Elikkäs: Saako b-pumppu kuumeta aika kuumaksikin vai olisiko esim. laakerit menoillaan? Kun sormea piti pumpussa kiinni, niin välillä tuntui semmonen tärähdys sormenpäässä ja pumppu kuumeni tosi lämpöseksi.Kävisikö tuohon joku yleismallin pumppu vai pitääkö olla orkkis Honda-kamaa? Mistä löytyisi €dullisimmin? Olen kuullut, että tuo cebari menisi ilman pumppuakinAiheuttaako tilapäinen bensapula riskejä esim. venttiileille(laiha seos)? Kysymyksiä on kun rippikoulunuorella, mutta on tiedonhalukin kova
![]()
I was born with a plastic spoon in my mouth...
ST 1100
Jopas on mahottomat systeemit. Jos tosiaan on pa-pumppu niin kyllä siihen normaalit sähkömoottorin opit pätee..eiks niin?
Hmm.. Bensa valuu letkua pitkin tankista..ööö
Onkos Se ruisku peli sitten
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Jaa no, kyllä minä sen bensapumpuksi tulkitsisin, letku siihen tulee bensahanasta ja toinen letku menee polttoainesuodattimen kautta kaasuttajille. Sähköä siihen ohjautuu koneen käydessä, jolloin välillä kuuluu aikamoinen nakutus ja se kuumeneekin välillä ihan aikas paljon.Kysessä on Cbr 600 pc-23 vm.90 ja ehta kaasaripeli. Taidan olla todellaMikähän muu se voisi olla
Se on muodoltaan lieriö, vajaa 10 cm pitkä ja n. 5cm paksu. Toinen pää on metallinvärinen ja toinen mustaa muovia. Se muovipää kuumenee ja sinne toiseen päähän tulee ne bensa? letkut.
ST 1100
Ooisko nyt kyseessä joku tee se itse mies patentti joka on mallia hiihtoliiton hyväksymä? Ittellä vm 93 ceeppari ja siellä mitän tollasia kai ole, tai sitte oon kattellu silmät suljettuina![]()
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
taisi löytyä itse ufo sieltä *
HipHei. Tuli mieleen että, aito bensapumppu muuten sirisee/inisee koko ajan kun se on päällä...
Periaatteessa kaasuttimet pärjäävät ilman sitä tässä tapauksessa, polttoaineen paine ei kaasuttimelle ole tarpeen *
IdeaII: Jos/tai bensahana on rikki (alipaine??) ja se olis korvattu d.i.y. sähkö toimisella venttiilillä (se pötkö)?
edit: ääh, taas meni jossitteluksi, my bad *![]()
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Ei se nyt mikään mahdottomuus ole että siellä bensapumppu olis. Monissa kaasaripyörissä on pumppu. Ja voithan sä kokeilla ilman pumppuakin, pitäis toimia kunhan bensanpinta tankissa on riittävän paljon kaasareita ylempänä, jotta bensa jaksaa ilman pumppua valua sinne kaasareille asti ja vielä riittävällä vauhdilla.
1835
Tuli tämmöinen mieleen. Serkkupojalla on 900 cebari oisko -93 en tiedä mallia. Siitä meni bensa pumppu rikki. Osti piruparka uuden ja sitten purki vanhan pumpun. Vanhan pumpun toinen pää lähtee ruuveilla irti siellä on kärjet mitkä palavat joskus. Hienolla hiomapaperilla hiomalla siitä saa vielä hyvän. Eikä maksa paljon. Itsellä melkein samanlainen pumppu 1400 Intrussa, niistäkin kuulemma joskus käret palaneet. Tarkastappas tuo kärki homma. Pumpun kuuluukin nakuttaa silloin, kun pumppaa bensaa...
Se oli jo rikki kun tulin tänne...
No nyt se on ufokin sitten hinnoiteltu, eikä halpa ensinkään(mkoo @ Syys. 29 2004,23:56) kirjoitti
Bikeworldi myisi uuden hintaan 221€!
ST 1100
Juu, oon kaverin hondaan herkistellyt bensapumpun useita eri kertoja. Pyörä on VF 1100 C.
Vm-83. On tosi et kärjet menee muutaman kerran hiomalla ja pumppu toimii. Ajan myötä siitä tuli kyllä sit entinen. Eli kannattaa purkaa ja tutkia esim. kärjet.
Kamulle tilattiin orkkis pumppu Belgiasta ja oli suunnilleen samaa hintaa ku täällä tarvike, mut ihan eri peli.
Life is hard, then you die...
F1 (89-90) CBR:ssä on bensapumppu, uudemmissa ei tosiaan sellaista ole kuin kai vasta ruiskuversioissa.(JoBa @ Syys. 29 2004,23:18) kirjoitti
Pumppu toimii kierrosluvun mukaan sykäyksittäin joten normaali autoissa käytettävä jatkuvasti pumppaava ei kovin helpolla tilalle sovi.
Haynesin manuaalissa oli muistaakseni joku testi jossa minuutin aikana pumpun pitäisi tyhjäkäynnilla pumpata tietyn verran bensaa. En nyt muista kuinka paljon mutta voin sen tarkistaa jos on tarvetta.
Kuumeneminen ei kuulosta hyvältä joten taitaa tulla reissu bensapumppukauppaan, jollei vika sitten ole bensan saannissa josta johtuu pumpun kuumeneminen kun se pumppaa tyhjää. Kannattaa tarkistaa hana, tankin suodatin ja korvausilman reikä.
--
Kende
GSX-R 1K7
Mistä löytyi tarvikeosa, entä se Belgian kauppa? Osoite olis kiva ylläri(demsey @ Syys. 30 2004,11:21) kirjoitti
Kun vielä olisi syksyä ajella
![]()
ST 1100
viritä joku auton pumppu siihen, saman asian ne ajaa vaikka ei luekkaan honda kyljessä
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
Olen taistellut saman ongelman kanssa tyttären CBR600 -87 ( PC-19 ) parissa. Pyörä ei käynyt kuin ryyppy päällä, bensapumpun ohittaminen auttoi. Toimintasäde lyheni ikävä kyllä alle puoleen eli 150 kilsaa ja peli hyytyi polttoainepulaan. Eli kyllä siellä se mötikkä pitää olla... Koekäytössä vikaa hakiessa pumppu kuumeni niin paljon, että näpit meinas palaa; mahtaakohan bensa jäähdyttää sitä? Otin pumpun auki, mutta ne kärjet olivat aika loppu, ei siellä hiomapaperi paljon auta. Olen metsästänyt purkupaikoista ko. osaa, ei ole vielä löytynyt. Saksanmaaltakin pitää kysellä, saattaa tulla halvemmaksi...
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Kilon cebarissa vm-88 on ainakin sähköpumppu.
Mustan muovipäädyn sisältä löytyy kärjet joita voi viilata.
Auttaa vähän aikaa,oma pumppu maksaa jotain 240:-.
Omassa laitoin auton siirtopumpun 40 euroa, riittää kunhan se vain pumppaa bensaa kaasareille riittävästi.Yleensä jo pieni tehoinen riittää.Toimii kyllä ilman pumppuakin,mutta ei anna täyttä tehoa vaan hyyttyy isommilla kierroksilla.
Pumpun tuoton pitäisi olla 600:ssa 650cc per.minuutissa
ja1000:ssa 900cc per.minuutissa