Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Eli haluaisin kääntää ZZR 600:n vaihekuvion niin että isompaa pykälää löytyisi polkemalla alaspäin. Asiaan olen perehtynyt sen verran että äsken kävin tutkimassa mopoa ettei se onnistu vakio palikoilla. Eli koska olen laiska niin ajattelin kysästä täältä enempiä energioita itse tuhlaamatta.

Onko kukaan tehnyt moista temppua kyseiselle pyörälle? Saako jostain valmiita osia tuon tempun tekemiseen ja paljonko maksaa?
    Saakos tiedustella: Miksi ? *
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
    Lainaa (jiitee @ Syys. 28 2004,19:53) kirjoitti
    Jos on kaksi mopoa missä toisessa on tuo kyseinen vaihekuvio (isompaaa alespäin) niin helpottaisi tuota "hyppyä" toisesta moposta toiseen kun olis vaihekuviot samoitten päin...
    Tästä voisin antaa täysin asiaan kuulumattoman esimerkin
    Suzukin PV----> Suzuki R50

Jos Ihmemiestä leikkisi ja olis jonkunlainen vivusto jolla "kääntäs" sen liikkeen
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
    Lainaa (ookke @ Syys. 28 2004,20:32) kirjoitti
    Lainaa (jiitee @ Syys. 28 2004,19:53) kirjoitti
    Jos on kaksi mopoa missä toisessa on tuo kyseinen vaihekuvio (isompaaa alespäin) niin helpottaisi tuota "hyppyä" toisesta moposta toiseen kun olis vaihekuviot samoitten päin...
    Mitäs jos et alkaisi "viilaamaan" vaihdelaatikkoa ? Käyt vaikka talvella istumassa pyörän päällä joka päivä ja harjoittelet vaihtamista *
    Sitten ennen kevättä hommaat niillä rahoilla, jotka olisit polttanut laatikkoon, vaikkapa sliparin tms. * * Tosin ne rahat on varmaan menneet talven aikana * juontiin * *
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
    Et viitsisi kuvaa laittaa nykyisestä vaihdepolkimesta ja sen kiinnityksistä?
    Nykyinen: Yamaha R1 2006
    Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
    Mulla on joskus ollut nykyisessa gixxerissä entisellä omistajalla käänteinen vaihdekuvio ja se toteutettiin ymmärtääkseni vain kääntämällä vaihdekiksin vivusto ylösalaisin tai jotenkin sillain....

Eli kun nyt kiksistä tulee vivusto vaihdetapin (tai millä sitä nyt kutsutaan) alle, niin kun polkaisen kiksiä alaspäin niin tappi liikkuu myötäpäivään. Kun vipu kiinnitetäänkin tapin ylle niin vastaava kiksin liike liikuttaakin tappia vastapäivään.

Jotenkin silleen....en oo expertti tässä asiassa enkä aio sitä itselläni kääntää.....
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Juu kyllä se useimmissa mopoissa onnistuu kääntämällä se nivelöity vivusto "ylösalaisin" esim. mun suzuki. Hieman saattaa ottaa johonkin kiinni mutta esim. pajavasaralla hakkaus auttaa asiaan (ei aina suosilteltavaa). On tietenkin pyöriä, joissa se ei ole niin yksinkertaista.
    Lainaa (AnDy @ Syys. 28 2004,23:11) kirjoitti
    Mulla on joskus ollut nykyisessa gixxerissä entisellä omistajalla käänteinen vaihdekuvio ja se toteutettiin ymmärtääkseni vain kääntämällä vaihdekiksin vivusto ylösalaisin tai jotenkin sillain....

Eli kun nyt kiksistä tulee vivusto vaihdetapin (tai millä sitä nyt kutsutaan) alle, niin kun polkaisen kiksiä alaspäin niin tappi liikkuu myötäpäivään. Kun vipu kiinnitetäänkin tapin ylle niin vastaava kiksin liike liikuttaakin tappia vastapäivään.
    Siis juuri tuota operaatiota lähdin mopon luokse suorittamaan. Eli kääntämään vaihdelaatikkon akselissa olevaa "pulikkaa", mutta kun se ei mahdu enää liikkumaan jos sen kääntää 180 astetta, joten tässä pyörässä se liikkeen kääntö joudutaan tekemään joko uudella vaihepolkimella jossa on vivuston kiinnitys myös toisella puolella tai sitten uudella vaiheakselin päähän tulevalla pulikalla joka tulisi ulospäin kauemmas jotta mahtuisi liikkumaan...?

Eli onko kukaan nänyt/tehnyt/ostanut jostain ZZR 600 sopivia pulikoita tuohon vaihdekuvion kääntämiseen? Vai tarviikos siis ruveta väsäämään jostain ihan ite?

Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Tarvitseeko siihen vaihdekiksiin edes ruveta tekemään vivustoa? Jos tekee pelkästään uuden kiksin ja ruuvaa sen suoraan akseliin kiinni, niin sillähän siitä selviäisi.

Vai tuleeko kiksin liike liian suureksi ilman vivustoa ts. tarvitseeko "välitystä" vivuston muodossa?
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  11.  
    tuossa minun aikaisemmassa PV<-->r50 hommassa on se
    "käännetyn" vaihdepolkimen idea
    Eli kun on vaihdekeppi PV:ssä on itse poljin akselin
    etupuolella kun r50:ssä se on takana. Tällä takapuolella
    olevalla vaihdepolkimella saatiin aikaan että sama motti mutta
    1:n on ylös ja muut vaihteet alas *
    kökkö graffiikka:
    pv: L---O
    ärrä: * * O-----L

<p>I/ö- got the Feeling</p>