Tarkoituksena siis säätää '03 6R:n takajousituksen esijännitystä (löysemmälle). Olen kuullut että oikean työkalun nimi olisi haka-avain (c-spanner), mutta mopon mukana tulleesta työkalusetistä en mitään sen näköistä ole löytänyt.
Mistäköhän ihmiset ovat omansa hankkineet ja mihin hintaan? Bilteman webbisivuilla oli saman niminen tuote hintaan
3.95, Sumekolta saisi varmaan kalliimmalla. Säätö varmasti onnistuu myös korvaavilla työkaluilla (taltta+vasara?), mutta ratapäivillä säätöjä hakiessa oikea työkalu lienee käytännöllisempi. Hoituuko homma siis Biltema-avaimella vai jollain muulla paremmin?
Älä vaan tuhoa sitä taltta-vasara yhdistelmällä.
Pahimmassa tapauksessa joudut purkamaan vähän linkkuja että pääset säätämään, riippuu miten ahtaassa paikassa ne säätöhimmelit on.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Taltta-vasara -yhdistelmä toimii kyllä, mutta tekee vähän koloja säätörenkaaseen. Naputella tosin pitää hyvin varovasti, sekä putsata ja öljytä kierteet ennen naputtelua että kierre ei hitsaa kiinni.
Toinen vaihtoehto on ostaa Sumekolta se säätöavain, hintaakin sillä on vain vaivaiset 98 eur, itse ostin niitä heti kolme jos sattuis vaikka hajoamaan
Honda CBR:n mukana tulee se avain, melkein sopii kwaakunkin perään, modaamalla vähän saattaisi sopia ihan hyvinkin. Brandtilta sen saa ostaa muistaakseni hintaan noin 20 eur.
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
On se kummaa ettei avaimia ole työkalusetissä!Yammussa sellainen kyllä oli...
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Osta se Bilteman avain tai käy rautakaupasta kyselemässä mitä niillä on tarjolla. Yhtä hyvin se säätyy vaikkei olekaan alkuperäinen työkalu, kunhan vaan on sopivan kokoinen.
Itse ostin KX-Centeristä, 3 € poistomyynnissä. Oli kyllä tarkoitettu moottorikelkan iskariin mutta hyvin toimii Kawassakin.
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Kiitos vastauksista. Taidan lähteä halvimmasta päästä liikkeelle ja ostaa avaimia kunnes sopiva löytyy. Kawan ohjekirjahan sanoo syyn avaimen puuttumiseen työkalusetistä: Säätö pitäisi teettää valtuutetussa Kawasaki-huollossa *![]()
Kuinka kalliissa avaimessa olet menossa?(mamu @ Syys. 27 2004,10:19) kirjoitti
Tekikö sillä Bilteman haka-avaimella mitään?
ZX-6R -04
Kyllä mulla on ollu kaikissa kawoissa jousensäätötyökalu mukana![]()
Don´t tread on me!
Päädyin ostamaan CBR:n avaimen, 20 EUR. En tiedä vielä sopiiko se *, mutta asia selviää lähiaikoina kunhan haen mopon tallista.
Kyllähän tuo säätökalu pitäisi olla aina mopon mukana tulleessa työkalupussissa. Esijännityksen säätö on kuitenkin erittäin tärkeä toimenpide mopon alustan toiminnan kannalta.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012