Vaikka alkaa jo menemään hieman topicin ohi niin laitetaan vielä lyhyt kommentti sillä uskon olevani eräs "xjrrrrräyh":lle närkästystä aiheuttaneista ”Boxintien” kirjoittajista. *(HD1999 @ Marras. 11 2004,09:12) kirjoitti
"xjrrrrräyh" on ottanut tehtäväkseen jaella risuja ja ruusuja eri kirjoittajille sen mukaan kuinka he hänen mielestään osaavat netissä käyttäytyä. Olen itsekin saanut osakseni parit risut oikein nettietikettiviittausten kanssa ja vaikkei niistä toistaiseksi ole mitään hyötyä ollut niin onhan se *hienoa jos joku katsoo kykenevänsä opastamaan muita tässä tärkeässä asiassa. Vaarana on vain se, että silloin itse syyllistyy hyvin helposti juuri siihen josta toisia kirjoittajia arvostelee. Metodi on vain hieman ”sivistyneempi”, mutta päämäärä aivan sama.![]()
Mutta niinkuin "xjrrrrräyh" jo itse aiemmin totesi niin kukin taaplaa tavallaan.
![]()
Jyrki
Kuten lähes kaikki tietävät, en jakele risuja, vaan yritän saada yhteistä asiaa ymmärretyksi ja edistetyksi. Ottaen huomioon sen että vaara piilee tulla jopa provosoiduksi...
Se, joka loukkaantuu ystävällismielisestä kehoituksesta käyttäytyä siten ettei loukkaa muita, luokkaantukoon aivan vapaasti.
Vai otan tehtäväkseni...olen jo sen ikäinen, että ei minun tarvitse ottaa mitään tehtäväksi.
Oikein hyvää jatkoa keskustelulle, ilman risuja ja henkilökohtaisuuksia.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
(asakki @ Marras. 11 2004,13:29) kirjoitti
Sama vaiva varmaan koko Finlandiassa! Alkavat tämmöiset 50:set olla jo nuorimmasta päästä.
HUOM! Mennään kohta keskustelussa enempi JAHTIPUOLELLE!
Näkyy olevan muitakin hirvimiehiä keskustelussa mukana.
Onnea vaan koirien kasvattajille ja terkut omalta KVA-harmaalta. Koiran kanssa hirvijahdissakin on SITÄ JOTAIN ihan kuten MOOTTORIPYÖRÄLLÄ CRUISAILUSSA.![]()
Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
Mentiin jo jahdin puolelle, toi topiccihan on "Hirvijahti alkanut"...
Kyllä siitä meille huomautetaan, jos mennään kovin off-topic
Meillä taitaa olla jäsenistöltään suht nuori seura, keski-ikä vain 57v, mutta nää nuorimmat on vaan jäseniä, ei aktiiveja.
Meidän seuran jäsenyysehdot täyttääkseen ei tarvi olla maanomistaja eikä muutenkaan poskettoman rikas.
Halukkaita nuoria ei yksinkertasesti ole. Eikä vanhojakaan. Jäsenkiintiössä olis kyllä tilaa. (vihje pieni)
Mä olen 36 ja lähes seuran kuopus, onneksi yhden talon 17v tytär säästi mut siltä.
Yllätys, yllätys, on myös innokas ajohenkilö. *Ja mopoileva sellainen...
On hirvijahdissa ajoporukallakinoma viehätyksensä, vaan niin on mopoilussakin *
Reality will kill your dreams...
With only one exception...
-1000RR-
---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
8 tai 7 vuotta tuli oltua hirviporukassa, ja muutenkin innokas metsämies, ja kalamies. Sitten tuli muutettua tänne etelä-suomeen ja Porvooseen, ja täällä on se ongelma, että metsästysoikeutta ei tahdo saada ellei ole todella rikas, vaikutusvaltainen tai muuten vaan hyvä nuolemaan oikeat perseet. En ole mikään noista, mutta pari kaveria ovat luvanneet että saan tulla heidän maille metsästämään.
15 vuotiaana aloitin hirvihommat, ja todellakin olin nuorin silloinNyt meidän seurassa (tai siis entisessä) on todella paljon nuorta väkeä, eli pohjanmaalla ei sitä hirvimiesongelma näytä olevan, ja hyvä niin. Sääli jos hyvä kulttuuri ja tapa menisi hukkaan. Meillä tosiaan ei käytetty ajoketjua, vaan koirilla ajettiin.
Menihän tämä vähän offtopic, mutta sallikoon tämän kerr![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Saattaa olla, että joku todellakin loukkaantuu tällaisista "ystävällismielisistä" kehotuksista, vaikka siihen ei kyllä pitäisi olla mitään syytä. Samalla tavoin kuin itseensä ottaminen nimimerkkien suojissa tapahtuvasta nettikirjoittelusta on mielestäni täysin turhaa. Kun vielä ottaa huomioon kuinka mahdottoman siistiä kirjoittelu näilläkin sivuilla on ollut niin tällaiset opastukset tuntuvat lähinnä hätävarjelun liioittelulta. Kyseessä kun ovat sentään aikuiset ihmiset, joiden luulisi itsekin osaavan tarvittaessa pitävän puoliaan. * *(xjrrrrräyh @ Marras. 11 2004,19:22) kirjoitti
Itsestäni on ajoittain hauska lukea hieman lennokkaampaakin tekstiä, kunhan se nyt vain pysyy joissain rajoissa. Näitä rajoja ei mielestäni ole oltu edes lähellä mm. "Boxintien" kirjoittelussa. Ja jos katselee millaiset aiheet/kirjoittelu ovat saaneet eniten vastauksia ja lukukertoja niin sekin varmaan kertoo jotain ihmisten mielenkiinnon kohteista. *
Toivon itsekin oikein hyvää jatkoa keskusteluille, sekä myös sitä että turhat opastukset jätettäisiin moderaattoreiden huoleksi vaikka itse sattuisi olemaan kuinka "vanha ja viisas" tahansa.![]()
Jyrki
Off-topiccia jatkuu... Nyky-yhteiskunnassa ei kenenkään tekemisistä tai tekemättä jättämisistä saisi sanoa yhtään mitään.(JHBMW @ Marras. 12 2004,09:34) kirjoitti
Olen yhtämieltä JHBMW:n kanssa.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Hyvähän se on että juttu on lennokasta, edes omasta mielestä...
Tästä tuli mieleen paikka josta saattaa löytää lennokkaampia juttuja ja joskus lennokkaita vastauksiakin: linkki
Esim. aiheeseen liittyen voisi tämä olla hyvä esimerkki: yksityiskohtaisempi esimerkki
Ja jos ei satu viitsimään noita linkkejä seurata, poimin yhden pikku pätkän tähän:
[lainasu]Perheen äiti oli raskaana ja yritti parhaansa mukaan selitellä ainokaiselleen että saa pian pikku siskon tai veljen. No lapsi innokkaana odotti päivää, kunnes äiti eräänä päivänä totesi että nyt on pian se aika. Äiti kysyi lapselta olisiko sinulla toivomuksia mikä sieltä tulee?
Lapsi tähän että: NO, jos perse kestää niin olis rattikelkka ihan kiva...
(en tiiä onko tosi)[/lainasu]
Tämänhän voi tulkita provoksi, mutta aina se vaara piilee hauskuudessa...
Mutta, palatakseni itse aiheeseen:
Hirvenlihasäilyke jossa oli muistaakseni 60/40 possu/hirvi-sekoitussuhde, oli tosi makoosaa. Mahtaakohan muuten Forssassa vielä olla Hakalan lihajaloste? Net olivat siellä purkitettuja moiset huikeat makupalat.
Näyttää se “ystävällismielisten neuvojen” jakaminen muille olevan huomattavasti helpompaa kuin niiden vastaanottaminen.
Ja olen samaa mieltä JHBMW:n kanssa siinä, että muiden neuvomiset ja opastukset voi hyvin jättää moderaattoreiden huoleksi.![]()
Juu, annihilaattorista ei saa millään moderaattoria, mutta hirvestä saa säilykettä...
Mutta nyt ovat hyvät neuvot kalliit, joten poistunkin seuraavaksi tänne
![]()