Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Puhutaas ny ihan asiaa.

1200:n S rosvo -04 on _HUONO_ ajaa kaksi päällä.

Testattu:
    - Vaimo takana, paino jossain hieman alle 60 kiloo.
    - KAUHEAT pyörteet, jos vaimo ei liimautunut selkään kiinni ja sitten kolisi kypärät
    - Vaimo ei myöskään pitänyt rosmon penkistä kyyditettävälle (vaikka sitä on kehuttu maasta taivaaseen)

Kaveri1:
    - Paino noin 80 kiloo, pituus 180.
    - Sama ongelma kuin vaimon kans. _MIELETÖN_ turbulenssi ja joko minä heilun (kypärä vispaa puolelta toiselle) tai sitten mopo
    - Kaveri huomasi saman asian

Kaveri2:
    - Paino noin 90 kiloo, pituus 187
    - Tämä oli jo niin hirveetä, että jos ei ois pakko ollu ajaa, luovuttanu olisin.

Sanoo kuka mitä tahansa ison rosmon kaksi-päällä ajosta, niin minä sanon, että pyörä on nautittavimmillaan yksin ajettaessa eikä siitä pidä suunnitella kaksin ajettavaa, jos takana kyyditettävä ei ole eukonkannonkisoista löydetty 40-kilonen kukkakeppi

EDIT: Minä = 90 kiloo ja 182 senttiä

Onko joku pyörä todella hyvä kaks päällä?
    Oma katteeton öhlarin takaiskarilla toimii aikahyvin...
    Tuli tämmönen testi tehtyy viimekesänä (vai onkos se jo edelliskesä) minä 100 kg / 188 cm kaveri 90 kg 175 cm. Ei siinä ainakaan mitään hirveetä valittamista ollu paitti et jalkatapit ottaa aika helposti maahan. Kaverin perse puutus muistaakseni. Parhaimmillaan vauhtia hiuka alta 200 eikä turbulenssi haitannu. Kivempaa tietty yksin. Pyörä on naku.

990 adv, VF750F, ZX-12R
    Lainaa (Tuomas @ Syys. 29 2004,19:44) kirjoitti
    Useimmat customit on.

Toho isorosvon ajettavuuteev vois vastata asiantuntijjana toi MadMax! Se äjjä tiätää tän!
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    XJR oli ihan hyvä kaks päälläkin. Takamatkustajan kintutkaan ei olleet niin kauheen koukussa, vaikka hänkin on 180+ cm pitkä. Tosin ei se siellä kauan pysynyt, halus itte oman...paras niin.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa (iama @ Syys. 29 2004,21:14) kirjoitti
    Lainaa (Tuomas @ Syys. 29 2004,19:44) kirjoitti
    Useimmat customit on. *

Toho isorosvon ajettavuuteev vois vastata asiantuntijjana toi *MadMax! Se äjjä tiätää tän! *
    ...tanan customistit tulee tänne paukutteleen henkseleitään, ja viel oman kylän poikia, PRKL..!

No joo mutt aiheeseen. Siipan painoa en oo tohtinu kysyä kun arvostan terveyttäni aika paljon mutt eiköhön se jossain 60 kg:n jommalla kummalla puolen keiku. Kesä tuli ajeltua pääasiassa kakspäällä ja vieläpä niin ett äippä ajoi ja ite (90 kg) olin kyytiläisenä. Valittamista ei ollut puolin eikä toisin, oikeestaan maailma näytti aika erilaiselta takaistuimelta.

Mitä taas tulee niihin turbulenssi-hässäköihin, riippunee paljon kuskin/kyyditettävän pituudesta, kypärästä, ajoasennosta jne. Mutt itelääni ei oo valittamista, mä vaan ajan...

* Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
    Moro

Ollaan ajeltu banditilla (Vm-1999 1200S, korotettu pleksi) vaimon kanssa jo neljättä kesää ja jatkoa piisaa aina eläkepäiviin asti. Itte painan 92-95 kg ja pituutta on 188cm ja kyydissä oleva siro vaimo pituutta 167cm ja 58 kg. Meno on tuiki tavallista eikä pyörteitä oo sen enenpää kuin muillakaan ajelemillani vehkeillä, lienee kysymys on vauhdista ja onko kyykku vai pysty asento, näissä hommissa pätee fysiikan lait. Niin se niistä pyörteisä ja muista höpinöistä.
    *

Itse ajelen varsin pystyllä asennolla. Toisaalta tuo kyydittäminen ei ole ongelma, koska vaimolla on oma mopo.

Ihmettelen vaan, että kuinka se sattuu juuri mulle, siis huono kaksipäällä ajettavuus? Ongelma tuo ei ole, kun pääsääntöisesti ajelen itsekseni.

Tuota korkeampaa pleksiä olen miettynyt, sillä mulle tuo pyörre osuu juu kypärän ala/keskikohtaan. Jos nostan selkäni yli-suoraksi (nikamat venyy kukin noin 0,3 milliä) niin silloin äänetkin vähenee huomattavasti. Tuo pleksi-kokeilu vaan kun maksaa sen 100 egee plus työ (vaikka ite tekee)

Mitenkäs tuo iskareiden säätäminen? Niihin en ole koskenut lainkaan eli tehdasasetuksilla ovat.

Itse mopoa pidän erittäin järkevänä yksin ajettavana mopona. Vääntö ja tehot sopivat. Hyvä ajaa. Eikä tuo ulkonäkökään ole huonoimmasta päästä.
    Kyllä ässä mallista kohtuullisen kaxpäällä ajettavan sai, etupäätä 10mm alas ja säädöt melkein tappiin ja takapään jousi ylä asentoon, on kokeiltu MRAn spoileri ja touring plexillä, spoiler malli toimi ainakin mamman mielestä paremmin jos ei ollut takalaukkua.
    Ainoa ongelma on kun pistin alakatteen niin kaxpäällä tiukassa kantissa lasikuitu vähän raapii tiehen, mutta sehän kuuluu asiaan, eipähän kastu ainakaan ajosaappaat sateella niin paljoa.
    Kaikkeen tottuu sanotaan, varmaan löytyy parempiakin kaxpäällä ajettavia esim:Yamaha FJR 1300 ja matka mallin BMWeet, mutta eikö niistä ole jo urheilu henki kaukana ja maksaa melkein 2X kun Bandit.
    T: Bandit 1200s-02 ja 37000km takana, kaxpäällä n.20000km
    MOI !

Jäi vielä sanomatta että ehdoton edellytys kaks päällä ajettuna on alkuperäisten jousituksien säätäminen jäykimmille asetuksille ja se on varsin helppo tehdä.
    kerrotko miten muutit tehdasasetuksista niin etu- ja takaiskareiden säätöjä? mulla tehdassäädöt ja kyydittävä luokkaa 60kg+ 3laukkuu.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    Helsinki-sodankylä-Helsinki viime kesänä muija 65kg koko matkan istu takana eikä valittanut kun että 170km jälkeen alkoi aina perse puutuu eli paljon taukoja niin ihan mukavasti se KaksiPäälä kulkee(1200s)
    -98 mallisessa perse meni todella helposti tunnottomaksi ja jarrutuksissa emätä valahti selkään, joten penkissä olisi voinut olla enemmän muotoja.
    Ja tuli itsekkin huomattua nuo pyörteet, ainakin tällaiselle 190:lle tumpille ne osuivat pahasti kypärään...
    Vaimoveitikka halusi pitää takanaolevasta tartuntakahvasta kiinni -> meni kuulemma aina niskat jumiin...nykyisessä mopossa ko. kahvat on ikään kuin takasivustassa, jolloin parempi. Kuulemma.
    Meinasin sanoa että tämä oli mutua, mutta kun se on tullut vaimoveitikan suusta, niin täytyy olla faktaa
  15.  
    Olin silloin joskus tuon herra Öön bandiitin kyydissä. Ei ollut kyllä mitään herkkua kun pituutta on se 183cm ja painoa 90kg. Paikat puutuu pirun helposti.
    Toisen kerran olin samaisen rosmon kyydissä perän korotuksen jälkeen. Älkää vaan hyvät ihmiset sitä menkö tekemään jos haluatte kyydittävälle edes hieman inhimilliset olot. Jarrutuksissa meinaa aina liukua kuskin päälle.
    Jälleen suzukisti