ennakko ilmottautumisen, kuten muuallekin. Alastaro on niin kaukana, ettei sinne päivän takia jaksa vaivautua pari päivää on liikaa niin lähellä Turkua.
Enskapolulle ja crossiradalle saa Keski-Suomessa jo hakemalla hakea seuraa, kun ei yksinkään uskalla ajaa edes varman päälle...
---
Tätä oon itsekkin miettinyt, ei ole mitään aavistusta miten kovaa mötäkkää oma pyörä pitää.
Mitä sitten käy jos ilmottautuu tuonne meluttomalle päivälle, lähtee ensimmäiselle kierrokselle ja mittari värähtää liian kovien äänien merkiksi?
Onko mitään konstia arvioida oman pyörän melua etukäteen, ettei tulis turhaa reissua?
CBR 600rr 2003
Joku vuosi sitten olin motoparkissa sen aikaisella katupyörällä vapaaharjoittelupäivänä ja välivapaa juuri mittauspisteellä löi metelit yli rajan. Silloin ainakin ensimmäisestä tuli mustaa lippua ja toisesta olisi lentänyt pihalle. Mittari on muistaakseni tornissa suunnilleen maaliviivan kohdalla.
-
Sylvain Guintolilta ihan kivoja ratavinkkivideoita youtubessa: https://www.youtube.com/user/SylvainGuintoli/videos
En parempaakaan ketjua kysymykselle löytänyt joten heitän tänne.
KymiRingillä on tänä kesänä ratapäiviä eri järjestäjien toimesta.
Yhdellä lukee säännöissä ” Ratatapahtumissa noudatetaan moottoriliiton, AKK:n ja ajettavan radan melusäännöksiä. Radalla ajavan ajoneuvon on läpäistävä nämä rajoitukset”
Kun kysyin, että mitä nuo melusäännökset on sain vastauksen ” Sellaiset äänet jotka menevät SML:n sääntökirjan mukaan kisakatsastuksesa läpi: muistaakseni 107dB”
Olen nyt yrittänyt parhaani mukaan goolailla, että mitä nuo SML säännöt sitten on tarkalleen ottaen kun en tuon ”muistaakseni” kommentin perusteella viittis ajaa 200km / suunta radalle toteen, että ääntä lähtee liikaa.
Eli, onko jollain tietoa mikä on meluraja ja miten se mitataan (kierrokset millä mitataan ja etäisyys putken päästä)?
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
https://www.moottoriliitto.fi/ajajil...t/road-racing/
Tuolta lajisäännöt ja melumittaus.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
13.-14.6. Ring Race Clubin päivälle on tuolla tapahtumaketjussa tällainen järjestävän tahon edustajan kommentti:
"Meluraja on tosiaan moottoriliiton circuit racing:n melusäännöstö. Detaljit voi stekata moottoriliiton sivuilta. Käytännössä, jos pyörässä on vaimennin, voi ajaa.
Ratasääntöihin pitää vain laittaa jotkut speksit, ja ratayhtiö voi tulevaisuudessa tehdä tarkennuksia."
Eli tuskin sinulla on syytä huoleen äänten suhteen, ellei ihan tyhjä pönttö ole putkessa kiinni.![]()
Ai sinne on tollanen kommentti tullu?
Moottoriliiton circuit racing:n melusäännöstö näytti olevan kohtuu tiukka (107db / 5500rpm) mihin ei kyllä Leo Vincen kaksosilla päästä ilman dp- killeriä.
Jos sitä pitäis noudattaa niin jäis aika monella ajot ajamatta
Nyt tarttis enää luottaa siihe, että ko. päivänä ei sada vettä (eihän Suomen kesään sade liity) niin vois sen 125 Eur käyttää.....
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Vastaan nyt tähänkin ketjuun ...
Moottoriliiton meluraja on oikeasti melko lievä. Äänet mitataan aiemmin esitetyllä kierrosluvulla 1000 cm3. Mittaus on noin metrin etäisyydellä äänenvaimentajan päästä. Tästä menevät useimmat pyörät läpi. Älkää huoliko ...
Ei muuta, kuin kaupoille nopeasti. Katuryhmässäkin tilaa enää vain sunnuntaille.
Kisaryhmässä tilaa molempina päivinä. Kisaryhmästä tulee oikeasti nopea, ei verrattavissa orgin nopeaan.
Tervetuloa mukaan. Vielä on tilaa, mutta kauppa käy kuumana ...
Jarkko
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Tervetuloa !
Nyt on sunnuntainkin katuryhmä lähes loppuunmyyty.
Ensi viikko sitten puruskellaan kynsiä radalle pääsyä odotellessa ...
Oli näköjään Ring Race Clubin 14.-16.5. tapahtumaan auennut lipunmyynti. Itse menossa la-su
https://www.ringraceclub.fi/tapahtum...ing-14-1652021
ZXR750 J "K"
Alkanut kiinnostaa radalla harjoittelu ihan omien taitojen kehittämiseksi. AT2 näytti olevan loppuunmyyty kymillä mutta bongasin myös K/VR valmennuksen. Mistä kannattaa aloittaa? Kymiring olisi ainakin sopivan matkan päässä jotta voisi pyörällä ajaa paikan päälle. Harrastusta kerrytetty nyt toistakytvuotta naku/smoto/kura mutta tää homma jäänyt vielä väliin. Pyöränä kawa z900. Entä kuinka varusteiden laita, käytännössä löytyisi jo radalle sopivat muut kamppeet paitsi nahka byysat.
--
1200RS
Kannattaa kyttäillä kyseisen tapahtuman viestiketjua tai laittaa ostoilmoitus, sinne tulee yleensä myyntiin lippuja ennen tapahtumaa.
Mahdollisuus on myös ostaa lippu sunnuntaiksi ja kysellä K/VR-koulutusta sunnuntaiksi. Heillä on ammattitaitoa opastaa ihan kaiken tasoisia kuljettajia.
Hitaan ryhmän lipulla pääset lauantaina automaattisesti AT2 koulutukseen niin halutessasi.
Ajoharjoitteluun kelpaa normaalit moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut varusteet, suosittelemme nahkapukua ja selkäsuojaa, mutta tekstiiliasukin käy.
Kannattaa tutustua näihin ohjeisiin:
http://www.moottoripyora.org/keskust...arjoitteluinfo
http://www.moottoripyora.org/keskust...a-toistaiseksi
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kuten Tumppi tuossa sanoikin meilläkin käy ihan aloittelijoista alkaen kuskeja ja rata-ajoa mennään kuskin lähtökohtien mukaisesti läpi. Sunnuntaille (ja lauantaille) on vielä 2 paikkaa vapaana. Sunnuntain valmennus alkaa näillä näkymin itse asiassa lauantaina ajojen jälkeen ratakävelyllä (joka radan pituudesta johtuen tehdään toki polkupyörällä/sähköpotkulaudalla tms.). Liput löytyvät täältä: https://pyykkilauta.fi/tuote-osasto/...ennukset-2021/
https://pyykkilauta.fi/koulutus-paketit-kvr/ ja https://pyykkilauta.fi/tuote-osasto/k-vr-tuotteet
PT-palvelut ja hieronta Tampereen alueella: https://pyykkilauta.fi/pt-valmennus-hinnat/
Tässä tarinaa melko pitkästi (rata)moottoripyöräilystä aika yleisellä tasolla:
https://youtu.be/oDlf0dda_ho
Toivottavasti inspiroi tai viihdyttää jotakuta!
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74